Afhængig af sin sut {{forumTopicSubject}}
Axl var rigtig dårlig til at sutte som lille, t er han nu stadig, hans underlæbe er forkert, så han får ikke rigtigt fat.
Det betød at han, da vi var indlagt på NEO fik sut i munden konstant, både i vågen og sovende tilstand, hver gang de kunne, stak de den i munden af ham, og det fik vi strenge ordre på at gøre når nået kom hjem, sådan at han kunne øve sig.
Det gjorde vi, og det har betydet at vi, på godt og ondt, hár fået en dreng der er meget glad for sin sut!
Axl har sovet igennem fra han var 3 uger, han bliver lagt i seng kl 20.30 og sover til næste morgen kl. 7, eller dvs, han bliver urolig omkring kl 2, 3 og 6 fordi han taber sin sut, og vil have den igen, også er jeg nødt til at stå op og give ham den. Ofte flere gange i træk fordi han på den ene eller anden måde taber den igen..
Hvis jeg ikke giver ham den, vågner han helt, og blive meget ulykkelig, lige indtil han får den igen, også sover han videre..
Det er rigtig træls at det er sådan, for vi ville jo gerne bare kunne sove, når nu muligheden egentlig er der, men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, har I et råd?
Jeg kan vel dårligt vende ham fra sutten kan jeg?
Han er 5 mdr lige om snart
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 43 Svar: 697
Herhjemme har han ca. 6 sutter med i seng, så han selv kan finde en ny hvis han taber sin sut når han sover og pludselig v
jul 2011
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 43 Svar: 697
Vågner og savner sin sut så kan han finde en ny i sengen..
Passer meget godt med han var omkring de 5 mdr også at en tabt sut kunne gøre ham ked og jeg måtte ind og lede efter den - så derfor alle de sutter i sengen omkring hans hoved ligger vi dem...
Håber det giver mening
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 7 Svar: 938
Vi gjorde det, at vi når han virkelig var glad og i hopla, gemte vi sutten væk og gav ham den igen, når han virkelig manglede den.
Nu (han er 21 mdr. nu) er han en glad dreng, og "glemmer"sutten meget i løbet af dagen. Han kan også finde på at give os den, eller smide den væk fordi han ikke gider den.
Ja, det er bare hvordan vi har haft gjort. (Eller han har ;)) og det er gået fint. Han bruger den mindre og mindre jo ældre han bliver.
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Nå, men det lyder til der er håb forude
jan 2012
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
mar 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 323 Svar: 2.341
jan 2012
Jeg troede heller ALDRIG, at Dexter ville skille sig af med den. Og grublede ret meget over, hvad jeg skulle stille op. Men i mens jeg grublede videre, blev drengen ældre og det skete helt af sig selv!
Han bruger den til gengæld meget i leg.
Ja, han g(l)emmer egentlig ret tit sine sutter et eller andet mystisk sted.
En gang i mellem glemmer han at tage den ud af det sted han har puttet den ned i, så vi finder tit sutter nede i ting.
En gang var alle sutter væk, så vi måtte gå på sut-jagt. Så fandt vi størstedelen af dem nede i en lille vase jeg havde stående i hjørnet.
Virkelig mærkeligt.
Men jeg blev så glædeligt overasket, da jeg så, hvordan det er gået med den sut.
Hvis vi spørger ham, om han vil have sin sut, kan han finde på at sige "Nej tat, mor. Her!" Hehe.
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
apr 2008
apr 2008
Hun har et stort suttebehov og bruger det som trøst , bare ikke en sut . Derfor er det rigtig træls !
jan 2012
Har i prøvet at skifte sut-mærke?
apr 2008
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Dina- jeg er også glad for at Clara ikk bruger sit.
apr 2008
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 632
Håber det til og forstår
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
jeg sad også lige og tænkte om I havde prøvet en anden flaske? Gerne en der minder om suttehoveder på narresutter?
f.eks er mams flaskesutter jo lidt flade i det, ligesom deres sutter er?
TS,
Her havde Vito sin sut i munden hele døgnet det første stykke tid, og jeg tænkte også at den ville blive streng. Nu er han 9 mdr, og medmindre han er pylret, får han den ikke om dagen, og det går ganske fint.
Han vågner nogle gange om natten og skal have den, men som regel spytter han den ud inden han falder i søvn.
I starten da jeg begyndte at fravænne den om dagen, gjorde jeg det vd at vente til han tabte den eller spyttede den ud, og så tog jeg den uden at han bemærkede det. Og så fik han den først hvis det var et behov,
Hvis han ser sine sutter tager han dem gerne i munden, eller leger med dem, men som udgangspunkt bruger han ikke sut om dagen, så hans suttebehov mindskes en hel del.
mar 2011
apr 2008
mar 2011
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
hvad hvis I skfter flaske? kan hun ikke presses lidt?
Vito ville heller ikke have andre sutter da han var mindre, men nu tager han hvad som helst - det har pludselig ændret sig, uden at jeg ved hvornår det skete.
apr 2008
Afhængig af sin sut