Giftig rabarber {{forumTopicSubject}}
Hej der ude :).
Jeg har lige fået en stor pose friske rabarber af min mor. De er renset og snittet, og lige klar til brug. Derfor var jeg jo lige en tur på det der super smarte internet for at finde inspiration til en ny og spænende opskrift. Men midt i min søgen, falder jeg over et indlæg, fra en bruger på dk-kogebogen, som skriver at rabarber er giftige for børn under 10 år. Vedkommende påstår at rabarber indeholder et giftstof, som voksne har udviklet resistens over for, men børn under 10, ikke har udviklet endnu. Er det der pure opspind, eller er der noget om snakken?
Vil lige indskyde at der, i et indlæg under det ovennævnte, var en anden bruger, der med store bogstaver havde skrevet, at "RABARBER UNDER INTEN OMSTÆNDIGHEDER ER GIFTIGE FOR BØRN!" Bare lige for at gøre forvirringen total ;-D
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Det eneste jeg ved er at de indeholder et stof som kan skade tænderne, og at man skal bruge noget specielt pulver når man sylter rabarber..
Men at de skulle være direkte farlige har jeg aldrig hørt..
Herhjemme spiser vi, og Axl også, rå rabarber i fx salat.. Det har aldrig givet problemer
jun 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 65 Svar: 736
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Og roden kan, hvis den spises, give mavekneb.. I gamle dage kogte man roden og brugte væden til at behandle forstoppelse
jun 2011
jun 2011
Giftig rabarber