{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.543 visninger | Oprettet:

C&O
C&O
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 349

Vægttab i begyndelsen af graviditet. {{forumTopicSubject}}

Hej piger.

Jeg er i 6 uge, og har siden sidste lørdag tabt mig 3,6 kg.. Jeg synes det er ret voldsomt, pga den korte periode.

Jeg vejede i lørdags om morgenen 70,7 kg, og i morges 67,1. Det er jo ikke fordi jeg ikke kan tåle at tabe mig, (men det er heller ikke nødvendigt), og synes det er en del på så kort tid.

Er jeg bare pylret? Vil jo ikke skade min baby

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægttab i begyndelsen af graviditet.
  • #1   13. maj 2013 Jeg tabte mig 12,4kg på 14 dage, og taber mig stadig pga opkastninger..
    Som udgangspunkt skader det ikke barnet, men det kan blive nødvendigt at du skal have hjælp i form af drop osv hvis vægttabet skyldes opkast..
    Jeg er inde ca hver 7. Dag og få kalium/glykose-drop

• #2   13. maj 2013 Lisette

Uh det lyder voldsomt.. Jeg har ingen kvalme, men har haft lidt dårlig mave godt nok.. Jeg vil ringe til lægen på fredag eller mandag hvis jeg har tabt mig yderligere så smiley

• #3   13. maj 2013 Jeg tabte mig 1½ kg.. Jeg fik at vide, at hvis jeg blev ved med at tabe mig (kastede meget op) skulle jeg ind og have væske.
    Men det skader ikke barnet. bare sørg for at drik rigeligt med vand..

• #5   13. maj 2013 Jeg startede også med at tabe mig lidt over 3 kg på få dage, havde faktisk kun 1 dag hvor jeg var dårlig, men det var nok.. Er 36+3 nu og har faktisk kun knap og nap taget det på jeg tabte.. Men ok havde også 15 kg at tage af, så helt ok smiley

• #6   13. maj 2013 de første 8 uger ca tabte jeg lidt over 10 kg det var min anden graviditet.... og nåede efterfølgende kun og tage 5 kilo på igen...
    har da en sund og rask datter som dog er lidt mindre end gennemsnittet

• #8   13. maj 2013 Årh det er dejligt at høre at jeg langt fra er unik på det punkt, så tager jeg det mere roligt smiley

Jeg drikker mindst to liter vand om dagen og en halv liter mælk og et par kopper kaffe, så jeg tror jeg får rigeligt med væske.. Men jeg nævner det lige for lægen når jeg skal til min første graviditetsundersøgelse smiley

• #9   14. maj 2013 husk kaffe er vanddrivende. så når du drikker en kop kaffe, går du faktisk i 'minus' med væske smiley

• #10   14. maj 2013 Sara

Ah det vidste jeg faktisk ikke.. Men det er også kun på arbejdet jeg drikker kaffe, og kun to - tre kopper per dag, så tænker at det ikke er så voldsomt igen. Men må huske at drikke ekstra med vand når jeg endelig drikker kaffe så smiley

• #11   14. maj 2013 C&O: Du skal være obs på at det frarådes at indtage mere end max 2 kopper alm kaffe pr dag som gravid pga koffeinen..

• #12   14. maj 2013 Uh.. Kan jeg ikke spare op? Altså nogle dage drikker jeg intet, og nogle dage drikker jeg lidt mere.. Men det bliver aldrig til mere end MAKS 4 kopper om dagen, og det er ofte halve kopper, fordi jeg hader når den bliver den mindste smule kold smiley

• #13   15. maj 2013 bare du drikker godt med vand og i gennemsnit drikker 2 kopper kaffe pr. dag, så skulle det være fint smiley
    det vigtigste er faktisk at du ikke drikker energi drik, pga den høje koffein

• #14   15. maj 2013 Det gør jeg slet ikke! Og drikker mindst to liter vand om dagen, og nogle gange mere endda.. Men er i gang med projekt ingen kaffe, og har da holdt siden jeg oprettede indlægget smiley

• #15   15. maj 2013 det er da sejt du tager kaffe kampen op smiley

• #16   15. maj 2013 Ja den er også hård.. Specielt nu hvor jeg er på arbejde og der dufter af kaffe alle vegne.. Men jeg lever på dampene indtil videre smiley haha

• #17   15. maj 2013 Kender det, jeg drak 1,5 liter cola om dagen (det er så lige på grænsen for coffein) gik først over til rød/grøn sodavand (ingen coffein men stadig sukker) og senere til økologisk saft, vil ikke bruge sødemidler så stadig sukker men blander den tyndt

• #18   15. maj 2013 Jeg drak også ca en halv liter cola zero om dagen.. Har skåret ned til max et glas, men det er næsten det sværeste.. Faktisk en god ide at skifte til anden slags sodavand, da det mest er brusen jeg er afhængig af

• #19   16. maj 2013 Ja jeg er enormt kræsen med hvad jeg drikker, kan kun lide Coca cola og så rød og grøn sodavand, men ca halvvejs begyndte brusen at give mig halsbrand og fandt så saft jeg kunne lide.. Drikker cola i biffen eller hvis vi spiser ude..

• #20   16. maj 2013 Sådan har eg det bestemt også! Jeg drikker KUN cola zero, og rød sodavand kan også bruges, og derudover vand og skummetmælk og kaffe.. Og så har jeg en slags hvidvin jeg kan lide smiley Men det er selvfølgelig udelukket, og det er kaffen jo næsten også efterhånden.. Så nu hedder det vand og skummetmælk og et enkelt glas zero om dagen smiley

• #21   16. maj 2013 Du er heldig du kan drikke vand smiley jeg kan ikke få det ned.. Jo lidt iskoldt vand hvis jeg har lavet noget hårdt.. Og et enkelt glas mini eller skummetmælk.. Hader at være så kræsen med drikkevarer..
    Vin kan jeg hverken lide eller tåle, øl drikker jeg heller ikke.. Nogle få søde og frugt agtige drinks, men røre det jo ikke nu..

• #22   16. maj 2013 Kan du ikke lide Vand? Haha det har jeg alligevel aldrig hørt før smiley

Kommentér på:
Vægttab i begyndelsen af graviditet.

Annonce