{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.755 visninger | Oprettet:

Nogle der har sat deres børn i dagpleje som 6mdr. ?? {{forumTopicSubject}}

Vi står i den situation at der ingen dagplejer er i området der bliver ledige når vores datter skulle ha startet i dp d 22/7 så skal vi kører 25km ud af vores by for at få en plads og så tilbage ingen og videre over på arbejdet som ligger på den modsatte side at hjemmet end dp gør (18km) i den anden retning...
har nu snakket med dagplejekontoret og de siger at der bliver en ledig plads hos vores ældstes dp.mor 1/5, og hvis jeg nu lige pludselig får brug for den plads, så ville hun gerne tage den med på mødet om det kan lade sig gøre at vi får den, så begge vores piger er samme sted.

men nu sidder jeg og tænker efter at ha sagt ja til at hun godt må se om det kan lade sig gøre...
- sofie når kun at blive 5½mdr.
- er det for tidligt.....??? de andre har jeg haft hjemme til de var henholdsvis 8 og 9mdr.

nogle der har erfaringer med at sende barnet så tidligt afsted....

skal lige siges at jeg først får besked om 2uger om det kan lade sig gøre, men kan ikke helt bestemme mig for om jeg skal gøre det eller afvise hvis jeg får et ja.....kunne jo bare sige ja og betale i en mdr. tid inden jeg så sender hende afsted uden at sige noget, men puhaa ved ikke rigtig...

vi så gerne have den plads, men syntes også det er tidligt hun skal ud...

ERFARINGER SØGES

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle der har sat deres børn i dagpleje som 6mdr. ??
  • #1   28. feb 2013 puha.. kan godt forstå du er i tvivl..
    jeg ror jeg ville sige ja, og betale for pladsen. men vente med at bruge den, til hun er 8 mdr gammel... men det bliver også hurtigt mange penge..

• #2   28. feb 2013 jeg vil også tage pladsen og så betale for den men vente 1 måned med at starte og så bare tage det stile og roligt der fra,, der ud over så tror jeg faktisk det er sundt for barnet at komme ud,, min basse er 6 måneder nu og han har været med storesøster i dagpleje 2 dage fra 10-12 og han hygger sig der nede,,,

• #3   28. feb 2013 Min datter startede da hun var 6 mdr. Og har aldrig fortrudt.. Der har aldrig været afleverings problemer eller noget. Og hun elsker sin dp mor

• #4   28. feb 2013 Jeg har ingen personlige erfaringer.

Men, umiddelbart tænker jeg at jeg ville sige ja til pladsen også i den første månede kun være lidt dernede et par gange sammen med barnet. Derefter at barnet selv er der 2-3 gange om ugen osv øge tiden indtil at man selv skal starte på job. Det kan godt være det lidt mange penge for et par timer om ugen de første måneder, men på den anden side så kommer dine børn i samme dp dvs mindre kørsel og i kender stedet.

Jeg ville klart benytte muligheden hvis den byder sig. I starten kan du jo også bare se det som pasnings mulighed når du skal handle/træne eller hvad det nu kunne være.

Btw, så startede min venindes søn i vs 6 måneder gammel med to ugers indkørsel, da hun skulle starte i skole. Det gik super fint!

• #5   28. feb 2013 Min ældste niece startede kort inden hun blev 6 mdr, og min mindste niece skal starte på samme tid.

mange har jo kun råd til et halvt års barsel, og indkører derfor børnene i den alder. Det er oftere nemmere der.

var jeg dig, ville jeg takke ja, og så tage det helt med ro. Måske tage din datter med og være der i kort tid og gå igen. måske vil det endda være rart at kunne aflevere hende en time hist og pist under resten af din barsel? Og ellers kan du afbryde din barsel, og gemme noget af den til senere smiley

• #7   28. feb 2013 Noah var 6 mdr da jeg starede op på studie igen, syntes det gik super ville sige ja også bare have hende i DP i korte dage..

• #8   28. feb 2013 håber virkelig jeg får den, så vil jeg som i skriver kører hende stille og rolig ind...hold da op der er er lang tid til uge 11 hvor jeg får et svar.

• #9   28. feb 2013 betal pladsen og hold dit barn hjemme så kan i evt besøge dem deromme engang imellem og rigtig blive vant til stedet, gjorde min svoger og svigerinde da de også bare ville have pladsen men dog skulle bruge den 3 mdr efter, det jo prisen man må betale og i bund og grund vil i spare meget tid og penge på transport

• #10   28. feb 2013 i min søns dp er der en der startede som 6 mdr. det er gået rigtig fint, og han har på ingen måde taget skade eller andet.
    Hans mor har så gjort sådan at han var der nogle timer om formiddagen, så hentede hun ham før middag.

• #11   28. feb 2013 Du kan jo snildt tage den og bruge den i et lille omfang. Man behøver jo ikke bruge den hver dag eller mange timer om dagen.

