{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.844 visninger | Oprettet:

Spiral ? :) {{forumTopicSubject}}

Hej BG smiley

Jeg regner med at jeg skal have sat en spiral op, her til 8 ugers undersøgelsen, efter fødslen smiley Jeg dur ikke til p-piller, og det samarbejder ikke med min sygdom, og da vi ikke skal/må få flere børn, er det nok det bedste alternativ med en spiral smiley

Jeg ville så hører jer der har dem, om i har hormonspiral eller kobberspiral?? og hvorfor i har valgt det?

Har i nogle gener?? I form af flere smerter, kraftigere menstruation eller andet??

Og hvor lang tid blødte i efter i fik den sat op?? Og gjorde det ondt??

Tak på forhånd smiley

Knus Marie,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiral ? :)
  • #2   4. mar 2012 Jeg har haft en homonspiral i 5 år uden nogle problemer og blødte max 2 gange om året i en uge... Fik så en ny sat op efter de 5 år, som jeg desværre efter ca 3 mdr havde konstant hovedpine i 3 uger på en mdr og den uge hvor jeg skulle have blødt havde jeg ikk hovedpine. Jeg fik så taget min anden hormonspural ud efter ca 6 mdr da vi også skulke igang med projekt baby på det tidspunkt men i de 6 mdr blødte jeg ca en lille uge.

    Nu efter jeg har født har jeg fået en kobberspiral og jeg er godt træt af den smiley da jeg bløder voldsomt - hvilke jeg havde fået fortalt af min læge MEN hun nævnte ikk at man åbenbart kan bløde fra 7 til 20 dage og min mens er slet ikk til at regne med og jeg har haft den i over 7 mdr... Så glæder mig til den skal ud igen...

    Håber du kan bruge det til lidt smiley


  • #3   4. mar 2012 Jeg fik hormonspiral sat op til Vitos 3 måneders undersøgelse. Dvs. for knap 5 mdr siden.

    Hormon fordi jeg har hørt en del skidt om kobber, og min læge mente også det var det bedste.

    jeg mærkede overhovedet ikke da jeg fik den op, til gengæld er jeg først lige stoppet med at bløde for tre uger siden, og fik første mens for nogle dage siden.


  • #4   4. mar 2012
    Amalie - Tak for dit svar smiley Det lyder jo kun positivt, og ja, har godt hørt at man nok skal tage lidt smertestillende inden, for at livmoderen slapper ordentligt af, og da jeg i forvejen har en meget øm livmoder vil jeg da helt sikkert gøre det smiley Ved du hvor meget dyre en hormon spiral er? Har nemlig læst mig frem til at den er lige så sikker som p-piller hvor kobberen "kun" er 98 % sikker, ??


  • Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
    #5   4. mar 2012 Det er kun et lille måneds tid jeg har haft min kopperspiral.. Jeg valgte den fordi min krop(læs sexlyst) ikke rigtig samarbejder med hormonel prevention, så nu prøver jeg dette...

    Min førsgte mens var ikke værre end normalt overhovedet.. jeg blødte kun et par timer efter jeg fik sat spiralen op og det var meget lidt, 4 dage efter (lidt forsinket) fik jeg min mens..

    Opsætningen gjorde på mig helt utroligt ondt og det var overstået var jeg godt nok ikke sikker på det var noget jeg nogensinde ville prøve igen.. fortrød jeg ikke havde taget smertestillende inden og jeg havde kramper og kvalme hele aftenen... En jeg snakkede med efter havde samme oplevelse, hun mente det var værre end at føde.. da jeg ikke har nogen børn kan jeg dog ikke udtale mig om det;) Men nu hvor smerten er glemt er jeg ikke helt så skræmt af det længere.. fungerer det for mig får jeg formodentlig en ny når den tid kommer.. Har dog hørt at de fleste ikke mærker det.. så det er nok bare mest mig og min krop som ikke var glad ved at få det sat op..



  • #6   4. mar 2012 Mor til Waldemar - SÅ du syntes at hormonspiralen er bedst?? Eller hvordan?? smiley Jeg vil hellere bløde mere, end jeg vil have hovedpine i hvert fald smiley

    ACS - Har du blødt konstant i 4 måneder efter du fik den sat op??? Min mand vil da gå ud af sit gode skind, hvis det bliver tilfældet? smiley


  • #7   4. mar 2012 Marie,
    yeps, det har jeg. Ikke altid lige meget. nogle dage pletblødninger, andre dage frisk blod.
    Men det er normalt at bløde i op til 6 mdr.Og det var lidt over 5 mdr jeg blødte smiley

