1.843 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Genopvarme vælling Genopvarme vælling

Jeg har bestemt at Axl skal prøve at have en flaske vælling som godnatbajer, bare for at se om han så sover bedre og tungere..

Jeg har købt både rismel og hirsemel fra aurion, og der står opskrifter bagpå.
2dl vand
1spsk rismel
Erstatning svarende til 2 del vand..
Vand og rismel piskes sammen og koges to min og afkøles herefter erstatningen skal i når det har spisetemp.
Her tænker jeg så, om jeg kan lave 'bunden', altså vand og rismel, også sætte det på køl, og når han så skal have det til natten, varme det i microen, og hælde pulver i?
Axl er nemlig typen der er sulten NU, og ikke kan vente den halve time det ville tage mig at få gjort vælling klar..
Jeg er ikke int. I at købe færdigprodukterne der findes.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Genopvarme vælling
  • #1   22. apr 2012 Jeg tænker også umiddelbart at det vel ikke er anderledes end når man laver erstatning klar til genopvarmning..
    Men tak for svar, det vil jo gøre så smiley

• #2   22. apr 2012 Ja det vil jeg også sige du godt kan. Så længe mme ikk blir genopvarmet.

• #3   22. apr 2012 altså jeg gør det også med grød..

Laver bunden med vand og rismel (eller majs eller hvad det lige er i den om gang..) og stiller det i køleskabet.. så har jeg til 3 dage..
    Jeg lugter til det og smager på det inden jeg giver det til junior selvfølgelig! smiley

Bare vær opmærksom på at konsistensen ændrer sig meget når det bliver kølet af, det bliver meget tykkere.. så jeg blander en god del MME (færdigblandet) i når jeg varmer det op igen, alt efter hvor tyndt det skal være.. - Til flasken skal det være ret tyndt jo smiley

Kommentér på:
Genopvarme vælling

Annonce