{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng hylder op 930 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • easy bed assembly 480 kr.
  • Rengøring af 55 m2 lejlighed. 500 kr.
  • Hjælp til at flytte rullegardiner + dør 850 kr.
  • samling af højskab 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  billig autostol
  • #1   19. okt 2012 Jeg ville hellere købe brugt end en billig .

Tjek www.autostol.dk

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #2   19. okt 2012 man kan købe nye af kendte mærker autostole til en fornuftig pris. Det er bedre end brugt, da man kender stolens historie og ved den ikke har været indblandet i et uheld.

• #3   19. okt 2012 Kan der fåes en fornuftig stol til 600 kr?

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#4   19. okt 2012 Nej, det kan man så ikke. men du kommer ikke uden om at stolen kan have været indvolveret i en kollision uden at det rent faktisk ses udenpå - desværre. Også er det jo 600 kr spildte penge.

Så hellere en ny stol til flere kr end 600 og vide hvad man rent faktisk får.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#5   19. okt 2012 Fischer Price bør du holde dig fra TS - har en bekendt som har været med til at crashteste dem - de er noget møg.

• #6   19. okt 2012 Ville nu også hellere finde en brugt stol af de gode, eller bare ofre det, det koster..
    Her får folk ikk lov til og køre med isabell medmindre jeg ved det en ordentlig stol hun sidder i..

• #7   19. okt 2012 Lena : det var netop det jeg mindes med netop den stol TS nævner .

• #8   20. okt 2012 Blev helt trist allerede da jeg læste overskriften..
    Forstår simpelthen ikke hvordan ens guldklumps sikkerhed kan gøre op i penge :s

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#9   20. okt 2012 OK Fru Nøhr, så er jeg med. Den er ikke god. jeg smide lige hans udtalelse om den ind her

"Britax use to make certain products under the Fisher Price name but that was many years ago & we no longer have anything to do with them.
    They were all "entry" level products which meant they were very basic & were sold by Fisher Price themselves."

Ja det er nogle år tilbage de lavede dem, men kvaliteten har ikke ændret sig siden. Alene det faktum at de sælges igennem butikker som Bilka, osv istedet for babyudstyrsforretninger er alarmerende.

Ikke for at nedgøre dig TS. men helt alvorlig talt hold dig fra dem. De har bestået ECE R 44 godkendelsen. men så er den heller ikke længere.

• #10   20. okt 2012 Vil så lige sige at en babystol fra Bilka sagtens kan være i top kvalitet og have bestået alle sikkerhedskravene til UG, så det er noget fis.

• #11   20. okt 2012 Ville kigge efter en af de mere kendte mærker.
    Jeg købte en Römer til lidt over 1000 Kroner, og den er jeg super glad for.

• #12   20. okt 2012 Vi har den fra Bilka og den er vi glad for:)

• #13   20. okt 2012 De har jo tilbud i BabySam nu -og også på nogle i ønskebørn til samme pris så prøv lige at kig der inden de stopper udsalget.

Jeg kiggede testene af autostole her på nettet og så at Cybex solution X2 tror jeg den hedder, vandt.

Så tog ud i BabySam hvor den var sat ned fra 1800 kr til 1350 kr.
    og der er både tilbud i BabySam og ønskebørn så ville bestemt kigge tests og så tage ud og købe en af dem nu hvor der er chance for at de er på tilbud.

der er bare nogle ting man ikke sparer på. Tøj osv behøver jo ikke være dyre mærkevarer. Det går ligeså hurtigt i stykker som det dyre alligevel. Så jeg køber da tøj i bla. H&M og så autostol og vinterstøvler og flyverdragt f.eks køber jeg af bedre kvalitet eller testvindere. Og så er der andre ting jeg sparer på smiley

men autostol er noget af det værste at spare på. Tænk hvis der sker uheld

• #14   20. okt 2012 Jane J:
    Glade for den? hvad er det I er glade for? jeres humør omkring den gør den jo ikke mere sikker.. eller en pæn farve for den sags skyld.

Jeg synes det er lidt naivt og chokkerende at man vælger at være ignoranter på den måde omkring sikkerheden. At man vælger en der bare er flot og billig i stedet for sikker. Hvad hvis der sker uheld og den lille ender på intensiv eller det der er værre? står man så ikke og tænker på om det kunne have været anderledes hvis man havde givet de 400 kr ekstra for den sikre autostol?

altså ferrari autostolene fra Bilka var der jo noget om i kontant -eller hvad hedder det det program?

den var så dårlig at den ikke bare dumpede, men blev smidt direkte ud i skraldespanden efter testen og Bilka blev kontaktet hvor de blev spurgt hvorfor de solgte sådan noget farligt noget.

