{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.312 visninger | Oprettet:

Vågner op og græder? {{forumTopicSubject}}

Hej Piger

Herhjemme er jeg ved at være godt i søvn-underskud! smiley
Min søn Magnus på lige knap 5 mdr er virkelig ikke hvad man kalder en sove-baby! ..

Han sover maks 2 timer i løbet af dagen, og indtil for et par uger siden kunne man dog putte ham til natten ved 19-20 tiden, hvorefter han sov indtil ved 2 tiden, dernæst til 4-5 tiden, hvor vi så til sidst er stået op ved halv 7 tiden.. De sidste mange uger har det så bare langt fra set sådan ud.. Jeg forsøger altid at putte ham ved 19 -20 tiden, med faste rutiner, men så snart han bliver lagt i sin seng begynder han at små-brokke sig. Jeg synger for ham, stryger ham over håret, giver ham hans sut +sutteklud , forsøger at få ham til at falde til ro, og efter hmm måske 2 timer, kan jeg være heldig at han falder i søvn, selvom han udviser alle tegn på at være træt når han bliver lagt. (gaber, gnider sig i øjene) .. Det ender ofte i at han bliver overtræt og er umulig at få til at sove, men når han så endelig sover går der mellem 30min - 2 timer, og herefter vågner han pludselig op i et skrig hvor han bare græder fuldstændig utrøsteligt og det eneste som hjælper er at ligge ham til brystet, det skal lige siges at han virker som om han sover, da han faktisk skriger med lukkede øjne.. Jeg troede i starten at det måske var et tigerspring, men synes det er underligt hvis det varer så længe? Dernæst tænkte jeg på om det kunne være hans søvnstadier som ændre sig i den alder han har nu? og til sidst overvejede jeg ørene som vi HAR fået tjekket, uden der var noget, og lægen havde i øvrigt heller ingen bud på hvad det kunne skyldes .. Han er i øvrigt altid temmelig sur lige efter han vågner efter en lur, lige med undtagelse af når han vågner om natten, og om morgen ved 7 tiden plejer han altid at være i strålende humør.. Pt er han 7-9-13 temmelig nem at få til at sove efter han har fået mad om natten, men han vågner stadig 2-3 gange i løbet af natten, hvilket vel også snart burde blive bedre? Jeg er simpelthen så træt, eftersom han de første 3 mdr MAKS sov 1 time af gangen, og nu troede jeg lige det hele var ved at blive bedre smiley Er der nogen som har oplevet noget lignede eller kan give mig et bud på hvad det er han gennemgår? Synes det er så frygtelig hårdt at have et barn man bare ikke føler man kan stille tilfreds, selvom man prøver ALT smiley smiley ! ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vågner op og græder?
  • #2   21. jun 2013 Oh, det var godt nok også mange gange! smiley - Jeg troede at jeg havde det hårdt, efter 5 mdr uden søvn .. Hvordan sover hun så om dagen? smiley Umiddelbart er der ikke rigtig nogen som kan komme med gode bud? smiley

  • #3   21. jun 2013 Ikke sikkert det hjælper. Men min pige var ligesådan, indtil vi begndte og svøbe hende. Nu sover hun bedre og har nemmere ved at falde til ro når hun bliver ovetræt. og så ind i soveværelset med nul tv og nedrullede gardiner..

  • #9   21. jun 2013 Ved du hvad min på 2 måneder er præcis sådan der! Han vågner bare når han skriger.. Vi ved det er han mave der er problemet da han vrider sig hvis han prøver at prutte.. Vi er kommet på laktolose nu og hjælper det ikke skal hans mave/Tarm kanal tjekkes op af en børnelæge på sygehuset.. Men nu ser vi tiden an en måned.. Min sundhedsplejerske tror i vores tilfælde at det er en forsnævring et sted i tarmen.. Dit behøver jo ikke være det samme..

  • #10   23. jun 2013 Matilde - Mor til Rebekka , ja, det har vi desværre også prøvet, men det er som om han bliver sur når man svøber ham? Vi prøvede det endda da han var helt lille, men det har han aldrig syntes om..

    valsoee - ja, jeg har også tænkt på om det kunne være varmen, eller et tigerspring.. Men nu her hvor det i disse dage ikke har været specielt varmt har der også været problemer, og har forsøgt at gøre det køligt i soveværelset.. Et tigerspring har jeg også overvejet, da det jo ikke altid har været et problem.. jeg tænker lidt at han måske drømme og bearbejder alle de indtryk han har fået i løbet af dagen, plus han jo pludselig er blevet meget mere opmærksom på det hele.. Jeg giver ham mad lige i tiden op til han skal sove.. Har siden i går forsøgt med en flaske til natten, for at se om det måske mætter ham lidt mere..

    Ninna J , okay, så må vi krydse fingre for det går over smiley Magnus har ligesom lige fra starten af haft lidt problemer med maven, og vi har været på børneafdelingen med ham da han var ca 1 måned, men de mente ikke der var grund til bekymring, og at hans tarme bare var umodne.. Jeg tror heller ikke på en forsnævring hos ham, da han jo har haft en hel måned hvor han har været fint tilfreds, og det tænker jeg han ikke ville kunne hvis han havde noget kronisk! :o)


  • #11   23. jun 2013 ps, og undskyld alle sammen at jeg først lige svarer lidt sent, men vores internet har drillet ;o)

Kommentér på:
Vågner op og græder?

Annonce