Er jeg så forfærdelig en mor?????? :S {{forumTopicSubject}}
Er jeg det??
Sagen er den, at vi her hjemme ikke er enige om, hvorvidt Linea skal være storesøster..
Manden er klar på flere.. Hvorimod jeg ikke føler behov for at få flere og faktisk ikke har lysten til flere?
IKKE at jeg ikke elsker børn eller elsker min datter. (Tænk sig, den kommentar har jeg fået : "Er det fordi du ikke elsker din datter nok??" <- jaja det er rigtigt nok, den har jeg sgu fået!!!)
I dag kom mandens søster så på besøg, hun spørger til, om hvornår den næste kom. Hvortil jeg svare at det var vi ikke helt enige om
Jeg siger så at jeg ikke føler det behov, for at få flere, men at jeg samtidig ikke skulle afvise den kom.
Hun siger så at det var synd ikke at få flere nu når søskende havde så meget ud af hinanden.
Her svare jeg så, at jeg ikke vil få børn kun af den grund, at Linea så havde en at lege med. Men at jeg ville have LYSTEN til at få flere og ikke bare en "dårlig" grund.
Men nu syntes jeg bare at jeg høre det næsten hver gang snakken falder på flere børn, at:
De har så meget godt af hinanden
At de har hinanden når vi ikke er her mere
De er aldrig alene
osv osv..
Er jeg så dårlig en mor, fordi jeg ikke vil have flere børn???
Skal jeg virkelig bare give mig?
sep 2011
Følger: 1 Emner: 64 Svar: 372
- børn skal udelukket være en glæde, og ikke en pligt.. Jeg er delvist enebarn, (min mor blev skilt og fik min lillebror med en ny ) og er altså ikke død af det
feb 2010
Følger: 1 Emner: 208 Svar: 1.058
Men omvendt, kan jeg da også godt se det er godt til bøtn at være flere..
Syntes hvis man ser sådan på det, at der er fordele og ulemper ved begge dele..
Men ja, syntes også bare at jeg vil have LYSTEN til flere børn.
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
sys ikke det er synd for ene børn, folk sys da også nogle gange det er synd for mine at de er 3o g de ligger så tæt, det er svært at få det rigtige antal åbenbart
og helt ærligt hvis folk blev ved at bore i det ville jeg altså bede dem om at holde kaje så i kan træffe jeres beslutning sammen og uden alle andres meninger
men vil da lige tilføje at da vi kun havde 1 ku jeg sagtens se vi kun havde ham, men når først man får nr 2 (og 3 for den sags skyld) så kan man jo heller ikke forestille sig hvis de ikke skulle være der
men ja uanset om man skal have 1 eller 8 så er det vigtigste da at man har lyst
feb 2010
Men det skal da også siges, at hvis jeg skulle blive gravid ved uheld, så ville vi beholde..
Men føler bare ikke lysten til flere.. Føler jeg har nok i Linea
Og det har vi egentligt været utrolig enig i, at det kun var hende..
Men manden er, og bliver, meget "påvirket" af hans families meninger (i alle sammenhæng ;)) og hans eneste argument er også, at det ville være godt til Linea..
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
feb 2010
Føler bare ikke noget behov for at få flere
Føler på en måde at jeg har "nok" i Linea. (skal IKKE forståes som om at hun er svær at have ved at gøre, da hun er verdens nemmeste pige, heller ikke at jeg/vi ikke ville kunne klare en mere, heller ik økonomisk problem)
Det er bare svært at sætte ord på
Føler bare ikke jeg lysten til flere.
jun 2011
Følger: 11 Følgere: 13 Babyer: 2 Emner: 72 Svar: 1.892
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Der tænker jeg da at det vil være meget bedre for hende i har at du bruger din kærlighed på hende, end at det måske går hen og bliver en slags "for meget" med et barn mere på nuværende tidspunkt, når det ikke er det du ønsker.
Og så kan det jo være lysten kommer om et års tid eller 2 - men kan også være den ikke gør, og så det jo bare det...
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
At få barn er ikke noget man skal tvinges til! Så nej synes bestemt ikke du en dårlig mor (:
feb 2010
Kan sagtens se hvorfor det er godt der er flere.. Syntes bare det er forkert grundlag at få børn på? Men det kan da os være det bare er mig
feb 2010
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 55 Svar: 646
feb 2010
Men man skal heller aldrig sige aldrig.
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 55 Svar: 646
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
feb 2010
Vi er også 6 søskende jeg den ældste og den yngste er 11..