• #15   20. okt 2012 Det er også mig der husker helt forkert den vi har nu er fra Babysam og den vi havde da Silje var helt lille var en Recaro, det var da Lucas var helt lille vi havde den fra Bilka og som Amandamus siger Kan de også sagtens være sikre og kavlitet til ug

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#16   20. okt 2012 Nogle af de stole som nævnes her bliver jo også solgt i babyudstyrsforretningerne. MEN MEN MEN , og der ER men´er ved køb af autostol hos Bilka. Rådgivningen om dem er nærmest IKKE EKSISTERENDE! Og hvis der er noge så er den baseret på personlige erfaring og udelukkende det istedet for faglig viden.

Alene det faktum at de (Bilka er skam blot et eksempel) sælger en autostol som babyudstyrsforretningerne ikke vil have er en bimlende alarmklokke.

• #17   22. okt 2012 Er helt enig med Lena i ovenstående - vil dog lige tilføje, at køber man Kiddy autostolene i Bilka, så er det ikke skod stole. De sælges ikke i babybutikkerne, da Bilka (Dansk supermarked) har ene forhandlingen i Danmark.

Der er et par enkelte Kiddy modeller, som ikke er gode i tests, men de andre er blandt de bedste og på niveau med Cybex.

• #18   22. okt 2012 Kristian,
    puha, tak for den forklaring.
    Min eks kører netop med min søn i en Kiddy, og kun fordi jeg har sagt god for det. Blev lige nervøs et kort øjeblik!

De andre bilka-modeller ville jeg dog ikke være tryg ved at lade ham fragte rundt i.

• #19   22. okt 2012 Det var en Kiddy model vi havde dengang!

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#22   22. okt 2012 Rådgivningen er dårlig til ikke-eksisterende hos Bilka og lignende butikker. Og ja de sælger nogle produkter som også sælges i babyudstyrsforretninger. Men ikke alt de har bliver solgt i babyudstyrsforretningerne.

Desuden er dre visse ting som er vigtige at have styr på hvis man køber en autostol med kollisionspude. Det er ikke ligegyldigt hvordan den pude sidder.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#24   23. okt 2012 Det er ikke det jeg mener. En ret stor del enten anvender dem forkert eller monterer dem forkert på trods af at de har en brugervejledning. De procentdele ligger desværre ret højt. Går en af delene galt for dig - ingen lever fejl med vilje - så skal du se bort fra testresultaterne. For at testresultaterne skal gælde, så skal du have helt styr på begge dele. Det har over 60% desværre ikke. Og at en går til en babyudstyrsforretning betyder heller ikke at alle andre gør det.

Med andre ord så skal du se bort fra testresultaterne hvis du enten ikke monterer den korrekt eller anvender korrekt. isofix løser ikke problemer med anvendelse. det løser kun monteringen langt henad vejen. Fejl i begge dele er lige risikable
    At købe en autostol har intet med hverken montering eller anvendelsen at gøre. Det er to forskellige ting..

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#26   23. okt 2012 Hvor mange tror du synes det er nødvendigt at rende over i en babyudstyrsforretning enten før eller efter man har købt autostol i Bilka?

""Synes bare det er dumt at sige, at man ikke skal købe autostol i Bilka pga det. For at være helt ærlig, så synes jeg man er godt dum, hvis man ikke sørger for at montere sin stol korrekt. Man vil vel sit barn det bedste.""

Hvis du vidste hvad jeg og firmaerne selv har oplevet - UHA - autostole der har kunnet væltes, drejes 90 grader, barnet lige til at tage ud af den selv om det var "spændt fast" - babystole monteret fremadvendt - you name it og kan man mon montere en autostol bagudvendt som kun er godkendt til fremadvendt montering? SV.: Nej. Seler der starter langt under skulder-niveau eller langt over. Hofteselen placeret bagom feks. babystolen og skulderselen tværs over den. Hofteselen placeret bagom stole og skulderselen under stolen.Blot for at nævne lidt af det. Og tro mig det er IKKE altid populært at nævne det - for du må jo forstå at de gjordt det helt rigtigt samt at du som nævner det for dem blot er møgfræk og forstår en dyt selv.

Sidstnævnte sætning var ikke myntet på dig sal lige siges. det er sådan generelt

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#28   23. okt 2012 Man vil sit barn det bedste ja. Men du skal ikke regne med at folk søger råd, for:

"hvorfor skulle vi dog gøre det, når der følger en vejledning med?"

De vil virkelig deres barn det bedste, men ender på den gale side - og uden at vide det.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#29   23. okt 2012 "Åbenbart ikke mange nok, og det er da skræmmende. Jeg er bestemt ikke bange for at sige, at så er man da for dum. Man bliver NØDT til at tænke sig om, når det handler om ens guld.

