{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.394 visninger | Oprettet:

No name
No name
Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058

Er jeg så forfærdelig en mor?????? :S {{forumTopicSubject}}

Er jeg det??

Sagen er den, at vi her hjemme ikke er enige om, hvorvidt Linea skal være storesøster..
Manden er klar på flere.. Hvorimod jeg ikke føler behov for at få flere og faktisk ikke har lysten til flere?
IKKE at jeg ikke elsker børn eller elsker min datter. (Tænk sig, den kommentar har jeg fået : "Er det fordi du ikke elsker din datter nok??" <- jaja det er rigtigt nok, den har jeg sgu fået!!!)

I dag kom mandens søster så på besøg, hun spørger til, om hvornår den næste kom. Hvortil jeg svare at det var vi ikke helt enige om smiley
Jeg siger så at jeg ikke føler det behov, for at få flere, men at jeg samtidig ikke skulle afvise den kom.
Hun siger så at det var synd ikke at få flere nu når søskende havde så meget ud af hinanden.
Her svare jeg så, at jeg ikke vil få børn kun af den grund, at Linea så havde en at lege med. Men at jeg ville have LYSTEN til at få flere og ikke bare en "dårlig" grund.

Men nu syntes jeg bare at jeg høre det næsten hver gang snakken falder på flere børn, at:
De har så meget godt af hinanden
At de har hinanden når vi ikke er her mere
De er aldrig alene
osv osv..

Er jeg så dårlig en mor, fordi jeg ikke vil have flere børn???
Skal jeg virkelig bare give mig?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeg så forfærdelig en mor?????? :S
  • #2   20. maj 2012 NEJ, du er ikke en dårlig mor, overhovedet!
    - børn skal udelukket være en glæde, og ikke en pligt.. Jeg er delvist enebarn, (min mor blev skilt og fik min lillebror med en ny ) og er altså ikke død af det smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#3   20. maj 2012 Nej jeg mener bestemt heller ikke et barn vil lide under at være enebarn. Det er jo et spørgsmål om hvor vidt vi vil imødekomme hendes behov og sørge for at udfylde dem smiley

Men omvendt, kan jeg da også godt se det er godt til bøtn at være flere..

Syntes hvis man ser sådan på det, at der er fordele og ulemper ved begge dele..

Men ja, syntes også bare at jeg vil have LYSTEN til flere børn.

• #4   20. maj 2012 selvfølgelig gør det dig ik til en dårlig mor smiley men måske i sku have taget den før, når nu manden gerne vil og du ikke vil, men ja ik altid man kan det jo smiley

sys ikke det er synd for ene børn, folk sys da også nogle gange det er synd for mine at de er 3o g de ligger så tæt, det er svært at få det rigtige antal åbenbart smiley

og helt ærligt hvis folk blev ved at bore i det ville jeg altså bede dem om at holde kaje så i kan træffe jeres beslutning sammen og uden alle andres meninger smiley

men vil da lige tilføje at da vi kun havde 1 ku jeg sagtens se vi kun havde ham, men når først man får nr 2 (og 3 for den sags skyld) så kan man jo heller ikke forestille sig hvis de ikke skulle være der smiley

men ja uanset om man skal have 1 eller 8 så er det vigtigste da at man har lyst smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#5   20. maj 2012 Nej jeg er bestemt heller ikke i tvivl om, at fik vi en mere, at jeg ville elske det lige så højt ! smiley
    Men det skal da også siges, at hvis jeg skulle blive gravid ved uheld, så ville vi beholde..

Men føler bare ikke lysten til flere.. Føler jeg har nok i Linea smiley
    Og det har vi egentligt været utrolig enig i, at det kun var hende..
    Men manden er, og bliver, meget "påvirket" af hans families meninger (i alle sammenhæng ;)) og hans eneste argument er også, at det ville være godt til Linea..