• #12   28. feb 2013 Har snakket med manden og vi tager den pr. 1/5 hvis hun siger den er vores...skal dog først begynde arbejde 12/8, men hva så er der da masse af tid at køre hende ind...hun kommer dog under ingen omstændigheder derned før engang i juni...
    Ja det er da penge vi skal af med for at få pladsen, men det gør jeg gerne for at slippe for at få en plads langt væk...
    Så nu kan jeg bare vente en 1½-2ugers tid og forhåbentlig på en god nyhed...men hva det er Nordfyns Kommune, så er ikke sikker på noget før jeg får det på papir.

• #13   28. feb 2013 Jeg håber ikke at du tager det for nært, men jeg synes virkelig at det er synd for et lille barn at blive afleveret i institution så tidligt. 6 måneder.. Det er midt i tilknytningsfasen hvor dit barn har allermest brug for dig. At vide hvor han eller hun har dig og føle den omsorg og tryghed fra dig. Tilknytningsmønstret, når man afleverer til dagpleje så tidligt må da blive forstyrret tænker jeg. Dit lille barn får pludselig en fremmed som primær omsorgsperson, og det er ikke dig. Puha, bliver helt trist ved tanken, men jeg ved at vi alle er forskellige og har forskellige holdninger. Nu fik du min.

Jeg har to børn. Min yngste dreng er endnu hjemme hos mig som 10 måneder, han starter dagpleje 2 uger inden hans 1 års fødselsdag. Min ældste dreng var 10 måneder ved dagplejestart, og kunne jeg have holdt ham hjemme længere dengang, så havde jeg gjort det.

Det var lige mine tanker. Held og lykke med alt.

• #15   28. feb 2013 Nogen har bare ikke andre valg.. Og når storesøster er samme sted ville jeg slet ikke tvivle.. Jeg har Aldrig haft problemer med at aflevere eller noget.. Aldrig grædt eller hængt på mig.. Og det kommer et barn på 10-12 mdr til fordi de er mere bevidste.. Det da endnu værre at mor så går fra dem imens de græder?

• #16   1. mar 2013 Hvorfor er det synd at et parn på omkring 7 mdr kommer afsted? Min datter var 8 mdr. Det var nemt at køre hende ind

• #18   1. mar 2013 Jeg vil klart anbefale at kører dem ind i dp fra de er 6-8 mdr.. Der ingen det siger de skal kastes ud i det. Men stille og rolig indkøring..
    Jeg selv arbejder om natten, og kunne derfor gøre det stille og roligt da heg har fri hver 2 uge..

• #20   1. mar 2013 Tania:
    Jeg kan jo kun tale ud fra mine erfaringer, og du taler ud fra dine..
    Du har jo ikke prøvet at aflevere et barn på 6 mdr..
    Men jeg siger ikke at dine erfaringer er forkerte.
    Vi har bare gjort det forskelligt.
    Og derfra mener jeg at barnet ikke tager skade af det smiley

• #23   1. mar 2013 Tania er dine forældre VIOL????

• #25   1. mar 2013 dp ude ved hennesom hedder viol der er både manden og konen en fælles stor dp

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #27   1. mar 2013 Jeg er uddannet pædagog og har både professionelt og privat en stor viden om børns udvikling. De tager ikke skade af at blive afleveret i institution, hverken tidligere eller senere end normalen.. Jeg kunne faktisk godt tænke mig at vide hvem præcist, der anbefaler aflevering af børn i 8-10 mdrs alderen, som du Tania siger?

Altså hvis vi snakker rent teoretisk, så er der ingen (så vidt jeg ved (lige på dette punkt er min viden ret stor)) intet der taler for hverken det ene eller andet! Jeg synes det er rigtig ærgeligt at nogle tror at deres måde er den eneste rigtige.

Mine drenge blev afleveret da de var 11 mdr. Og med min datter startede jeg job, da hun var 4 mdr. Hun startede i inst. Da hun var 6 mdr. Ingen af mine børn har taget skade eller været svære at aflevere eller haft svært ved det.. Såå måske man skal have lidt (meget) viden før man udtaler at det er skadeligt for børnene..

• #29   1. mar 2013 Uhaa jeg ville heller ikke smide hende derhen d. 1/5 der er hun kun 5½mdr, men jeg vil have pladsen og så bare betale for den og så kører hende ind engang i juni/start juli (stille og roligt) få timer med el uden mig...skal først starte arbejde 12/8, så vi har masse af tid...

men nu må vi se om jeg får pladsen...får jeg den ikke skal hun først starte i uge 30, der er hun 8mdr.

• #30   5. mar 2013 Jeg tror ikke jeg ville kunne, men jeg blev selv sat i dagpleje da jeg var 5 mdr dengang og jeg har det fint nok smiley

der var en anden i Papayas dagpleje som var 6 mdr og han klarede det fint smiley

• #31   14. mar 2013 Opdate:
    Vi fik vores ønskede søskendeplads, hvilket både dagplejemor og vi er glade for nu hvor vi kender hinanden.bliver så dejligt at vores to tøse skal gå i samme dagpleje når den lille starter, hvilket vi lige skal have snakket om herhjemme nu hvor pladsen er i hus.

God dag til jer alle.

Kommentér på:
Nogle der har sat deres børn i dagpleje som 6mdr. ??

Annonce