1.711 visninger
|
Oprettet:
faderskab + skanningsbilleder. HJÆLP mig. {{forumTopicSubject}}
Hej i dejlige mennesker.
Jeg har virkelig brug for lidt hjælp.
Jeg har en del spørgesmål, ang. faderskab. Hvad har en fader ret til. ? månedligt ydelse osv.
og nogle skanningsbilleder. ?
Det er en længere historie..
Jeg søger en, som har tid og overskud til at hjælpe lige nu her. Og ved lidt om nogle af disse ting. ?
Med venlig hilsen Malene.
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 22 Svar: 163
Hvor stort er barnet i uge 9 og 12?
nogen der ved det?
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 89 Svar: 1.240
9. uge: Barnet er 25mm fra hoved til hale.
12. uge: Barnet vejer ca. 25g. Fra hoved til hale 55mm.
13. uge: Barnet måler fra hoved til hale 70mm.
Man siger alle fonstre vokser ent i starten, og termin / hvor langt man er helle bliver præciceret udfra første scanning.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Så medmindre der er virkelig lang tids forskel, på hvornår man har sexet, og hvor langt man mener at være, så er lidt usikkerhed normalt.
Faderen (eller mulige far) har ikke KRAV på scanningsbillederne, men kan bede om dem.
Personligt havde jeg ikke lyst til at give mine billeder til min søns far, men sendte mms og tog kopier af dem.
Moderen kan kræve tre måneders børnepenge op til fødslen til køb af udstyr, ligeledes kan man også få nogle penge til selve fødslen (kender dog ikke beløbet, og forstår ikke hvad de dækker). Jeg vil dog råde til at man i fællesskab finder ud af om faderen skal betale, og hvad han evt. skal betale.
børnepengene er i år 1228 pr måned pr barn, normalsats. Har faderen en høj indkomst kan man søge om mere i børnepenge.
nov 2010
det er tre måneders penge, man kan få inden fødslen, til køb af udstyr
det læste jeg mig frem til, da jeg ventede mig.
Han tilbød dog selv at give et mindre tilskud, hvilket jeg takkede ja til. Ønskede ikke at bede eller kræve penge af ham.
(link fjernet)
PÅ hjemmesiden kan jeg kun finde underholde til selve fødslen, men er sikker på at jeg i sin tid læste mig frem til at det var et lidt højere beløb, svarende til tre mdr man kunne søge om.
nov 2010
Nederst.
"og til moderens underhold to måneder før og en måned efter fødslen. Dette bidrag er på 1.301 kr. pr måned (2012"
nov 2010
jo, han skal ikke betale noget, hvis ikke han mener han er far, og har vedkendt sig. Det er der ingen krav om
medmindre han af juridiske årsager er far, som hvis de har boet sammen eller været gift.
nov 2010
som nævnt, så søgte jeg ikke om det, så jeg ved det ikke med sikkerhed, MEN!.
Inden min søn blev født, sendte jeg faderskabspapirerne ind, hvori jeg også søgte om at amtet skulle fastsætte bidraget.
Og eftersom Vitos far vedkendte sig faderskabet, blev det fastsat med det samme.
Havde jeg nu krydset af ved de særlige ydelser, underhold til moderen og til fødslen, var de vel blevet fastsat samtidig.
Hvis der ikke er en sag, er der jo ingen ko på isen. Det er kun hvis faderen som her er i tvivl om faderskabet, og nok ikke vil vedkende sig det.
nov 2010
når du vil.
jeg sendte mine ind et par dage over min termin, fordi jeg røvkedede mig. Fødte så to dage efter, og da jeg kom hjem fra hospitalet havde de sendt til mig og faderen (man får et kopi af brevene til ham) og min søns fødselsdato og alt var allerede registreret.
Men du kan sende det når som helst, du skriver bare forventet termin på
nov 2010
yeps det kan det. Er 100% sikker på at jeg kunne have krydset det af, for jeg studsede meget over hvad det fødselsbidrag dog skulle forestille at dække over.
Jeg mener jeg skrev det ud fra statsforvaltningens hjemmeside.
(link fjernet)
Husk at du skal lave en blanket som om du starter en sag, og IKKE omsorgs og ansvarsblanketten. Bruger du den får I fuld forældremyndighed.
Du skal bruge den som kun du skal udfylde.
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 51 Svar: 396
faderskab + skanningsbilleder. HJÆLP mig.