{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Bolig og hjælp til større {{forumTopicSubject}}

Endnu et spørgsmål fra manden ^^

Lige pt, bor vi en 2 værelset på 65. Og vi kan godt se, jo mere vi er så småt ved at indrette til den lille, jo mere plads kunne vi godt bruge.
Der er måske nogle som ikke syntes det er på sin plads at blive opprioteret. Og kan jeg måske også godt forstå.
Men er der nogle muligheder for måske at få en hjælpende hånd til noget som er nr større?
Der er lang ventetid på de fleste heroppe hvor vi bor, er der nogle muligheder og hjælp at hente, el. er det bare at få skrevet sig op og håbe på det ikke går så lang tid som der står tilskrevet under diverse boligere?

Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bolig og hjælp til større
  • #1   12. jun 2012 Pas..

Jeg er skrevet op til over 30 boligtyper i 4 selskaber. Min søn bliver et år lige om lidt, og vi bor stadig på 54 kvm og to værelser.

Jeg tror I skal kigge på privat udleje, hvis der skal ske noget..

• #2   12. jun 2012 Ja, problem med privat leje, er at kommunen somrel ikke vil hjælpe med indskud. Men ja, kan godt høre fra din side af, at det ikke lyder til at det er en mulighed. Men ja, 54, må da også føle for småt? Vi kunne i hvert fald godt tænke os lidt mere plads, det føles helt som om det er svært at indrette lejligheden/huset, da det er så småt, og man kunne jo godt tænke sig at der var plads nok til den lilles ting, plus nok plads på gulvet. og sån. men er lidt svært med så lidt plads.

• #3   12. jun 2012 Det jeg savner mest er et værelse til min søn! Sådan noget som at ordne hans vasketøj og den slags kan ikke gøres om aftenen jo, da han sover. og jeg lister i seng.

Og så vil jeg virkelig virkelig gerne indrette et værelse til ham!

Nu ved jeg ikke hvor i verden I bor af, men ellers kan I også overveje at rykke længere ud på landet?

jeg overvejer pt at rykke ca 25 minutters kørsel væk, da der er en masse store lejlighed med kort ventetid, inden for min prisgruppe. Men det er et stort skridt!

• #4   12. jun 2012 Vi har ikke noget imod at bo på landet. Pt bor vi i en lille by der hedder Pandrup, lidt uden for Aalborg. Men vi skal så også passe på med at komme for langt væk, fra diverse muligheder. Også da vi ikke har bil "endnu".
    Men ja, sådan noget med at indrette værelse, ville også være noget vi godt kunne tænke os, men ja, lidt svært når man kun har en stue, og soveværelse.

• #5   12. jun 2012 Det er nemlig ret svært, og det der redebygger-gen er jo noget de fleste kvinder oplever træde i kraft.

Jeg ved ikke hvor mange steder I er skrevet op henne, men af og til kan man rykke frem, hvis man får et barn, men det kommer an på hvordan de gør.
    I kan jo forhøre jer ad?
    Nogle steder har børnefamilier stadig en fordel.

• #6   12. jun 2012 Ja, du har nok ret... Men tak for dit svar i hvert fald smiley Vi må bare ringe rundt og forhøre os. smiley

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #7   12. jun 2012 Jeg tror ikke der er så meget hjælp at hente, når I allerede har en toværelses.. Lige pt. Bor vi 2 voksne og 2 børn (3 i juli) i en toværelses på 66 kvm. Vi kan sikkert låne til et indskudslån på en større, men det har vi ikke råd til lige nu, da vi lige har lidt klatgæld, der skal ud af verden smiley

I skal huske at hvis I søger indskudslån så skal I søge i banken - og få afslag, først. En gang da jeg flyttede havde jeg været oppe med alle mine papirer, for at høre om jeg var berettiget, det var jeg- SAGDE de.. Da det så kom til stykket, fik jeg afslag.. Så husk at få alt på skrift..
    Jeg fik foresten lånet alligevel, da jeg kender en med mange kontakter på kommunen smiley

