Sprog test i bh {{forumTopicSubject}}
Nede ved os sprog tester man alle børnene som starter i bh. Har før hen fik man testen med hjem og skulle udfylde men nu kommer den på mail hvor man udfylder den over nettet.
Man skal så krydse af hvilken man syntes passer bedst på ens barn lige nu.
Har lige prøvede at tage et stykke ud fra testen.
D. I sidder ved bordet og spiser. Jeres barn vil gerne have mere. Markér hvilket af følgende udsagn, der bedst beskriver den måde, jeres barn snakker på lige nu. Jeres barn:
kiks/mælk
ha kiks/mælk
jeg/mig ha kiks/mælk
jeg/mig ha kiks og mælk
jeg vil ha kiks og mælk
jeg vil ha et glas mælk og en kiks
E. I går på gaden og får øje på en hund. Markér hvilket af følgende udsagn, der bedst beskriver den måde, jeres barn snakker på lige nu. Jeres barn:
hund
en hund
en lille hund
der er en hund
der er en lille hund
der løber en lille hund
Jeg forstår ikke at det ikke er en mulighed i den første at man kan vælge bede om et glas mælk og en kiks... bruger man ikke bede om mere ??
Og i den sidste... Hvordan skal man kunne vide om barnet vil sige.. der løber en lille hund.. når der ikke står i teksten om hunden går eller løber ??
bare mig som undre mig.. skal siges at allerede dengang man fik det med hjem på papir gjorde vi bh opmærksom på netop lige de to ting her..
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
i vores børnehave skulle vi bare svare om han var god til at snakke, mellem god eller om der skulle arbejdes på det..
og så skal de selv 2 gange om året evaluere alle børnene i et skema med sprog, motorik osv...
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 51 Svar: 396
men ja testen var lidt latterlig, vi har også lige haft den.
Sprog test i bh