{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.957 visninger | Oprettet:

Tigerspring!!! {{forumTopicSubject}}

Åååhh, nej! Silje tager uden tvivl tigerspring lige nu hvor hun er 7 uger, hun gider ikke at sove om aften/natten de sidste par dage har hun holdt os vågen til kl. 2-3 tiden før hun giver op, hun er helt rundt på gulvet, først græder hun og så er hun sulten og efter et par minutter ved brystet så gider hun ikke det mere så græder hun igen og så hvis vi er heldige kan vi få hende til at sove 15-20min og så vågner hun og er lys vågen og kan ligge og smile i 10 min og så starter hun forfra... om dagen er alt normalt og fint, hun sover en god lur formiddag og en eftermiddag og en tidlig aften og når hun så vågner ved 19 tiden, starter alt det her..
Hvordan oplevede i tigerspringene og var jeres børn dage eller uger om dem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tigerspring!!!
  • #2   17. okt 2012 Åh, du er min redning. Er glad for jeg ikk er den eneste med en baby der er sådan! Din tekst kunne jeg kopiere med min dreng! Han er 8 uger nu i dag onsdag, og vi har haft det sådan i en god uge, så jeg håber skisme det snart dr ovre.. Han har aldrig helt været god til det med at sove om natten , men det slet ikk bedre nu., i nat sov vi stort set ikk ham og jeg pga det du beskriver, spise, gider ikke, kriger, græder, griner, sove kort, og så starter vi forfra.. smiley Så giv mig lige en PB når du ved hvad kuren er på det smiley

  • #3   18. okt 2012 Åhh.. Tak fordi jeg heller ikke er alene!
    Og skynd dig at finde kuren og fortæl os den :0)


  • #4   18. okt 2012 Har i sovet i nat piger? smiley her overgav han sig ca kl 2 og vågnede igen kl 5.40, men faldt i søvn med det samme igen, og vågnede så en tør senere og fik lidt at spise men kun lidt for han faldt i søvn igen, og nu sover han stadig..

  • #5   18. okt 2012 Kl 2 til kl 5. Så lidt har vi sovet. Og frem til nu ón off. Men han har lige fået mad og ren ble nu og håber han kunne sove så jeg kunne komme i bad og sådan. Får gæster senere da jeg har fødselsdag.

  • #6   18. okt 2012 Jeg tror de har lavet en plan sammen smiley her var kl. også 2 men hun vågnede først 7.30.. Men jeg gjorde også det 'ulovlige' at jeg lagde hende på siden og bum så faldt hun til ro.. Men hun var heller ikke lige så urolig i går som hun havde været de foregående aftener/nætter..

  • #7   18. okt 2012 Altså her bliver julian også jævnligt lagt til at sove på siden! Ved det godt men smiley Han sover inhabs duni-duo pose imellem manden og jeg, for det er umiddelbart det eneste sted vi kan få ham til ro så vi kan få bare lidt nattesøvn. Vi er ved om dagen nogle gange il middag istedet for udenfor og andre gange om eftermiddagen at øve ham i at sove i hans egen seng på værelset. Men stadig i duni posen. Og det har hjulpet lidt at han kun ligger i den og sover. Så han stille finder ud af at når han ligger i den skal han sove.
    Hvor sover jeres? Pg bliver de ammet?


  • #9   18. okt 2012 Jeg ammer. Han ligger hos os eller i vugge. Jeg ligget ham også på siden så falder han hurtigere til ro og vender ham så inden jeg sover selv. Ja ja det er forbudt men det virker jo.

  • #10   18. okt 2012 Glad for at jeg ikke er den eneste der ligger bebs på siden.. Silje er nu er kl. 22 ca. blevet puttet i sin vugge og sover stadig, juuuhuuu ;-).. Hun sover normalt i sin vugge og når hun så har spist om natten sker det tit at hun ligger hos mig i sengen til om morgen.. Jeg ammer..

