{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Arg kvæler hende {{forumTopicSubject}}

Nej okay selvfølgelig ikke, men hold op hvor min datter afprøver min tålmodighed ved sengetid lige for tiden smiley
Selv om hun er træt når hun bliver lagt (alm træt ikke overtræt) så køre hun sig op og vil ikke sove..
Hun hopper rundt og leger, smider gang på gang alt ud af sengen (bamser, sut, pude, dyne og ja ind imellem får hun endda kravlet ud af tøjet og smider det) og så kravler hun enten ind mellem lagen og madres eller helt ned under Maddressen og så hamre hun i siderne og bunden af sengen..
Ind i mellem skriger hun (ikke gråd bare skrig som i "jeg elsker at høre min egen stemme")..
Jeg går ind hvis hun græder eller når hun larmer alt for meget, rydder op, ligger hende ned, siger godnat og går igen..
Til middag tager det 30-90 min før hun sover (oftest ca 45 min) til aften 30-120 min (oftest ca 60-75 min)..
Jeg indrømmer at jeg nogle gange bliver irriteret, jeg er 32 uger gravid og træt og øm og det er hårdt at skulle ind og samle alt op 5-6 gange ved hver sovetid.. Er kommet til at snerre af hende og hæve stemmen, men hun griner bare af mig og tror vist det er en leg..
Det samme når jeg bestemt ligger hende ned og siger "nu sover du, god nat" så griner hun bare og sparker dynen af..
Vi er begyndt at ligge hende tidligere, fordi alt roderiet gjorde at hun max fik 10 timers søvn og derfor var træt og pyller hele formiddagen, det har hjulpet på morgen trætheden, men hun er stadig umulig at dysse ned ved sengetid..
Hvad pokker gør man ? Og har nogle af jer sammen problem eller har haft ?
Hun er forresten lige knapt 22 måneder

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arg kvæler hende
  • #2   14. apr 2013 Lj: Manden putter til nat når han er hjemme og så skiftes vi til at gå der ind, men han arbejder som kok og er derfor kun hjemme 3 dage om ugen ved sengetid.. Ingen tvivl om at det ikke hjælper at hidse sig op, for hun griner bare og tror det er en leg..

• #5   14. apr 2013 Jeg tænker du kunne prøve at lade være med at ligge hende til middagslur, da det kan være hun ikke er vildt træt der, da hun jo ikk går i institution, og dermed måske ikk har brugt alt sin energi smiley

• #6   14. apr 2013 Har du prøvet bare at lade være med at gå ind til hende? Lad hende rode, skrige, larme alt det hun vil, men lad være med at reagere på det.
    Clara har lige nu også en periode hvor hun er længe om at falde i søvn, og hun snakker, synger, leger og fjoller også lystigt inde i sengen. Men vi går aldrig ind til hende (med mindre hun er rigtig ked), og det er sjældent hun tosser mere end 20-30 minnu.

• #7   14. apr 2013 Michala: Hun har behov for sin middags lur, hun er tydeligt træt efter 3-4 timer og de få gange hun ikke har sovet, ja så vælter hun omkuld midt/sidst på eftermiddagen hvilket så rykker på hvornår hun kan ligges for natten.. Så hun er ikke klar til at undvære middagsluren endnu..

Pernille: Ja ofte venter jeg til hun græder/kalder, men hun ligger sig ikke af sig selv for hun kan ikke sove uden bamser og sut .. Så ind må vi.. Grunden til at jeg ind imellem går tidligt ind er at nogle gange kan man nå at hindre hende i at køre sig selv for meget op ved at stoppe hende i tide..

Lene: Måske det skulle prøves, hun er nemlig meget glad for bøger

• #8   14. apr 2013 Okay, Clara bruger så hverken sut eller en bestemt bamse så det problem har vi ikk.... Men ja, så prøv med en bog, hører hun musik til at falde i søvn? Ellers kunne det måske berolige lidt.

• #9   14. apr 2013 Ellers hvad med at bare forkorte hendes middagslur lidt?

• #10   14. apr 2013 Pernille: Ja her har vi så en bamse som er uundværlig, den skal med alle steder dag og nat, gruer for den dag den ikke kan mere smiley og sut bruger hun til at falde i søvn..
    Musik var måske også værd at prøve smiley jeg er ikke glad for at vække hende, især ikke da hun sammenlagt kun lige får den mængde søvn som hun bør i hendes alder..

