{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.270 visninger | Oprettet:

Bidebørn !!!!!!!!!!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Kan det virkelig passe at jeg skal finde mig i at Oliver kommer hjem med bidemærker hver f*cking anden dag for BH ???
Det er de samme 2 drenge som tilfældigvis er søskende, som bider derover.
Når jeg forsøger at tale med pædagogerne om det siger de bare " jamen vi ved godt at de bider " Og så er den li som lagt !!!!
Jeg bliver simpelthen SÅ hammer gal og frustreret over det, føler mig dybt magtesløs og er nået til et punkt nu hvor det virkelig er mere end NOK !!

Oliver er SÅ ked af at skal derover hver eneste dag fordi han er bange for at blive bidt af disse 2 omtalte drenge - han græder og vil ikke afsted !!

Og så er der også lige det i det, at jeg selv skal opdage at han IGEN er blevet bidt ! - pædagogerne "glemmer" somregl at fortælle mig det, så ser det først når vi er kommet hjem ...

Her i Fredags kommer han hjem med det største mærke, på hans arm hvor man virkelig kan se tandmærkerne i og det er HELT blåt ...
Har inderligt lyst til at flytte ham i en anden BH, men det er vel heller ingen løsning ???

Piger please HJÆLP, fordi jeg er ved at være SÅ indebrændt på det hele ...

Skal lige siges at BH siger at Oliver aldrig nogensinde selv har bidt nogen derover !!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flooded bathroom. I did a washing machine cycle and a LOT of water poured out of both the general drain and the shower drain. Pls help 1.200 kr.
  • Tjek om vandlås er skruet rigtigt på 500 kr.
  • Tagpap brænding 9.000 kr.
  • Beskære, fjerne ukrudt, klippe hæk i forhave 1.500 kr.
  • Opsætning af gardin i Velux vindue. 1.000 kr.
  • Tilslutning af 2 vaskemaskiner 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bidebørn !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #1   23. apr 2012 Han er ihvertfald blevet bidt MINDST 20 gange her de sidste par måneder ....

• #3   23. apr 2012 Det skal du ikke finde dig i... Tag kontakt til lederen eller kommunen.. Jeg har selv idag kontaktet lederen i børnehaven, idet jessica er kommet hjem med bide mærker 2 gange fra samme dreng..

Pøj pøj med det

• #5   23. apr 2012 nej det er ikke iorden og det skal du ikke finde dig i , jeg ville gå til lederen - eller børnenes forældre, måske deres unger behøver ekstra støtte?

• #6   23. apr 2012 Han går forresten i privat BH ... Det er lederen der har viftet det væk flere gange, når jeg har nævnt det med et " ja vi ved godt at de bider" ... så er lidt i vildrede ang. hvem jeg så skal kontakte ...

• #7   23. apr 2012 Ville det være helt vildt forkert af mig, at prøve at gå over og snakke med dem igen igen, som et sidste forsøg på at de tog det lidt mere seriøst ??? Og hvis hun så vifter mig væk igen, så flytte ham ??? Han er jo slet ikke glad for at komme derover smiley

• *Maj* .
    *Maj* . Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 90
    #10   23. apr 2012 Nej det skal du ikke finde dig i:-( Og jeg kan slet ikke forstå pædagogernes holdning til problemet, det er bare ikke ok...

Begge mine unger har prøvet at blive bidt, i hhv. dp. og vs. Og i begge tilfælde blev jeg informeret når jeg hentede dem, hvad var hændt, at dagplejer/pædagog var meget ked af at det var sket, samt at der blev taget fat i biderens forældre. Og der snakkede vi ovenikøbet børn i en yngre aldersgruppe, men selv der var det langt fra acceptabelt..

Håber du finder en løsning, for det er bestemt synd for din dreng, kram til ham.

• Frk L
    Frk L Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 161 Svar: 367
    #13   23. apr 2012 Synes det er for dårligt at de ikke gør noget ved det og lederen bare fejer dig af!
    Der må da være en på kommunen eller noget som kan tage fat i lederen? Det duer jo ikke med fremtidige problemer at de takler tingene sådan smiley
    Jeg ville også tale med store ord til pædagogerne og især påpege at der er deres job at oplyse dig hvis der sker din søn noget!! Som om du ikke opdager det og de kan jo heller ikke undgå at opdage han bliver bidt for han græder vel.
    Stakkels din søn smiley

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
    #14   23. apr 2012 Hmm jeg er selv mor til bidebarn, og ved at gå hen og overfuse forældrene får du intet ud af... Jeg havde det rigtig skidt med at thea bed, men det var fordi hun mistrives. - lige præcis hvad, vil du ha forældrene ska gøre de er der jo ikk?

