{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.441 visninger | Oprettet:

Daglpleje... {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Jeg har en søn, som vi regner med skal starte i dagpleje til Januar...mit spørgsmål er, hvad skal man have af ting til dagpleje?

Mit umiddelbare bud er:

2 sæt regntøj
ekstra fodtøj (hvis barnet kan gå)
gummistøvler (hvis barnet kan gå)

Vores søn bruger stofbleer (formsyede - ikke dem man bruger til gylp ;D) derfor tænker jeg også:

20 bleer
40 ble indlæg
5 wetbags til beskidte bleer

Noget jeg har glemt?

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Daglpleje...
  • #1   14. jul 2013 Skiftetøj, udetøj som passer til vejret, altså flyverdragt, hue, vanter, overtæksfutter.. Creme til numsen

• #2   14. jul 2013 Og evt. Barnevogn og dyne alt efter hvad dagplejemor selv stiller til rådighed smiley og husk at spørge om dagplejemor er villig til at bruge de bleer i bruger., smiley

• #3   14. jul 2013 Tusind tak smiley Ja vi regner med at ringe rundt til de forskellige dagpleje mødre i byen i morgen for at få en snak og se hvem af dem der er villige til at bruge de bleer da det har stor betydning for vores valgt af dagpleje smiley

Vi har barnevogn og alt udstyr dertil...man kan vel bare bruge den man også bruger hjemme kan man ikke? regner alligevel med at gå til og fra hver dag når han skal afleveres og hentes...

• #5   14. jul 2013 Tusind tak smiley Vores søn spiser alt - faktisk gider han slet ikke grød eller ting der er lavet til mos... han elsker rugbrød og grov boller smiley

Der var masser på din liste jeg slet ikke havde tænkt over...

• #6   14. jul 2013 I bliver tildelt en plads af pladsanvisningen og i får ikke bare lov til at vælge og i må bestemt ikke ringe rundt til de forkellige.. I kan bede pladsanvisningen om at meddele at i bruger stofbleer og at det skal der tages hensyn til smiley

• #7   14. jul 2013 ^^ med mindre i vil bruge privat.. smiley

• #8   14. jul 2013 Så man har intet selv at skulle ha sagt? Ved da at dem i min mødregruppe har været og besøge deres og selv haft en del at sige i deres valg...

• #9   14. jul 2013 Man kan ønske en.. Men det er bestemt ikke sikkert
    At det er hende i får. Det er noget de bestemmer på Pladsanvisningen

• #10   14. jul 2013 så må jeg jo prøve det... men vil ærlig talt hellere holde ham hjemme hvis ikke vi får en der vil bruge stofbleer smiley

• #11   14. jul 2013 Grunden til du ikke kan vælge er at pladsanvisningen forsøger at samle x antal børn, i en rimelig alders forskel hos de forskellige dper. Desuden kan de jo være booked, også er der ikke plads smiley

I vores kommune skal du have, skiftetøj, overtag passende til vejret og barnet selvfølgelig., dp'eren står for cream, bleer, mad, barnevogne osv..

• #12   14. jul 2013 Jeg prøver at ringe til kommunen i morgen så... der vi gerne vil have ham hen er der også en anden i min mødregruppe der skal ha sit barn og ved den dagpleje kun har 2 børn....

syntes bare det er rigtig svært at ønske sig en bestemt eller i det hele taget få mig selv til at søge, hvis jeg ikke må være med til at vælge hvem jeg tror passer bedst til mit barn osv... det er jo en ENORM tillids sag at ha sit barn passet udenfor hjemmet syntes jeg... ved godt det bare er sådan det er og at det skal jeg indfinde mig med, men syntes det er rigtig ubehageligt...

• #13   14. jul 2013 Man kan der imod vælge ved vuggestue,,, der kan du komme på besøg, ringe til dem osv..

Jeg har haft dagpleje barn, og vuggestue barn, og ved hva den tredje skal smiley

• #14   14. jul 2013 det vil jeg da lige kigge på - tak! kunne bare godt være bange for det ikke kan lade sig gøre da vi bor på landet og det kun er min mand der har kørekort...

• Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 70
    #15   14. jul 2013 http://www.vogelein.dk/ hvis barnet ikke går smiley

Og så vil jeg anbefale et par uldfleece bukser til at bruge under, eller til regntøj.

