2.047 visninger
|
Oprettet:
Terapibørste. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Er der nogle af jer der har prøvet denne metode på jeres barn?
Hvis ja, hvorfor, gav det synlig virkning og hvor gammelt er barnet?
dec 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 328
Vi gør det med ham, da han til tider har alle sanserne ude, især den taktile sans, her børster vi ham, så han vænnes til berøring på hele kroppen og at han får en fornemmelse af egen krop. Barnet er 13 år.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
mar 2008
Jeg kombinere det forøvrigt også tit med hængekøje
mar 2008
Det er en metode hvor man så at sige bombardere hjernen med sanseindtryk via en speciel børste og en bestemt måde at børste barnet på. Ledkompression er tryk, hvor man ligesom trykker alle kroppens led sammen mod hinande ( lidt svært at forklare
http://www.dyspraksi.dk/behandling/borstning
Her er link til flere mere tilbundsgående sider om emnet og så smider jeg et billed på af en børste
mar 2008
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Da Vito var spæd børstede jeg ham ofte med en blød børste, og gør det stadig af og til. nu om dage kilder det dog og han finder det sjovt. Hvis det har interesse frk. grøn? det behøver jo ikke være en speciel børste og en speciel årsag, jeg er ret overbevist om at det stadig er hyggeligt og godt for sanserne
nov 2010
altså, man opdrager dem næsten på samme måde (børn har bare brug for liiiiiiiidt længere tid til at fatte det hele), så meget af det andet er også det samme.
og ja, sanserne er jo i hvert fald de samme, om end der er forskel på hvor vigtige og stærke de er, hos henholdsvis hundene og os jo?..
Jeg har i hvert fald forsøgt at arbejde ret meget på at stimulere Vitos sanser og motorik, i hvert fald efter mine evner
mar 2008
Ikke at jeg har forstand på børsterne men jeg har fået at vide fra specialrådgivningen at det ikke er ligegyldig hvilken børste man bruger, da den hverken må være for hård eller blød. Disse her har nogle nylon(?) "hår/pigge" som er faste, ikke river men heller ikke kilder, mange sanse-børn bryder sig ikke om for bløde og kildende strøg men hellere faste præcise strøg.
nov 2010
men jeg tænker at hvis man ikke har et barn med særlige behov, men bare vil hjælpe med at lade dem "mærke" hele kroppen så at sige, så kan en almindelig blød børste også gøre tricket? Eller en fjer, eller en klud eller andet som mærkes i en berøring som ikke giver ubehag?
Vito syntes i hvert fald det var hyggeligt, da han var lille
mar 2008
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 43 Svar: 249
Victor er meget utryg ved andre børn. Især hvis der er mange. Han går fuldstændig i panik og græder. Det giver store problemer i dp når de er i legestuen så jeg har nu afsat ferie til at have fri de dage legestuen er. I den tid skal vi så igang med børsten.
Synes altså bare det lød MEGET alternativt, men er åben og villig til at prøve alt hvis det hjælper ham.
Det er virkelig hårdt at se ham på den måde og vide at han absolut ingen glæde har af andre børn.
okt 2017
Følger: 1 Svar: 1
Terapibørste.