Men synes det er for dårligt, at de ikke forklare sig og at de ikke informere når det er sket. Men det er altså ikke altid man kan gøre så meget, selvom det self er synd for din dreng.

• #15   23. apr 2012 Hvis det er en privat børnehave så blander kommunen sig nok i det.....

• #16   23. apr 2012 Jeg ville tage billeder af hans bid som dokumentation også tage derop og forlange et møde med lederen, en pædagog og forældrene til de her to børn også fremlægge hvordan tingene hænger sammen! Og samtidig sige at hvis der ikke sker en MARKANT ændring, så flytter du dit barn..

• #17   23. apr 2012 Theas mor:
    Hvis de er så dårligt til at informere, er det jo heller ikke sikkert der sker den store information til bidebørnenes forældre, eller at pædagoerne ikke har udtrykt det som værende et problem, så de ikke prøver at gøre noget videre ved det.
    Så derfor kan jeg ikek se noget galt i at sige det til forældrene på en pæn måde, at det altså er et problem for TS's søn at de bider ham.

• #18   23. apr 2012 Jeg er mor til bidebarn.. Han vat ganske simpelt ikke i trivsel i sin vuggestue!!
    Han er nu på mit ønske flyttet til en anden børnehave hvor der er taget rigtig godt hånd om det. Han har stadig episoder engang imellem men ikke ret tit.
    Lige ledes har min dreng fået bevilliget støttepædagog og bliver tilset af børne psykiater..
    Der er ikk noget være end at blive overfuset af forældre.. Jeg som mor er ikke ansvarlig for hva mit barn gør i instution. Og kan ikke irettesætte mit barn når jeg henter for ting de gør der nede.
    Jeg er som mor udemærket klar over jeg har et barn der er en bisse, og gør mit for at finde ud af hvorfor..
    Je syntes det vigtigt at sin instution tager hånd om problemet, evt indkalder forældrene på stuen så alle kan forstå problematikken, det ikke rart at skulle hente også blive nedstirret eller snakket om i krogende..
    Min dreng er altid under voksen "overvågning" og det er noget der virker.
    Det tit i overgangene eller når de er for langt fra de voksne det går galt..

Jeg er ked af du har et barn der bliver bidt. Og syntes hel klart din instution skal blive bedre til at håndtere disse problemer hvis det er gentagende...

• #19   23. apr 2012 Man holder aldrig møde med to sæt forældre omkring et sæts børn !!

• #20   23. apr 2012 så forældre til bidebørn skal ikke konfronteres for i kan alligevel intet gøre??? Sorry den ville jeg sgu ikke godtage hvis min datter kom hjem med bidemærker hver anden dag!! Ts tag fat i bh igen og tal med store ord så de fatter det er alvorligt... Tag fat i kommunen og snak med dem om hvad der foregår og sker der intet ville jeg flytte ham... Et barn skal ikke være så ked og utryg

• #21   23. apr 2012 nej nemlig børn bider ikke for sjov også derfor jeg ikke bryder mig om at det lyder til i vil lægge al ansvar fra jer... Som forældre må ma man tage ansvsr og finde ud af sammen med pædagogerne hvorfor barnet bider.... Ofte er det fordi de bliver frustreret hvis de har svært ved at udtrykke sig så de bliver forstået eller de mistrives

• #22   23. apr 2012 Synes heller ikke man som forældre kan lægge ansvaret fra sig bare fordi de ikke gør det hjemme. Så må man samarbejde med pædagogerne og finde en løsning. Jeg havde ikke fundet mig i det. Man kan da godt snakke med sit barn om det når man kommer hjem.

• #23   23. apr 2012 Siger jo ikke man skal skælde barnet ud fem timer efter det er sket men har barnet denne adfærd bør man i samarbejde med pædagoger finde årsagen til det

• #24   23. apr 2012 Enig så burde de ikke arbejde med mennesker / børn...
    Har aldrig sagt man skal overfuse dem men de skal da vide hvad der foregår... Puha glad for når jeg har arbejdet i børnehave og vuggestue ikke har haft forældre der har været ligeglad med hvad der foregår

• #25   23. apr 2012 2 prinser+prinsesse på vej smiley 16+ .:
    Som du selv skriver er denne børnehave vidst ikke helt med, og det derfor ikek er sikekrt forældrene ved deres drenge bider - og DERFOR syntes JEG det er okay at man stille og pænt siger det til forældrene, sådan at forældrene måske kan gå til pædagoerne og spørge til hvad der skal / kan gøres ved det.