  • #11   18. okt 2012 Her sov julian i starten i hans lift ved siden af min side ved sengen (min mand sidder i kørestol så soveværelset er ikk stort nok til en vugge/seng og manden) men den vil han kun ligge i ude i barnevognen. Vi er så begyndt at putte ham i hans duni-duo pose, hver gang han ska sove, og han sover indtil videre mellem manden og jeg i sengen i den, og vi øver om dagen i at få ham til at ligge i den duni-pose i hans seng på hans værelse (han har en juniorseng fordi den kan hæves og med låger den kan skydes til siden så manden også kan tage ham og og putte ham) , men i dag har jeg lagt ham i hans pose kl 22.30 og han sover stadig smiley normalt skal jeg ligge og amme ham på siden imens han ligger i posen og så trække banden ud når han er faldet i søvn, ellers vil han ikke ned i den.. Men i dag blev han ammet på armen og lagt over i posen ds han sov, og sov så videre. Kryds alt for han tager et par timer mere.. Ved msn ikk ska, men går på liste-tæer så jeg ikk får ham vækket smiley

  • #12   19. okt 2012 Lad os håbe at vores små sover videre.. Jeg er lige gået i seng og tænkte at så måtte jeg hellere tippe Silje om på ryggen, men det fortryder jeg så nu da hun nu ligger og virker som en der er ved at vågne !!!HUN SOV LIGE SÅ GOODT!! Iiihh dumme mig.. Før tigerspring blev hun puttet i vuggen ved 21-22 tiden og sov til et sted mellem 2.30 og 4.30...

  • #13   19. okt 2012 Min lille mand er lige gået kold... Han har siden kl 19 sover ón/off hele tiden men ikke ret langt tid. Nu er han endelig gået helt kold (på siden) håber jeg kan vende ham uden han vågner. Han ligger sammen med mig i sengen.
    HÅber han snupper 3-4 timer ihvertfald


  • #14   19. okt 2012 Jubii, det blev til 5 1/2 time og nu ammer jeg.. Lader til at vi er tilbage til normalen... smiley

  • #15   19. okt 2012 smiley jeg har lige lagt ham igen efter at han har spist, og denne gang vågnede han ikk ved at skrige lungerne tomme, men bare ved at smågrynte og rode lidt rundt.. Og han sover stort set helt nu kan jeg høre, ved at blive lagt ned direkte igen.. Det sjældent han gør det... Mon der er år forude piger?!

  • #16   19. okt 2012 Her blev det til 4 1/2 time og bleskiftning og amning og tilbage uden at vågne rigtigt.
    Han vågnede heller ikke ved skrig men utrolig arme og små grynten..
    Man tør næsten ikke sig højt at man håber det fortsætter.


  • #17   19. okt 2012 Nej jeg kom så til at juble for hurtigt smiley efter amningen sov hun 1 time i vuggen og så vågnede hun og var vild urolig så efter en lille gå tur rundt i stuen og et bleskift og en lille amning igen for at få ro på var det gået 1 1/2 time og hun faldt endelig i søvn i mine arme og bedst som jeg troede at den var der kom der et ordenligt GYLP ud over mig, hende og vores begges dyner, øv øv øv.. Men har trods alt fået bedre søvn end de foregående nætter..

  • #18   19. okt 2012 Her hed den, 22.30-3.30 og lagde ham igen kg han v med der samme ca kl 4, og vågnede igen lidt over kl 6, og fik lidt at spise igen, og så vågnede han her kl 8 ca, og er nu skiftet og ligger og pludre læs smiley

  • #19   19. okt 2012 Hvornår står i op af sengen??

  • #20   19. okt 2012 Det er meget forskelligt hvis Silje vågner ved 8-9 tiden så der, men hvis hun har spist før 8 og sover igen så kan den godt bliver 10-11...

