3.704 visninger
|
Oprettet:
billig autostol {{forumTopicSubject}}
mine forældre skal ha en autostol fra 9-36 kg og må ikke koste alt for meget hvilken vil i anbefale. har kigget på Fisher Price beline som er på tilbud ved coop men aner ikke om den er god,
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Tjek www.autostol.dk
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
apr 2008
jan 2012
Så hellere en ny stol til flere kr end 600 og vide hvad man rent faktisk får.
jan 2012
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 632
Her får folk ikk lov til og køre med isabell medmindre jeg ved det en ordentlig stol hun sidder i..
apr 2008
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Forstår simpelthen ikke hvordan ens guldklumps sikkerhed kan gøre op i penge :s
jan 2012
"Britax use to make certain products under the Fisher Price name but that was many years ago & we no longer have anything to do with them.
They were all "entry" level products which meant they were very basic & were sold by Fisher Price themselves."
Ja det er nogle år tilbage de lavede dem, men kvaliteten har ikke ændret sig siden. Alene det faktum at de sælges igennem butikker som Bilka, osv istedet for babyudstyrsforretninger er alarmerende.
Ikke for at nedgøre dig TS. men helt alvorlig talt hold dig fra dem. De har bestået ECE R 44 godkendelsen. men så er den heller ikke længere.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 31 Svar: 270
apr 2008
Følger: 1 Babyer: 1 Emner: 1 Svar: 129
Jeg købte en Römer til lidt over 1000 Kroner, og den er jeg super glad for.
sep 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 5 Svar: 454
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Jeg kiggede testene af autostole her på nettet og så at Cybex solution X2 tror jeg den hedder, vandt.
Så tog ud i BabySam hvor den var sat ned fra 1800 kr til 1350 kr.
og der er både tilbud i BabySam og ønskebørn så ville bestemt kigge tests og så tage ud og købe en af dem nu hvor der er chance for at de er på tilbud.
der er bare nogle ting man ikke sparer på. Tøj osv behøver jo ikke være dyre mærkevarer. Det går ligeså hurtigt i stykker som det dyre alligevel. Så jeg køber da tøj i bla. H&M og så autostol og vinterstøvler og flyverdragt f.eks køber jeg af bedre kvalitet eller testvindere. Og så er der andre ting jeg sparer på
men autostol er noget af det værste at spare på. Tænk hvis der sker uheld
jun 2008
Glade for den? hvad er det I er glade for? jeres humør omkring den gør den jo ikke mere sikker.. eller en pæn farve for den sags skyld.
Jeg synes det er lidt naivt og chokkerende at man vælger at være ignoranter på den måde omkring sikkerheden. At man vælger en der bare er flot og billig i stedet for sikker. Hvad hvis der sker uheld og den lille ender på intensiv eller det der er værre? står man så ikke og tænker på om det kunne have været anderledes hvis man havde givet de 400 kr ekstra for den sikre autostol?
altså ferrari autostolene fra Bilka var der jo noget om i kontant -eller hvad hedder det det program?
den var så dårlig at den ikke bare dumpede, men blev smidt direkte ud i skraldespanden efter testen og Bilka blev kontaktet hvor de blev spurgt hvorfor de solgte sådan noget farligt noget.
sep 2008
jan 2012
Alene det faktum at de (Bilka er skam blot et eksempel) sælger en autostol som babyudstyrsforretningerne ikke vil have er en bimlende alarmklokke.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 145
Der er et par enkelte Kiddy modeller, som ikke er gode i tests, men de andre er blandt de bedste og på niveau med Cybex.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
puha, tak for den forklaring.
Min eks kører netop med min søn i en Kiddy, og kun fordi jeg har sagt god for det. Blev lige nervøs et kort øjeblik!
De andre bilka-modeller ville jeg dog ikke være tryg ved at lade ham fragte rundt i.
sep 2008
jan 2012
Desuden er dre visse ting som er vigtige at have styr på hvis man køber en autostol med kollisionspude. Det er ikke ligegyldigt hvordan den pude sidder.
jan 2012
Med andre ord så skal du se bort fra testresultaterne hvis du enten ikke monterer den korrekt eller anvender korrekt. isofix løser ikke problemer med anvendelse. det løser kun monteringen langt henad vejen. Fejl i begge dele er lige risikable
At købe en autostol har intet med hverken montering eller anvendelsen at gøre. Det er to forskellige ting..
jan 2012
""Synes bare det er dumt at sige, at man ikke skal købe autostol i Bilka pga det. For at være helt ærlig, så synes jeg man er godt dum, hvis man ikke sørger for at montere sin stol korrekt. Man vil vel sit barn det bedste.""