• #11   14. apr 2013 Jeg kan godt forstå dig. Men jeg tænker at hun måske bare ikke er rigtig træt. Vi har rykket Claras sovetid en lille smule da vi gik på sommertid, og det har hjulpet lige at række rutinen lidt.

Men sæt noget nat-musik på, gode vuggeviser eller lignende. Her spiller Claras Doodoo bamse altid når hun skal sove, den er ikke nødvendig længere men nu er den bare en del af rutinen.

• #12   14. apr 2013 Når liva har smidt sutten 3 gang så tager jeg den og går ud af værelset og siger godnat. Længe nok til at hun tænker fuck får jeg den ik igen. Det plejer at virke.når de smidder dyner og puder lader jeg det ligge og så får de den bare på når de sover. Det virker som regel. Men ja det er hammer træls efter et par aftner i træk :-\

• #13   14. apr 2013 Carina: Jeg bruger også ind imellem ikke at samle yndlingsbamsen op og sige at hvis hun smider den må hun jo sove uden og så gå ud, så bliver hun ked og jeg går ind igen og giver hende bamsen og siger at så må hun være sød ved den ellers bliver den ked.. Så krammes den ekstra og hun putter sig ned under dynen med den, og somme tider er det så der hun endeligt sover..

• #14   15. apr 2013 Max havde os en periode hvor det var et hvælvede jeg satte cd afspilleren med rolig musik på og det hjalp og efter 14 dag stoppede jeg og ingen probler siden

• #16   15. apr 2013 Sådan er min datter også for tiden. Hun er 2,7 år.
    Hun sparker sin madras op, så hun kun ligger på bunden af sin seng, sparker dynen af og smider med sine ting.
    Lige så snart man har sagt godnat og gået, ligger hun og kalder dyne på, selvom det ikke er mange sec siden hun har fået dyne på

• #17   15. apr 2013 Jeg ville sætte mig ved hende, så hun kommer ind i en god rytme igen, fortæl hende at hun skal lægge sig ned og sov. Og at det ikke er tid til leg. 14 dage med det, så skal hun nok have fået en vane om at når man bliver lagt så skal man sove...

• #18   15. apr 2013 Dina

Manden arbejder som kok, og er kun hjemme 3 dage om ugen til aftenputningen..

• #21   18. apr 2013 Jyden: Hvis jeg sidder derinde så tror hun først det er sjov og leg og så sover hun slet ikke.. Ønsker heller ikke hun kommer ind i en vane med at vi skal sidde ved hende for at hun kan/vil sove..

Ju v: Hvad ville du ellers gøre ? Hun kan jo ikke ligge nede under Maddressen og sove og hun sover ikke uden sine ting, hvis jeg ikke går ind og samler op begynder hun at græde og kalde..

• #23   18. apr 2013 Kan du ikke spænde madrassen fast med en rem eller to tværs over den?

I starten vil hun nok blive splintrende tosset over at det ikke kan lykkedes.

Da Vito i en periode rejste sig igen-igen-igen efter sengetid, gik jeg ind og puttede ham, uden at sige noget eller tage øjenkontakt, og gik derefter igen. Gjorde det 30 gange hver aften, men til sidst bar det frugt.

• #24   18. apr 2013 Lj: Men hun ligger sig jo netop ikke til at sove, der går lidt og så kalder hun og ignorere man det begynder hun at græde..

ACS: Jo kunne være jeg skulle undersøge om den kan sættes fast, så hun i hvert fald ikke kan komme ned under madressen..

• #25   19. apr 2013 Du skal jo fortælle hende det ikke er en leg, hver gang hun rejser sig op, læg hende ned. Det skal være en god vane at hun skal lægge sig ned og slappenaf når hun kommer i sengen... Og det bliver ikke en vane at du skal sidde der, for lige så snart un har fået en god vane med at når man bliver lagt i seng skal man sove, så betyder det ikke noget om du er der eller ej.

• #26   20. apr 2013 Jyden: Hun får skam også at vide det ikke er en leg og bliver puttet roligt men bestemt, men hun vil jo netop gerne at jeg bliver derinde og underholder.. Har bare set mange hvor de har siddet hos baby/barn og det har resulteret i at de ikke vil sove når mor/far ikke sidder der..
    Eksperterne siger da også at de har bedst af at falde i søvn som de skal sove, fordi de forstår ikke hvis de vågner og tingene er ændret

Kommentér på:
Arg kvæler hende

Annonce