Det jeg egentlig bare vil pointere, er at det ikke ALTID er dumt at købe stolen i feks Bilka. Selv købte vi i Babysam og fik vist hvordan og hvorledes, men vi kunne sagtens have takket nej og købt den i Bilka i stedet, da vi bagefter så, at de havde garantipris på stolen der.

Det nytter ikke at skære alt/alle over en kam, vel "

Nej ikke alt og alle. der står en procentsats længere op. Det er alt for højt.

Jeg synes den måde du har gjordt det på er langt den bedste løsning. Det er også den firmaerne foretrækker. De er ikke vilde med det andet af de årsager som jeg har nævnt.

Pga af procentsatsen højere oppe i tråden her så er vi dog nødt til at tale "bredt" om du vil. Og det kan kun komme til at lyde som om alle bliver skåret over en kam.

jeg har haft forældre på visit der simpelthen har vendt ryggen til i shock over hvad jeg kunne gøre med både barn og autostol. De gør det ikke med vilje.

Men vi er enige: Man skal sætte sig ind i det - problemet er at mange tror de har gjordt dette godt nok.

Det er ikke mere end et par dage siden jeg hørte om en 3 årig pige som blev set siddende på forsædet ovenpå en - og hold godt fast - sæk beton, fordi forældrene mente at dette var lige så godt som en selepude. De mente ikke der var en forskel.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#30   23. okt 2012 der ligger også det i det at for hver gang der bliver solgt en autostol i Harald Nyborg, Biltema eller Bilka, så går der et salg og med det også økonomi til løninger og uddanelse af personale fra i babyudstyrsforretningerne. Det er ærgeligt eftersom det er der man har en chance for at få noget kompetent rådgivning - for at sige det som det er.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#32   23. okt 2012 Det er altid en god ide at arrangere et besøg med dem, så de er forberedte og har en medarbejder til rådighed, så man kan komme igennem det stille og roligt. Således kan man bedst undgå en fortravlet medarbejder.

• #33   24. okt 2012 Når man skriver at man evt. har købt en fra Bilka og "den da også KAN være lige så sikker som de andre" -jamen kan? det lyder bare som ENDNU en ligegyldighed overfor sit barn.

Hvad med at undersøge OM den faktisk er ligeså god inden man køber den og ikke bare er ignorant igen og satse på det. Eller være lidt ligeglad.. det man tænker på er vel bare at undgå bøder for ikke at have sit barn i en autostol ik? eller hvad?

det er da ikke sikkerheden man har tænkt på når man bare tænkte at den bare skulle være billig og man så er komplet ligeglad med hvordan den har klaret sig i test..

• #34   24. okt 2012 Jeg er absolut ikke ligeglad med mit barn!!

• #35   24. okt 2012 http://www.fdm.dk/autostole/test-2012

FDM's autostoletest 2012.

Kiddy får ikke en særlig fed placering der i bunden.

så ville jeg stadig hellere købe testvinderen. De kan bestilles fra tyskland for 900-1100 kr

hvor mange penge er det lige man sparer så? er den ikke også dyrere?

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#36   25. okt 2012 Det har taget Bilka en årelang kamp med blod sved og tårer at få feks Römer på deres hylder. Det skyldes lige netop det jeg har skrevet utallige gange her i tråden og i en del andre også. Det er muligt at personalet i babyudstyrsforretningerne kan tage fejl - og det gør de også. Men de har under alle omstændigheder modtaget undervisning i børns sikkerhed i bilen imodsætning til Bilka. Så uanset hvordan den bliver vendt og drejet så vil man have en større chance hos feks Babysam end hos Bilka for at gøre det rigtigt.

Der ud over er det sådan at hvis man enten har fejlanvendt eller fejlmonteret sin autostol, så er der ikke noget som helst at komme efter rent juridisk set, hvis det går galt. Man kan altså ikke trække producenten igennem en sag og vinde. Jeg ved så ikke om det også kan trække ned i forsikringen

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

#37   25. okt 2012 Nogle vælger - og det står dem frit for - kun at se på at autostolen er godkendt. Men de skyldes formentligt at de ikke er klar over HVAD der bliver målt i den test.

Head-Excursion. som er hvor langt fremad barnets hoved kommer i en frontal kollision på 50 km/t.

brystkasse acceleration.

Men nu tager de heldigvis snart En ny testdukke i brug, som kan måle meget meget mere - herunder belastningsværdier på nakken. Belastninger på maveregionen kan endnu ikke måles af nogen testdukke, men denne skulle være på tegnebrættet.

Verdens hårdeste test af belastningerne på nakken laves i Sverige og kaldes Plus Test. Kun MEGET få autostole har bestået den. Testen sikrer at barnet ikke udsættes for farligt høje belastninger på nakken og maksgrænsen ligger langt under alle andre tests.

Kommentér på:
billig autostol

Annonce