• #6   20. maj 2012 det sjovt at du skriver det her indlæg. jeg står faktisk i samme som dig. dog er det mig der super gerne vil ha en mere. og min mand siger det samme som dig, at han også har nok i freja.. inden jeg blev gravid viste vi at vi ville ha 2 børn. men nu vil han kun ha hende. jeg synes det rigtigt svært at forstå.. hvordan føler du at du kun vil ha din datter

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#7   20. maj 2012 Jamen syntes ikke jeg kan forklare det??
    Føler bare ikke noget behov for at få flere smiley
    Føler på en måde at jeg har "nok" i Linea. (skal IKKE forståes som om at hun er svær at have ved at gøre, da hun er verdens nemmeste pige, heller ikke at jeg/vi ikke ville kunne klare en mere, heller ik økonomisk problem)
    Det er bare svært at sætte ord på smiley
    Føler bare ikke jeg lysten til flere.

• #8   20. maj 2012 åh ja. det lyder ligesom min mand. men nu har vores datter os sukkersyge og var ved at dø af det da hun fik det. så tænker om det er derfor nogen gange.. men jeg synes selv det er så møg svært at forstå.. jeg ønsker mig bare så meget en mere. ikke kun for at vores datter har en at lege og støtte sig til.. men fordi jeg føler at jeg kan klare et barn mere og ønsker det så meget.. det er sp svært

• #9   20. maj 2012 Syntes du ville være en - måske ikke direkte dårlig mor - men ik lige så god mor, hvis du satte et barn i verden som du måske inderst inde ikke selv har lyst til, men er "lavet" for at tilfredsstille andre.

Der tænker jeg da at det vil være meget bedre for hende i har at du bruger din kærlighed på hende, end at det måske går hen og bliver en slags "for meget" med et barn mere på nuværende tidspunkt, når det ikke er det du ønsker.

Og så kan det jo være lysten kommer om et års tid eller 2 - men kan også være den ikke gør, og så det jo bare det...

• #11   20. maj 2012 altså jeg vil sige de ting du nævner som folk bruger som argumenter for at få et barn mere er er holdbare.. det jo sådan virkeligheden er skruet sammen ? Synes jeg du SKAL have en mere? Nej det gør jeg ikke det skal være fordi der er tid, lyst, overskud og alle de ting der høre under..

At få barn er ikke noget man skal tvinges til! Så nej synes bestemt ikke du en dårlig mor (:

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#12   20. maj 2012 Altså vi har både tid, overskud, økonomi men jeg har ikke lysten.
    Kan sagtens se hvorfor det er godt der er flere.. Syntes bare det er forkert grundlag at få børn på? Men det kan da os være det bare er mig smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#13   20. maj 2012 Og min datter er 20 mdr

• #14   20. maj 2012 Du er ikke en dårlig mor nej, jeg synes din indstilling er meget fornuftig, og selvfølgelig er det fustrerende når andre "presser" og lokker (: ... I skal vælge at få barn nummer 2 fordi i er enige om at det er det i gerne vil, og ikke for at jeres datter ikke skal være enebarn... Der er mange der lever som enebarn, og dem jeg kender uden søskende lider da overhovedet ikke under det... selvfølgelig vil det være dejligt for jeres datter at have nogle søskende at dele oplevelser med i løbet af livet, men hvem siger at det ikke kan nåes endnu? Der er ingen der ved om du har ændret holdning om nogle år, og måske gerne vil have et barn mere (: ...

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#16   20. maj 2012 Uh ha.. Jeg har det nu også sådan at HVIS der skal komme flere, så skal der max var 3 år mellem.
    Men man skal heller aldrig sige aldrig.

