{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Terapibørste.
  • #1   27. jun 2013 vi laver en gang imellem noget på mit arbejde hvor vi børster et af børnene.

Vi gør det med ham, da han til tider har alle sanserne ude, især den taktile sans, her børster vi ham, så han vænnes til berøring på hele kroppen og at han får en fornemmelse af egen krop. Barnet er 13 år.

• #2   27. jun 2013 Jeg har brugt det i mit arbejde , flere gange gennem tiden, både børstning og ledkompression. Det har været f.eks været et tidlig skadet barn, adhd børn, børn med sanseintegrationsbesvær samt en enkelt hjerneskader/epileptiker.

• #3   27. jun 2013 Hov det er 0-6 årige børn jeg arbejder med smiley og de fleste gange giver det ret hurtigt resultat, især hvis forældrerne også har overskud til at børste hjemme.
    Jeg kombinere det forøvrigt også tit med hængekøje smiley

• #5   27. jun 2013 Var det mig du mente ??

Det er en metode hvor man så at sige bombardere hjernen med sanseindtryk via en speciel børste og en bestemt måde at børste barnet på. Ledkompression er tryk, hvor man ligesom trykker alle kroppens led sammen mod hinande ( lidt svært at forklare smiley og dermed ledvæsken som igen sender signaler til hjernen.

http://www.dyspraksi.dk/behandling/borstning

Her er link til flere mere tilbundsgående sider om emnet og så smider jeg et billed på af en børste

profilbillede
  • #7   27. jun 2013 smiley

• #8   27. jun 2013 som barn brugte vi meget de børster, da jeg gik til talepædagog smiley

Da Vito var spæd børstede jeg ham ofte med en blød børste, og gør det stadig af og til. nu om dage kilder det dog og han finder det sjovt. Hvis det har interesse frk. grøn? det behøver jo ikke være en speciel børste og en speciel årsag, jeg er ret overbevist om at det stadig er hyggeligt og godt for sanserne smiley

• #10   27. jun 2013 Frk. Grøn,
    altså, man opdrager dem næsten på samme måde (børn har bare brug for liiiiiiiidt længere tid til at fatte det hele), så meget af det andet er også det samme.
    og ja, sanserne er jo i hvert fald de samme, om end der er forskel på hvor vigtige og stærke de er, hos henholdsvis hundene og os jo?..

Jeg har i hvert fald forsøgt at arbejde ret meget på at stimulere Vitos sanser og motorik, i hvert fald efter mine evner smiley

• #11   27. jun 2013 Børsterne er såmænd ikke særligt dyre, vel ca 25-30 kr på apoteket, det er egentligt børster som kiruger bruger når de vasker hænder inden operation, derfor ligger den der lille neglerenser der også - den er ikke til at stikke uvorne unger med gggggg
    Ikke at jeg har forstand på børsterne men jeg har fået at vide fra specialrådgivningen at det ikke er ligegyldig hvilken børste man bruger, da den hverken må være for hård eller blød. Disse her har nogle nylon(?) "hår/pigge" som er faste, ikke river men heller ikke kilder, mange sanse-børn bryder sig ikke om for bløde og kildende strøg men hellere faste præcise strøg.

• #12   27. jun 2013 Bonnie,
    men jeg tænker at hvis man ikke har et barn med særlige behov, men bare vil hjælpe med at lade dem "mærke" hele kroppen så at sige, så kan en almindelig blød børste også gøre tricket? Eller en fjer, eller en klud eller andet som mærkes i en berøring som ikke giver ubehag?

Vito syntes i hvert fald det var hyggeligt, da han var lille smiley

• #13   27. jun 2013 Nej så er det sikkert godt nok bare med en egnet børst

• #14   28. jun 2013 Tak for jeres svar smiley vi er blevet anbefalet at prøve det.
    Victor er meget utryg ved andre børn. Især hvis der er mange. Han går fuldstændig i panik og græder. Det giver store problemer i dp når de er i legestuen så jeg har nu afsat ferie til at have fri de dage legestuen er. I den tid skal vi så igang med børsten.
    Synes altså bare det lød MEGET alternativt, men er åben og villig til at prøve alt hvis det hjælper ham.
    Det er virkelig hårdt at se ham på den måde og vide at han absolut ingen glæde har af andre børn. smiley håber det kan hjælpe ham.

• Eva Maria D
    Eva Maria D Tilmeldt:
    okt 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #15   23. okt 2017 Min søn kunne ikke holde ud at ligge tæt ved brystet da han var baby. Han kunne ikke lægge hovedet ind til min hals når jeg bar ham. Han skreg, hvis hans tvillingebror kom til at strejfe ham. Han græd 3 kvarter hver morgen fordi det var så voldsomt for ham at vågne op til de sanseindtryk, som han fik efter at have sovet. Vi fik af en ergoterapeut at vide, at vi skulle børste ham 3 gange dagligt. Af med alt tøjet og børste i cirklende bevægelser, hurtigt og resolut, men over hele kroppen. Han elskede det - og blev helt stille. Der gik ikke mere end en dag, så kunne han pludselig holde ud at ligge ved brystet igen og holde ud at få berøring af sin bror. Vi har senere i hans liv brugt børstning, når vi synes at han kom ind i perioder, hvor han var for hyperaktiv, for drillende og irritabel og temperamentsfuld. Det har hjulpet hver gang. Du skal endelig gøre det. Min søn er nu 10 år og han er for tiden hyper og for drillende og for hektisk i skole og vi får tit klager over ham. Jeg vil derfor gå igang med børstning igen i hvert fald hver aften inden han skal sove. Jeg tror det giver ham noget ro i systemet - berøring af hud stimulerer dannelsen af oxytocin, som er et velvære stof. Jeg vil gå på apoteket i dag og købe en børste. Han elsker det og bliver helt salig. smiley Held og lykke med det
    smiley

Kommentér på:
Terapibørste.

Annonce