{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.533 visninger | Oprettet:

Fødsels depression. {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at jeg tror jeg har fået en fødsels depression. Jeg er rigtig ked af det hele tiden, det er værst når jeg er alene, når jeg er sammen med andre er det ikke så slemt. Jeg er sindssyg bange for der skal ske Malou noget, jeg er rigtig dårlig til at give hende fra mig, fordi jeg har den frygt om der sker hende noget. Jeg tjekker til hende flere gange om natten, fordi hun før har trukket dynen over hovedet. Hvis hun siger en eneste lille mærkelig lyd fare jeg også op og skal tjekke til hende. Jeg har en sygelig tanke om at hun ku ligge og være død, selvom jeg siger til mig selv at hun lever og har det godt, så ender jeg altid med at stå og tjekke.
Ved ikke om det lyder til jeg har en fødsels depression?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Rengøring i lejlighed 1.000 kr.
  • Baghjul på cykel punkteret. 350 kr.
  • Vinduespudsning 700 kr.
  • rep. af vaskemaskine Miele W1 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fødsels depression.
  • #1   21. aug 2013 Det er svært at sige om du har en fødselsdepression, men bortset fra at være ked af det har jeg det ligesom dig. Tjekker hele tiden til mine børn når de sover, det værste i verden ville jo være at miste sine børn.
    Og giver heller ikk ret gerne min den mindste på 8 uger til andre men måske du skal snakke med lægen eller sundhedsplejesken om det ??

• #2   21. aug 2013 Ved ikke om det er en FD men det bedste du kan gøre er at snakke med din læge om det. Jeg havde en mild dep under selve min graviditet - det hjalp mig helt vildt meget at snakke med læge og jordemor om det. Havde ekstra tider ved lægen og sådan noget.. smiley
    Men det der med at være nervøs, og kigge til ens baby HELE tiden tror jeg at mange mødre kan nikke genkendende til. smiley
    Men afsted til lægen med dig, sådan noget med ens mentale helbred skal man ikke tage for let på. Og et stort knus til dig også

• #3   21. aug 2013 Det lyder ikke som en depression, men mere som angst. Og det skal du snakke med din læge om.

• #5   21. aug 2013 Jeg har det som lægerne kalder før-fødsels-depression..
    Jeg har ikke angst på samme måde som dig, jeg har det faktisk lige omvendt.. Jeg kan slet ikke rumme at skulle have et barn mere, jeg føler mig utilstrækkelig, er bange for ikke at gøre det godt nok..
    Mine tanker går meget i retning af: når jeg ikke engang kan finde ud af at være gravid, hvordan skal jeg så kunne være mor?
    Jeg bliver stakåndet, får trykken for brystet og nærmest panikken ved tanken om at skulle have ansvaret for et barn, og føler ikke engang jeg kan tage mig af ham jeg har i forvejen..
    Jeg kan ikke rumme den omsorg og kærlighed som mine kære viser mig, jeg føler ikke jeg har fortjent den, og føler ikke jeg kan give dem noget igen..
    Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men om ikke andet kan du jo se om der er noget du kan nikke genkendende til

• #6   21. aug 2013 Jeg fik en depression da jeg var gravid med min yngste pige, det viste sig i starten som stress symtomer, men en dag der kunne jeg ikke komme ud af sengen, jeg græd og græd, hver gang min ældste pige sagde noget græd jeg, hvis min kæreste spurgte mig om noget græd jeg..

Jeg kunne ikke børste tænder, gå i bad, det var lige før jeg ikke kunne gå ud og tisse.. Det var frygteligt.
    Da jeg havde fået min datter, kunne jeg slet ikke rumme mit liv, jeg orkede intet, jeg sad bare med min datter i armene og græd.
    Der gik næsten et år inden jeg jeg snakkede med min sundhedsplejeske om det.

Mit bedste råd er at snakke med din læge/sundhedsplejeske om hvordan du har det, det forsvinder ikke af sig selv.

Jeg blev tilbudt lykkepiller et hav af gange, og sagde nej tak hver eneste gang, det kan sagtens klares uden smiley

• #7   21. aug 2013 Det lyder ikke som en fødselsdepression. Og dette kan både sig som en der har arbejdet med psykisk syge og en mor som selv har haft en fødselsdepression. Lyder mere som om du har en smule angst og begynder dig alt alt for meget. Hvis jeg var dig ville jeg snakke med min praktiskerende læge og som kan hjælpe dig.

• #8   22. aug 2013 Jeg kan med 100% sikkerhed sige at man ikke via et forum kan konstatere Depression,de tanker du har er naturlige med det nye ansvar du har fået,tanker som: er jeg god nok? tænk nu hvis... ! osv osv.
    men at du er ked af det og har svært ved din nuværende situation skal du tage alvorligt, måske er det nu du skal finde en terapeut elle psykolog.
    hvis du har interesse i det tilbyder DFTI åben gratis klinik http://www.dfti.dk/aaben_klinik.asp og ja jeg tilbyder også Samtale terapi uden at det skulle udvikle sig til reklame smiley
    jeg vil ønske for dig at du kommer igennem det på en god måde.
    med venlig hilsen
    www.Mentalpower.dk

Kommentér på:
Fødsels depression.

Annonce