{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mangler penge - hvad gør i?
  • #1   3. mar 2012 Jeg priser mig lykkelig for at jeg "kun" er elev.
    Min indtægt er så lav nu at jeg ikke kan mærke meget forskel når jeg skal på barsel.

Hvor meget mindre må du klare dig for om
    Måneden?

• #2   3. mar 2012 Jeg har ca 5500 mindre udbetalt - så det er frygtelig mange penge at miste:-(

• Nanna Marie
    Nanna Marie Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 20 Svar: 340
    #4   3. mar 2012 At handle de rigtige steder og købe de billige mærker gør også meget... smiley Og få Guds skyld, lad vær med at impulskøbe!! smiley

• #5   3. mar 2012 hvor meget får du da udbetalt.. hvs man må spørger

• #6   3. mar 2012 jeg får heldigvis en pæn slat tilbage i skat som dækker ca det jeg mister hver måned resten af barslen, så her sker der ikke den store ændring... men ellers måtte vi rokere rundt i økonomien i den periode, og spare lidt ekstra på nogle ting, vi kunne godt få det til at hænge sammen alligevel... men jeg kommer så også "kun" til at miste ca 2500-3000 udbetalt om måneden..

• #7   3. mar 2012 Jeg får udbetalt ca. 12.000...

Ved godt der er rigtig mange som godt kan klare sig for dem, men vi har hus og 2 biler..

• #8   3. mar 2012 Vi har en stor dreng på 3,5 år, så alle baby tingene har vi fra ham, så vi skal heldig vis ikke ud og købe noget til den lille, men den store skal forsynes med nyt tøj.

• #9   3. mar 2012 Jesus , jeg har hele tiden haft 9500 kr udbetalt ... smiley

Mn må bare stoppe med de dårlige og dyre vaner . Luksus er ikk en mulighed længere . Måske handle i rema 1000 eller Lidl smiley

• #10   3. mar 2012 Det lød surt , undskyld ! Det var slet ikk sådan ment .

• #11   3. mar 2012 det kommer jo også an på hvor stramt man sad i det i forvejen, men ser det for sort ud, må du jo overveje at starte arbejde efter 6 mdr eller hvor meget det er du kan få løn..

• #12   3. mar 2012 har fasteudgifter for 10.300,- så der er ca. 1.700,- tilbage til mad, bleer, tøj til ungerne osv.....og så mig selv smiley

• #13   3. mar 2012 ja det er vel bare at klemme ballerne sammen og spare hvor man kan smiley jeg havde også kun 1700 tilbage når alt var trukket da jeg tog min udd. vi havde dog kun 1 barn dengang og manden tjente da heldigvis gode penge så det kørte fint rundt smiley

• #14   3. mar 2012 tjener din mand ikke penge? han skal vel gså være med til at betale tøj og bleer osv? smiley

• #15   3. mar 2012 mon ikke det er hendes faste udgifter ;o) med hus og 2 biler er der nok flere faste udgifter alt i alt ;o) det er der hvertfal her ;o)

kunne i måske få en aftale med at sætte feks noget billån i bero de mdr det handler om???

ellers ja, så må i spare på luksus, som ferieophold og udflugter, mad udefra, mærketøj, købe ind i de billige butikker og lave madplaner så udgifterne fordeles bedst muligt, måske kunne i kigge på jeres tv pakke, mobilregninger, forsikringer....

• Moaren
    Moaren Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 455
    #16   3. mar 2012 Kan den ene bil ik undværes eller udskiftes med en billigere model?

• #17   3. mar 2012 Altså da vi ventede Lui og jeg kom på barselsdagpenge havde vi ingen problemer. vi har faste udgifter på 22.000 kr ( har også hus, bil og alt det ) Synes ikke det er det store problem at klare sig for de penge. Men jeg har heller aldrig købt mærke tøj til hverken os selv eller Lui, vi handler går efter tilbudende og handler ellers i netto og aldi. Vi har aldrig manglet noget eller følt vi ikke havde råd til at købe det vi gerne ville.
    Tror det handler om priotering og hvad man synes er vigtigt smiley
    Hvis vi skal spare ekstra nogle måneder så går vi altid efter vores madbudget - det er jo bare mad og ingen tager jo skade af pasta og kødsous et par ekstra dage om måneden smiley Held og lykke smiley

• #18   3. mar 2012 Tak for alle jeres gode råd, madplanen kører vi også efter, og det er helt klart billigere.

Vi er åbenbart lidt forkælede - man vil jo gerne det hele (på ferie, ud og spise, i svømmehallen osv.)... men må nok bare vende os til at sådan kan det ikke være i den kommende tid.

Jeg trives bare ikke særlig godt alene der hjemme med baby - keder mig helt vildt - har total krudt i røven!!

• #19   3. mar 2012 Jep - som de andre siger, så kan man få nogle fine ting og billige i ALDI, LIDL osv - og lave madplaner, så spare man at skal alt for ofte i byen og handle ind....

de små ture går vi i stedet for at køre - det er ca. 20 kr hver gang vi spare ved det....

Bage brød selv, og gerne meget - resten fryses ned -

men jeg kan ikke mærke det herhjemme, jeg syntes blot at nu hvor jeg har tiden det er sjovt at gå ens økonomi i bedene, og egentlig spare lidt mere her og der -

Vi køber nyt tøj til bettepigen, men det er altså bodyer i 20-30 kroners klassen - og så har vi stadig en del tøj vi fik foræret -

Bleerne dem køber vi i ALDI

Og så er der jo de andre udgifter som man kan overveje -
    Tøjet kan tørres i den friske luft -
    TV-licens - overveje hvad man egentlig har der
    INternet (findes det billigere)
    kan man bruge tøjet 2 dage i træk- altså færre maskinvaske med vasketøj

• #20   3. mar 2012 Man kan også indhendte nye tilbud fra forsikrings selskabet - og undersøge om man kan spare lidt penge ved at skifte / presse dem lidt

• #21   3. mar 2012 Fagforening/A-kasse

• #22   4. mar 2012 ej hold op du kan jo bare købe billiger ting og lade være med at leve af røde bøffer da mig og manden læste havde hund kat 2 heste en 4x4 og en familie bil og et nedlagt landbrug og havde kun 18.000 med hjem til sammen og vi kunne leve for det uden problemer og nej vi spiste ik pasta hver dag

lav madplaner køb tøj når det er på tilbud og så må man jo gøre op med sig selv om man virkeliog mangler lige den ting når man står i butikken

• #23   4. mar 2012 Nøjes med de 6 mdr,. barsel, så du ikke skal på dagpenge?

• #25   4. mar 2012 Jeg får også kun omkring 9700kr udbetalt og har en på 3½ og en på vej. Det er SKIDE hårdt men vi klare det og har nu 2000 MERE efter jeg har snakket me banken og de har hjulpet med budget osv så der er 100% styr på det. Har du aftaler med ban´ken osv

• #26   4. mar 2012 Er gået 4500 ned, og det kan mærkes rigtig meget!

• #27   4. mar 2012 Har i fået lagt et fornuftigt budget, og jeres budget kører med fast indbetaling, så der ikke den ene måned kommer en forsikringsregning ind af døren eller sådan noget?
    Det vil jeg i hvert fald sige er nummer 1 at have styr på alle de faste udgifter.

Du skriver du har 1700kr om måneden når faste udgifter er betalt - men hvad har manden? Tænker de 1700kr vel ikke er I ALT i har at gøre godt med...

Kommentér på:
mangler penge - hvad gør i?

Annonce