Og ja, jeg er af den opdragelse at ALTING vedrørende ens børn er forældrenes ansvar, og har man et barn der bider, så syntes jeg man som forældre skal gå til pædagoerne og snakke om hvad pædegoerne kan gøre i hverdagen, og om der skal foretages nogen specielle ting i form af psykolog eller ekstra pædagog til at observere barnet i en periode for at finde frem til årsagen.
    Og derfor ville JEG godt forældre været MEGET ked af hvis jeg ikke blev ordentligt informeret om problemet og hvor slemt det var, samt hvis der var fremgang...

• #26   23. apr 2012 Jeg kan bestemt ikke se jeg fralægger mig ansvaret!!
    Jeg har flyttet min dreng til et miljø der passer ham.
    Jeg har bedt børnepsykologen kigge på min dreng, både hjemme i børnehaven, og ude.
    Jeg har fået støttepædagog til ham i børnehaven....
    Samt jeg skåner ham for ting jeg ved han ikke kan rumme. Vi har helt klare rammer og stikker meget sjældent ud fra dem. Planlægning og atter planlægning er vejen frem !!!

Jeg ser ingen af os med Bidebørn fralægger os ansvaret. Vi ytre blot at vi ikke kan korrigere vores børn timer efter episoden. I mit tilfælde er min dreng tre år. Og det virker o og en fis at snakke med ham når jeg henter ham. Derfor er jeg lykkelig for vi har så kompetent et personale i vores børnehave smiley

• #27   23. apr 2012 Kan ikke se hvorfor det skulel være at overfuse nogen, at sige det pænt til dem???

• #28   23. apr 2012 Hende l siger heller ikke du ikke tager ansvar synes det er flot det du har gjort... Kom bare hurtigt til at lyde som om det ikke er jeres problem.... Overfuse og få en stille og rolig snak om det, der er stor forskel

• #29   23. apr 2012 Hende L:
    Du har jo så også selv deltaget aktivt i problemløsningen, ved at få sat nogle ting igang...
    Men nogen virker til at mene, at det udelukkende er pædagoernes ansvar at tage hånd om børnene, og der mener jeg at man som forældre har det ansvar at være med til at planlægge hvordan forløbet skal korrigeres - nøjagtig som du har gjort... Samt du tager forholdsregler i hverdagen der gør at dit barn fungere bedre.

• #30   23. apr 2012 foratår ikke hvorfor i kører i at i ikke kan skælde dem ud efter episoden, det er der aldrig nogle der har sagt, blot man er ansvselig for at finde årsagen for denne adfærd... Kettner nemlig, mit barn mit ansvar...

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#32   23. apr 2012 Her gik thea bare i dp så hende ku jeg ikke snakke med om det. Vidste udemærket godt, at hun var i mistrivsel der hvor hun var, og derfor hun reagerede sådan (hun er flyttet nu.)

Grunden til man reagere sådan her som mor til bidebarn er fordi i nærmest ligger skylden over på forældrene. Ja vores børn vores ansvar, men 1 hvis du ikk bliver informeret er du altså ikk klar over det. 2 hvis du ikke er der når det sker KAN du rent faktisk ikke gøre en skid. Self skal man samarbejde med pædagoger osv. Men hvis de ikk gør noget kan jeg ikk se forældrene er problemet i det her. Måske gør de også noget med synes det er pinligt at snakke med de udsatte børn??

Når jeg kom i dp og hentede thea og fik klasket i hovedet "ja nu har hun bidt igen" står du der, og kan ikk gøre en skid og synes det er hammer synd for de børn der er blevet bidt. Det er faktisk ikke skide nemt.

• #33   23. apr 2012 Theas mor smiley .:

1: Hvis du ikke blier informeret om pædagoerne omkring problemet, så ville det da netop være et kæmpe + for dig hvis en forældre kom og sagde det på en pæn måde. Da du så ville bliver klar over det, og kunne begynde at handle.

