{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Theas mor <3 .
Theas mor <3 .
Følger: 1 Emner: 63 Svar: 1.458

Dp mor, mad fra samme tallerken? {{forumTopicSubject}}

Hej piger og drenge.

Nu er det jo første gang jeg har et barn i dp, men er det normalt at dp mor giver dem feks havregrød fra samme tallerken med hver deres ske?

Hvordan ville i reagere, hvis i så samtidig fik at vide et af de andre børn havde 40 i feber?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Justering af TV der er hængt op for lavt 400 kr.
  • Hovede Rengørring og folde tøj 350 kr.
  • Utæt wc x 2 1.400 kr.
  • Ophængning af gardiner og persienner 1.800 kr.
  • Elektriker 400 kr.
  • Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dp mor, mad fra samme tallerken?
  • #1   9. mar 2012 Det er ikke normalt.
    - Jeg vil sige det til hende .

• #2   9. mar 2012 Thea - Hvis et af de andre børn har feber SKAL det holdes hjemme, børn med feber må IKKE komme i dp/vg. Vi har lige haft kæmpe problemer med vores dpmor, fordi hun er alt for god af sig.

Det med havregrøden ved jeg ikke om er normalt, men ville da virkelig syntes det var underligt hvis vores dpmor gjorde det.

• #4   9. mar 2012 Det ville ikke genere mig smiley Jeg tænker, at dp mor har styr på det og tvivler på min dp mor ville gøre noget, som ikke var godt for mit barn smiley

Og er et barn syg, i dagplejen, jamen så smitter det de andre, de kan dp mor ikke gøre for, det er forældrene som sender den afsted jo..
    Er børnene sunde og raske, kan jeg ikke se problemet i de spiser fra samme tallerken. med hver deres ske...

De deler jo også legetøj smiley

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#5   9. mar 2012 Synes bare det er ulækkert, at det bliver gjort på den måde!

Altså det ene barn er sygt....

Hun ringer ikke efter forældrene når de har feber, for hun opdager det sjællendt, kan forestille mig at hun først har opdaget det da hun tog barnet op...

Der er ingen af børnene der får lov at spise selv her, de sidder en halv meter fra bordet, og så sidder hun ved bordet med maden og giver dem?

Thea bliver flyttet, vi skal bare lige ha den har mdr til at gå, det er trukket meget i langdrag!

• #6   9. mar 2012 Det er godt nok ulækkert.. Børn vil jo smitte hinanden med alt sygdom de overhovedet kommer i nærheden af - føj .. Jeg har klaget til kommunen, det synes jeg slet ikke er iorden.. Alle børn skal have deres egen tallerken, og sidde ved bordet og hvis der er nogen der er gamle nok, skal de selvfølgelig have lov at spise selv ..
    Jeg er godt nok forarget ..

• #7   9. mar 2012 Hvordan skal de nogensinde lære bordskik, hvis de skal dele tallerken?

jeg tænker jo at børn går i DP i flere år, og de skal da lære at spise ordentligt ved bordet?

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#8   9. mar 2012 Ja det er jo lidt svært når de slet ikke sidder ved bordet...

Dette gør bare at jeg glæder mig endnu mere til hun bliver flyttet! Der er bare lang tid til 2 april...

• #9   9. mar 2012
    I vores DP spiser de selv, med hver deres tallerken, smiley De tager selv frugt fra samme tallerken, men det er jo ligesom når vi servere på fad herhjemme, og det lærer børnene selv at tage på tallerkenen..

Jeg syntes også personligt at det er vildt ulækkert, for der kommer bakterier ned i havregrøden?? Og når det ene barn så er syg, .. Ja jeg havde brokket mig..

Og her sidder de selv, ved bordet, og er enig med ACS, for hvordan skulle de ellers lærer bordskik?? smiley Min datter spiser super flot, siger tak for mad, osv. og det er også med hjælp fra DP mor at hun er så god til det, selvom hun kun er 1,5 år smiley

Så jeg kan godt forstå dig,.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#10   9. mar 2012 Åh er så frustreret over alle de problemer =(

• #11   9. mar 2012 Nej det er ikke iorden. Det tror jeg ikke engang hun MÅ gøre... De kan jo have bakterier i sig der om 2 dage bliver til feks diarre. Selvom de ikke umiddelbart er syge mens hun deler grød imellem dem kan de jo smitte hinanden heeeeeelt vildt. Det er slet ikke nok de har hver deres ske, deres spyt komme jo direkte ned i grøden og bliver delt rundt og så meget mere opvask får hun sgu da ikke af at have 4-5 tallerkner.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#12   9. mar 2012 Camille> Du ser det nøjagtig som jeg gør... har prøvet at klage til dp pædagogen før men det virker ikk lig som om der sker noget..

men altså det må også være svært for hende at skal sige det til dp mor jo

• #13   9. mar 2012 altså den med feber gør mange forældre - så stikker de lige barnet lidt pernodil og afsted med barnet - sådan oplever de det tit nede på manden's arbejde i vs.

