{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.587 visninger | Oprettet:

Frk L
Frk L
Tilmeldt:
9. sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367

sov nu baby.. {{forumTopicSubject}}

Åhh altså den puttetid! smiley er så træt af at bruge hele min aften i mørket i vores soveværelse!
Når Mille skal puttes bliver hun ammet i soveværelset og lagt ned i hendes vugge bagefter.
Hun er nem at få til at falde i søvn, men vågner næsten altid med et spjæt efter 10-15 minutter og så gider hun bare ikke falde i søvn igen! Hun ligger og vrider sig rundt og spytter sutten ud. Åhh altså så bliv dog sovende! smiley
Nogle der har prøvet det samme og har nogle gode råd? smiley

Hun er 2,5 måned smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sov nu baby..
  • #1   6. jan 2013 Jeg skriver lige pt inde fra min datters værelse, hvor jeg har siddet de sidste to timer og holdt hende i hånden ! Hun er lige blevet 1 år. Suk.. Hun vil bare ikke sove.

  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #2   6. jan 2013 Åhh nej har hun altid været så svær at få til at sove? Håber ikke det skal fortsætte sådan her. Det er sku nederen at sidde der og holde på sutten og holde hende i hånden i 100 år! smiley
    Hun er mit første barn og vil jo helst ikke lave nogle "begynderfejl" som bider mig selv i røven til sidst og giverf dårlige vaner, eller hvad man kalder det smiley hun skal ikkd få til vane at vi skal sidde sådan hver dag i flere timer. Men aner ikke hvad jeg ellers skal gøre? Det er jo det der virker og hvis hun har brugt for den tryghed det giver så skal hun jo ha det.


  • #3   6. jan 2013 Hun er generelt god til at sove:-) så bare rolig - det fortsætter næppe et år endnu smiley Lykke er bare inde i en dum fase.

  • #4   6. jan 2013 Jeg ville tage hende op, lulle hende til ro og lægge hende ned igen.. Gør det en milliard gange, så bliver intervallet imellem nok længere og længere smiley

    Sådan gjorde jeg med Vito.


  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #5   6. jan 2013 Acs: Har bare fået af vide at jeg ikke skal give hende for vane at falde i søvn på ramen? smiley
    det er heller ikke for at hun ligger og vrider sig hele tiden. Hun falder til ro, men ikke i søvn og så går der lidt så starter hun forfra.

    Mor til: okay så er jeg mere rolig! smiley


  • #6   6. jan 2013 Hun er for lille til dårlige vaner. HUn vil have tryghed og er ikke særlig gammel. få børn i den alder kan falde i søvn af sig selv.

    Jeg tror på at man skal opfylde deres behov, omend det giver "dårlige vaner". Så kna man trappe ud af dem senere.

    Da Vito var lille faldt han også i søvn på armen, ved brystet eller med flasken. Så skulle jeg ae ham mens han lå i sengen, så skulle jeg sidde ved siden af sengen og nu går jeg bare så falder han i søvn selv.

    Hvis man har tålmodighed og forståelse for at de ikke forsøger at løbe om hjørner med en, men har reelle behov, så skal det nok gå.

    Det kan tage rigtig rigtig mange gange, men det skal nok komme med at de en dag kan falde i søvn selv smiley Vito vågner aldrig om natten, og har stort set aldrig gjort det (kun i perioder selvfølgelig, som så mange andre børn).


  • #7   6. jan 2013 Jeg tror i øvrigt på at de ofte har brug for at vide at man nok skal komme...

  • #8   6. jan 2013 Axl vågner stadig hver halve time hele natten og bliver taget op og trøstet og han er snart 14 mdr..
    Sådan er det bare, jeg er ikke tilhænger af at lade et barn græde sig i søvn..
    Det er min fornemmeste opgave som mor at opfylde hans behov, og det gør jeg ved at trøste ham, ikke ved at lade ham græde


  • #9   6. jan 2013 Mor til A,
    Amen smiley Hvis Vito har en dårlig nat eller periode, gør jeg det også bare: og jeg gør det gerne mange gange.

