{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.305 visninger | Oprettet:

Giftig rabarber {{forumTopicSubject}}

Hej der ude :).
Jeg har lige fået en stor pose friske rabarber af min mor. De er renset og snittet, og lige klar til brug. Derfor var jeg jo lige en tur på det der super smarte internet for at finde inspiration til en ny og spænende opskrift. Men midt i min søgen, falder jeg over et indlæg, fra en bruger på dk-kogebogen, som skriver at rabarber er giftige for børn under 10 år. Vedkommende påstår at rabarber indeholder et giftstof, som voksne har udviklet resistens over for, men børn under 10, ikke har udviklet endnu. Er det der pure opspind, eller er der noget om snakken?
Vil lige indskyde at der, i et indlæg under det ovennævnte, var en anden bruger, der med store bogstaver havde skrevet, at "RABARBER UNDER INTEN OMSTÆNDIGHEDER ER GIFTIGE FOR BØRN!" Bare lige for at gøre forvirringen total ;-D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Giftig rabarber
  • #1   19. jun 2013 Axl har fået rabarber i sin mos fra han var 6mdr, og han er da i hvert fald ikke død, endnu smiley
    Det eneste jeg ved er at de indeholder et stof som kan skade tænderne, og at man skal bruge noget specielt pulver når man sylter rabarber..

Men at de skulle være direkte farlige har jeg aldrig hørt..
    Herhjemme spiser vi, og Axl også, rå rabarber i fx salat.. Det har aldrig givet problemer

• #2   19. jun 2013 Ja det med at de kan ødelægge tænderne har jeg også hørt. Man blander oxonorm (tror jeg nok det heder) i, for at neutralisere det stof der ødelægger tænderne. Men det med at det skulle være direkte giftigt, det er ganske ny information for mig :).

• #3   19. jun 2013 Så er det sgu da heldigt Clara ikke er skredet i svinget endnu. smiley Hun har fået rabarber mange gange efterhånden.

• #4   19. jun 2013 MEN ret skal være ret, bladene er giftige, og kan i den rigtige mængde godt slå ihjel.. Men vi taler altså om at en voksen mand skal spise 3-4kg blade..
    Og roden kan, hvis den spises, give mavekneb.. I gamle dage kogte man roden og brugte væden til at behandle forstoppelse

• #5   20. jun 2013 Haha jeg er da også selv en af meget heldige, som heller ikke er skredet i svinget, til trods for vi spiste rabarber i lange baner da jeg var barn haha. Der med rosen og bladende, havde jeg hørt før, men sq aldrig det andet. Det er dog altså dejligt at høre at jeg ikke er den eneste der er så "uvidende" omkring de dødelige dræber-rabarber ;-D.

• #6   20. jun 2013 Hov! Stavefejl kan forekomme, og er ganske gratis ;-P

Kommentér på:
Giftig rabarber

Annonce