• #18   20. maj 2012 Der er 15 år mellem mig og min ældste lillebror smiley ... Men jeg har så også 6 søskende smiley ... Det er aldrig for sent .. Selvfølgelig har man sine principper, men hvis du har lysten til at få en lille mere når din datter bliver 5 år, og det er det i vil, kan man jo tage beslutningen til den tid smiley

• #19   20. maj 2012 Carina.. Jeg ved godt i har alle de ting (eller det tror jeg da at jeg ved :p) men jeg skrev jo lige præcis også man skulle have lysten.. det var bare for at sige generelt burde man ikke få flere børn uden de ting smiley

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#20   20. maj 2012 Ja det ved jeg godt der sagtens kan smiley
    Vi er også 6 søskende jeg den ældste og den yngste er 11..
    Mem det er en personlig holdning jeg har. Syntes ik der skal være mere end 3 år mellem. Men som sagt skal jeg da heller ikke afvise andet da vi jo ikke står i det smiley

Ja jeg ved godt det var sådan ment Nadja smiley
    Mangler bare den sidste brik...

Men....... Kan det være en bivirkning af en svær graviditet og en RÆDSELSFULD fødsel????????

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#21   20. maj 2012 Neeej det tror jeg ik? Altså ik fordi jeg bare MÅ føde igen, jo sekundtet efter. Men ikke selve fødselen smiley

Har ikke som sådan tænkt over om det kunne være derfor, før nu.

• #23   20. maj 2012 Nej du er ikke en dårlig mor om du kunj vil ha 1 eller flere..

Vi har en søn på 4 år.. og han er indtil videre enebarn.. Jeg aner ikke om vi skal ha en mere eller ej.. Jeg er meget i tvivl og kan ikke beslutte mig rigtig.. Blir jeg gravid ved et uheld (fik sønnen på p-piller) beholder jeg helt klart, men ellers ved jeg ikke helt..
    Jeg sys også det vil være synd for ham når vi engang går bort og han så er alene... han er heldigvis meget glad for sin kusine (har både fætre og kusiner)

Det jeg savner mest er at prøve at planlægge at smide pillerne, og blive gravid, at være gravid og mærke alt livet og det igen.. MEN jeg sys bare ikke jeg har lyst til at gå igennem alt babyhalløjet og småbørns halløj igen... så lidt et dilemma hehe

• #24   20. maj 2012 Der er 7 år mellem baåde min bror, søster og mig.. og det er for mange år.. vi har ikke rigtig noget sammen og har aldrig haft det smiley Og er bange for at ska vi ha en mere en dag så blir det først når han blir omkring den alder og så er det for sent og det vi ljeg ikke ha.. Men jeg har en frist for mig selv. Jeg vil ha den næste inden(senest) jeg blir 30 år, ellers er det bare ærgeligt smiley

• #25   20. maj 2012 Syntes bestemt ikke at man er en dårlig mor/far, fordi man kun får et barn. Nogle har ikk lysten, nogle har ikke overskudet og nogle kan bare ikke få mere end en.

Jeg kan bestemt også se både fordele og ulemper med 1, 2, 3 børn osv.
    Man skal helt klart gøre det man selv føgler.
    Kan så godt se "problemet" i, at dig og Mads ikk er helt enige.

Linea er "kun" 20mdr. så lysten kan saktens nå at komme endnu.
    Det første år efter vi havde fået Nikoline, var jeg/vi også sikker på at Nikoline blev enebarn, men med tiden har vi fået mere og mere lyst til en mere smiley

Du skrier at din graviditet/fødsel ikke er positiv... -Har du ikke fået snakket om det med nogle "fagfolk"..?
    Hvis ikk, er jeg sikker på at det også påvirker din føgelse/beslutning...

• No name
    No name Tilmeldt:
    feb 2010

#26   20. maj 2012 Nej har ikke snakket med fagfolk. Mim JDM tilbød mig psykolog og fortsatte samtaler hos hende selv også. Men det afviste jeg, da jeg på det tidspunkt ikke mente det var nødvendigt (lidt stædig er man vel ;)).