• #8   12. jun 2012 Ja, det ved vi... Før man overhovedet kan låne af kommunen skal man altid havde afslag fra banken. Skulle vi også i den vi sidder i nu. Selvfølgelig er det bedst at betale det her indskud af først, før vi flytter.
    Men ja, er da bare lidt trist ikke at kunne indrette et værelse til den lille. Og man vil jo godt havde der er plads nok også, og på gulvet.
    Vi har pt, fjernet vores 2 personers sofa, så der er lidt mere plads, så vi har en 3'er og lænestol istedet. Men er da lidt trist at man bliver nødtil det ^^ Men ja, man må bare bide i det sure æbel, og søge, og håbe smiley

• #9   12. jun 2012 da jeg ventede marcus, boede vi også i en 2 værelses på 65 kvm. den var slet ikke egnet til børn, men her fik vi at vide af boligselskabet selvom vi var tilmeldt at vi pænt måtte vente til det var vores tur, og at andre jo havde stået i samme situation, kun hvis vi var boligløse kunne de hjælpe os.. så det endte med at vi måtte blive boende, fik bettemanden, og ved du hvad, det gik da meget godt ;o) plads var der ikke meget af, men sådan en bette størrelse kræver ikke meget plads det første års tid, dog var jeg glad for vi fik noget størrere da han var 9 mdr, for der begyndte han at kravle ;o) vi endte dog med at finde noget privat, da det vi ville have aldrig blev ledigt, heldigt nok for der boede vi så også kun knap 1 år før vi købte hus ;o)

• #10   12. jun 2012 Der er lige en ting mere I skal være opmærksomme på. Som hovedregel kan man ikke låne til et nyt indskudslån, hvis man har et i forvejen, muligt I måske kan snakke jer til det, men jeg ved af personlig erfaring, at Jammerbugt Kommune holder meget strengt på den regel.

• #11   12. jun 2012 Der har bare været så meget snak om det her fra andre syntes jeg, at man kan opprioteres. Men ja, det nok også mest hvis man står uden noget som du selv siger. smiley
    Vi har også overvejet det private længe. Men så skal vi selv spare op til indskudet i hvert fald, da kommunen i størst tilfælde siger nej til at låne ud til privatlejet. smiley
    Men ja, det kommer nok til at gå selvf... Men det er jo også lidt en "sport" at indrette et helt værelse til sin kommende øjesten smiley

• #12   12. jun 2012 Det ved vi også godt. Men ville komme an på indtægt osv. Men vi ville selvfølgelig betale det her ud, før vi valgte at flytte.

• #13   12. jun 2012 vi kan leje hos privat, det er bare "somrel" et højt indskud, som man ikke kan låne sig til, men spare op til selv. Og det er også svært da vi står i samme økonomi som jer lyder det til smiley

• #14   12. jun 2012 Ja, vælger vi også at gøre smiley Tilmodighed, er bare ikke så nemt at have ^^ hehe smiley

• #15   12. jun 2012 ja jeg savnede også at kunne indrette det der fantastiske babyværelse til min søn ;o), men han fik et rigtigt fint hjørne i soveværelset, og en del af stuen, så det var egentligt okay..

lidt sjovt for da vi så skulle have datteren og havde værelset til hende, følte jeg ingen trang til at lave det, så det blev først klaret da hun var 4 mdr og skulle sove derinde ;o) og det er stadig ikke helt iorden ;o) men vores unger har så også kun brugt deres værelser som soveværelser ikke til at lege i.

men jeg vil sige det er et spørgsmål om at acceptere at man bor som man gør, og så tage den derfra, i skal nok få et større sted engang, og få lov at lave et fedt værelse ;o) men jeg forstår godt i synes det er træls, jeg accepterede det først rigtigt da jeg var ca 7 mdr henne, og kunne mærke at jeg bare ikke ville kunne klare en flytning inden han kom.

• #16   12. jun 2012 Ja, giver dig ret i alt det du skriver smiley For kan vi også sætte os ind i... Men ja, man må vel bare tage en dag af gangen smiley

• #17   12. jun 2012 Vi er skrevet op hos Nørresundby Boligselskab og Lejerbo. Vi har spurgt dem direkte hvad man gør, når man venter sig (når man melder sig ind skal man nemlig skrive cpr på børn under 23 i husstanden, og det kender vi jo af gode grunde ik endnu).. Begge steder har vi fået at vide, at det er en gammel regel, at man kan komme foran i køen, hvis man venter sig smiley Så foreløbigt er planen, at vi selv søger videre, og når så bettemanden kommer, så må vi skynde os ind og ændre i vores ansøgning..