• #16   14. jul 2013 Når du har fået "tildelt" en fra pladsanvisningen, så får du lov at aftale et besøg med dagplejemoren og derefter kan du sige ja tak eller nej tak.. smiley Og hvis du siger nej tak, skal de finde dig en anden.. smiley

• #17   14. jul 2013 de var sørme smarte! hvis ikke han går inden så skal han da ha dem...og ellers tror jeg da vi skal ha nogen herhjemme inden han starter....

aner ikke hvornår de begynder at gå faktisk - han er næsten 14 mdr til januar

• #18   14. jul 2013 Ellers kan jeg anbefale dig disse fra stonz smiley
    De holder varmen hamrende godt og er en perfekt løsning til barnet som ikke kan gå, men også til barnet som er lige ved at gå smiley
    http://www.growingfeet.dk/shop/stonz-462c1.html

• #19   14. jul 2013 De var godt nok os fine! Har bogmærket de to links så jeg kan finde dem når vi begynder at købe tingene...

• #20   14. jul 2013 man bestemmer da selv om man siger ja eller nej til den dp som man evt. får tildelt....vi fik da ihvertfald bud om at Maya kunne komme hos en, hvorefter vi besøgte hende og så sagde ja eller nej tak...siger man nej finder de en anden men jo ikke sikkert det så kan starte til den ønskede tid.De kan jo ikke tvinge dig til at dit barn skal være hos en bestemt dp....Du kan skrive en kommentar om at du bruger stofbleer når du søger plads. forstår dog ikke hvorfor man bruger stofbleer. Det sviner, holder ikke på meget og ikke hyggiejnisk. kan godt forstå hvis de ikke vil bruge dem.

• #22   14. jul 2013 Kristina - Hvis man går meget ind for miljø og ens barn ikke overhovedet kan tåle nogle former for bleer, så forstår jeg dælme godt at man vælger dem smiley

• #23   14. jul 2013 kan ikke lige umiddelbart se at der er skrevet han ikke kan tåle dem for så havde jeg ikke skrevet sådan

• #24   14. jul 2013 Her skulle vi medbringe:

Bleer
    Overtøj
    Skiftetøj
    Sko/støvler
    Solcreme
    Barnevogn med alt til den. Vi har vores alm til at stå derover mandag til fredag og så skal den hjem i weekenden.

Skumklude, hagesmække osv har hun derovre.

Aner ikke mht de stofbleer om det er noget en dp mor vil/må have med at gøre, men det burde i kunne finde information om hos jeres kommune tænker jeg.

• Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

#25   14. jul 2013 Forresten - en liste hvor andre forældre har erfaring med stofbleer i dagpleje/vuggestue, i forholdt til accept. Måske du kunne finde en tæt på jer smiley

http://slyngebarn.amandur.dk/forum/showthread.php?t=110765

• #26   15. jul 2013 Kristina nej der er ikke skrevet noget om hvorfor man bruger dem, men det er nu ts eget valg og hvis hun har det godt med at bruge dem, uanset hvilken grund der er, så hold sådan en kommentar for dig selv.. Hun kritisere jo heller ikke dit valg om at bruge alm. Bleer vel?

• Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

#27   15. jul 2013 Det er da ikke alle som kan tåle papir på numsen. Jeg ville personligt selv foretrække stof mod min bare hud.
    Det er da klart at det selvfølgelig ikke er godt for miljøet at skulle forarbejde plantefibre om til metervare. Men det er en engangsforestilling når vi snakker stofbleer, i forhold til papirsbleer som ikke kan genbruges.

Mange stofbleer er økologiske og nogen er ikke - som med bleer lavet af papir.

Hvorfor skulle det være uhygiejnisk - bleerne bliver opbevaret i en vandtæt og åndbar pose til de bliver vasket.
    Og der er mange institutioner/dagplejer som tager imod stofbleer - se den liste jeg linker til.

ts: Undskyld det alligevel blev en stofble debat smiley

• Min baby J
    Min baby J Tilmeldt:
    mar 2009

#28   15. jul 2013 Men papir og plastik som også er forarbejdet med kemikalier er bedre? Og hvorfor 4 poser?

