{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.570 visninger | Oprettet:

Nr.2 barn hvornår? {{forumTopicSubject}}

Hej dejlige piger.
Vi går lidt med nogle forskellige tanker herhjemme. Vi er meget enige om at Laurits ikke skal være enebarn, men hvornår en lillebrøstet skal komme, er vi ikke helt sikre på.
Først snakkede vi om 3-4 år, men efterfølgende er jeg bare blevet ret skruk, og det forsvinder ikke rigtig. smiley selv når den lille trold er helt umulig.. Det værste er at manden også er rimelig klar. smiley hehe.
Så nu er vi nede på at Laurits skal være mellem 19-24 mdr. når en ny baby melder sin ankomst.
Så de vil være tæt på at blive pseudo tvillinger. Er det er dårlig ide.?
Så vil egentlig høre jer der har børn med sådan 18,19-24,25 mdr imellem de små pus, hvilke fordele og ulemper der er.?

Et andet "problem" er at vores dreng er rigtig nem, der er fuld gang i ham og han er bare over det hele lige for tiden - men det er slet ikke uoverskueligt. Og selv i problemfyldte perioder, kan vi finde måder at håndtere ham. Så jeg er lidt bange for at den næste bare bliver stikmodsat, og jeg måske vil få svært ved at rumme en der er helt umulig, og vil sammenligne alt for meget med Laurits. Hvilket vil være synd da alle børn er forskellige. Altså fagmæssigt er jeg jo vant til at håndtere maaange forskellige personligheder i børnhøjde, så det burde jo ikke være et problem, men er lidt nervøs.. smiley
- Så hvordan er det gået hos jer med at få nr. 2.? Har det bare været vildt hårdt både fysisk og psykisk.?
Go aften til jer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nr.2 barn hvornår?
  • #2   20. aug 2013 Min datter bliver 4 til april og jeg er sat til februar smiley

• #3   20. aug 2013 Jeg har Lucas på 20 måneder , og Noah på snart 4 måneder smiley der 16 måneder i mellem dem smiley selvom det nogen gange godt kan være hårdt , da ingen af dem kan udsætte deres behov . Er det også lige så skønt , Lucas elsker sin lillebror . Og allerede nu nyder de at ligge på legetæppet sammen , er sikker på de får meget glæde af hinanden . Det slet ikke lige så hårdt som jeg havde forestillet mig, og min indstilling til det er så også at det ikke er hårdere end hvad man gør det til smiley du må endlige skrive hvis du har spørgsmål . Jeg er glad for vi fik dem så tæt . Og ville ikke gøre det om .

profilbillede
  • #4   20. aug 2013 Jeg tror på at det bedste tidspunkt at få nr. 2 ikke har noget at gøre med barn nr. 1's alder, men om forældrene er klar til at skulle have et barn mere!
    Vi var først klar da vores datter nærmede sig de 3 år, hvilket betød at hun var befri, suttefri og meget selvhjulpen da lillebror kom, men det har jo så også betydet at vi er startet helt forfra og det er faktisk også ret hårdt smiley Der er vist fordele og ulemper ved alt!
    Og uanset hvilken alder og personlighed, så tror jeg ikke man kan lade være at sammenligne! Men det gør vel egentlig heller ikke noget.... Så længe man elsker alle sine børn for dem de er smiley Her synes min mand at Simone var en nemmere baby end Markus og jeg har det lige omvendt!

• #5   20. aug 2013 der er 3 år mellem min ældste og yngste og det er bare så dejligt at se hvor stor gavn de har af hinanden de leger utroligt meget sammen og der har været 0 jalouxi smiley nu venter jeg mig igen til marts og der er den lille 2½ så det er jeg lidt spændt på smiley

• #7   20. aug 2013 Min datter er 4 nu og jeg vil super gerne have en mere nu. Men hvis i er klar så skal man jo bare gøre det

• #8   20. aug 2013 Mange tak for jeres svar smiley
    Jet der så har børn tætte på hinanden, har i købt søskende vogn,? Eller hvordan gør i når i skal nogle steder og når der skal soves ? smiley

• #11   20. aug 2013 Jeg kan fornemme at det handler mere om hvornår man selv er klar til flere børn, end hvad alderen er. smiley

Sanne - det er to fine naven dine børne har smiley , de var begge på min navneliste da jeg var gravid.

