Arg kvæler hende {{forumTopicSubject}}
Nej okay selvfølgelig ikke, men hold op hvor min datter afprøver min tålmodighed ved sengetid lige for tiden
Selv om hun er træt når hun bliver lagt (alm træt ikke overtræt) så køre hun sig op og vil ikke sove..
Hun hopper rundt og leger, smider gang på gang alt ud af sengen (bamser, sut, pude, dyne og ja ind imellem får hun endda kravlet ud af tøjet og smider det) og så kravler hun enten ind mellem lagen og madres eller helt ned under Maddressen og så hamre hun i siderne og bunden af sengen..
Ind i mellem skriger hun (ikke gråd bare skrig som i "jeg elsker at høre min egen stemme")..
Jeg går ind hvis hun græder eller når hun larmer alt for meget, rydder op, ligger hende ned, siger godnat og går igen..
Til middag tager det 30-90 min før hun sover (oftest ca 45 min) til aften 30-120 min (oftest ca 60-75 min)..
Jeg indrømmer at jeg nogle gange bliver irriteret, jeg er 32 uger gravid og træt og øm og det er hårdt at skulle ind og samle alt op 5-6 gange ved hver sovetid.. Er kommet til at snerre af hende og hæve stemmen, men hun griner bare af mig og tror vist det er en leg..
Det samme når jeg bestemt ligger hende ned og siger "nu sover du, god nat" så griner hun bare og sparker dynen af..
Vi er begyndt at ligge hende tidligere, fordi alt roderiet gjorde at hun max fik 10 timers søvn og derfor var træt og pyller hele formiddagen, det har hjulpet på morgen trætheden, men hun er stadig umulig at dysse ned ved sengetid..
Hvad pokker gør man ? Og har nogle af jer sammen problem eller har haft ?
Hun er forresten lige knapt 22 måneder
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
jun 2009
Følger: 1 Babyer: 2 Emner: 65 Svar: 298
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Clara har lige nu også en periode hvor hun er længe om at falde i søvn, og hun snakker, synger, leger og fjoller også lystigt inde i sengen. Men vi går aldrig ind til hende (med mindre hun er rigtig ked), og det er sjældent hun tosser mere end 20-30 minnu.
aug 2011
Pernille: Ja ofte venter jeg til hun græder/kalder, men hun ligger sig ikke af sig selv for hun kan ikke sove uden bamser og sut .. Så ind må vi.. Grunden til at jeg ind imellem går tidligt ind er at nogle gange kan man nå at hindre hende i at køre sig selv for meget op ved at stoppe hende i tide..
Lene: Måske det skulle prøves, hun er nemlig meget glad for bøger
okt 2008
okt 2008
aug 2011
Musik var måske også værd at prøve
okt 2008
Men sæt noget nat-musik på, gode vuggeviser eller lignende. Her spiller Claras Doodoo bamse altid når hun skal sove, den er ikke nødvendig længere men nu er den bare en del af rutinen.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
aug 2011
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 532
Hun sparker sin madras op, så hun kun ligger på bunden af sin seng, sparker dynen af og smider med sine ting.
Lige så snart man har sagt godnat og gået, ligger hun og kalder dyne på, selvom det ikke er mange sec siden hun har fået dyne på
aug 2009
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 104
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 349
Manden arbejder som kok, og er kun hjemme 3 dage om ugen til aftenputningen..
aug 2011
Ju v: Hvad ville du ellers gøre ? Hun kan jo ikke ligge nede under Maddressen og sove og hun sover ikke uden sine ting, hvis jeg ikke går ind og samler op begynder hun at græde og kalde..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
I starten vil hun nok blive splintrende tosset over at det ikke kan lykkedes.
Da Vito i en periode rejste sig igen-igen-igen efter sengetid, gik jeg ind og puttede ham, uden at sige noget eller tage øjenkontakt, og gik derefter igen. Gjorde det 30 gange hver aften, men til sidst bar det frugt.
aug 2011
ACS: Jo kunne være jeg skulle undersøge om den kan sættes fast, så hun i hvert fald ikke kan komme ned under madressen..
aug 2009
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 104
aug 2011
Eksperterne siger da også at de har bedst af at falde i søvn som de skal sove, fordi de forstår ikke hvis de vågner og tingene er ændret
Arg kvæler hende