Nyfødt lugter til trods for bad? {{forumTopicSubject}}
Hej alle...
Jeg har lige et spørgsmål, jeg har en søn på godt 14 dage. Han har indtil nu været i bad to gange, vores sundhedsplejerske foreslog en gang i ugen i starten. Han blev vasket så sent som idag MEN jeg synes ikke jeg kan vaske ham ordentlig ren. Han lugter stadig surt og af sved. Han skal jo naturligvis ikke vaskes med sæbe endnu, og olie i vandet kan jeg ikk se hjælper med selve rengøringen af ham, men kun pleje til huden.
Er det bare sådan babyer skal lugte i starten? Lugten er ikke voldsom, Lugter det kun hvis jeg sætter næsen HELT ned til ham og snuser ind. Men stadig...
Hvor tit bader i de små?
Jeg tænker li i mit tilfælde vil han have godt af at komme i bad i hvert fald hver anden dag, så fremt huden har det fint med det..
Hvor tit bader i jeres nyfødte? Og hva tænker i man kan gøre for han lugter mindre surt?
Hilsen melisa
okt 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 46 Svar: 973
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 237 Svar: 2.970
maj 2012
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 41 Svar: 263
og jeg bruger neutral baby shampoo til ham.
apr 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
Jeg vil heller ikke bruge sæbe på hans hud endnu - min tvivl går mere på om det overhovedet vil kunne gavne at give ham bad oftere, når der ikke er sæbe til at skylde det væk? Vil ha snakket med sundhedsplejersken næste gang hun kommer/kommer hjem fra ferie så jeg kan ringe til hende... Men der går lidt, så tænkte jeg vil ha lidt råd herinde fra
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 143
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
Men en periode lugtede hendes hår af gylp/surt også når nyvasket.. Men det er gået væk med tiden
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 44 Svar: 831
Her bades julian efter behov, nogle gange med et par dages mellem, andre gange en uge imellem. Fik at vide til fødselsforberdelsen og efter fødsel af fødselslægen og sygeplejersken da vi var indlagt, at børn kun skal vaskes efter behov indtil de når teenagerne hvor sveden går ind
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
mar 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 39
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 8 Babyer: 1 Emner: 135 Svar: 484
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 100 Svar: 394
mar 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 1.160
Hvis der ligger mælk der kan lugten godt hænge ved, og det er ikke nogen rar lugt.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Babyer: 1 Emner: 207 Svar: 1.193
Men ja, det kan være olien, de dufter ikke alle lige godt
apr 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
Jeg har vidst ikke skrevet det helt så tydeligt, men han er ikke blevet vasket i olie, så det kan ikke være det. Skrev blot at det er det eneste jeg vil bade ham i HVIS han sku bades i noget.
Jeg er sikker på lugten ikke kommer fra os, han sover ikke hos os om natten. Han ligger tit ved os om dagen, både hud mod hud og med tøj på, men der ligger han på vores mave/brystkasse og ikke ved nogle af vores svedige steder
Hans navle er faldet af, ja, og er rigtig fint helet uden sårskorper tilbage.
Lige det med folderne- der er jeg SUPER opmærksom på at han er helt tør, og det er både ved bad og hvert bleskift. Jeg går folderne efter, og er grundig med at han tørre efter jeg har været der med en våd klud eller bad
MEN jeg badede ham igen idag, fordi jeg tænkte det ikke kunne passe med den sure lugt, og så er den sku væk og den skønne babyduft er tilbage.
Hvad forskellen er på badet igår og idag aner jeg ikke... virkelig mærkeligt...
feb 2011
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 38
Jeg laver selv min egen olie, salve, creme, pudder og bade mælk.
Bademælken vil jeg gerne give dig opskriften på er rigtig nem at lave og den dufter dejligt. Er sikker på hvis du brugte den i hans vand ville lugten gå væk.
Send mig en pb med din mail så sender jeg gerne opskriften til dig
Ellers sælger jeg også hvis du vil slippe for at selv at lave den og købe indgredienserne
Nyfødt lugter til trods for bad?