{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

Axl bider {{forumTopicSubject}}

Igår havde vi besøg af en veninde og hendes søn, Axl går i dagpleje med ham og de er normalt nogle rigtige kammesjukker der står last og brast sammen..
Alt gik fint, ungerne legede og pludselig skriger venindens søn op og man kan se Axl har sat tænder i ham, og har bidt HÅRDT.
Jeg sætter mig så og overvåger dem nøje og da Axls bog er i fare for at blive taget skal han igen til at sætte gebisset i armen på drengen. Jeg siger en høj lyd så han bliver forskrækket og trækker sig tilbage og siger 'du vil gerne have din bog i fred, det er også ok, kom vi sætter os herover i stedet'
Igen leger de to drenge fint i 30-40min hvorefter misæren gentager sig, Axl vil have et stykke legetøj som **** sidder med og bider, denne gang reagerer han ikke på at jeg siger en høj lyd og når igen at bide hårdt.
Jeg siger hårdt nej til Axl og sætter ham ud på en stol i gangen og siger 'jeg vil ikke have du bider', efter ca 1 min henter jeg ham igen og gentager 'du må ikke bide' der går ikke mere end 10 min også bider Axl igen igen, og han kommer igen ud på stolen i 1min. Herefter leger de to drenge fint, men Axl er flere gange tæt på at bide fordi han vil have noget (i fred) hvor jeg stopper ham.
I dag var vi sammen med to andre børn og Axl ville igen bide, især den jævnaldrende pige, når hun kom til det han sad med. Idag var vi meget obs på ham og han nåede ikke at få bidt på noget tidspunkt.

Vi har snakket lidt om, om det kan være en reaktion på at han nu ikkehar været i DP i 14 dage først pga en uges indlæggelse på børneafdelingen og bagefter pga sygdom.
Eller måske fordi han ikke kan udtrykke sin frustration på andre måder, men hvorom alting er, er det noget vi gerne vil til livs hurtigst muligt.

Hvordan har I tacklet det hvis jeres barn har bidt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Axl bider
  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #1   22. jun 2013 Min den store dreng havde også en periode, hvor han bed.
    Vi tog op og holdt ham tæt. Fortalte at det ikke er okay at bide, selvom ( hvad der nu havde forårsaget det) vi aer, myser, og giver klemmer.
    Det gentog jeg hver gang han bed.


  • #3   22. jun 2013 Regner med lige at give DP besked så hun kan holde ham under syn..
    Synes også det er synd for den stakkel der bliver bidt..
    Vi må se om han ikke stopper hurtigt igen, ellers må vi jo indlede et samarbejde med dp'en om at få det stoppet hvis det også fortsætter der..


  • #4   22. jun 2013 melissa bider, og har gjordt det fra hun var vel omkring 6 mdr gammel og bliver 2 til august, teorierne har været mange om hvorfor hun gør det, frustration, dårligt sprog, opmærksomhed osv.. og vi er desværre ikke kommet tættere på en forklaring, og det ser jo desværre ikke ud til at være en kort fase, da det har varet så længe, hun har altid fået at vide at det gør man ikke, og efter hun blev 1 år blev hun sat lidt væk når hun havde gjordt det, vi ved i perioder hvor der har været ændringer i hverdagen (sent oppe, ferie, gæstedagpleje eller lign.) der skal vi passe på, for der er hun mere "hidsig" lige pt er hun i en periode hvor hun bider mig, hvis jeg feks tager hende op fordi hun skal i seng, endten bider hun eller også niver hun, hun har dårlige dage hvor hun bider til højre og venstre i dagplejen uden nogen gyldig grund... og det er virkeligt forfærdeligt at være mor til et bide barn, ikke kun fordi vi bliver bidt og storebror bliver bidt, men nok mest fordi man jo ved at hver gang hun har bidt et andet barn skal forældrene underrettes og det er jo klart de bliver irriteret over det... vi er helt lost, og hverken os eller vores dagplejer ved hvad vi skal gøre ved det, udover at blive ved med at forklare hende at man ikke må den slags, og give hende en mindre straf, især når der ingen grund er til det, for os er det et kæmpe problem, som jo desværre ikke lige har løst sig selv over en uge eller sådan noget...

Kommentér på:
Axl bider

Annonce