• #12   20. aug 2013 Vi har fået en tvillinge barnevogn foræret af min mor . Hvor der er klapvogns del til også . Så man selv bestemmer hvad det skal være . Den er jeg super glad for , da det mig der aflevere og henter den store i dagpleje . Der er 1,5 km . Og har ikke kørekort smiley

• #13   20. aug 2013 Her er der 2 år og 2 måneder imellem vores og der har passet perfekt her, det kunne da godt være lidt hårdt i starten da jeg er meget alene med dem men havde kun 2 blebørn i 3 måneder så smed min søn bleen smiley og i dag hvor de er 3 og 5 år gamle har de rigtig stor glæde af hinanden smiley de leger meget sammen og sover sammen så tit de må få lov til det, de holder meget af hinanden selvom de selvfølgelig også kan skændes, de er jo søskende smiley

• #14   20. aug 2013 Personligt vil vi have min. 3 år imellem..... så her bliver det 3-4 år hvis alt går som vi drømmer om

• #17   20. aug 2013 Haha, Jette - der er faktisk 25 år mellem mig og min ældste søster smiley det synes jeg nu alligevel er lidt for længe smiley
    Min yngste søskende er der 9 år imellem. Så er ikke vant til at have haft søskende tæt på aldersmæssigt. Det er jeg faktisk lidt ked af da det først er nu som voksne vi har mest tilfælles. Min ældste søsters børn har jeg faktisk haft det bedst med smiley det totalt mystisk faktisk og folk glor altid lidt når jeg fortæller det smiley

• #18   20. aug 2013 Vi har 2½ år mellem vores 2, og selv om alderen imellem den virker perfekt, så syntes jeg godt nok det har været hårdt. Den mindste er 16 mdr. og den største 4 år, og lige for tiden er den store så strid, hvilket godt kan være rigtig frustrerende, for samtidig med at man har en "baby" som stadig er meget afhængige af os, så skal man kæmpe kampe med den store.

Vores børn leger sindssygt godt sammen, når det går godt, og de slås som hund og kat, når det går værst. Så vores dage kan være rimelig blandet, af 2 skrigende børn, som bare slet ikke kan sammen, og 2 glade børn, som bare ELSKER hinanden overalt på jorden.

Vil som flere andre siger, også sige, at det gælder om hvornår man som forældre er klar, og hvornår ens hverdag/liv kan bære et barn mere.

• #20   20. aug 2013 Ha ha ha... Jette, jeg troede du mente det ironisk. Nej, det er ikke altid nemt at planlægge det. En jeg gik i folkeskole med, han blev storebror kort inden jeg fødte.

• #22   20. aug 2013 Det er altså lidt sjovt sådan noget. Min storesøster, som er 15 år ældre end mig, fødte et lille års tid efter jeg fik min nr. 2, og min lillesøster fødte 4-5 mdr. før min storesøster. Lidt indviklet, men håber det var til at forstå.
    Syntes altså det er lidt sjovt.

• Ulla J
    Ulla J Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Svar: 4
    #23   20. aug 2013 Der er fordele ved både stor og lille aldersforskel. Lille aldersforskel betyder børnene bedre kan lege sammen og få stor glæde af dette modsat større aldersforskel.

Fordele ved større aldersforskel er at den mindste lære hurtigt fra den største som også kan hjælpe.

Og så er der selvfølgelig diskusionen omkring at tiden indtil børnene er selvhjulpen med små daglige ting, som toiletbesøg, bordskik oa.

Mit råd...vælg med hjertet og tænk så også på, at hvis I inderligt ønsker nr. 2 så ved du aldrig om det er muligt senere eller om tiden løber fra Jer smiley

• #25   20. aug 2013 Min mor var også moster 2 mdr før hun blev født smiley

Kommentér på:
Nr.2 barn hvornår?

Annonce