    Man kan jo godt dyrke sex, selvom man bløder, så mon ikke din mand (og du) overlever? smiley


  • #8   4. mar 2012
    Katja - Jeg har også hørt at man ikke anbefaler det til folk som ikke har født?? Fordi de får mange ve-lignende smerter ? smiley SÅ nu hvor jeg har født 2 gange, håber jeg da ikke at det gør så ondt smiley


  • #9   4. mar 2012
    ACS - Ja det er rigtigt, smiley Så længe det ikke er kraftig blødning, har jeg heller ikke de store problemer med det, smiley


  • #10   4. mar 2012 Altså jeg vil bestemt også hellere bløde lidt mere end hovedpinen... Men jeg tør ikke tage chancen på en homonspiral pga alt det hovedpine jeg led af smiley men jeg vil faktisk anbefale en kobberspiral men det er jo mere pga den hovedpine-oplevelse... Men kroppe er jo forskellige smiley så måske en homonspiral passer til dig smiley
    Ang priser så gav jeg hos min læge 300 kr for min kobberspiral og 1200 kr for min homonspiral...


  • Katja .
    Katja . Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 118
    #11   4. mar 2012 Jah har også hørt det med at man helst skal have født, men kender da andre som har prøvet det uden børn..

    Min læge mente at det var det bedste forslag da jeg både har prøvet forskellige ppiller og nuvaring og de tikke helt har fungeret optimalt og nu er jeg da glad for at den sidder der... håber bare det bliver godt:)


  • #12   4. mar 2012 Min søster har i øvrigt brugt spiral siden hun var 19, længe før hun fødte smiley
    og min mærkede jeg slet ikke.

    Fik lidt kvalme og dårlighed, som når man får sin mens, resten af dagen, men ellers var der intet smiley


  • #13   4. mar 2012 Jeg havde hellere ikk født da jeg fik min første hormonspiral også pga jeg ikk kunne tåle p-piller eller minipiller, men jeps det gør meget ondt at få sat den op når man ikk har født.
    Men mærkede ikk den jeg har fået sat op sidst...


  • #14   4. mar 2012 JEg havde homonspiral i ca 1½ året efter viktor blev født - 1200 kr, men har man den i 5 år som den kan holde så er der jo penge sparet.. smiley Jeg synes det gav lidt mens stik i underlivet da den blev sat op, men med det samme jeg fik tøj på og et par panodiler mærket jeg intet til den før den skulle tages ud igen! Jeg blødte dog i 2 mdr efter den var blevet sat op, derefter blødte jeg ikke i 6 mdr om det var pga den eller fordi jeg stadig ammet ved jeg ikke? Men derefter havde jeg en reglmæssig mens, 28 dage - 6 dages blødning, men meget svag blødning, måske lidt mere ala pletblødning..

    Jeg er fuldt ud tilfreds med homonspiralen og skal udentvivl have den igen når jeg har født..


  • #15   4. mar 2012
    Mange tak for svar smiley Dejligt at hører lidt forskellige erfaringer smiley


  • #16   4. mar 2012 Jeg har lige fået lagt hormonspiral i fredags (: Jeg bløder ikke mere, og har ikke haft nogle gener fra den (fik i vide jeg måske fik lidt kramper).. Jeg synes heller ikke den gjorde ondt at få lagt (:

    Valgte den fordi a alle de ting jeg læste om, synes jeg bare den lød bedst (: Ville ikke vælge kobber da der kan komme en del gener ved den (:


  • #17   4. mar 2012 Ja, du spurgte om prisen.
    Den koster 1250.

    jeg synes det er pinligt, men jeg brugte også p-ring inden, så jeg gav 350 for 3 måneders prævention.


  • #18   4. mar 2012 Jeg har hormonspiral og har ikke set skyggen af blødning siden jeg fik den for 15 mdr siden:-) Synes overhovedet ikke det gjorde ondt at få den lagt.

  • #19   4. mar 2012 Hvorfor i alverden har jeg skrevet pinligt???? Der skulle stå billigt!..

    mit hoved altså - har været til etårs hele dagen, så bær over med mig smiley


  • #20   5. mar 2012 Jeg skal ha lagt hormonspiral op her efter jeg er færdig med mens, den ligger på apoteket til mig smiley
    Snakkede med min læge omkring prævention da jeg ikke kan med p-piller, og fandt frem til hormonspiral var det bedste for mig smiley

    Og ja jeg synes det er billigt, når den holder så lang tid og har kun hørt godt om den fra dem jeg kender og så det med mensen kan udeblive, det ville da ikke gøre noget smiley


Kommentér på:
Spiral ? :)

Annonce