22. mar 2010 Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
Bidebørn !!!!!!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}
Kan det virkelig passe at jeg skal finde mig i at Oliver kommer hjem med bidemærker hver f*cking anden dag for BH ???
Det er de samme 2 drenge som tilfældigvis er søskende, som bider derover.
Når jeg forsøger at tale med pædagogerne om det siger de bare " jamen vi ved godt at de bider " Og så er den li som lagt !!!!
Jeg bliver simpelthen SÅ hammer gal og frustreret over det, føler mig dybt magtesløs og er nået til et punkt nu hvor det virkelig er mere end NOK !!
Oliver er SÅ ked af at skal derover hver eneste dag fordi han er bange for at blive bidt af disse 2 omtalte drenge - han græder og vil ikke afsted !!
Og så er der også lige det i det, at jeg selv skal opdage at han IGEN er blevet bidt ! - pædagogerne "glemmer" somregl at fortælle mig det, så ser det først når vi er kommet hjem ...
Her i Fredags kommer han hjem med det største mærke, på hans arm hvor man virkelig kan se tandmærkerne i og det er HELT blåt ...
Har inderligt lyst til at flytte ham i en anden BH, men det er vel heller ingen løsning ???
Piger please HJÆLP, fordi jeg er ved at være SÅ indebrændt på det hele ...
Skal lige siges at BH siger at Oliver aldrig nogensinde selv har bidt nogen derover !!
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 355 Svar: 1.612
Pøj pøj med det
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
mar 2010
mar 2010
dec 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
Begge mine unger har prøvet at blive bidt, i hhv. dp. og vs. Og i begge tilfælde blev jeg informeret når jeg hentede dem, hvad var hændt, at dagplejer/pædagog var meget ked af at det var sket, samt at der blev taget fat i biderens forældre. Og der snakkede vi ovenikøbet børn i en yngre aldersgruppe, men selv der var det langt fra acceptabelt..
Håber du finder en løsning, for det er bestemt synd for din dreng, kram til ham.
sep 2011
Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
Der må da være en på kommunen eller noget som kan tage fat i lederen? Det duer jo ikke med fremtidige problemer at de takler tingene sådan
Jeg ville også tale med store ord til pædagogerne og især påpege at der er deres job at oplyse dig hvis der sker din søn noget!! Som om du ikke opdager det og de kan jo heller ikke undgå at opdage han bliver bidt for han græder vel.
Stakkels din søn
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
Men synes det er for dårligt, at de ikke forklare sig og at de ikke informere når det er sket. Men det er altså ikke altid man kan gøre så meget, selvom det self er synd for din dreng.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
okt 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 1 Emner: 15 Svar: 1.162
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
Hvis de er så dårligt til at informere, er det jo heller ikke sikkert der sker den store information til bidebørnenes forældre, eller at pædagoerne ikke har udtrykt det som værende et problem, så de ikke prøver at gøre noget videre ved det.
Så derfor kan jeg ikek se noget galt i at sige det til forældrene på en pæn måde, at det altså er et problem for TS's søn at de bider ham.
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Han er nu på mit ønske flyttet til en anden børnehave hvor der er taget rigtig godt hånd om det. Han har stadig episoder engang imellem men ikke ret tit.
Lige ledes har min dreng fået bevilliget støttepædagog og bliver tilset af børne psykiater..
Der er ikk noget være end at blive overfuset af forældre.. Jeg som mor er ikke ansvarlig for hva mit barn gør i instution. Og kan ikke irettesætte mit barn når jeg henter for ting de gør der nede.
Jeg er som mor udemærket klar over jeg har et barn der er en bisse, og gør mit for at finde ud af hvorfor..
Je syntes det vigtigt at sin instution tager hånd om problemet, evt indkalder forældrene på stuen så alle kan forstå problematikken, det ikke rart at skulle hente også blive nedstirret eller snakket om i krogende..
Min dreng er altid under voksen "overvågning" og det er noget der virker.
Det tit i overgangene eller når de er for langt fra de voksne det går galt..
Jeg er ked af du har et barn der bliver bidt. Og syntes hel klart din instution skal blive bedre til at håndtere disse problemer hvis det er gentagende...
feb 2010
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
jul 2010
jun 2011
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 15
jul 2010
jul 2010
Har aldrig sagt man skal overfuse dem men de skal da vide hvad der foregår... Puha glad for når jeg har arbejdet i børnehave og vuggestue ikke har haft forældre der har været ligeglad med hvad der foregår
nov 2009
Som du selv skriver er denne børnehave vidst ikke helt med, og det derfor ikek er sikekrt forældrene ved deres drenge bider - og DERFOR syntes JEG det er okay at man stille og pænt siger det til forældrene, sådan at forældrene måske kan gå til pædagoerne og spørge til hvad der skal / kan gøres ved det.
Og ja, jeg er af den opdragelse at ALTING vedrørende ens børn er forældrenes ansvar, og har man et barn der bider, så syntes jeg man som forældre skal gå til pædagoerne og snakke om hvad pædegoerne kan gøre i hverdagen, og om der skal foretages nogen specielle ting i form af psykolog eller ekstra pædagog til at observere barnet i en periode for at finde frem til årsagen.
