{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Frk L
Frk L
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367

ruller sent? {{forumTopicSubject}}

Hej herinde smiley

Min datter er 5,5 måned og ruller ikke endnu. Hun har kun et par enkelte gange rullet fra ryggen til maven men ikke omvendt. Det er også kun sket et par enkelte gange for lidt tid siden.

Hun ligger meget på maven og jeg ruller hende frem og tilbage for at hun kan mærke følelsen af at rulle.

Har i nogle gode råd? Og til jer hvis baby ruller sent, hvornår rullede de?

Man får jo afvide alle steder hvor vigtigt det år og så bliver man jo lidt bekymret smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Cleaning 205 kr.
  • Rensning af ovn og emhætte 1.799 kr.
  • Klipning af små hække 1.000 kr.
  • Hækkklipning en ydersiden og toppen 1.600 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Ophæng af billeder - slagbor 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ruller sent?
  • #1   2. apr 2013 altså min dreng lærte det aldrig helt han kunne os kun den ene vej og han er altså fint med. min sundhedsplejeske sagde også at nogle børn lærer det bare ikke men at man skal blive ved med at øve og give dem fornemmelsen af at rulle .

• Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #2   2. apr 2013 Mille sidder også rigtig fint af hendes alder smiley
    Men ja man skal jo ikke sammenligne børn. Det er bare svært synes jeg og nogle folk, hvis børn næsten selv rullede ud af maven, kan godt kigge lidt undrende når man siger at hun ikke ruller endnu.

Men det må komme når det kommer smiley

• #3   2. apr 2013 Vi ruller også kun fra ryg til mave. Og kun venstre om smiley han kan komme om på siden begge veje, men kun hele vejen rundt til venstre. Vi ruller heller ikke fra mave til ryg endnu (også 5,5mdr). Jeg træner også med ham.
    Han laver han så meget andet istedet for, så jeg tænker ikke så meget over at han ikke ruller endnu. Han ruller heldigvis ikke om på maven når han sover endnu, kun på siden heldigvis da, når han ikke kan komme tilbage smiley
    Syntes det er meget forskelligt, nogle ruller ved tre måneder og andre ved syv måneder, men så er Mille nok bedre til nogle andre ting end dem der ruller tidligt smiley

• #4   2. apr 2013 det er godt at du ruller hende, så hun mærker det. Men i stedet for blot at rulle hende, kan du også lade hende selv trille rundt, med din hjælp.
    Når hun ligger på siden, tager du hende i hånden, så hun selv kan hive sig omkring, og du evt. kan trække lidt i hende, hvis hun ikke helt fanger den.
    hvis hun forsøger, kan du også stillle give hende et skub i buksekanten eller på numsen, så hun ikke rigtigt opdager at hun får hjælp, men får en selvstændig succesoplevelse, og en fornemmelse for hvor sjovt det er.

Hun skal selvfølgelig være i humør til det. Og rigtig rigtig spændende legetøj LIGE uden for rækkevidde, er altså en virkelig god ting. Og det skal så være ved siden af, og ikke foran hovedet smiley

Kommentér på:
ruller sent?

Annonce