  • #21   19. okt 2012 Ligesom Natasja. Her vågnede han i dag omkring kl 8 og var i hopla, så ci hyggede lidt i sengen, og så fladt han lidt hen og er vågnet her for 15 min siden og er lige ved at amme ham nu, og når han er færdig står vi op. Og så får han tøj på og så hygger vi lidt med massage, pludre og sådan og så kommer han ud i barnevognen og sove omrking kl 11.

  • #22   19. okt 2012 Okay. For syntes selv nogen dag kl bliver middag inden vi når op os hvis jeg sover mens han sover efter de barske nætter.

  • #23   19. okt 2012 Heidi: det er også hændt her,, kan godt sidde lidt med dårlig samvittighed nogle dage, for nær manden kommer hjem frs job, har jeg ikke fået lavet en hat-fis, fordi jeg ser mit snit til at få sovet så snart junior sover.. Vi er jo nød til at have noget søvn på et eller andet tidspunkt for at kan holde til at være vågen, og blive afbrudt så mange gange på en nat.. Jg sover ikke imellem hans små lurer på en nat, is det er, for er mere rundt på gulvet så end hvis jeg slet ikk har sovet.. Lige i nat har junior og jeg camperet i stuen, for at manden kunne få sovet lidt. Og det har vi gjort et par gange før også. Han skal jo på arbejde og kan ikke bare lige nuppe en time når om formiddagen som jeg kan..

  • #24   20. okt 2012 Pyha troede lige det kun var mig.
    Ja den ene dag havde jeg ikke engang fået tøj på var stadigvæk nattøj.
    Manden her skal også op og på job han har egen butik så han gik i stuen den ene nat.
    Ja jeg har det os sådan lidt at hvis ikke jeg skulle sove når lillemanden sover hvornår skulle jeg så?


  • #25   20. okt 2012 Øv en aften/nat. 4 timers søvn over 2 gange blev det til fra kl 1 ca ellers skriger han bare eller er lysvågen.

  • #26   20. okt 2012 Ja og så her har vi kæmpet hun sov kl. 3 men så lagde jeg hende bare ved mig i min seng og så er hun først lige vågnet her kl. 9.. Hun kæmpede vildt med luft i maven fra kl. 21.30 til kl. 3 kun afbrudt af en lur på 40 min, kl. 23..

  • #27   20. okt 2012 Her er det gået okay.. Manden havde gæster som jeg havde lovet at køre hjem det gjorde jeg kl 1.00 og indtil da tog han kun små lurer.. Kom hjem kl 1.30 og gav an noget at spise, og så faldt hn i søvn, vågnede efter 15 min, og fik lidt og så faldt han i søvn ca kl 2 og sov til kl 7. Spiste og tog lige to timer mere smiley

    Men ked af at høre om jeres nat smiley håber i får en bedre nat i nat.


  • #28   20. okt 2012 Håber jeg også den bliver. Han har sovet ca 1 1/2 time i barnevognen. Håber han tager en ordenlig lur nu her når han har spist.

  • #29   20. okt 2012 Julian stod op k 9, og spiste ca kl 10+ og kl 12 blev han lagt i barnevognen, idet vi var til esse, og der tog sn lige knap 3 timer, spiste og sov så til vi tog hjem..

  • #30   21. okt 2012 Det er øv at nætterne er så dumme for dagene går jo godt her, Silje vågnede kl. 8.30 imorges og fik mad og lå og pludrede og spyttede smiley og hyggede og fald så i søvn igen kl. 9.30, vågnede igen kl. 11 og kom så op og fik tøj på og mad igen blev puttet kl. 12 i barnevognen og sov til kl. 16 selv om at hun blev flyttet frem og tilbage til autostol fra barnevognen blev så ammet og faldt i søvn igen med det samme og vågnede så kl. 18.30 pludrede og fik mad og sov igen og kl. 20.30 vågnede hun og var meget urolig pga. luft i maven fik lidt mave gym og skiftet ble og fik mad igen og sov igen 21.00 og vågnede så igen pga. luft i maven kl. 22.30 og der var hun urolig og fik så masseret maven og fik lidt mad igen, men med omkring 5-6 bøvsepauser imellem, og faldt så i søvn i sin autostol på vej hjem kl. 23.30 og sover nu i sin vugge.. Det er så nogenlunde sådan at vores rytme er pt. bare vildt irriterende at hun sover så uroligt om aften når hun sover så godt om dagen..

