Nogle der har sat deres børn i dagpleje som 6mdr. ?? {{forumTopicSubject}}
Vi står i den situation at der ingen dagplejer er i området der bliver ledige når vores datter skulle ha startet i dp d 22/7 så skal vi kører 25km ud af vores by for at få en plads og så tilbage ingen og videre over på arbejdet som ligger på den modsatte side at hjemmet end dp gør (18km) i den anden retning...
har nu snakket med dagplejekontoret og de siger at der bliver en ledig plads hos vores ældstes dp.mor 1/5, og hvis jeg nu lige pludselig får brug for den plads, så ville hun gerne tage den med på mødet om det kan lade sig gøre at vi får den, så begge vores piger er samme sted.
men nu sidder jeg og tænker efter at ha sagt ja til at hun godt må se om det kan lade sig gøre...
- sofie når kun at blive 5½mdr.
- er det for tidligt.....??? de andre har jeg haft hjemme til de var henholdsvis 8 og 9mdr.
nogle der har erfaringer med at sende barnet så tidligt afsted....
skal lige siges at jeg først får besked om 2uger om det kan lade sig gøre, men kan ikke helt bestemme mig for om jeg skal gøre det eller afvise hvis jeg får et ja.....kunne jo bare sige ja og betale i en mdr. tid inden jeg så sender hende afsted uden at sige noget, men puhaa ved ikke rigtig...
vi så gerne have den plads, men syntes også det er tidligt hun skal ud...
ERFARINGER SØGES
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 73 Svar: 2.001
jeg ror jeg ville sige ja, og betale for pladsen. men vente med at bruge den, til hun er 8 mdr gammel... men det bliver også hurtigt mange penge..
okt 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 27 Svar: 390
aug 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 70 Svar: 344
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 166
Men, umiddelbart tænker jeg at jeg ville sige ja til pladsen også i den første månede kun være lidt dernede et par gange sammen med barnet. Derefter at barnet selv er der 2-3 gange om ugen osv øge tiden indtil at man selv skal starte på job. Det kan godt være det lidt mange penge for et par timer om ugen de første måneder, men på den anden side så kommer dine børn i samme dp dvs mindre kørsel og i kender stedet.
Jeg ville klart benytte muligheden hvis den byder sig. I starten kan du jo også bare se det som pasnings mulighed når du skal handle/træne eller hvad det nu kunne være.
Btw, så startede min venindes søn i vs 6 måneder gammel med to ugers indkørsel, da hun skulle starte i skole. Det gik super fint!
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
mange har jo kun råd til et halvt års barsel, og indkører derfor børnene i den alder. Det er oftere nemmere der.
var jeg dig, ville jeg takke ja, og så tage det helt med ro. Måske tage din datter med og være der i kort tid og gå igen. måske vil det endda være rart at kunne aflevere hende en time hist og pist under resten af din barsel? Og ellers kan du afbryde din barsel, og gemme noget af den til senere
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 312 Svar: 1.298
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 3 Emner: 18 Svar: 345
mar 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 43 Svar: 1.355
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 49 Svar: 2.408
Hans mor har så gjort sådan at han var der nogle timer om formiddagen, så hentede hun ham før middag.
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
mar 2008
Ja det er da penge vi skal af med for at få pladsen, men det gør jeg gerne for at slippe for at få en plads langt væk...
Så nu kan jeg bare vente en 1½-2ugers tid og forhåbentlig på en god nyhed...men hva det er Nordfyns Kommune, så er ikke sikker på noget før jeg får det på papir.
apr 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 40 Svar: 911
Jeg har to børn. Min yngste dreng er endnu hjemme hos mig som 10 måneder, han starter dagpleje 2 uger inden hans 1 års fødselsdag. Min ældste dreng var 10 måneder ved dagplejestart, og kunne jeg have holdt ham hjemme længere dengang, så havde jeg gjort det.
Det var lige mine tanker. Held og lykke med alt.
aug 2011
okt 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
aug 2011
Jeg selv arbejder om natten, og kunne derfor gøre det stille og roligt da heg har fri hver 2 uge..
aug 2011
Jeg kan jo kun tale ud fra mine erfaringer, og du taler ud fra dine..
Du har jo ikke prøvet at aflevere et barn på 6 mdr..
Men jeg siger ikke at dine erfaringer er forkerte.
Vi har bare gjort det forskelligt.
Og derfra mener jeg at barnet ikke tager skade af det
mar 2009
mar 2009
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
Altså hvis vi snakker rent teoretisk, så er der ingen (så vidt jeg ved (lige på dette punkt er min viden ret stor)) intet der taler for hverken det ene eller andet! Jeg synes det er rigtig ærgeligt at nogle tror at deres måde er den eneste rigtige.
Mine drenge blev afleveret da de var 11 mdr. Og med min datter startede jeg job, da hun var 4 mdr. Hun startede i inst. Da hun var 6 mdr. Ingen af mine børn har taget skade eller været svære at aflevere eller haft svært ved det.. Såå måske man skal have lidt (meget) viden før man udtaler at det er skadeligt for børnene..
mar 2008
men nu må vi se om jeg får pladsen...får jeg den ikke skal hun først starte i uge 30, der er hun 8mdr.
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
der var en anden i Papayas dagpleje som var 6 mdr og han klarede det fint
mar 2008
Vi fik vores ønskede søskendeplads, hvilket både dagplejemor og vi er glade for nu hvor vi kender hinanden.bliver så dejligt at vores to tøse skal gå i samme dagpleje når den lille starter, hvilket vi lige skal have snakket om herhjemme nu hvor pladsen er i hus.
God dag til jer alle.
Nogle der har sat deres børn i dagpleje som 6mdr. ??