    I en overgang skulle han også puttes 30+ gange hver aften. Så gjorde jeg det smiley det bliver jo bedre en dag, det er ikke resten af livet vi skal fortsætte med det smiley


  • #10   6. jan 2013 Hehe ja lige ligepludselig kommer det I know.. Jeg aftaler med axl hver eneste dag at idag, så sover han igennem, 'ja' siger han, fedt tænker jeg.. Men så er det ligesom om planen går i vasken jo længere aftenen skrider frem smiley
    Og det skulle ikke undre nogen, at den dag han så sover igennem så vågner man alligevel 246864 gange fordi man bliver bekymret over han ikke siger noget


  • #11   6. jan 2013 Mor til a
    Er det vær nat han vågner så meget? For er lige som Willas, så må det hellere ikke være meget søvn du får
    Undskyld jeg lige bruge tråden


  • #12   6. jan 2013 Mor til A,
    hehe, du må tage en mere alvorlig snak med ham smiley haha

    De nætter hvor Vito har haft svært ved at sove og nægtet har det nogle gange været svært at være helt rolig (hvilket man jo skal være). Så har jeg taget en dyyyb indånding og i mit hoved tænkt "Vito vil gerne sove, og Vito KAN godt sove"... positive tanker må klart være vejen frem! smiley


  • #13   6. jan 2013 Her er Frida 3 mdr og sover uden at vågne og få mad en eneste gang 10½ time i træk. Hun falder i søvn i mine arme og bliver så lagt over i sin seng.
    Gjorde det samme med Lui og han sov ligeså længe da han kun var ganske lille...og der var aldrig problemer med Lui da han blev større og skulle falde i søvn i sin egen seng. Jeg gjorde bare hvad jeg kunne mærke mine børn havde behov for og her giver det altså pote... 10 ½ times søvn og en pige der bare vågner og smiler over hele hovedet... det er guld værd smiley


  • #14   6. jan 2013 Jeg har aldrig døjet med senge tiderne eller få Oliver til at falde til ro. Han har været meget nem siden dag 1. Og kun været pyller når han var syg. Han kom ind på sit eget værelse da han var ca 2 mdr. For vi blev ved méd at vække hinanden . Men vi har haft en go rytme i at ligge ham til at sive . Han fik flaske også blev han lagt og der blev sagt godnat og sån. Da han var baby tog vi ham op kl 12 også fin han noget at spise også sov han igen hele natten. Han blev lagt i seng kl 7 hver dag . Og sån har det været lige siden . Men nu hvor han er blevet større og har sin egen vilje kan jeg godt gå ind til ham 3 gange før han sover . Han siger altid han ikke er træt men 5 min efter sover han .. Og han bliver 5 snart smiley

    Tror det en fase hun går igennem . Men ja dæk hendes behov. Men ville lade vær med at snakke med hende . Har du prøvet bare at sidde der inde iden at snakke tiæ hende ?


  • #15   6. jan 2013 Ja Mai, det er hver evig eneste nat..
    Nogle nætter er jeg kun oppe 10 gange, men 90% a dagene er jeg inde hos ham mindst en gang i timen fra kl 23.00


  • #16   6. jan 2013 Mor til a
    Ah det lyder præcis ligesom her hjemme ! Er efterhånden SÅ træt.
    Har du en ide om hvorfor han vågner så meget? Altså axl.
    Og hvad Gør du for at hænge sammen?


