Nr.2 barn hvornår? {{forumTopicSubject}}
Hej dejlige piger.
Vi går lidt med nogle forskellige tanker herhjemme. Vi er meget enige om at Laurits ikke skal være enebarn, men hvornår en lillebrøstet skal komme, er vi ikke helt sikre på.
Først snakkede vi om 3-4 år, men efterfølgende er jeg bare blevet ret skruk, og det forsvinder ikke rigtig. selv når den lille trold er helt umulig.. Det værste er at manden også er rimelig klar.
hehe.
Så nu er vi nede på at Laurits skal være mellem 19-24 mdr. når en ny baby melder sin ankomst.
Så de vil være tæt på at blive pseudo tvillinger. Er det er dårlig ide.?
Så vil egentlig høre jer der har børn med sådan 18,19-24,25 mdr imellem de små pus, hvilke fordele og ulemper der er.?
Et andet "problem" er at vores dreng er rigtig nem, der er fuld gang i ham og han er bare over det hele lige for tiden - men det er slet ikke uoverskueligt. Og selv i problemfyldte perioder, kan vi finde måder at håndtere ham. Så jeg er lidt bange for at den næste bare bliver stikmodsat, og jeg måske vil få svært ved at rumme en der er helt umulig, og vil sammenligne alt for meget med Laurits. Hvilket vil være synd da alle børn er forskellige. Altså fagmæssigt er jeg jo vant til at håndtere maaange forskellige personligheder i børnhøjde, så det burde jo ikke være et problem, men er lidt nervøs..
- Så hvordan er det gået hos jer med at få nr. 2.? Har det bare været vildt hårdt både fysisk og psykisk.?
Go aften til jer
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 55 Svar: 534
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 12 Svar: 87
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Vi var først klar da vores datter nærmede sig de 3 år, hvilket betød at hun var befri, suttefri og meget selvhjulpen da lillebror kom, men det har jo så også betydet at vi er startet helt forfra og det er faktisk også ret hårdt
Og uanset hvilken alder og personlighed, så tror jeg ikke man kan lade være at sammenligne! Men det gør vel egentlig heller ikke noget.... Så længe man elsker alle sine børn for dem de er
apr 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Babyer: 2 Emner: 228 Svar: 1.336
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Jet der så har børn tætte på hinanden, har i købt søskende vogn,? Eller hvordan gør i når i skal nogle steder og når der skal soves ?
apr 2012
Sanne - det er to fine naven dine børne har
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 1 Emner: 12 Svar: 87
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
apr 2012
Min yngste søskende er der 9 år imellem. Så er ikke vant til at have haft søskende tæt på aldersmæssigt. Det er jeg faktisk lidt ked af da det først er nu som voksne vi har mest tilfælles. Min ældste søsters børn har jeg faktisk haft det bedst med
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Vores børn leger sindssygt godt sammen, når det går godt, og de slås som hund og kat, når det går værst. Så vores dage kan være rimelig blandet, af 2 skrigende børn, som bare slet ikke kan sammen, og 2 glade børn, som bare ELSKER hinanden overalt på jorden.
Vil som flere andre siger, også sige, at det gælder om hvornår man som forældre er klar, og hvornår ens hverdag/liv kan bære et barn mere.
dec 2008
dec 2008
Syntes altså det er lidt sjovt.
mar 2013
Følger: 1 Svar: 4
Fordele ved større aldersforskel er at den mindste lære hurtigt fra den største som også kan hjælpe.
Og så er der selvfølgelig diskusionen omkring at tiden indtil børnene er selvhjulpen med små daglige ting, som toiletbesøg, bordskik oa.
Mit råd...vælg med hjertet og tænk så også på, at hvis I inderligt ønsker nr. 2 så ved du aldrig om det er muligt senere eller om tiden løber fra Jer
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 92 Svar: 1.128
Nr.2 barn hvornår?