Flaskestop - hvornår er sidste udkald ? {{forumTopicSubject}}
De damer , jeg har lige lidt spørgsmål
- min dejlige Emma (på 13 mdr om lidt) får stadig flaske minimum 1 gang i døgnet . Og det er til nat . Hun falder ikke i søvn til den .
Nogle dage får hun tidlig morgen hvis hun vågner og ikke kan falde til ro .
Vi har desværre døjet med MØB rigtig mange gange , og da Emma desværre ikke ville tage nogen former for sut , er flasken det eneste der kan hjælpe med at tage noget af trykket .
- på den ene side genere det mig overhovedet ikke , Emma gad ikke hverken grød ellerfast føde før hun var 10 mdr , så flasken har været en del af hverdagen længe
Men folk kigger ofte med kritiske øjne , hvis vi siger hun stadig for flaske .
- er det mig som mor der fejler og er det helt hen i vejret ? Jeg føler ikke hun er 100 % klar til at undvære den endnu .
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 123 Svar: 958
jeg syntesdet er helt i orden de får den og er sikker på de nok selv skal sige fra når de ikke gider den mere
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 74 Svar: 795
Nu er begge mine børn brystbørn, men Zacharias fik en flaske vælling til natten til han var omkring 15 mdr. tror jeg
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Har bare læst så mange der holdte med flaske som 6 mdr og gudnådeattrøate dem der blev ved når barnet ar fyldt 1
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Men han har ikke brug for nogle af dem. Han spiser rigtig rigtig godt. Morgenflasken er ærligt talt mest for min skyld. Han står op kl 5, og med en flaske kan vi ligge lidt i sengen, og jeg kan blunde lidt, mens han ligger med den, inden vi står op og spiser rigtig morgenmad mellem 6 og 7. Natflasken er en del af hans rutine, og dækker ikke sult for ham, han kan sagtens sove, hvis han er faldet i søvn uden.
men han er en stor madglad dreng, så får ham er flasken ikke et reelt behov, den dækker ikke en sult.
Du ved bedst selv hvornår Emma er færdig med flaske. personligt synes jeg at børn er ved at være for store til flaske når de er senest 18 mdr - men det er en generel holdning, og ikke baseret på de forskellige børn.
jeg kender en pige på 13 mdr som vågner af sult midt om natten, hvis hun får en tynd flaske til aften. Hun er måske "for gammel" til aftenflasken, og vågner af sult uden. Derfor er det svært at komme med generelle regler for hvornår børn har brug for den.
Og så vil jeg sige at jeg synes 6 mdr er alt alt alt for tidligt!
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 43 Svar: 697
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
jul 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 73 Svar: 1.735
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 126 Svar: 1.232
Malthe vores den ældste var 2 ½ år inden den natflaske kom væk .... dog havde han kun vand i den :0) .... !!!! Han har heller aldrig brugt sut så nok derfor at han elskede den så meget :0) !!!
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 37 Svar: 253
Selvfølgelig gør du ikke det!!
Dit barn har det jo godt og du gør hvad der er bedst for hende.
En lille flaske i ny og næ kan jeg ikke se skulle skade noget.
Min nevø på snart 4 år har stadig en flaske som han engang imellem stadig selv fylder med vand og tager med i seng. Det synes han er hyggeligt.
Og han brugte heller ikke sut, så den giver nok en slags tryghed.
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
marcus havde også rigtigt meget møb og fik dræn da han var 10 mdr, han brugte heller ikke sut, men ville ikke flasken mere da han var 11 mdr.
melissa smed hendes flaske da hun var lige godt 10 mdr, dvs for små 14 dage siden ;o)
men de har bare været klar til det, så derfor har vi stoppet det..
synes bare du skal lade være at tænke på hvad andre mener og tænker, 13 mdr er da helt okay stadig at få en flaske eller 2 om dagen..
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 33 Svar: 264
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 108 Svar: 2.892
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 168 Svar: 2.135
Min venindes datter får stadig flaske til natten og hun er altså 2 1/2 år, så du skal gøre som du føler er bedst for Emma også kan folk have deres meninger om hvad der er rigtig og forkert...
Flaskestop - hvornår er sidste udkald ?