  • #31   21. okt 2012 Natasja: ja det er har jeg også snakket med flere veninder om, at det mærkeligt han kan være sådan aften og nat når der intet stort set er om dagen! I aftes ved en 20 tiden blev han pludselig meget urolig, og ville lige skifte ham så havde han lavet helt op i nakken på sig selv. Der har været et par uger nu hvor der er gået flere dage mellem, men da han så havde været i bad og var blevet skiftet, fik han noget at spise lidt over 21, kl 22 sov han. Sad så lige derinde til 22.20 for at sikre han sov, og han sov helt til kl lidt i 3, og fik noget at spise og sov så igen til kl ca 7 og har så været vågen lige siden hvor han også fik mad.

    Kan i om dagen ligge jeres så de ligger list selv? Her forsøger jeg nogle gange at ligge han fx i hans kravlegård og nogle gange tænder hans musik-snore-rundt-uro der hænger på kravlegården , men det godtnok sjællendt han acceptere at ligge der selv i mere end få min! smiley han har det bedst hvis han hænger ved mig. Er det meget normalt? Eller har jeg en pylret dreng?


  • #32   21. okt 2012 Jeg tror det er meget normalt, Sije havde også sådan en 'musik-snore-rundt-uro' smiley og den var hun utrolig glad for og kunne ligge der længe alene og se på den, men den er desværre i udu så nu gider hun ikke ligge så længe alene..
    Hvad med at få langt jeres på maven når de er vågne? gider de det? Silje bliver rigtig sur, det giver hun bestemt ikke..


  • #33   21. okt 2012 På puslebordet vil han godt lidt. Og hvis vi ligger ham på et legetæppe på gulvet vil han også godt lidt men i sengen og på sofaen der er blød vil han godtnok ikke. Og nogle gange kan han ligge længe andre gange kun lige et minuts tid. Han syntes nogle gange set sjovt hvis man "holder" bag hans fødder så han kan skubbe/tavle sig frem. Det han rimelig ferm til smiley

  • #34   21. okt 2012 øv, Silje gider bare ikke, måske 1-2 min på legetæppet, og så er vi virkelige heldige og så ligger vi også helt fladt dernede og snakker på liv og løs med hende for ellers bliver hun helt ked..

  • #35   21. okt 2012 jeg frygter den kommende nat, nogle siger jo at søvn skaber søvn, og i dag har den stakkels Silje ikke fået lov at sove en eneste lur hvor vi ikke har afbrudt hende, vi har skulle nogle forskellige ting som har gjort at hun har skulle ind og ud af autostolen så hun er vågnet hver gang og Silje har virkelig svært ved at sidde i den, hun gider virkelig ikke, hun bliver helt hys når hun får selen spændt...

  • #36   21. okt 2012 Det jo normalt de gerne vil mærke en. Her kan han godt ligge et par min af gangen selv. Men går ikke fra ham.
    Det er lidt ris til egen røv at afbryde dem i deres søvn. Har vi gjort et par gange men vi undgår det så vidt muligt da ja ris til egen røv siger vidst det hele.
    Her ligget vi ikke på maven hverdag. Men han sys det ok og vil gerne skubbe sig frem af. Vi gør det på puslebordet eller i sofaen.