Uh, Pandrup - jeg kommer selv fra Brovst og kæresten fra Aaby smiley

• #18   12. jun 2012 præcis ;o) det er vist mest forældrenes behov at få det perfekte baby værelse he he..

men især med den første synes jeg det er en stor ting, og derfor også rigtigt surt når det ikke kan blive, alt vores babygrej lå faktisk pakket ned, indtil den dag fødslen gik igang, måske lidt i håb om at tingene ændredes inden, men også fordi jeg havde accepteret at boligforholdende var som de var, men havde ikke helt accepteret at pladsen til junior ikke var der ;o/ mon det så var et tegn at vi fik det hele sat frem og midt i det hele gik fødslen igang he he ;o)

held og lykke med boligjagten, men pas nu på i ikke stresser over det, det er der ingen grund til, det kan sagtens lade sig gøre alligevel ;o)

• #19   12. jun 2012 Mener heller ikke, at de er lejet ud, dem der er ved at blive bygget nede midt i Brovst - oven på Fakta.. Men det er så ikke til at vide, hvornår de har tænkt sig at blive færdige med dem smiley

• #20   12. jun 2012 ....varmen er desuden rimelig dyr i Brovst, så det kan godt ske, at Teglvænget bliver for dyrt - sammenlignet med hvis I flytter til Aalborg..

• #21   12. jun 2012 Der er også forskel på Arentsminde og Brovst - no offense smiley hehe. Tænker bare nu hvor trådstarter skriver, at det ikke skal være for langt væk, når de ikke har bil smiley

• #22   12. jun 2012 Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Jeg læser bare TS' indlæg anderledes smiley

• #23   12. jun 2012 Hvis der er lange udsigter til ny bolig, kan i jo evt bytte sofaen ud med en lille hjørnesofa der kan laves til seng og så gi bebse det værelse der er.. Det kan være en anstrengelse for nogen at ha baby i soveværelset (Jeg kunne fx ikke ha Tristan i soveværelset, fordi han knirkede og lavede mange lyde om natten der holdte mig unødigt vågen) og så er det ikk så fedt at ha baby sovende i stuen.. Det begrænser ligesom "voksen" tiden at baby er der HELE tiden.. Oss selvom den sover.. Bare et forslag til en mulig løsning hvis i ikke kan få ny bolig inden.. smiley Ved det fungerer rigtig godt for min veninde på den måde.. smiley

• #24   12. jun 2012 Ja, vedr lejligheder i brovst, syntes vi begge ikke om byen. Da det minder for meget om det miljø jeg kommer fra. Uden at se ned på Brovst. Kender ikke så godt til byen, udover når man har været på kommunen der.
    Jeg opvokset i tingbjerg i kbh, der var lidt for meget ballade der til sidst ^^

men en by der minder om pandrup ville ikke være dårligt. Der også gode handlemuligheder her og til den lille.

Skrev det med bil fordi vi spare op til en. Men alting til den tid, da vi jo også skal havde råd til noget større smiley så må man priotere lidt smiley

Men kender i nogle områder som kunne minde om pandrup med gode muligheder?
    Og selvf kunne man jo helst tænke sig et rækkehus smiley svært at undvære en have når man har haft det før smiley hehe

• #25   12. jun 2012 Brovst er en go' by - basta!! Jeg skal SÅ meget tilbage til Brovst, når vi er færdige med at læse smiley

Hvad med Aabybro? Eller hvis I vil på den anden side af fjorden, så er der også byer som Svenstrup, Skørping osv. smiley

• #26   12. jun 2012 Har selv boedet i Aabybro, var jeg nu også glad for selv, tror bare ikke det er nemt at finde noget at bo i, i aabybro til rimelig priser. smiley

hehe, sagde heller ikke Brovst ikke var en god by, tror bare ikke vi ville bo der smiley hehe.

Men ja, det er lidt af et dilemma, da vi heller ikke vil for langt væk fra "bedstemoren", som heller ikke har bil. Men ja, vi må bare tage og kikke lidt på nettet og se om der dukker noget op smiley
    Man kan jo være heldig smiley

• #27   12. jun 2012 Brovst smiley <3

...mere har jeg ikke at sige smiley

• #28   13. jun 2012 haha smiley

Kommentér på:
Bolig og hjælp til større

Annonce