Og derfor ville JEG godt forældre været MEGET ked af hvis jeg ikke blev ordentligt informeret om problemet og hvor slemt det var, samt hvis der var fremgang...
feb 2010
Jeg har flyttet min dreng til et miljø der passer ham.
Jeg har bedt børnepsykologen kigge på min dreng, både hjemme i børnehaven, og ude.
Jeg har fået støttepædagog til ham i børnehaven....
Samt jeg skåner ham for ting jeg ved han ikke kan rumme. Vi har helt klare rammer og stikker meget sjældent ud fra dem. Planlægning og atter planlægning er vejen frem !!!
Jeg ser ingen af os med Bidebørn fralægger os ansvaret. Vi ytre blot at vi ikke kan korrigere vores børn timer efter episoden. I mit tilfælde er min dreng tre år. Og det virker o og en fis at snakke med ham når jeg henter ham. Derfor er jeg lykkelig for vi har så kompetent et personale i vores børnehave
nov 2009
jul 2010
nov 2009
Du har jo så også selv deltaget aktivt i problemløsningen, ved at få sat nogle ting igang...
Men nogen virker til at mene, at det udelukkende er pædagoernes ansvar at tage hånd om børnene, og der mener jeg at man som forældre har det ansvar at være med til at planlægge hvordan forløbet skal korrigeres - nøjagtig som du har gjort... Samt du tager forholdsregler i hverdagen der gør at dit barn fungere bedre.
jul 2010
nov 2011
Grunden til man reagere sådan her som mor til bidebarn er fordi i nærmest ligger skylden over på forældrene. Ja vores børn vores ansvar, men 1 hvis du ikk bliver informeret er du altså ikk klar over det. 2 hvis du ikke er der når det sker KAN du rent faktisk ikke gøre en skid. Self skal man samarbejde med pædagoger osv. Men hvis de ikk gør noget kan jeg ikk se forældrene er problemet i det her. Måske gør de også noget med synes det er pinligt at snakke med de udsatte børn??
Når jeg kom i dp og hentede thea og fik klasket i hovedet "ja nu har hun bidt igen" står du der, og kan ikk gøre en skid og synes det er hammer synd for de børn der er blevet bidt. Det er faktisk ikke skide nemt.
nov 2009
1: Hvis du ikke blier informeret om pædagoerne omkring problemet, så ville det da netop være et kæmpe + for dig hvis en forældre kom og sagde det på en pæn måde. Da du så ville bliver klar over det, og kunne begynde at handle.
2: Selvom du ikke kan gøre noget i det det sker, så kan du gøre noget ved at snakke med pædagoerne om det, og er de ikke at samarbejde med, så kan du selv gå højere op med problemet og prøve at finde ud af hvad der kan gøres for at løse det. Og som du har gjort - skifte DP til et sted hvor hun trives - ville du jo ikke kunne gøre hvis DP ikek havde informeret dig om det og alle forældrene ikek havde turde sige noget - så ville hun mistrives uden din viden. (måske der også har været andre signaler du ville kunne se ved hentning og aflevering - men er ikke siddert der altid er det).
jul 2010
jul 2010
nov 2011
Ergo det er pædagogerne der ikke gør deres arbejde.
nov 2009
mar 2010
Ja sorry jeg først svarer nu tøser, men har været til fødselsdag og så skulle jeg lige hjem og have puttet olli :o)
Jeg hentede ham derover idag og fortæller så en af pædagogerne at Oliver IGEN er blevet bidt ( Hende her har jeg aldrig snakket med om det før) Hun fortæller mig så at hun aldrig har hørt at Oliver er blevet bidt før ??!! Og som jeg skrev tidligere, sker det hver anden dag og denne pædagog er altså i BH hver eneste dag. Hun er også så "fræk" at spørge om jeg er sikker på at det ikke er sket i weekenden hvortil jeg svarer " øh ja det er jeg HELT 200% sikker på, da det var et helt friskt bidemærke da jeg kom hjem med ham Fredag og så fordi vi ikke har været sammen med nogen andre børn i weekenden" AMEN seriøst altså .... Føler bestemt ikke jeg fik noget ud af det overhovedet, jeg fortalte hende at Oliver er rigtig ked af at blive afleveret og ikke vil afsted om morgenen og jeg tit og ofte ikke havde lyst til at sende ham afsted - hun svarer dog at det skal han jo bare .... ?! Men altså sidst jeg snakkede med lederen om det, sagde hun at hun nok skulle meddele de andre pædagoger om det, så der kunne blive holdt øje med det - dette har hun jo tydeligvis ikke gjort !!
Jeg kunne aldrig drømme om at overfuse forældrene til disse børn, da jeg mener at det er pædagogernes ansvar at meddele forældrene om at deres børn bider, og måske sammen finde en løsning ...
Hmm ja, jeg ved sku ikke helt hvad jeg skal stille op lige pt ... sys det er så for dårligt af BH ... Mit barn skal ikke være ked af at komme i BH, fordi pædagogerne ikke tager det ansvar, som de burde !!
nov 2009
mar 2010
mar 2010
Bidebørn !!!!!!!!!!!!!!!!!