{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Hun er "pat syg" !! {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at Malou simpelthen ikke laver andet end at hænge i min pat - konstant også selvom hun ikke er sulten. Når hun bliver ked ligger hun og ryster på hovedet fuldkommen hysterisk inden hun udbryder i gråd der skær en helt ind i hjertet. Når jeg så ligger hende til sutter hun 3 gange også falder hun i søvn med vorten i munden, når jeg så forsøger at fjerne vorten forsigtig - da den er ret så rød af det og øm! Så gør hun præcis det samme igen.. Jeg har forsøgt at nusse hende, synge for hende, gå frem og tilbage og snakke med hende, ligge i svøb, give sut osv. men intet hjælper! Sutten hjælper kun i få minutter og er slet slet ikke god nok - synes hun! Andre der har prøvet dette og eventuelt har råd? Ville ønske hun ku finde trøst på andre måder - da jeg er ekstrem øm! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun er "pat syg" !!
  • Helle B
    Helle B Hjælpe-administrator

Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
    #1   10. maj 2013 Du kunne måske tage en stofble, hvor er er lidt mælk på, så det dufter af dig og så sutten, og så putte hende med det.
    Kan være hun bedre kan lide en anden sut.

• #2   10. maj 2013 har ikke selv prøvet det.. men tænker du kan skifte til en anden slags sut.
    rund, flad, silikone, latex og hvad der ellers er.

• #3   10. maj 2013 Hun vil godt have rund, men den virker kun kort som trøst. smiley avent, MAM, natur osv. dem vil hun slet ikke åbne munden for.

• #4   10. maj 2013 okay..
    Tja.. Prøv Helles råd smiley Har desværre ingen erfaring at dele ud af - endnu smiley

• #5   10. maj 2013 Er du sikker på hun er ordenlig mæt? Hvor gammel er hun nu?

• #6   10. maj 2013 Ja, hun bøvser også ligger jeg til igen også spiser hun videre indtil hun selv giver slip også falder hun i søvn ved brystet. Så hun burde blive mæt. smiley og 10 dage - så hun er lille bitte endnu..

• #7   10. maj 2013 Sådan var Noah også kom frem til at han havde et meget stort sutte behov og brug for tryghed sad 24-7 med ham ved patten var ved at gå ud af mit gode skind, fik ham først til at tage sutten da han var 4 mdr.. For vores vedkommende var der intet at gøre end at lade ham ligge ved patten.. Brugte heldigvis suttebrik så vorten blev da lidt beskyttet..Bliv ved med at tilbyde sutten også håb på at hun tager den..

• #9   10. maj 2013 Ja som love life siger: hold hende vågen, nus hende og bøvs evt af og skift bryst..
    Hun kan evt også havde et stort behov for tryghed og vil ligge ved mor hele siden.. Det oftest om aftenen at de kan være pylret/kede af det..

• #10   10. maj 2013 Love life, det gør jeg allerede - men er ikke nødvendigt, da hun ikke holder pauser når jeg ammer. Hun sutter aktivt i 10 min. så bøvser hun og sutter aktivt til hun falder i søvn i 10 - 15 min. fik af vide de højst må sutte aktivt i 30 min. ad gangen på hospitalet og hun spiser jo til hun er mæt, går jeg udfra når hun på ingen måde virker frustreret under amning og hun falder i søvn af det.

Min lille prins Noah, har Malou også! Hun sutter også på folks fingre, sine egne fingre osv! Men når man så ligger hende til er det ofte bare ren hygge :s

• #11   10. maj 2013 Jeg kan godt se problemet i.f.t at du er øm , men ellers syns jeg da bare hun er et klogt lille barn der gerne vil være hos sin mor, med babsen=tryghed og mad indenfor rækkevidde smiley
    Hun kan sagtens være mæt men have suttebehov , og måske er hun bare ikke et narresutte-barn smiley

Hun er jo lillebitte endnu så hvis hun var min, ville hun bare få lov smiley hvis hun ikke sutter mere end få gange belaster det jo heller ikke så meget og dit bryst vænner sig jo også til det hen ad vejen.

