{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.792 visninger | Oprettet:

Frk L
Frk L
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367

Kan ikke lide farmor passer {{forumTopicSubject}}

Hej herinde smiley
Jeg har lige brug for at høre jeres mening om et lille problem jeg har.
Jeg kan ikke lide at min datters farmor passer hende smiley Hun har dog aldrig prøvet men tanken om det giver mig en dårlig mavefornemmelse.

Vi er inviteret til fødselsdag lørdag aften (om en uge) og jeg ville rigtig gerne med. Men min egen mor kan ikke passe vores datter. Hun har passet hende ca 5 gange før med overnatning og der er ingen problemer. Hun kender min mor godt og er vandt til mine forældres hjem.

Sagen er den at min kæreste synes at hans mor skal passe vores datter så jeg kan komme med til fødselsdag.
Men jeg kan ikke lide tanken om det smiley De kender ikke hinanden så godt. Min svigermor er da sød osv. Men for mange år siden havde hun nogle alkohol problemer, var selvmordstruet og min kærestes lillebror blev frivilligt anbragt da hun ikke magtede at være mor.
Dengang var jeg min kærestes bedste ven og var der derfor når han havde brug for at tale om tingene. Skal dog siges at det er 7-8 år siden og hun ikke har de problemer mere. Men det ligger nok stadig dybt i mig smiley

Tænker at jeg måske bare skal lade vær at være pivet og prøve det af. Og så tage derud nogle gange i løbet af ugen så de kan ses.
Min kæreste synes jo selvfølgelig at det er synd for han mor at hun ikke må passe, hvilket jeg godt kan se. Og synes heller ikke det er noget vi skal være uvenner over. Men noget i mig stritter i mod.

Puha sikke en smøre! smiley
Hvad havde i gjort og har i prøvet noget lignende? Min datter er 7,5 måned.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klip af buske og hæk 2.000 kr.
  • Dørhåndtag 650 kr.
  • Installere vaskemaskine 500 kr.
  • Fix the leg of my bed 500 kr.
  • Fastsættelse af gelænder 500 kr.
  • Slå græs 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan ikke lide farmor passer
  • #1   1. jun 2013 Jeg havde sendt hende ud til farmor .. De fleste har en fortid og det er en FORtid så synes bestemt du skulle give hende en chance hvis det er så mange år siden smiley

• #2   1. jun 2013 Giver Louise ret smiley

Og ja.. som du siger, tag derud nogle gange i løbet af ugen smiley

• #4   1. jun 2013 Det eneste jeg lægger vægt på når det gælder pasning er om William kender dem og er glad for dem og om der er rent!

Så nu når du skriver at din datter ikke rigtig kender hende, så ville det for mig være det mest afgørende

• #5   1. jun 2013 lad hende passe hende et par timer f.eks onsdag og se hvordan det går.
    gerne så det passer med at hun skal få hende til at sove til middag.
    hvis det går godt, så tror jeg du har mere ro til at kunne nyde fødselsdagen lørdag.

• Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

#6   1. jun 2013 Ja selvfølgelig skal hun have lov til at være farmor smiley
    Men nej de kender ikke hinanden så godt og synes ikke at hun er så god til at læse vores datters signaler når vi er der.
    Men kunne være vi skulle prøve med et par timer om dagen i løbet af ugen.
    Kan bare ikke lide at hvis hun ved at det er for at afprøve om hun skal passe hende lørdag og så jeg synes det går dårligt og hun bliver ked af det.
    Eller min kæreste er uenig og synes at det er gået okay.

• #8   1. jun 2013 Hvis du ikke har det godt med at farmor passer, vil du jo sidde og bekymre dig om det, når i er til fødselsdagen.. Og det er jo heller ikke meningen, at du skal have ondt i maven over det. Så kan godt se det fra din side, men hvis det er selve puttetid, kan hun så ikke evt passe din datter hos jer, hvor hun er tryg og så kan i tage over når i kommer hjem?

• #9   1. jun 2013 altså.. det kommer måske til at lyde lidt hårdt det her? Og sådan er det ikke ment..

Jeg kender ikke baggrunden for det, men jeg tænker din mor har passet din datter 5 gange, og din svigermor har du ikke engang kunne give lov til det EN gang? Det synes jeg er dybt uretfærdig, ihvertfald hvis det du skriver er den eneste grund ! Jeg går virkelig ind for lige stilling, og jeg kan ikke se hvorfor hun ikke skal have lov til at være farmor i samme omfang som din mor er Mormor? Havde hun nu fået lov til at være noget mere sammen med sit barnebarn så havde de logisk nok også kendt hinanden bedre smiley

Men ud over det er jeg Enig med Louise.