Men altså ja dele mad med andre nej tak - barnet kan være syg uden at man ved det og så skal man da ikk dele og smitte..

Herhjemme deler de os ske osv. men igen hvis den ene er syg deler de ikk..

Men altså mine spiser endnu ikk helt selv - men de sidder da ind til bordet når vi begge er hjemme ellers sidder de fra bordet så jeg kan sidde foran dem smiley

• #15   9. mar 2012 Jeg ville sige direkte til hende at du ikke vil have dit barn får mad af samme tallerken som de andre... og det er ligegyldig om de andre er syge eller raske så vil du ikke have det.
    Og så spørg da også hvorfor de ikke spiser selv??? Det lyder da vildt mærkeligt hun fodre dem alle sammen, de skal da prøve selv.
    Ved godt det er svært og det ikke er rart at stå i den situation men du er bare nød til det for at få det ud af verden.

• #16   9. mar 2012 Hvor gammel er Thea og hvorfor skal hun skifte DP?

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#17   9. mar 2012 Camille>> Jamen hun skal skifte dp fordi hun ikk kan tåle deres hund... men disse problemer gør det ikk nemmere, og det gør os jeg ikke gider gøre alt for meget ved det når hun kun skal være der mdr ud... Men jeg er ikk god til at konfrontere sådan noget.. Mit barn skal jo stadig være der resten af mdr... tror bare vi har meget forskellig syn på de forskellige ting der hvor hun er, og der er altså nogle ting som jeg ikk vil finde mig i... hvis du vil vide mer kan du pb mig =)

Ja termin men det er jo ikk noget man kan forhindre, men man kan altså godt forhindre det med maden... der er stor forskel på de ikk ved bedre og en voksen der godt ved det...

• #19   9. mar 2012 Det er ikke normalt nej..
    Det har jeg godtnok aldrig gjort med mine dagplejebørn.. De har altid fået hver deres tallerken og ske eller gaffel..
    Jeg er også ret sikker på at min dagpleje pædagog ville sige at det ikke er iorden.. Man tørrer jo heller ikke alle 4 eller 5 børn med den samme klud..
    Mine børn har altid siddet med ved bordet og nu er de halvanden, har to på 22 måneder, en på 2 år og en på 2 et halvt og de spiser selv med gaffel når vi får varm mad og spiser selv rugbrød..
    Det er da en del af dagplejen at de lærer bordskik (efter min mening)
    Og ja godtnok sutter de da på det samme legetøj men der er jo ingen grund til at øge smittefaren..
    Kan godt forstå i glæder jer til hun bliver flyttet.. Er ked af der tit er negative indlæg om dagplejen..
    Elsker mit job og de små guldklumper.. En skam er der er få dagplejere der er sådan..

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#20   9. mar 2012 Er også ked af der ikke er flere der er mere dedikeret til arbejdet... Det her har virkelig været en forfærdelig oplevelse både for mig og mit barn.

• #21   9. mar 2012 Det er jeg ked af at høre.. Håber det bliver bedre for jer fra april.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#23   9. mar 2012 Rart at vide det ikk er mig!

Gider ærligtalt ikk tage den med hende for ved det ikk nytter noget...

• #24   9. mar 2012
    Selvfølgelig nytter det, du siger det til hende og hvis hun ikke forstår det, jamen så ringer du til kommunen og siger at du ikke synes det er ok.. Så må pædagogen tage fat i hende .. Det altså ikke OK, og nogen skal jo gøre noget ved det ..

• #26   9. mar 2012 Ok det bliver jo dejligt når hun skifter- forhåbentlig. Held og lykke med det i hvert fald.

• Theas mor <3 .
    Theas mor <3 . Tilmeldt:
    nov 2011

#27   9. mar 2012 Tror ikk det er helt galt der hvor hun kommer hen =)

Jeg har prøvet at sige ting til hende før, det hjælper ikke... har prøvet at snakke med dp pædagog og der sker ikk noget, så gider jeg ærlig talt ikk når der kun er 1 mdr tilbage... så må de andre gøre det hvis det genere dem...

Kommentér på:
Dp mor, mad fra samme tallerken?

Annonce