Jeg kan forøvrigt anbefale natur drogeriets e vitamin creme til brystet...... Har jo selv haft anton hængende sådan da han var baby, han gad heller ikke aut men kun den rigtige vare smiley den creme er total effektiv kombineret med lufttørring

• #12   10. maj 2013 Aut=sut

• #13   10. maj 2013 Laurits hang på mit brystværk de første uger. Jeg sad op om natten og sov med ham ved mine bryster. Min sp sagde, at hvis det hjalp, og det var den eneste måde han kunne sove/finde ro ja så måtte jeg gøre det så behageligt for mig som muligt.
    Havde dyner, puder og alt muligt i ryggen for at kunne holde det ud.
    Men det var virkelig den eneste måde han kunne finde ro på.. smiley Det er hårdt, men han voksede fra det lige pludselig. 5-6 ugers alderen ca.
    Det resulterede så også i en gang brystbetændelse og sår på begge vorter, især den venstre.! Anbefaler : creme, creme og masser af creme.! Gå på apoteket og bed om noget som baby gerne må sutte på, så det ikke er farlig at smøre sig med. Da det var aller værst med sår brugte jeg MEGET kortvarig ammebrik. Køb de der gode i gul beholder, brug dem indtil såret er helet, og skynd dig så at smide dem igen så baby ikke bliver for vant til plastikken. Jævnfør eventuelt med sp. smiley
    Man må også gerne være lidt insisterende med sutten, gi den lige så snart hun gider. Laurits gad den bestemt heller ikke her i første omgang.

Puuh en smøre.. hehe håber du kan bruge noget af det, så din kønne prinsesse ikke får smadret dine bryster smiley

• #14   10. maj 2013 Jeg kan kun amme med amme brik, desværre. Men den får hun hevet af når hun falder i søvn også er det jeg bliver rød og øm fordi hun slikker på dem / sutter uden og har formået at få sår selvom jeg bruger amme brik. Må lige på apoteket og spørger efter en sådan creme smiley ! Prøver det med stofbleen i nat også, har allerede gjort en klar og tørret lidt mælk af i den osv. smiley sutten bruger vi kun ved trøst - hvis det er virkelig slemt (altså vi forsøger) . Da vi ikke ønsker hun skal være afhængig af den, men hun skal jo heller ikke være afhængig af mine bryster i så en ekstrem grad som hun desværre er. Ønsker hende dog kun det bedste og hun skal ikke være ulykkelig! Så hvis mine bryster er det eneste der hjælper, selv efter de her gode råd, ja, så må jeg jo bare bide smerten i mig og sige "så er det sådan" - trods smerterne, hun forstår jo ikke det gør ondt smiley

• #15   10. maj 2013 Nåh okay. Træls at det går galt selv med brikker på smiley
    Nej selvfølgelig skal man ikke for alt i verden bruge sut, men havde selv et hænge træ med meget stort suttebehov, og da sutten kunne begynde at tage lidt fra var det bare fantastisk smiley
    Ja hvad gør man ikke for ens små vidunder. Som min sp sagde, så gør det der hjælper på de smås humør, og gør sig selv det så behageligt som muligt...
    Jeg har mange gange skulle tælle til 10 inden jeg lagde Laurits til i de første par uger, men pludselig så er det ikke så slemt og nu kan jeg faktisk ikke rigtig mærke det. Desværre er man nok nød til at kæmpe lidt for at amme. Det er super sejt at du gør dit bedste. Helt sikkert.! smiley

• #16   11. maj 2013 Mht brug af sutten vil jeg blot fortælle at på trods af at min søn brugte den meget som lille har vi siden han startede i dp som 10,5 mdr nemt kunne omvende ham til at han kun sover med sutten. Det sker vel 1 gang pr mdr at han også lige har den pga at han er ked af det. Han er nu 1,5 år og ved at sut og bamse skal ind i sengen og ligge når han har været i bad og vi skal have morgenmad. Der ligger det så indtil han skal sove til middag og derefter indtil han skal i seng.

• Noerby P
    Noerby P Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 13
    #17   11. maj 2013 Tryghed og jeg ville bare lade hende gøre det, det stopper igen. Lansinoh creme på appteket er fantastisk smiley

• #19   11. maj 2013 -SbS- tror ikke det er det, for hun slipper ikke og er sulten, de fleste gange vil hun jo slet ikke spise - blot have den i munden for tryghed/hygge. Hun tager også flot på i vægt og hun sutter sig i søvne og uden pause udover bøvse pause smiley

• #20   11. maj 2013 Det var også mere som information smiley
    Læste det nemlig lige..
    Håber i har det godt

• #21   11. maj 2013 Læste det også godt selv og vil prøve at vise det til sp på onsdag. smiley
    Kan desværre ikke få fat i hende her i weekenden.
    Vi har det rigtig godt - hun har sovet så flot i nat og kun været vågen en gang og der lagde jeg hende bare til og skiftede ble også faldt hun i søvn igen og sov til 7.30 . smiley tror måske hun har haft ondt i maven forleden.