Der er ikke fordi jeg har meget forstand på stofbleer - min dreng har også papir på numsen smiley

• #29   15. jul 2013 Majse forstår ikke lige hvorfor køre på mig...skrev bare min mening

• #30   15. jul 2013 Bare for at klarligge tingene her så bruger vi stofbleer af flere grunde:

1: Vores søn kan ikke tåle engangsbleer - dette har intet med materialet at gøre, men med hvor varmt der bliver i dem i forhold til stofbleer - derudover er barnet heller ikke våd på samme måde med en stofble på som med en engangsble... han får sår og svamp i bleområdet efter bare en dag i enegangs...

2: Det er væsentlig bedre for vores miljø - jeg er ikke som sådan den store miljø fanatiker, men føler nu alligevel at det er vores alles ansvar at passe bare lidt på den klode vi har...

3: Det er SÅ billigt - vi har givet 1350 kr for bleer, wet bags, indlæg og biologisk nedbrydelige indlæg (12.000stk)...bleerne kan indstilles i størrelse så de kan bruges fra fødsel til potte...

Det er IKKE spor besværligt eller ulækkert... du har ikke kontakt med afføringen...den gribes af det biologisk bedbrydelige indlæg (ligner egentlig bare en tynd åndbar serviet) der ligges mellem bleen der er fyldt med sugende indlæg efter behov og numsen...så tager man det af og skyller det ud i toilettet når der er afføring på. Tis bleerne kommer man bare i en wet bag (som vi vil tage med hjem hver dag)....

Regner da på ingen måde med at dp skal hverken ordne eller vaske mine bleer... tænker at gi 20 stk med om mandagen + 40 indlæg + 5 wet bags og så tage en wet bag med beskidte med hjem hver dag ved afhentning...så får dp 5 rengjorte tomme poser igen mandag og 20 bleer osv... Vi pakker bleerne med indlæg og sender kun dem med velcro afsted og så er de lige så nemme at skifte som en helt almindelig engangsble...

Ringede til pladsanvisningen idag og de stillede mig videre til dp lederen - hun sagde at når vores søn får udslet og svamp af engangsbleer så SKULLE dp bruge de bleer vi kommer med, men at hun i øvrigt ikke troede det blev noget problem at få dp til at gøre det uden besvær.... Når vi har fået tilbudt en plads vil hun ringe til dp inden vi skal mødes og informere hende om bleerne så vedkommende er forberedt på at få dem vist osv når vi kommer på besøg...

• #31   15. jul 2013 Hvis din læge laver en erklæring på at han ikke kan tåle alm bleer, må de ikke benægte at bruge dem smiley
    Min knægt kan ikke tåle libero, og det brugte de i vuggestuen, så da jeg gik til lægen skrev hun en erklæring på hvilken type ble han skulle bruge, og jeg købte dem selv hjem også betalte de pengende til mig (fordi man i vores kommune ikke selv betaler bleer) smiley håber det giver mening ?

• #32   15. jul 2013 Det giver bestemt mening - og vi er også helt klar på at, hvis dp beder om at få en lægeerklæring så får vi naturligvis sådan en lavet med det samme... vi har nemlig flere gange været ved lægen med det inden vi skiftede til stof smiley

• #33   15. jul 2013 Og forresten, tak for tippet om at undersøge vuggestue igår...desværre er den tætteste på ret langt væk og det fungere ikke da det kun er far der har kørerkort og vi kun har 1 bil... hans arbejdstider gør at han desværre ikke har mulighed for at hente og bringe...

• #34   15. jul 2013 smiley øv øv, så håber jeg virkelig på at i får en god dagplejer smiley

• #35   15. jul 2013 Tusind tak - det håber jeg også! er godt nok spændt på hvornår vi får svar osv, men det afhænger jo af hvornår der er en plads osv..og tænker at vi nok ikke får svar specielt hurtigt når vi først skal bruge pladsen til januar...

• #36   16. jul 2013 Mor til leander - mit svar ramler meget godt ind i livs svar smiley

• #37   16. jul 2013 Kristina - kører ikke på dig.. Syntes bare det var noget mærkeligt noget at komme frem med.. Det har jo absolut ingen relevans for emnet..

Kommentér på:
Daglpleje...

Annonce