Mem det er en personlig holdning jeg har. Syntes ik der skal være mere end 3 år mellem. Men som sagt skal jeg da heller ikke afvise andet da vi jo ikke står i det
Ja jeg ved godt det var sådan ment Nadja
Mangler bare den sidste brik...
Men....... Kan det være en bivirkning af en svær graviditet og en RÆDSELSFULD fødsel????????
feb 2010
Har ikke som sådan tænkt over om det kunne være derfor, før nu.
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 251 Svar: 1.429
Vi har en søn på 4 år.. og han er indtil videre enebarn.. Jeg aner ikke om vi skal ha en mere eller ej.. Jeg er meget i tvivl og kan ikke beslutte mig rigtig.. Blir jeg gravid ved et uheld (fik sønnen på p-piller) beholder jeg helt klart, men ellers ved jeg ikke helt..
Jeg sys også det vil være synd for ham når vi engang går bort og han så er alene... han er heldigvis meget glad for sin kusine (har både fætre og kusiner)
Det jeg savner mest er at prøve at planlægge at smide pillerne, og blive gravid, at være gravid og mærke alt livet og det igen.. MEN jeg sys bare ikke jeg har lyst til at gå igennem alt babyhalløjet og småbørns halløj igen... så lidt et dilemma hehe
jul 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 251 Svar: 1.429
aug 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Babyer: 2 Emner: 426 Svar: 1.298
Jeg kan bestemt også se både fordele og ulemper med 1, 2, 3 børn osv.
Man skal helt klart gøre det man selv føgler.
Kan så godt se "problemet" i, at dig og Mads ikk er helt enige.
Linea er "kun" 20mdr. så lysten kan saktens nå at komme endnu.
Det første år efter vi havde fået Nikoline, var jeg/vi også sikker på at Nikoline blev enebarn, men med tiden har vi fået mere og mere lyst til en mere
Du skrier at din graviditet/fødsel ikke er positiv... -Har du ikke fået snakket om det med nogle "fagfolk"..?
Hvis ikk, er jeg sikker på at det også påvirker din føgelse/beslutning...
feb 2010
aug 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Babyer: 2 Emner: 426 Svar: 1.298
Siger ikk at det er derfor du ikke har lyst til et barn mere, men tror at det kan være en af grundene...
Men håber da at I kommer til enighed om Linea skal være storesøster eller enebarn. Og at det er dig og Mads, og ikke familien/venner der får "sin vilje"
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 36 Babyer: 1 Emner: 284 Svar: 4.428
Men hvis man lige kigger på at gennemsnitsalderen for det FØRSTE barn er når kvinden er 29 år -altså omkring de 30, så er der jo heller ikke noget underligt, men nærmere ret forståeligt i at nu nok ikke er klar til 2 børn når du kun er 23 år.
De færreste har tænkt på børn der endnu. De fleste jeg spørger siger også at de slet ikke er nået dertil endnu, at det ville være for tidligt.
Så det er jo nok også meget naturligt at du ikke har lyst når du allerede er blevet "kastet ud i det" væsentligt før de fleste andre danskere. Det er de færreste på 23 år af piger og fyre der er blevet så voksne at de føler sig totalt klar til at slå sig helt til ro med mor, far, stor bil, labrador, karriere, kødgryder osv.
-mår mange andre på den alder stuver sig sammen på kollegieværelserne, studerer, fester og er sammen med vennerne.
Det skal ikke misforstås. Men sådan et pres ville de fleste af de andre jeg kender på den alder der heller ikke er klar til at få barn eller flere slet ikke kunne kapere fordi de stadig er unge med en vis frihedsfølelse. Og fordi man stadig er et selvstændigt individ med behov, og at man ved hvad et barn mere kan komme til at betyde. Det er jo trods alt noget der kan vente.
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 54 Svar: 215
Der er nu 3,3 år mellem vores børn, og jeg syntes det er en perfekt alder.
For os var det vigtigt at den store også fik lov at være lille og ikke pludselig skulle være stor fordi der kom en lillebror. Vi har "nydt" at hane lidt frihed mellem vores børn, fordi den store kunne alt muligt - vi havde enda et halvt år uden bleskift om dagen - dejligt
Jeg tror ikke dine familie mener at du er en dårlig mor fordi du ikke vil have flere børn lige nu, men de skal jo spørge, det er så naturligt - tror jeg
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Og så vil jeg tilføje at jeg havde en skøn graviditet og en "nem" fødsel, så for mit vedkommende er det ikk derfor. Jeg har bare ikk lyst til flere børn.
okt 2008
okt 2008
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 312 Svar: 1.298
Er jeg så forfærdelig en mor?????? :S