• #22   11. maj 2013 Det lyder som min lille pige smiley Jeg var sikker på det nok var appetit spring, hun sad og hang i mine patter hele tiden smiley Og hun spiste altid MEGA mange gange HELE tiden smiley Jeg sad med de patter fremme hele tiden. Og ALLE sagde når vi var i byen: SPISER HUN NU IGEN! Det var simnpelthen så træls smiley SOm om man nyder og vise sine patter hele tiden.
    Vi er begyndt at suplere op med flaske et par gange om dagen. For jeg kørte simpelthen træt i det smiley Selvom jeg ville ha givet pat hele tiden til og starte med, så har jeg bar måttet indse at det her er det bedste.
    Og nu har vi det begge to meget bedre smiley

Men et andet godt råd når hun bliver så hysterisk, kan være og ligge hende alene? Vores pige var i sidste uge MEGET urolig og ville ingenting og græd meget. og vi vuggede, osv for at trøste.
    Vi har fundet ud af at når vi ligger hende ind på sengen alene uden lys ogf noget tv, aå slapper hun af og falder selv i søvn. Tror simpelthen hun har fået for mange indtryk og bar vil ha fred.

Måske du kan bruge noget af det..

• #23   11. maj 2013 Jeg havde samme oplevelse med min yngste søn.... Han nægtede sut, og ville kun hænge i mine bryster den første tid.... Jeg købte en creme på apoteket, den er i en lilla farvet tube.... Den indeholder noget fedt som sidder under fåreulden, og skal ikke vaskes væk inden man ammer... Den smøres på efter hver gang du har ammet, og hjælper i den grad mod sår på vorten....

Kan helt sikkert anbefales...

• #24   11. maj 2013 Cremen hedder lansinoh smiley

• #25   12. maj 2013 der går lige lidt tid inden der kommer "hård hud" på brystvorten så det ikke bliver ømt og med sår.

Papaya lod heller ikke til at ville have sut i starten, for den kom ud igen men de skal lige vænnes til det, for når de er SÅ små kan de ikke helt finde ud af at styre munden endnu så de kan holde den inde.

har du prøvet med de helt små flade sutter fra 0-6 mdr fra mam? mange gange skal de vænnes til en ny slags sut.

Papaya nægtede at tage de runde og jeg havde glemt hendes ergonomisk formede sutter da jeg var på overnattende tur med en veninde og hendes datter som brugte runde sutter. Dagen efter begyndte hun at tage dem alligevel. Hun var så også noget ældre for at kunne bruge dem.

• #27   12. maj 2013 Frk grøn,
    Vito kunne det nogenlunde efter et par uger (men havde også sutten i munden 24/7 når ikke han ammede)
    Tror han var omkring 2 mdr før den sad helt godt og ikke faldt ud af og til (på nær når han sov rigtig godt! )

• #29   12. maj 2013 Haha, har du prøvet at klikke ham smiley

Jeg kan jo ikke huske det præcist men han blev bedre til det i hvert fald så den ikke konstant røg ud. Til gengæld begynder deres små fingre jo at hive den ud og så bliver de stiktosset. Det er sgu ikke nemt med sådan nogle størrelser!

• #31   12. maj 2013 Griner skam ikke af klikker. Kan genkende SÅ mange ting fra hundettæning i børneopdragelse!
    Min søs og svoger har feks lige været til foredrag hvor der blev talt om det vigtige i at aflede dem, og rose når de gør gode ting osv. Kort sagt: ignorer uønsket adfærd, afled og beløn ønsket adfærd.. hehe. Og sådan gør jeg big time!

Så selvom du måske har følt dog en anelse lost her i starten tænker jeg at jeres lillemand løber en god gang ag eller laver fin wp om et par år ;-D

• #33   12. maj 2013 Vito er på - det er stensikkert! Han er altid fuld af ballade og tossede påfund smiley hehe.

Han skal nok lære jeres bandit en ting eller to om livet smiley

Kommentér på:
Hun er "pat syg" !!

Annonce