{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.007 visninger | Oprettet:

Nye regler for autostol {{forumTopicSubject}}

Jeg var faktisk ikke klar over at der var ved at blive diskuteret nye regler ang. autostole.
Havde godt hørt at flere eksperter og alm. mennesker snakker meget om at det er bedst for børn at sidde i en bagudvandt autostol så længe som muligt..

men det bliver muligvis snart lov at det skal de sidde i indtil 15 mdrs alderen.. Så kommende mødre eller dem der skal skifte autostol inden for den nærmeste fremtid. Her har i lidt at læse og tage med i jeres overvejelser

http://www.autostol.dk/blog/nye-autostolregler-fra-11-2013-bagudvendt-de-forste-15-maneder/

Det var bare hvis i ikke var klar over det ligesom mig

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye regler for autostol
  • #1   26. jan 2013 De regler har været undervejs i snart to år, så jeg gir ikk så meget for det.

• #2   26. jan 2013 I vores babysam snakkede de om at det først var i i 2015 det ville blive vedtaget

• #6   26. jan 2013 Ja det er endnu uvis, hvornår de kommer - tingene går ikke så hurtig nede i EU.

Men der er allerede nye autostole på vej, som kan bruges bagudvendt i 15 mdr, så producenterne forventer de kommer og med god grund - for de kommer smiley

Jeg opdaterer indlægget på min side så snart der er mere nyt om reglerne.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #7   30. jan 2013 De første er kommet endda.

At benene bøjer og rammer ryglænet er ikke en indikation for at stolen er ved at være udvokset. bare se hvordanbabyen ligger på ryggen og leger, sidder osv.

det er alt det nord for navlen som er det vigtige - ikke alt under den. Værst er det med hoved og nakke.

• #9   5. feb 2013 @Jeanie - det er fordi de danske butikker "ikke gider" havde de bagudvendte i butikkerne, da de ikke sælger så mange af dem.

Du kan se lidt forskellige her: http://www.autostol.dk/oversigt-bagudvendte-autostole/
    Prisen svinger fra 2000-4000 kr.

• #11   6. feb 2013 @Jeanie - det er de faktisk, men grunden til, at der ikke står "testet" er, at de tyske forældre ikke kan finde ud af, at sætte dem fast i bilerne og derfor scorer de utroligt dårligt i testen, da der ikke kun ses på sikkerhed.

Hvis man udelukket ser på sikkerheden, så er det de bedste stole på markedet. Og tager man sig tiden til, at sætte den korrekt fast (som med andre autostole) så får du altså ikke bedre autostole.

Så du kan roligt købe en af dem, selvom der står de ikke er testet.

Kommentér på:
Nye regler for autostol

Annonce