2: Selvom du ikke kan gøre noget i det det sker, så kan du gøre noget ved at snakke med pædagoerne om det, og er de ikke at samarbejde med, så kan du selv gå højere op med problemet og prøve at finde ud af hvad der kan gøres for at løse det. Og som du har gjort - skifte DP til et sted hvor hun trives - ville du jo ikke kunne gøre hvis DP ikek havde informeret dig om det og alle forældrene ikek havde turde sige noget - så ville hun mistrives uden din viden. (måske der også har været andre signaler du ville kunne se ved hentning og aflevering - men er ikke siddert der altid er det).

• #34   23. apr 2012 dit barn dit ansvar er ud fra at man ved hvad hvad der foregår og så bør man handle og ikke lade stå til... Man kan altid gøre noget, vil pædagogerne ikke samarbejde må man gå til lederen og ellers kommunen

• #35   23. apr 2012 Det et ikke sagt at det er forældrenes skyld synes bare det er vigtigt man får det at vide og handler

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#36   23. apr 2012 Self skal man handle og ikke stå til det gjorde jeg os... Men havde det ikke været for de andre problemer som der os var der og hun ellers trives havde der faktisk ikke været så meget jeg kan gøre. Det er dp eller pædagogens ansvar at have/opsøge viden om hvad de skal gøre i den givne situation, det er DERES arbejde og deres ansvar at det ikke sker så længe de er i instutionen! Dermed . anderledes er det ikke.

Ergo det er pædagogerne der ikke gør deres arbejde.

• #37   23. apr 2012 Nu ville jeg ALDRIG stole på at de gjorde alle de tiltag og undersøgelser de skulle til - specielt ikke da de er tvunget til at tænke i recourser og penge... Jeg ville ikke bare kunne lade stå, og afvente på at nogle "fremmede" skulle servere løsningen, jeg ville da helt klart deltage aktivt i problemløsningen, og være sikker på der blev gjort det bedste for mit barn...

• #38   23. apr 2012 UPDATE !!!

Ja sorry jeg først svarer nu tøser, men har været til fødselsdag og så skulle jeg lige hjem og have puttet olli :o)

Jeg hentede ham derover idag og fortæller så en af pædagogerne at Oliver IGEN er blevet bidt ( Hende her har jeg aldrig snakket med om det før) Hun fortæller mig så at hun aldrig har hørt at Oliver er blevet bidt før ??!! Og som jeg skrev tidligere, sker det hver anden dag og denne pædagog er altså i BH hver eneste dag. Hun er også så "fræk" at spørge om jeg er sikker på at det ikke er sket i weekenden hvortil jeg svarer " øh ja det er jeg HELT 200% sikker på, da det var et helt friskt bidemærke da jeg kom hjem med ham Fredag og så fordi vi ikke har været sammen med nogen andre børn i weekenden" AMEN seriøst altså .... Føler bestemt ikke jeg fik noget ud af det overhovedet, jeg fortalte hende at Oliver er rigtig ked af at blive afleveret og ikke vil afsted om morgenen og jeg tit og ofte ikke havde lyst til at sende ham afsted - hun svarer dog at det skal han jo bare .... ?! Men altså sidst jeg snakkede med lederen om det, sagde hun at hun nok skulle meddele de andre pædagoger om det, så der kunne blive holdt øje med det - dette har hun jo tydeligvis ikke gjort !!

Jeg kunne aldrig drømme om at overfuse forældrene til disse børn, da jeg mener at det er pædagogernes ansvar at meddele forældrene om at deres børn bider, og måske sammen finde en løsning ...

Hmm ja, jeg ved sku ikke helt hvad jeg skal stille op lige pt ... sys det er så for dårligt af BH ... Mit barn skal ikke være ked af at komme i BH, fordi pædagogerne ikke tager det ansvar, som de burde !! smiley

• #39   23. apr 2012 Syntes det lyder som et rigtig dårligt sted han er ... ( kan ikke lade være at tænke på hvad der ellers sker uden du opdager det...

• #40   23. apr 2012 Tænker præcis det samme :'/ Føler mig bare så magtesløs og inderst inde har jeg lyst til at flytte ham, men på den anden side - han har altid været glad for at gå derover lige indtil nu ...

• #41   24. apr 2012 Det skal så lige siges at det ene barn, som bider skal starte i skole nu her til sommer ....

Kommentér på:
Bidebørn !!!!!!!!!!!!!!!!!

Annonce