  • #37   22. okt 2012 Jep, jeg ved det men kunne ikke rigtig gøre andet idag... har haft en vild urolig pige hertil aften er først lige faldet om kuld i mine arme.. skal heldigvis ikke noget imorgen før vi får et sæt venner på besøg om aften, så vi sover bare hele dagen imorgen smiley

  • #38   22. okt 2012 Vi har været i Kbh på shopping hele dagen i går gik super fint.
    Natten er gået fint 5 timer og så 2 timer bagefter


  • #39   22. okt 2012 Her gik det også gdot.. var "i byen" og spise, så han faldt i søvn i hans autostol på vej hjem, så gjorde det forbudte, og lod ham sidde i den fra kl 21-01, og tog ham så op og fik noget at spise, og han sov igen ca 1,30, og sov så til kl 6 smiley

    kom til at tænke på, jeg ammer ham kun, og det som om han engang imellem har lidt ondt i maven, han har i et par uger nu, ikke haft afføring hver dag, der kan gdot gå flere dage imellem (hvilket er ok når barnet kun bliver ammet) men må man lave en (20ml fx) tynd sukkervand til ham og give, så det måske kan tage toppen af knebene? kan ikk finde noget på nettet om det..


  • #40   22. okt 2012 Silje har haft en god dag idag, hun sov igår fra midnat til kl. 5 og blev ammet og skiftet og sov så til kl. 8.30 blev ammet og skiftet og sov igen til kl. 10, blev ammet og skiftet og sov fra kl.12-15.30 i barnevogn, blev ammet og skiftet og faldt i søvn kl. 16 og sover nu i sin barnevogn så som jeg sagde så sover vi hele dagen i dag smiley

    Silje døjer også indimellem nogle dage i træk med luft i maven og rigtig ondt smiley På sygehuset fik hun 5ml sukkervand da hun skulle stikkes i hælen og det gav hende kun en værre mave den stakkel, men da jeg så en aften var ved at gå bananas pga. at hun havde så meget mavekneb prøvede jeg at lave noget selv, fandt på nettet at det hed 100ml kogt vand til 1 tsk sukker, de må vidst max få 50 ml at drikke af gangen, det kogte vand skulle være godt til at hjælpe maven af med luften og sukkeret er beroligende, jeg har så 2 gange lavet det og givet hende lidt (20ml) og synes det har hjulpet tror hendes mave er blevet bedre til det nu hvor hun er blevet ældre. Jeg er godt nok ikke meget for at give hende sukker allerede men må sige at det hjælper lidt og tager toppen. Jeg blev også rådet til mylicon dråber og prøvede igår at give hende 15 dråber i kogt vand 15min inden hun blev ammet men synes kun at det gjorde det hele meget værre, så hun fik også lidt sukkervand igår aftes..


  • #41   22. okt 2012 Vi har vidst fået lavet vores egen lille mødregruppe her smiley

  • #42   23. okt 2012 Troede de mylicon dråber var gode. Overvejede selv dem da det er som om jan har ondt i maven pga luft inden han skal af med afføring. Fx nu her hat han været ked af det og så går der 20 min som kommer der en prut. Kun luft ikke af. Gør ondt at se han har så ondt.
    Har har sovet ok i nat oppe 2 gange. Farmand er glad for han kan sove med os og få søvn :0)

    Ja det har vi vidst. Men altid dejligt at man ikke er alene når man føler sig lidt magtesløs.


  • #43   23. okt 2012 Jan... Øh hvor kom den fra... Stavefejl/slåfejl er gratis igen i dag.

    Nogen af jer som har prøvet med kamille the?
    Der er så mange for og imod


  • #44   23. okt 2012 Her havde vi en fantastisk dg i går, han sov meget og godt, og var i godt humør når han var vågen, men han ville ikke sove, enden læ han bare og pludrede, ellers også begyndte han at blive småsur og ville spise, men når han så fik tilbudt babsen så ville han heller ikke det.. Så har været vågen mange gange i nat, farmand gik i stuen og sov smiley men nu ligger han i barnevognen og tager forhåbentlig et par timer (personlig sejr, julian sov faktisk 1 1/2 time insein duni-pose (som vi jo altid ligger ham tilsæt sive i lige meget hvor og hvornår) i hans seng på værelset i går formiddags, i dag lå han derinde i den i en god halv time, stort set selv, halvsov samtidig med han grinede og hyggede med hans uro smiley