• #10   1. jun 2013 Synes da ikke det er mærkeligt hun ikke er så god til at læse signalerne, det kræver at de kender hinanden jo... Så min mening er at du er pivet! Lad farmor vise hvad hun dur til og giv de 2 mulighed for at få et godt forhold til hinanden smiley

• Liselotte H
    Liselotte H Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 3 Svar: 2
    #12   1. jun 2013 kan godt sætte mig ind i dine tanker og så på den anden side, har dit barn også brug for at lære hendes farmor at kende. Nogle forældre, der har været "dårlige" til at passe sine egne, bliver de bedste bedsteforældre. Har farmor lyst til at passe hende eller er det din kæreste der presser på ? Men en god ide at tage på besøg optil. Så kan i jo også se om det sådan det skal være. Og du skal da også til fest...

• #13   1. jun 2013 Vi har lidt samme problemer her det er bare mormor, der er problemet.
    Vores dreng er blevet passet et utal af gange hos mine forældre.
    MEN mormor viser ingen interresse i vores dreng.
    Hvis hun skal om er det altid efter hans sengetid og når vi brokker os får vi dårlig samvittigheds penge af hende til en is til ham.
    Han bliver 2 og er aldrig blevet passet af hende og tror der går flere år før han bliver det.
    Jeg syntes at det er meget vigtigt som forældre at man kan stole på dem som passer ens børn.

• Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

#14   1. jun 2013 Jeg kan godt se at det er unfair at min mor har passet 5 gange og min svigermor ikke har. Men vi ser hende ikke så tit igen. Min kæreste og hans mor har en tendens til at blive hurtigt uvenner og så kan der gå et par måneder imellem at vi ses med hende.
    Hun har spurgt efter at få lov til at passe. Så det er ikke ku kæresten der presser på.

Men det er rigtigt at jeg nok ikke ville komme til at kunne slappe af og hygge mig. Hun kan ikke passe hos os da kæresten ikke gider at have hende sovende. De to bliver hurtigt trætte af hinanden smiley
    Tror inderst inde at det også bunder i at jeg ikke stoler 100 på hende. Og ja det bunder nok i alle de problemer som der var engang. Ved også godt at det er længe siden, men tanken om hvordan hun var over for min kærestes lillebror hænger ved.

Men ja det er jo et punkt jeg skal over på et eller andet tidspunkt.

• #15   1. jun 2013 Jeg ville aldrig lade mit barn blive passet ved en jeg ikke var 100 % tryg ved og kunne tage afsted med en god fornemmelse i maven :s

Men ja, nu bliver mine børn så slet ikke sådan "passet" imens de er babyer ..

• Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

#18   1. jun 2013 Hun er som en fremmed. Og ja i har da ret i at hun ikke kan læse min datters signaler når hun ikke kender hende osv.
    Men nu har min kæreste og hans mor et forhold hvor de ikke er så tætte. De har lige været uvenner hvor vi ikke har hørt fra hende i to måneder. Min datter har ikke set hende siden før de blev uvenner.
    Og ja det kan jo godt være at det ville gå skide godt. Men tænk nu hvis det ikke gør smiley så kan hun være bund ulykkelig uden mulighed for at blive hentet.

• Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

#19   1. jun 2013 Jeg sætter stor pris på alle jeres svar, og selvfølgelig skal hun have lov til at være farmor. Men ikke for enhver pris.

Både min svigermor skal vise større interesse og vi selv skal også besøge hende oftere. Den går begge veje.
    Så der er noget at arbejde på og det er ikke noget der kan nåes på en uge, er jjeg blevet enig med mig selv om. Jeg må følge min mavefornemmelse og blive hjemme. Hendes første pasning skal ikke være med overnatning. Ja vi kunne da tage derud et par gange i løbet af ugen. Men det er ikke nok til en overnatning synes jeg. Som jeg lige har skrevet, har min datter ikke set hende i knap to måneder.

Og ja så kan i kalde mig pivet om i vil smiley

Men tak for alle jeres input, det har hjulpet mig med at få tænkt det hele igennem smiley

• #21   2. jun 2013 Her er det Bs forældre der altid passer, min mor "må" også gerne, men det har ikke hængt sammen de gange det har være aktuelt. Tværtimod kunne jeg ikke drømme om at bede min far passe hende. De to kender slet ikke hinanden, og han er slet ikke interesseret i hende i hverdagen. Hvis man vil have et forhold til sit barnebarn må man sgu også selv gøre noget for det.

• #22   2. jun 2013 Har ikk lige læst alle indlæg men hvad med farmor kom hjem til jer og passe din datter hvor hun er i vante omgivelser så lær de hinanden og kende mens hun føler sig tryg i eget hjem og ikk et ny hus..

Det kunne jo være en mulighed??

Kommentér på:
Kan ikke lide farmor passer

Annonce