{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Theas mor <3 .
Theas mor <3 .
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458

tavshedspligt, dp pædagoger offentlig ansatte. {{forumTopicSubject}}

Hej piger, blev lige lidt nysgerrig og inspireret andet sted fra.

Synes i det er ok, at jeres børns navne bliver nævnt i en fb status i forbindelse med en sjov kommentar? Er det lovligt?

Altså at det er feks dp mor, pædagog i børnehaven osv =)

Husk ordentlig tone, håber i vil debattere =)

Min personlige holdning er at det er forbudt at nævne fru jensen på plejehjemmet eller cecilie i børnehaven ved navn i status =)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tavshedspligt, dp pædagoger offentlig ansatte.
  • #1   1. jun 2012 Jeg synes ikke det er acceptabelt.. At situationen er beskrevet og jeg kan nikke genkendende til den er helt okay, så længe barnets navn ikke er nævnt.. De har jo tavshedspligt, og det er jo ikk sikkert at den pågældende forælder har lyst til at alle skal vide hvad hans/hendes barn har lavet mens det er blevet passet...

• #2   1. jun 2012 Enig med dig - så må man nøjes med at skrive et citat fra et barn i børnehaven eller er der flere børn med i citatet må de hedde x & y...
    Ville ikke synes andre end mig selv og nære venner samt familie nævner min søn i deres status på facebook.
    Blot min holdning smiley

• mette a
    mette a Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Babyer: 1 Svar: 34
    #3   1. jun 2012 man må ikke nævne navne. det skriver man under på i sin tavshedserklæring.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#4   1. jun 2012 Okay har nemlig en bekendt på fb som har gjort det hvor det blev en lille diskution =) Det er nemlig også min holdning...!

• #5   1. jun 2012 Det er okay at citere at en af børnene har sagt og gjort så'n og så'n, men aldrig med navn.. smiley

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#6   1. jun 2012 Det er også hvad jeg sagde =)

Jeg ville blive tosset hvis mit barn var omtalt med navn af en offentlig instituation... Og det er det jo dem der arbejder der...

Jeg arb på plejehjem, og jeg nævner for en god ordensskyld ikke sjove episoder eller andet på mit arbejde medmindre det omhandler mig selv, eller en nær kollega som kan tåle spas =)

• #7   1. jun 2012
    Jeg tror der er stor forskel ! Vi kender vores dagplejemor privat, og elsker hende meget højt, og det samme gør Agnes, så hvis hun skrev en kommentar i sjov mening hvor min datter blev nævnt som f.eks. "og så gik Agnes hen til kyllingen og sagde pip", så ville jeg da ikke syntes det var et problem,

MEN MEN MEN, jeg ville aldrig bryde mig om at det blev gjort af en børnehave pædagog, for det er ikke nogen vi kender privat,

• #8   1. jun 2012 Jeg ville ikk ha noget imod at min dp-mor gjorde det, altså hvis det var noget sjov eller sødt min datter havde gjort. Tror aldrig hun kunne finde på det. Men nu kender jeg også min private dp-mor rigtig godt og ved at hun elsker sine dp-børn rigtig højt.

Men var det en børnehave pædagog der havde gjort det var jeg også blevet tosset.

Jeg har også arbejdet i hjemme plejen og kender ALT til tavhedspligt.

• #11   1. jun 2012 ligemeget hvor ok nogen synes det er, så er det ikke tilladt.. Her på seminariet må vi ikke bruge barnets rigtige navn i opgaver, selvom det er et totalt normalt navn og mange andre kan hedde det. Dette pga tavshedspligten.

Du må godt fortælle noget, det skal bare være anynomiseret, så der ikke kan vides hvem der tales om.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#12   1. jun 2012 Simone PRÆCIS!

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#13   1. jun 2012 Der bliver også spurgt om det er lovligt =) To forskellige sider af sagen =)

"Synes i det er ok, at jeres børns navne bliver nævnt i en fb status i forbindelse med en sjov kommentar? Er det lovligt?"

• #14   1. jun 2012 Ej det er heller ikke OK du deler en af dine venners facebook opdateringer som debatemne på BG!!
    Hun skriver tobias på 4år, ikke efternavn, ikke adresse ikke sted KUN det!! Hun elsker sit job og når børnene roser eller fortæller hun er savnet er det sgu lavt at hakke hende ned og sprede budskabet herinde fordi du ikke mener det er lovligt!

• #15   1. jun 2012 Nej det må man IKKE så er det ligemeget om det er god eller dårligt... Bliver selv pædagog til sommer og det må man IKKE når man bliver ansat skriver man under på at man har tavshedspligt, og det har man også i forhold til ens familie så NEJ om man så er en sød dagplejemor eller pædagog må man IKKE skrive navne på facebook, eller fortæller historier hvor man siger barnets navn...

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#16   1. jun 2012 Jeg har jo ikke nævnt hendes navn el andet fra hendes status direkte det er der da mange der gør? er interesseret i hvad andre mødre synes ? Ikke noget personligt på hende smiley

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#17   1. jun 2012 Vil godt sige at jeg intet har imod inspirationskilden overhovedet men at det er seriøst man kan blive fyret for det??... For det er hurtigt blevet til at jeg ikk kan lide hende, det kan jeg godt!

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#19   1. jun 2012 Haha hvis det var fiktivt var det nok blevet sagt før smiley men rigtigt

• #21   1. jun 2012 NEMLIG s & Lærke

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#22   1. jun 2012 Dinamutti nemlig det jeg ville frem af det smiley

Kommentér på:
tavshedspligt, dp pædagoger offentlig ansatte.

Annonce