    Hr overvejet det med kamillete, men ved ikk helt om man tør smiley syntes nogle får det til at lyde som om det er på lige fod med rottegift smiley min mor sagde den klassiske "i tre unger lever sku ds endnu i bedste velgående" så havde tænkt lidt på det nære gang ms en døjer lidt og han vil sutte, men ikk vil spise ved mig.. For sutten vil han heller ikk tage, det er her jeg nu t gange har givet ham sukkervandet for at han kunne sutte, og få lidt ned i maven.. Men måske kamillete er bedre? Hvordan skal det evt laves? Og er det så giftigt som de siger/hvorfor??


  • #45   23. okt 2012 Og ja jeg er også glad for tråden smiley skulle vi tre måske lave en gruppe ? smiley bare os? smiley er det ikk lidt lettere at holde styr på? Bare et forslag smiley

  • #46   23. okt 2012 Ja en gruppe ville være fint, det handler jo ikke rigtig om tigerspringet mere..
    Ved ikke med kamillete, har læst et sted at de skal ha' en hvis alder før de må få det.. Ved ikke om i har været inde på tråden 'træt efter gylp' det var min aften igår med min stakkels pige hun blev først normal igen og spiste af mit bryst kl 1 i nat men derefter sov hun så til kl. 7.30.. og idag er hun ok..


  • #47   23. okt 2012 Jg prøverlige og ser om jeg kan hitte ud af at lave en gruppe så smiley så smider jeg link herinde smiley

    Har lige læst den nu smiley sådan har julian også gjort to gange, der fik han dog ikk mme, kun modermælk, men mon ikk hun i dette tilfælde har manglet søvn, og bare været rigtig træt? Går du videre på mme? Eller nøjes du med at amme? Jeg er ikk glad for det mme, og det lyder jo som om hun tager prinsessen...


  • #48   23. okt 2012 http://www.babygalleri.dk/grupper/tigerspring

    her er en gruppe.. jeg ved ikk lige hvordan man gør så i også kan "rette" i gruppen, og ved heller ikk om navnet er ok? det var lige det der faldt mig ind.. det samme emd teksten, og alle tre bebs er fra august ikk? Men ja, vi kan jo starte, og skulle flere med lignende problemer og babyer på vores alder have lyst at komme med kan vi jo tage dne derfra smiley


  • #49   23. okt 2012 Nej jeg gider ikke mme, synes selv at hun tager på og er glad og frisk og snakker når hun er vågen.. og kan heller ikke se hvorfor at jeg skal ive hende det når der er rigeligt mælk i mine bryster og jeg synes at hun bliver mæt af det, så mme er slut nu, og så kan de SP sige hvad de vil Silje tager på som hun gør i sit tempo..


  • #50   23. okt 2012 Ja jeg kan heller ikk se grunden til mme, når man har modermælk, så er det med at udnnytte det, det er også billigere (gratis ! ) og der er mange flere ting i de har brug for.. mme kan jo i realiteten ikke helt måle sig med modermælk.. hvad vejer hun nu? og længde? julian var sidst sp var her for en lille måned siden, 4500g og var 58 lang, og han er ligger lidt under gennemsnittet når man tager i forhold til hans længde..

  • #51   23. okt 2012 Det var en kæmpe baby du har.. Hun er for en uge siden blevet vejet til 3600gr og 52,5cm smiley men hendes fødselsvægt var også 2810gr og 49cm

  • #52   23. okt 2012 Nej Heidis dreng er fra 16/9 så vidt jeg kan se så det er en gruppe for babyer fra midt august til midt september..

  • #53   23. okt 2012 Ja så også først bagefter jeg havde skrevet at heidis er fra september smiley vi retter bare smiley

    Naja, kæmpe og kæmpe smiley han var 3340g og 51 lang ved fødsel... Men ja det godt det ikk er mig der skal bære ham når han skal søbes til februar smiley puh ha smiley


Kommentér på:
Tigerspring!!!

Annonce