{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.810 visninger | Oprettet:

Melisa
Melisa
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Nyfødt lugter til trods for bad? {{forumTopicSubject}}

Hej alle...

Jeg har lige et spørgsmål, jeg har en søn på godt 14 dage. Han har indtil nu været i bad to gange, vores sundhedsplejerske foreslog en gang i ugen i starten. Han blev vasket så sent som idag MEN jeg synes ikke jeg kan vaske ham ordentlig ren. Han lugter stadig surt og af sved. Han skal jo naturligvis ikke vaskes med sæbe endnu, og olie i vandet kan jeg ikk se hjælper med selve rengøringen af ham, men kun pleje til huden.

Er det bare sådan babyer skal lugte i starten? Lugten er ikke voldsom, Lugter det kun hvis jeg sætter næsen HELT ned til ham og snuser ind. Men stadig...

Hvor tit bader i de små?
Jeg tænker li i mit tilfælde vil han have godt af at komme i bad i hvert fald hver anden dag, så fremt huden har det fint med det..

Hvor tit bader i jeres nyfødte? Og hva tænker i man kan gøre for han lugter mindre surt?

Hilsen melisa

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nyfødt lugter til trods for bad?
  • #1   9. dec 2012 vi har brugt sanex og vores kommer i babd hver eller hveranden dag- ja de anbefaler men der er ingen der siger de ikke må.

• #2   9. dec 2012 Er det hans baby duft - den er da så vidunderlig ? smiley

• #3   9. dec 2012 Jeg ville aldrig bade dem i sæbe så små - det er ikke til gavn...

• #4   9. dec 2012 Jeg badet min dreng 2 gange om ugen indtil han var en måned halvanden, og nu bader jeg ham hver anden dag smiley
    og jeg bruger neutral baby shampoo til ham.

• Melisa
    Melisa Tilmeldt:
    apr 2012

#5   9. dec 2012 Nej det er nemlig ikke hans babyduft, den kunne jeg dufte til i al evighed, den er så skøn smiley - den bliver bare nu overskygget af en syrlig lugt - fuldstændig som hvis en "voksen" har svedt og det er tørt igen - uden at gå i bad.
    Jeg vil heller ikke bruge sæbe på hans hud endnu - min tvivl går mere på om det overhovedet vil kunne gavne at give ham bad oftere, når der ikke er sæbe til at skylde det væk? Vil ha snakket med sundhedsplejersken næste gang hun kommer/kommer hjem fra ferie så jeg kan ringe til hende... Men der går lidt, så tænkte jeg vil ha lidt råd herinde fra smiley

• #6   9. dec 2012 Nu ved jeg ikk om du kom olie i vandet eller ej. Men da min svigerinde fik den første brugte hun olie i vandet men det gjorde at hun syns han lugtede af bræk. Så det kan evt være det, hvis nu du kommer olie i andet smiley

• #7   9. dec 2012 Min datter blev vasket 1 gang om ugen, faktisk stadig nu som 1,5 årig (og så hvis der er behov) for de sveder jo netop ikke som os, synes aldrig hun har lugtet af sved, kun af baby..
    Men en periode lugtede hendes hår af gylp/surt også når nyvasket.. Men det er gået væk med tiden

• #9   9. dec 2012 Og det er ham der lugter sådan? Det er ikke jeres kropslugt der smitter af? Hvis han har lagt i jeres armhule i sengen, eller tæt på en hals eller sådan som har svedt?

Her bades julian efter behov, nogle gange med et par dages mellem, andre gange en uge imellem. Fik at vide til fødselsforberdelsen og efter fødsel af fødselslægen og sygeplejersken da vi var indlagt, at børn kun skal vaskes efter behov indtil de når teenagerne hvor sveden går ind smiley så kun hvis de lugter eller er beskidt..

• #10   9. dec 2012 Min datter har tør hovedbund og kommer derfor meget olie i hendes hår. Det lugter rigtig surt når det tørre så jeg er næsten 100 på det er det der lugter på din søn. Hvis ikke hans hud er tør så drop olien. Jeg bruger det ikke i badet kun lige i hovedbunden indtil den er fin igen.

• anonym
    anonym Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 39
    #11   9. dec 2012 Ja jeg vil også sige det er olien, min datter lugtede også surt når hun havde været i bad med olie. Indtil jeg skiftede mærke.

• #12   10. dec 2012 Silje bliver badet efter behov ca. en gang om ugen for hun er jo som sådannet ikke beskidt, hun bliver jo vasker i hoved, hals og armhuler hver morgen og i numsen og hænder ved hver bleskift, og hvor meget krop er der så tilbage.. Men har aldrig oplevet hende lugte, men til gengæld har hun de vildeste sure tæer, fy-for py-for, det er mig en gåde at hendes tæer kan lugte så forfærdeligt.. Jeg har ikke olie i vandet men smører hende med en hjemmelavet olie blanding hver dag..

• #13   10. dec 2012 Er hans navle faldet af?

• #14   10. dec 2012 kan være du ikke får ham vasket og tørret godt tør under halsen/hagerne? smiley
    Hvis der ligger mælk der kan lugten godt hænge ved, og det er ikke nogen rar lugt.

• #15   10. dec 2012 Jeg vaskede Vito flere gange om ugen. Han var bigtime gylper, og det stank så forfærdeligt!

• #16   10. dec 2012 Vi har altid haft Kian i bad, hverdag eller hveranden og altid brugt sæbe.

Men ja, det kan være olien, de dufter ikke alle lige godt smiley

• Melisa
    Melisa Tilmeldt:
    apr 2012

#17   10. dec 2012 Mange tak for alle jeres svar smiley

Jeg har vidst ikke skrevet det helt så tydeligt, men han er ikke blevet vasket i olie, så det kan ikke være det. Skrev blot at det er det eneste jeg vil bade ham i HVIS han sku bades i noget. smiley

Jeg er sikker på lugten ikke kommer fra os, han sover ikke hos os om natten. Han ligger tit ved os om dagen, både hud mod hud og med tøj på, men der ligger han på vores mave/brystkasse og ikke ved nogle af vores svedige steder smiley

Hans navle er faldet af, ja, og er rigtig fint helet uden sårskorper tilbage.

Lige det med folderne- der er jeg SUPER opmærksom på at han er helt tør, og det er både ved bad og hvert bleskift. Jeg går folderne efter, og er grundig med at han tørre efter jeg har været der med en våd klud eller bad smiley Hårtørreren er god til at få det sidste fugt væk...

MEN jeg badede ham igen idag, fordi jeg tænkte det ikke kunne passe med den sure lugt, og så er den sku væk og den skønne babyduft er tilbage.
    Hvad forskellen er på badet igår og idag aner jeg ikke... virkelig mærkeligt... smiley

• Addie C
    Addie C Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 38
    #18   11. dec 2012 Jeg har ikke selv nogen baby...endnu smiley er sat her til den 11 januar. Men tænkte på noget der måske kunne hjælpe dig. Jeg er opvokset i økologisk hjem og det har jeg bragt med med smiley
    Jeg laver selv min egen olie, salve, creme, pudder og bade mælk.
    Bademælken vil jeg gerne give dig opskriften på er rigtig nem at lave og den dufter dejligt. Er sikker på hvis du brugte den i hans vand ville lugten gå væk.

Send mig en pb med din mail så sender jeg gerne opskriften til dig smiley
    Ellers sælger jeg også hvis du vil slippe for at selv at lave den og købe indgredienserne smiley

Kommentér på:
Nyfødt lugter til trods for bad?

Annonce