Hun er "pat syg" !! {{forumTopicSubject}}
Sagen er den at Malou simpelthen ikke laver andet end at hænge i min pat - konstant også selvom hun ikke er sulten. Når hun bliver ked ligger hun og ryster på hovedet fuldkommen hysterisk inden hun udbryder i gråd der skær en helt ind i hjertet. Når jeg så ligger hende til sutter hun 3 gange også falder hun i søvn med vorten i munden, når jeg så forsøger at fjerne vorten forsigtig - da den er ret så rød af det og øm! Så gør hun præcis det samme igen.. Jeg har forsøgt at nusse hende, synge for hende, gå frem og tilbage og snakke med hende, ligge i svøb, give sut osv. men intet hjælper! Sutten hjælper kun i få minutter og er slet slet ikke god nok - synes hun! Andre der har prøvet dette og eventuelt har råd? Ville ønske hun ku finde trøst på andre måder - da jeg er ekstrem øm!
Følger: 7 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 26 Svar: 637
Kan være hun bedre kan lide en anden sut.
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 73 Svar: 2.001
rund, flad, silikone, latex og hvad der ellers er.
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 87 Svar: 456
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 73 Svar: 2.001
Tja.. Prøv Helles råd
aug 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 70 Svar: 344
maj 2013
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 312 Svar: 1.298
aug 2011
Hun kan evt også havde et stort behov for tryghed og vil ligge ved mor hele siden.. Det oftest om aftenen at de kan være pylret/kede af det..
maj 2013
Min lille prins Noah, har Malou også! Hun sutter også på folks fingre, sine egne fingre osv! Men når man så ligger hende til er det ofte bare ren hygge :s
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
Hun kan sagtens være mæt men have suttebehov , og måske er hun bare ikke et narresutte-barn
Hun er jo lillebitte endnu så hvis hun var min, ville hun bare få lov
Jeg kan forøvrigt anbefale natur drogeriets e vitamin creme til brystet...... Har jo selv haft anton hængende sådan da han var baby, han gad heller ikke aut men kun den rigtige vare
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Havde dyner, puder og alt muligt i ryggen for at kunne holde det ud.
Men det var virkelig den eneste måde han kunne finde ro på..
Det resulterede så også i en gang brystbetændelse og sår på begge vorter, især den venstre.! Anbefaler : creme, creme og masser af creme.! Gå på apoteket og bed om noget som baby gerne må sutte på, så det ikke er farlig at smøre sig med. Da det var aller værst med sår brugte jeg MEGET kortvarig ammebrik. Køb de der gode i gul beholder, brug dem indtil såret er helet, og skynd dig så at smide dem igen så baby ikke bliver for vant til plastikken. Jævnfør eventuelt med sp.
Man må også gerne være lidt insisterende med sutten, gi den lige så snart hun gider. Laurits gad den bestemt heller ikke her i første omgang.
Puuh en smøre.. hehe håber du kan bruge noget af det, så din kønne prinsesse ikke får smadret dine bryster
maj 2013
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 57 Svar: 668
Nej selvfølgelig skal man ikke for alt i verden bruge sut, men havde selv et hænge træ med meget stort suttebehov, og da sutten kunne begynde at tage lidt fra var det bare fantastisk
Ja hvad gør man ikke for ens små vidunder. Som min sp sagde, så gør det der hjælper på de smås humør, og gør sig selv det så behageligt som muligt...
Jeg har mange gange skulle tælle til 10 inden jeg lagde Laurits til i de første par uger, men pludselig så er det ikke så slemt og nu kan jeg faktisk ikke rigtig mærke det. Desværre er man nok nød til at kæmpe lidt for at amme. Det er super sejt at du gør dit bedste. Helt sikkert.!
nov 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 7 Svar: 444
apr 2011
Følger: 1 Svar: 13
aug 2011
maj 2013
aug 2011
Læste det nemlig lige..
Håber i har det godt
maj 2013
Kan desværre ikke få fat i hende her i weekenden.
Vi har det rigtig godt - hun har sovet så flot i nat og kun været vågen en gang og der lagde jeg hende bare til og skiftede ble også faldt hun i søvn igen og sov til 7.30 .
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 204 Svar: 726
Vi er begyndt at suplere op med flaske et par gange om dagen. For jeg kørte simpelthen træt i det
Og nu har vi det begge to meget bedre
Men et andet godt råd når hun bliver så hysterisk, kan være og ligge hende alene? Vores pige var i sidste uge MEGET urolig og ville ingenting og græd meget. og vi vuggede, osv for at trøste.
Vi har fundet ud af at når vi ligger hende ind på sengen alene uden lys ogf noget tv, aå slapper hun af og falder selv i søvn. Tror simpelthen hun har fået for mange indtryk og bar vil ha fred.
Måske du kan bruge noget af det..
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
Kan helt sikkert anbefales...
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Emner: 247 Svar: 8.537
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Papaya lod heller ikke til at ville have sut i starten, for den kom ud igen men de skal lige vænnes til det, for når de er SÅ små kan de ikke helt finde ud af at styre munden endnu så de kan holde den inde.
har du prøvet med de helt små flade sutter fra 0-6 mdr fra mam? mange gange skal de vænnes til en ny slags sut.
Papaya nægtede at tage de runde og jeg havde glemt hendes ergonomisk formede sutter da jeg var på overnattende tur med en veninde og hendes datter som brugte runde sutter. Dagen efter begyndte hun at tage dem alligevel. Hun var så også noget ældre for at kunne bruge dem.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Vito kunne det nogenlunde efter et par uger (men havde også sutten i munden 24/7 når ikke han ammede)
Tror han var omkring 2 mdr før den sad helt godt og ikke faldt ud af og til (på nær når han sov rigtig godt! )
nov 2010
Jeg kan jo ikke huske det præcist men han blev bedre til det i hvert fald så den ikke konstant røg ud. Til gengæld begynder deres små fingre jo at hive den ud og så bliver de stiktosset. Det er sgu ikke nemt med sådan nogle størrelser!
nov 2010
Min søs og svoger har feks lige været til foredrag hvor der blev talt om det vigtige i at aflede dem, og rose når de gør gode ting osv. Kort sagt: ignorer uønsket adfærd, afled og beløn ønsket adfærd.. hehe. Og sådan gør jeg big time!
Så selvom du måske har følt dog en anelse lost her i starten tænker jeg at jeres lillemand løber en god gang ag eller laver fin wp om et par år ;-D
nov 2010
Han skal nok lære jeres bandit en ting eller to om livet
Hun er "pat syg" !!