{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Min søn på 2 er begyndt at vågne tit.. {{forumTopicSubject}}

Malik på 2 år og 2 mdr har altid har et utroligt godt sovehjerte.. Man kan normalt altid regne med at når vi ligger ham ved lidt i 19 tiden så sover han 12 timer i ét stræk. Og han sover fra alt, selv nytårsaften..

Men her de sidste par uger er han begyndt at vågne mellem kl 22:00-00:00 og mener at han er vågen nu.
Han græder og bliver totalt frustreret og kan ikke forstå når jeg siger at det er nat og at han ikke skal op nu..
Han prøver desperat at kravle henover mig for at komme ned/ud af tremmesengen..
Jeg piller ham roligt ned, nusser ham, krammer ham, taler roligt hele vejen igennem, tilbyder ham vand og tørrer hans snot/savl væk - mens han tudbrøler og aboslut mener at det er morgen nu...

Efter 10 minutters totalt opløst gråd får jeg overbevist ham om at "nu skal han ligge sig på hovedpuden og at mor bliver og nusser ham indtil at han skal sove igen" .. Så bliver han rolig og samtykker.. Jeg nusser ham i 5 minutter og så "nu går mor ned igen og du skal sove" kysser ham og går... Og der kommer ikke en lyd fra ham..

Her til aften gik der dog ikke andet end 10 minutter så græd han igen og jeg måtte igennem det samme.. Lavede dog en flaske mælk ( som han ellers ikke får mere og helt har accepteret ) og afventer nu om han sover igennem til imorgen.....

Er der nogen der har prøvet noget lignende ?
Altså at ha' et barn der normalt falder i søvn med det samme og sover som en sten hele natten - som pludselig ændrer sig..

( Der er ikke sket nogen store ændringer i hans liv eller rytme for nylig )

- Jeg er ikke mere på i aften så skriver først igen imorgen tidligt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min søn på 2 er begyndt at vågne tit..
  • #1   25. nov 2008 åhh det kender jeg godt den periode har vil lige overstået..

det skete også for min søn... jeg er ret sikker på at det er en periode.. dog skide irreterende da man lige er ved at få søvn nok;-)

min datter er så gået over til nu at hun lige skal putte sine dukker inden hun lægger sig. og det er da lige til at overkomme..;-)
    held og lykke med ham der er ikke andet for end at snakke med ham og sige se det er mørkt vi skal sove..

• #2   26. nov 2008 patrick er en mdr yngre og er os begyndt at vågne. han har os normalt et godt sovehjerte. han vågner så først mellen 2 og 4 om natten og kommer op til os. så har han fået lov til at sove imellem os til vi skulle op. men spørgsmålet er om vi måske lægger dem ind for tidligt. patrick kommer i seng 19.15. sys nu ik det lyder tidligt. men hvem ved

• #3   26. nov 2008 Ååh håber at i har ret i at det er en periode..

Malik skal dog blive i sin egen seng.. vi har kun en 140 cm seng og har ikke plads til at sove bare nogenlunde hvis han ligger i den.. Så han har kun sovet i vores seng én gang og det var den nat hvor vi var flyttet i rækkehus..
    Så han har aldrig været vant til andet...

Men 4. gang jeg måtte op til ham igår og klokken var ved at være midnat, der var han altså ikke særligt populær. Der havde jeg sgu svært ved at være sød overskudsmor, så Nicki måtte tage tjansen og jeg gik i seng.. Men så sov Malik også resten af natten...

Har også tænkt på om han sover for meget i løbet af dagen eller kommer for tidligt i seng . Men han er jo træt kl 19, ligesom Patrick og han er også træt når han skal sove til middag i dagpleje.. Og sover han kun en time til middag , er han mugge resten af dagen....

Hvor lang tid min sådan en periode varer ?!

• #4   26. nov 2008 Cecilie er også begyndt at være meget vågen om natten... Hun vågner altid ved 23-24 tiden og vil ikke sove igen.. Hun vil heller ikke sove i hendes egen seng, men kommer ned i min i løbet at natten... I forgårs var hun vågen fra 23 til 03! Og havde gjort alt.
    Så igår ville jeg sætte en stopper. Lavede noget havregrød og hun spiste en hel skål. Og så sov hun trygt til kl 05, hvor hun blev lidt urolig. Men som så videre til 08.

Kommentér på:
Min søn på 2 er begyndt at vågne tit..

Annonce