Kan ikke lide farmor passer {{forumTopicSubject}}
Hej herinde
Jeg har lige brug for at høre jeres mening om et lille problem jeg har.
Jeg kan ikke lide at min datters farmor passer hende Hun har dog aldrig prøvet men tanken om det giver mig en dårlig mavefornemmelse.
Vi er inviteret til fødselsdag lørdag aften (om en uge) og jeg ville rigtig gerne med. Men min egen mor kan ikke passe vores datter. Hun har passet hende ca 5 gange før med overnatning og der er ingen problemer. Hun kender min mor godt og er vandt til mine forældres hjem.
Sagen er den at min kæreste synes at hans mor skal passe vores datter så jeg kan komme med til fødselsdag.
Men jeg kan ikke lide tanken om det De kender ikke hinanden så godt. Min svigermor er da sød osv. Men for mange år siden havde hun nogle alkohol problemer, var selvmordstruet og min kærestes lillebror blev frivilligt anbragt da hun ikke magtede at være mor.
Dengang var jeg min kærestes bedste ven og var der derfor når han havde brug for at tale om tingene. Skal dog siges at det er 7-8 år siden og hun ikke har de problemer mere. Men det ligger nok stadig dybt i mig
Tænker at jeg måske bare skal lade vær at være pivet og prøve det af. Og så tage derud nogle gange i løbet af ugen så de kan ses.
Min kæreste synes jo selvfølgelig at det er synd for han mor at hun ikke må passe, hvilket jeg godt kan se. Og synes heller ikke det er noget vi skal være uvenner over. Men noget i mig stritter i mod.
Puha sikke en smøre!
Hvad havde i gjort og har i prøvet noget lignende? Min datter er 7,5 måned.
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 79 Svar: 969
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 73 Svar: 2.001
Og ja.. som du siger, tag derud nogle gange i løbet af ugen
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
Så nu når du skriver at din datter ikke rigtig kender hende, så ville det for mig være det mest afgørende
aug 2011
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 206
gerne så det passer med at hun skal få hende til at sove til middag.
hvis det går godt, så tror jeg du har mere ro til at kunne nyde fødselsdagen lørdag.
sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
Men nej de kender ikke hinanden så godt og synes ikke at hun er så god til at læse vores datters signaler når vi er der.
Men kunne være vi skulle prøve med et par timer om dagen i løbet af ugen.
Kan bare ikke lide at hvis hun ved at det er for at afprøve om hun skal passe hende lørdag og så jeg synes det går dårligt og hun bliver ked af det.
Eller min kæreste er uenig og synes at det er gået okay.
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 52 Svar: 513
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Jeg kender ikke baggrunden for det, men jeg tænker din mor har passet din datter 5 gange, og din svigermor har du ikke engang kunne give lov til det EN gang? Det synes jeg er dybt uretfærdig, ihvertfald hvis det du skriver er den eneste grund ! Jeg går virkelig ind for lige stilling, og jeg kan ikke se hvorfor hun ikke skal have lov til at være farmor i samme omfang som din mor er Mormor? Havde hun nu fået lov til at være noget mere sammen med sit barnebarn så havde de logisk nok også kendt hinanden bedre
Men ud over det er jeg Enig med Louise.
mar 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Babyer: 2 Emner: 38 Svar: 1.391
aug 2012
Følger: 3 Svar: 2
feb 2011
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 67 Svar: 242
Vores dreng er blevet passet et utal af gange hos mine forældre.
MEN mormor viser ingen interresse i vores dreng.
Hvis hun skal om er det altid efter hans sengetid og når vi brokker os får vi dårlig samvittigheds penge af hende til en is til ham.
Han bliver 2 og er aldrig blevet passet af hende og tror der går flere år før han bliver det.
Jeg syntes at det er meget vigtigt som forældre at man kan stole på dem som passer ens børn.
sep 2011
Hun har spurgt efter at få lov til at passe. Så det er ikke ku kæresten der presser på.
Men det er rigtigt at jeg nok ikke ville komme til at kunne slappe af og hygge mig. Hun kan ikke passe hos os da kæresten ikke gider at have hende sovende. De to bliver hurtigt trætte af hinanden
Tror inderst inde at det også bunder i at jeg ikke stoler 100 på hende. Og ja det bunder nok i alle de problemer som der var engang. Ved også godt at det er længe siden, men tanken om hvordan hun var over for min kærestes lillebror hænger ved.
Men ja det er jo et punkt jeg skal over på et eller andet tidspunkt.
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Men ja, nu bliver mine børn så slet ikke sådan "passet" imens de er babyer ..
sep 2011
Men nu har min kæreste og hans mor et forhold hvor de ikke er så tætte. De har lige været uvenner hvor vi ikke har hørt fra hende i to måneder. Min datter har ikke set hende siden før de blev uvenner.
Og ja det kan jo godt være at det ville gå skide godt. Men tænk nu hvis det ikke gør
sep 2011
Både min svigermor skal vise større interesse og vi selv skal også besøge hende oftere. Den går begge veje.
Så der er noget at arbejde på og det er ikke noget der kan nåes på en uge, er jjeg blevet enig med mig selv om. Jeg må følge min mavefornemmelse og blive hjemme. Hendes første pasning skal ikke være med overnatning. Ja vi kunne da tage derud et par gange i løbet af ugen. Men det er ikke nok til en overnatning synes jeg. Som jeg lige har skrevet, har min datter ikke set hende i knap to måneder.
Og ja så kan i kalde mig pivet om i vil
Men tak for alle jeres input, det har hjulpet mig med at få tænkt det hele igennem
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
Det kunne jo være en mulighed??
Kan ikke lide farmor passer