  • #17   6. jan 2013 Først troede jeg det var ørene, men da han fik dræn og det kun var minimalt det hjalp, så var det jo ikke det.. Så mente egen læge det var en broksæk på hans testikel der ikke var faldet ned der gav problemet, men efter det blev lavet er det ikke bedre..
    Jeg tror det er et sammensurium af mange mange ting..
    Axl har været meget syg og ind og ud af sygehus og indlæggelser, derfor har han måske et større behov for trugheden af at vide vi er i nærheden..
    Vi har, for at få ro hurtigst muligt så vi kunne sove igen, stukket en flaske i munden af ham så snart han sagde noget, så han er blevet vandt til at småspise hele natten, og det er han SLET ikke klar til at blive vænnet fra..
    Vi blev henvist til en søvnmonitorering, som viste at axl kun var i dyb søvn ca 2 timer i løbet af natten, så han vågner ved den mindste lyd..
    Vi blev så rådet til at være meget konsekvente i vores måde at lægge ham i seng på, og kun lade ham sove en gang om dagen, så han sover fra 11-14 og i seng kl 19.30, og op kl 6.30
    Jeg tager axl fra han er lagt i seng og til 23, Dan går hjemme så han tager ham hver nat, og jeg har vænnet mig til at sove fra hans klynkeri, men naturligvis er jeg vågen MANGE gange alligevel.
    Jeg har så fri om tirsdagen så mandag nat sover Dan så i kælderen så han ikke bliver vækket og lørdag/søndag hjælpes vi ad..
    Men ja, uanset hvad, så er man bare træt, og nerverne hænger uden på tøjet.
    Vi har en dialog kørende med egen læge som er virkelig forstående og hjælpsom..
    Når axl, forhåbentlig snart, kommer sig over sine uendeligt mange sygedage, som bestemt har indvirkning på hans dårlige søvnrytme pga snot, hoste og ubehag, og hvis problemet fortsætter bliver vi sendt til et søvnlaboratorie som vil hjælpe os..
    Så med det i udsigt, selvom man ikke ved hvornå, så hjælper det faktisk at vide vi kan få hjælp


  • #19   6. jan 2013 Kan se du har skrevet omkring kl 21.00.... Er du sikker på hun er træt nok til at sove der? Julian kan vi godt ligge i seng kl 20 fx, men han overgiver isik før end her omkring 22.30.. Så der ligger vi ham i seng, og så sover han til kl 8, lige vågen kort midt på natten for lige at få blive ammet kort og så falder han i søvn imens igen..

  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #20   6. jan 2013 Nu er det heller ikke fordi jeg tror hun prøver at rende om hjørner med mig eller jeg kunne finde på at lade hende ligge og græde smiley

    smiley og den lille: ja har prøvet bare at sidde der ved siden af hende. Men hun bliver urolig hvis jeg fjerner hænderne fra hende smiley Men taler ikke til hende for så kan jeg se hun vågner mere op så nusser hende bare smiley

    Tania: ved godt jeg ikke kan forvente af hende at hun burde falde i søvn selv. Hun må gerne falde i søcvn hos mig og gør hun også nogle dage mens hun bliver ammet. Det er det med hun vågner 10-15 minutter efter hun er faldet i søvn uden problemer smiley

    Ninna: ja er ret sikker på at hun er træt nok smiley hun viser ihvertfald tegn på at være træt og græder lidt på hendes "trætte" måde. Har prøvet at putte inden hun når at vise så meget, men så sover hun slet ikke smiley


  • #21   7. jan 2013 Puha jeg har vidst skrevet mange af de indlæg om søvn.. Jeg fandt udaf at Siljes rytme bare ikke var som jeg ville ha' den skulle være, hun vil først i seng kl. 23.30 tidligst og sover til kl. 10 ca... Jeg havde også lange kampe med søvnen, først nu hvor hun er 4,5 mdr. kan jeg fornemme at jeg måske kan rykke det, igår sov hun kl. 21.00 har sovet til kl. 7 men med 3 amninger, normalt sover hun fra 00-10 med 2 amninger.. Det kan være at din datter ikke er putteklar når du lægger hende..

  • #22   7. jan 2013 Silje kunne også puttes ved 19.30 tiden og jeg troede at det var til natten men nej hun ville kun powernappe i 1/2-1 time så var hun vågen igen..

  • Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #23   7. jan 2013 Har bare prøvet at vente med at putte til senere men hun bliver overtræt og hysterisk :-):-) så skal man gå rundt med hende længe før hun falder til ro. Det kan min dårlige arm ikke holde til smiley hvis jeg gør som i går kan man i det mindste ligge hende eller sidde stille med hende og få hende til at falde til ro smiley

    men kunne være at jeg i aften skal prøve at lade hende få en lille lur istedet for at putte i seng. Og så putte senere og se om det hjælper smiley

    det er heller ikke noget hun altid har gjor, det med at vågne. Hun har gjort det en lille uges tid. Ellers har det kørt fint smiley men ved godt jeg ikke kan forvente en fast rytme afd hende når hun er så lille. Men det er bare så skønt når det kører. Det vil vi gerne tilbage til smiley


Kommentér på:
sov nu baby..

Annonce