1.032 visninger
|
Oprettet:
Dp mor, mad fra samme tallerken? {{forumTopicSubject}}
Hej piger og drenge.
Nu er det jo første gang jeg har et barn i dp, men er det normalt at dp mor giver dem feks havregrød fra samme tallerken med hver deres ske?
Hvordan ville i reagere, hvis i så samtidig fik at vide et af de andre børn havde 40 i feber?
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 39 Svar: 141
- Jeg vil sige det til hende .
dec 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416
Det med havregrøden ved jeg ikke om er normalt, men ville da virkelig syntes det var underligt hvis vores dpmor gjorde det.
aug 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 53 Svar: 880
Og er et barn syg, i dagplejen, jamen så smitter det de andre, de kan dp mor ikke gøre for, det er forældrene som sender den afsted jo..
Er børnene sunde og raske, kan jeg ikke se problemet i de spiser fra samme tallerken. med hver deres ske...
De deler jo også legetøj
nov 2011
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458
Altså det ene barn er sygt....
Hun ringer ikke efter forældrene når de har feber, for hun opdager det sjællendt, kan forestille mig at hun først har opdaget det da hun tog barnet op...
Der er ingen af børnene der får lov at spise selv her, de sidder en halv meter fra bordet, og så sidder hun ved bordet med maden og giver dem?
Thea bliver flyttet, vi skal bare lige ha den har mdr til at gå, det er trukket meget i langdrag!
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Jeg er godt nok forarget ..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
jeg tænker jo at børn går i DP i flere år, og de skal da lære at spise ordentligt ved bordet?
nov 2011
Dette gør bare at jeg glæder mig endnu mere til hun bliver flyttet! Der er bare lang tid til 2 april...
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
I vores DP spiser de selv, med hver deres tallerken,
Jeg syntes også personligt at det er vildt ulækkert, for der kommer bakterier ned i havregrøden?? Og når det ene barn så er syg, .. Ja jeg havde brokket mig..
Og her sidder de selv, ved bordet, og er enig med ACS, for hvordan skulle de ellers lærer bordskik??
Så jeg kan godt forstå dig,.
nov 2011
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Babyer: 2 Emner: 73 Svar: 1.557
nov 2011
men altså det må også være svært for hende at skal sige det til dp mor jo
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Men altså ja dele mad med andre nej tak - barnet kan være syg uden at man ved det og så skal man da ikk dele og smitte..
Herhjemme deler de os ske osv. men igen hvis den ene er syg deler de ikk..
Men altså mine spiser endnu ikk helt selv - men de sidder da ind til bordet når vi begge er hjemme ellers sidder de fra bordet så jeg kan sidde foran dem
nov 2008
Og så spørg da også hvorfor de ikke spiser selv??? Det lyder da vildt mærkeligt hun fodre dem alle sammen, de skal da prøve selv.
Ved godt det er svært og det ikke er rart at stå i den situation men du er bare nød til det for at få det ud af verden.
nov 2008
nov 2011
Ja termin men det er jo ikk noget man kan forhindre, men man kan altså godt forhindre det med maden... der er stor forskel på de ikk ved bedre og en voksen der godt ved det...
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
Det har jeg godtnok aldrig gjort med mine dagplejebørn.. De har altid fået hver deres tallerken og ske eller gaffel..
Jeg er også ret sikker på at min dagpleje pædagog ville sige at det ikke er iorden.. Man tørrer jo heller ikke alle 4 eller 5 børn med den samme klud..
Mine børn har altid siddet med ved bordet og nu er de halvanden, har to på 22 måneder, en på 2 år og en på 2 et halvt og de spiser selv med gaffel når vi får varm mad og spiser selv rugbrød..
Det er da en del af dagplejen at de lærer bordskik (efter min mening)
Og ja godtnok sutter de da på det samme legetøj men der er jo ingen grund til at øge smittefaren..
Kan godt forstå i glæder jer til hun bliver flyttet.. Er ked af der tit er negative indlæg om dagplejen..
Elsker mit job og de små guldklumper.. En skam er der er få dagplejere der er sådan..
nov 2011
mar 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 53 Svar: 922
nov 2011
Gider ærligtalt ikk tage den med hende for ved det ikk nytter noget...
jun 2008
Følger: 65 Følgere: 64 Babyer: 1 Emner: 206 Svar: 3.445
Selvfølgelig nytter det, du siger det til hende og hvis hun ikke forstår det, jamen så ringer du til kommunen og siger at du ikke synes det er ok.. Så må pædagogen tage fat i hende .. Det altså ikke OK, og nogen skal jo gøre noget ved det ..
nov 2008
nov 2011
Jeg har prøvet at sige ting til hende før, det hjælper ikke... har prøvet at snakke med dp pædagog og der sker ikk noget, så gider jeg ærlig talt ikk når der kun er 1 mdr tilbage... så må de andre gøre det hvis det genere dem...
Dp mor, mad fra samme tallerken?