{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.731 visninger | Oprettet:

Hvordan er det nu det er.. Forældremyndighed {{forumTopicSubject}}

Sidder og føler mig fuldstændigt rund-forvirret lige nu, og håber på at i kloge mennesker herinde kan hjælpe mig lidt :O)

Kan ikke helt finde ud af det her med forældremyndigheden når baby kommer til verdenen.

Jeg er ikke sammen med hendes far, har aldrig boet sammen med ham, og faktisk heller ikke været kærester med ham.

Får jeg automatisk fuld forældremyndighed når hun bliver født, eller vil den være delt hvis han bestemmer sig for at skrive under på at han er far til hende?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• løbende toilet - akut 1.500 kr.
  • Akut elektriker-hjælp 350 kr.
  • Havearbejde 2.000 kr.
  • Fjerne ukrudt fliseterrasse 3.569 kr.
  • Hul til vandsten 500 kr.
  • Ny terrassetrappe skal færdigmonteres og gelænder justeres m.m. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan er det nu det er.. Forældremyndighed
  • #1   6. jul 2012 Man får sådan en "omsorgs- og ansvarserklæring" der medføre fælles forældremyndighed som skal udfyldes når barnet er født og indleveres i det sogn man bor, (i dette tilfælde moderens sogn). Altså det er faktisk faderskabet der underskrives der. Så ummidelbart hvis ikke du skriver faderens navn på har han ingen forældremyndighed over barnet. Men så er der heller ingen steder påført hvem din datters far er vel? Altså hun i systemet står til ikke at have en far. Så den er da lidt "farlig" efter min mening. Vil jo personligt syntes hun har ret til på et tidspunkt at kunne se hvem hendes far er? Men kontakt evt en advokat og hær hvordan du evt kan få faderens navn på papir, men stadig have den fulde forældremyndighed.

• #2   6. jul 2012 Hvis han skriver under på ansvars og omsorgserklæringen får i fælles fra start. Under skriver han ikke pga faderskabssag f.eks tillægges den dig ene

• #3   6. jul 2012 Men kan han ikke skrive under på faderskab uden at skrive under på den anden?

• #4   6. jul 2012 altså hvis han ikk vil have fælles forældre myndighed så kan han jo bare fraskrive sig den.. men nej mener han skal skriver under på den der faderskabs ting sammen med omsorgs det skulle min kæreste da.. men jah han kan jo fra skrive sig den hvis han ikk ønsker den

• #7   6. jul 2012 du får den fulde forældremyndighed.

hvis I ønsker at dele den, kan du skrive under på omsorgs- og ansvarserkæringen. Men det er ikke noget I SKAL - det er noget I kan!

• #8   6. jul 2012 ACS:

Ihhhh hvorfor tænkte jeg ikke på at skrive til dig i stedet for (det er forresten mig Karina som du er venner med inde på FB)

Er virkelig glad for at høre at jeg automatisk får den fulde forældremyndighed :O)

• #9   6. jul 2012 Hehhe, det kunne du bare have gjort smiley

Men du får den automatisk - medmindre I bliver enige om andet smiley

Så du skal kun underskrive ansvars- og omsorgserklæringen hvis du ønsker at have fælles forældremyndighed smiley

• #10   6. jul 2012 Super, så det jeg skal koncentrere mig om nu er at finde ud af om han vil vedkende sig faderskabet eller ej, lige nu vil han både vedkende sig faderskab, men også have taget blodprøve når baby kommer til verdenen.
    Det mener jeg jo er at modsige sig selv?

Og så ellers bare undlade at ansvars- og omsorgserklæringen, så jeg selv har forældremyndigheden? :O)

Kommentér på:
Hvordan er det nu det er.. Forældremyndighed

Annonce