22. nov 2011 Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 37 Svar: 253
Sen fødselsdepression? {{forumTopicSubject}}
Hej piger.
Jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med.
Min datter er snart 6 måneder, og de sidste 2-3 uger har jeg haft det lidt svært med det hele. Jeg kan ikke sætte fingeren på hvad der helt præcist er galt, men det bliver værre og værre.
Jeg elsker min datter højere end alt andet, men har haft det underligt de sidste par dage. Og så imorges var det helt slemt. Jeg føler perioder på 1/2-1 time at jeg ikke har den samme følelse overfor hende. Når hun bliver sur/irritabel får jeg lyst til at sætte hende ned og gå ind i et andet rum.
Åhh jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare det...
Hendes far ( min kæreste) og jeg har langt fra det bedste forhold ( lang historie), og har i meget lang tid forsøgt at få det til at fungere. Men jeg har bare ikke følelserne for ham længere, og jeg kan mærke at jeg bliver irriteret og faktisk direkte modvillig når han tager hende op. Og det er uanset om han bare gør det eller fordi jeg "er nødt til" at bede ham om det.
Jeg har lige siddet med hende i sofaen, men måtte å ud da jeg blev rigtig ked af det. Jeg fik slet ikke den samme kildrene følelse i maven som jeg plejer når jeg ser på hende, og det skræmte mig faktisk!
Jeg har siden jeg var 11 døjet med depressioner on/off da min mor døde, og har aldrig rigtig fået hjælp til at få hul på det, på trods af utallige psykologer der har "prøvet".
Jeg har svært ved at få noget som helst gjort i hverdagen, selvom om jeg siger til mig selv at imorgen skal jeg det og det, men kan slet ikke finde overskud og motivation til at gøre det. Mit humør svinger osse utrolig meget hele tiden. Det ene øjeblik er jeg glad, det næste sur eller trist.
Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre mere. Jeg vil så gerne kunne elske min lille pige som jeg gjorde for bare et par dage siden!
Jeg er så træt af at være ked af det hele tiden...
Kan det være tegn på en sen fødselsdepression? Eller måske noget helt andet?
Hvad i alverden skal jeg gøre??
Undskyld hvis det hele blev langt og rodet, men jeg kan ikke rigtig samle mig sammen til at få det skrevet ordentlig, så spørg endelig hvis I er i tvivl om noget af det!
feb 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Babyer: 2 Emner: 98 Svar: 2.204
http://www.foedselsdepression.dk/test/
Det er vigtig at åbne op og sige du har brug for hjælp. Du kan enten tage fat i din sp eller egen læge...
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 208 Svar: 1.528
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 105 Svar: 452
Jeg mistede mine forældre da jeg var 12 så forstår hvordan det er. Har heller aldrig fået hjælp.
Der er nogen dage jeg elsker min datter på 5 måneder. Men nogen dage er det bare modsat.
Fik du ikke lavet/tilbudt en efterfødselsdepressionstest 2 måneder efter?
okt 2010
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 158 Svar: 694
Sen fødselsdepression?