• #27   20. maj 2012 Okay. Nej det er ofte først "forsent" man selv kan se hjælpen ville have været god smiley
    Siger ikk at det er derfor du ikke har lyst til et barn mere, men tror at det kan være en af grundene...

Men håber da at I kommer til enighed om Linea skal være storesøster eller enebarn. Og at det er dig og Mads, og ikke familien/venner der får "sin vilje" smiley

• #28   20. maj 2012 Nu er du jo også kun 23 år og nu er det selvfølgelig hovedsageligt kun mødre der sidder herinde, og gerne en samling af de lidt yngre mange af dem.

Men hvis man lige kigger på at gennemsnitsalderen for det FØRSTE barn er når kvinden er 29 år -altså omkring de 30, så er der jo heller ikke noget underligt, men nærmere ret forståeligt i at nu nok ikke er klar til 2 børn når du kun er 23 år.

De færreste har tænkt på børn der endnu. De fleste jeg spørger siger også at de slet ikke er nået dertil endnu, at det ville være for tidligt.

Så det er jo nok også meget naturligt at du ikke har lyst når du allerede er blevet "kastet ud i det" væsentligt før de fleste andre danskere. Det er de færreste på 23 år af piger og fyre der er blevet så voksne at de føler sig totalt klar til at slå sig helt til ro med mor, far, stor bil, labrador, karriere, kødgryder osv.
    -mår mange andre på den alder stuver sig sammen på kollegieværelserne, studerer, fester og er sammen med vennerne.

Det skal ikke misforstås. Men sådan et pres ville de fleste af de andre jeg kender på den alder der heller ikke er klar til at få barn eller flere slet ikke kunne kapere fordi de stadig er unge med en vis frihedsfølelse. Og fordi man stadig er et selvstændigt individ med behov, og at man ved hvad et barn mere kan komme til at betyde. Det er jo trods alt noget der kan vente.

• #29   20. maj 2012 Vi var først klar til at få flere da vores største var godt 2,5 år,
    Der er nu 3,3 år mellem vores børn, og jeg syntes det er en perfekt alder.
    For os var det vigtigt at den store også fik lov at være lille og ikke pludselig skulle være stor fordi der kom en lillebror. Vi har "nydt" at hane lidt frihed mellem vores børn, fordi den store kunne alt muligt - vi havde enda et halvt år uden bleskift om dagen - dejligt smiley
    Jeg tror ikke dine familie mener at du er en dårlig mor fordi du ikke vil have flere børn lige nu, men de skal jo spørge, det er så naturligt - tror jeg smiley

• #30   20. maj 2012 NEJ du er ikk en dårlig mor af den grund. Jeg har det nøjagtig som dig, gudskelov har min mand det så ligesådan så det er ikk et problem.

Og så vil jeg tilføje at jeg havde en skøn graviditet og en "nem" fødsel, så for mit vedkommende er det ikk derfor. Jeg har bare ikk lyst til flere børn.

• #32   20. maj 2012 Jette B-- du har to enebørn??? Hvordan hænger det lige sammen? smiley

• #34   21. maj 2012 Jette-- Aarh på den måde. Ja, så gir det jo mening igen. smiley

• #35   22. maj 2012 Nej du er bestemt ikke den dårlig mor.. Folk spørger også os meget hvornår den næste kommer, men jeg syntes ikke at vi har haft plads, tid ovskud, osv til at få en mere, det har folk også svært ved at forstå, mange siger jamen det skal da bare overståes.. Så bliver jeg altså lidt harm, hvorfor for man børn hvis de bare skal overståes??? Noah han fyldte 3år her i feb og syntes først nu at jeg er ved at være klar til 1 mere, men pt er jeg uden arbejde når jeg bliver færdig som pædagog og syntes derfor ikke at vi har råd en 1 barn mere.. SÅ NEJ DU ER IKKE EN DÅRLIG MOR smiley

Kommentér på:
Er jeg så forfærdelig en mor?????? :S

Annonce