Hvis du vidste hvad jeg og firmaerne selv har oplevet - UHA - autostole der har kunnet væltes, drejes 90 grader, barnet lige til at tage ud af den selv om det var "spændt fast" - babystole monteret fremadvendt - you name it og kan man mon montere en autostol bagudvendt som kun er godkendt til fremadvendt montering? SV.: Nej. Seler der starter langt under skulder-niveau eller langt over. Hofteselen placeret bagom feks. babystolen og skulderselen tværs over den. Hofteselen placeret bagom stole og skulderselen under stolen.Blot for at nævne lidt af det. Og tro mig det er IKKE altid populært at nævne det - for du må jo forstå at de gjordt det helt rigtigt samt at du som nævner det for dem blot er møgfræk og forstår en dyt selv.
Sidstnævnte sætning var ikke myntet på dig sal lige siges. det er sådan generelt
jan 2012
"hvorfor skulle vi dog gøre det, når der følger en vejledning med?"
De vil virkelig deres barn det bedste, men ender på den gale side - og uden at vide det.
jan 2012
Det jeg egentlig bare vil pointere, er at det ikke ALTID er dumt at købe stolen i feks Bilka. Selv købte vi i Babysam og fik vist hvordan og hvorledes, men vi kunne sagtens have takket nej og købt den i Bilka i stedet, da vi bagefter så, at de havde garantipris på stolen der.
Det nytter ikke at skære alt/alle over en kam, vel "
Nej ikke alt og alle. der står en procentsats længere op. Det er alt for højt.
Jeg synes den måde du har gjordt det på er langt den bedste løsning. Det er også den firmaerne foretrækker. De er ikke vilde med det andet af de årsager som jeg har nævnt.
Pga af procentsatsen højere oppe i tråden her så er vi dog nødt til at tale "bredt" om du vil. Og det kan kun komme til at lyde som om alle bliver skåret over en kam.
jeg har haft forældre på visit der simpelthen har vendt ryggen til i shock over hvad jeg kunne gøre med både barn og autostol. De gør det ikke med vilje.
Men vi er enige: Man skal sætte sig ind i det - problemet er at mange tror de har gjordt dette godt nok.
Det er ikke mere end et par dage siden jeg hørte om en 3 årig pige som blev set siddende på forsædet ovenpå en - og hold godt fast - sæk beton, fordi forældrene mente at dette var lige så godt som en selepude. De mente ikke der var en forskel.
jan 2012
jan 2012
jun 2008
Hvad med at undersøge OM den faktisk er ligeså god inden man køber den og ikke bare er ignorant igen og satse på det. Eller være lidt ligeglad.. det man tænker på er vel bare at undgå bøder for ikke at have sit barn i en autostol ik? eller hvad?
det er da ikke sikkerheden man har tænkt på når man bare tænkte at den bare skulle være billig og man så er komplet ligeglad med hvordan den har klaret sig i test..
sep 2008
jun 2008
FDM's autostoletest 2012.
Kiddy får ikke en særlig fed placering der i bunden.
så ville jeg stadig hellere købe testvinderen. De kan bestilles fra tyskland for 900-1100 kr
hvor mange penge er det lige man sparer så? er den ikke også dyrere?
jan 2012
Der ud over er det sådan at hvis man enten har fejlanvendt eller fejlmonteret sin autostol, så er der ikke noget som helst at komme efter rent juridisk set, hvis det går galt. Man kan altså ikke trække producenten igennem en sag og vinde. Jeg ved så ikke om det også kan trække ned i forsikringen
jan 2012
Head-Excursion. som er hvor langt fremad barnets hoved kommer i en frontal kollision på 50 km/t.
brystkasse acceleration.
Men nu tager de heldigvis snart En ny testdukke i brug, som kan måle meget meget mere - herunder belastningsværdier på nakken. Belastninger på maveregionen kan endnu ikke måles af nogen testdukke, men denne skulle være på tegnebrættet.
Verdens hårdeste test af belastningerne på nakken laves i Sverige og kaldes Plus Test. Kun MEGET få autostole har bestået den. Testen sikrer at barnet ikke udsættes for farligt høje belastninger på nakken og maksgrænsen ligger langt under alle andre tests.
billig autostol