{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.799 visninger | Oprettet:

Mia F
Mia F
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 80 Svar: 2.416

Pædagogerne har klippet min datter. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp. For er mildesttalt i chok.

Da min datter kom hjem i dag, syntes jeg der var noget helt anderledes med hende. Men da hun havde det samme tøj på som da hun kom afsted i morges, tænkte jeg at det bare var noget jeg bildte mig ind.

Så sidder vi i sofaen og hygger her til aften, og pludseligt får jeg kigget på hendes hår, og det ligner virkelig de har klippet hendes pandehår. Det er skævt, og ser nyklippet ud.

Spørger så min datter på 2½ år om pædagogerne har klippet hende, det siger hun ja til, og viser hvor de har klippet hende.

Jeg er dog stadig en smule i tvivl, men mest fordi jeg ikke vil beskylde dem for noget som de ikke har gjort.

Min mand fortæller mig så at pædagogerne har klaget over at min datters pandehår irriterer hende, og jeg konstaterer så at de må have klippet hende, for nu kan hendes pandehår hvertfald ikke nå hendes øjne.

Er virkelig i tvivl om hvad jeg skal tænke, og hvordan jeg skal reagerer. Det er jo virkelig ikke deres job at klippe min datter.

Nu spørger min mand så i morgen tidlig når han afleverer hende, men hvad nu hvis de bekræftiger det vi "mistænker"?

Hvad så, skal vi bare sige at det vil vi ikke have. Eller skal vi gå videre med det, for føler lidt at de ikke mener vi passer vores datter godt nok, siden de kan finde på det. Undrer mig virkelig over hvad der har fået den pædagog til at gøre det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pædagogerne har klippet min datter.
  • #1   23. feb 2012 Jeg var gået HELT amok hvis der var en pædagog som havde klippet i mit barns hår!
    Hvis barnet er generet af håret mens h*n er i børnehave, så klarer man det med et spænde ! Det er ikke op til børnehaven hvordan frisuren skal være!

Jeg ville dælme give dem en skideballe af den anden verden!!

• #2   23. feb 2012 HVIS det er pædagogerne der har gjort det ville jeg helt klart gå videre med det!! Det er Overhovedet ikke i orden! og de må slet ikke! så håber bestemt ikke det er dem!

Det kan jo så os være at det er din datter og hendes venner/veninder der har leget frisør smiley det sker og ''håber'' mere på det end det andet!

• #3   23. feb 2012 Jeg ville blive tosset hvis en pædagog klippede mine piver det er skisme ikk i orden

• #4   23. feb 2012 Hår i øjnene er da også noget af det mest irreterende der findes!

I ved jo endnu ikke om jeres datter selv har haft gang i saksen?

Men hvis det er en pædagog der har gjort det pga. håret var for langt ville jeg blive meget gal for det er på ingen måde deres job, de kan fortælle jer som de har gjort at håret er træls for jeres datter, men de skal ikke klippe det uden jeres samtykke..

Men hvad man gør ved det om der er hold i at gå videre med det ved jeg ikke?!

• #5   23. feb 2012 Maja - Det kan ikke være min datter, hun er 2½ år, og hvis de lader de børn lege med sakse, så er det virkelig SIDSTE gang hun kommer derned. Ud over det, så vil min datter virkelig have tallent hvis hun har klippet sig selv så "flot".

Min første tanke var også at give dem en ordentlig skideballe, for det er bare ikke iorden.

Det skal lige nævnes at min datter normalt er i dagpleje, men da hendes dagplejer er langtidssygmeldt så er hun i noget der hedder gæstehuset. Hende vi skal gå videre med det til, har vi bare haft så mange episoder med, fordi hun mener vi er nogle brokkehoveder.

Så sent som i forgårs brokkede vi os over at de i 3 uger kun havde været ude 1 gang i det gæstehus. Og at vores datter blev under stimuleret dernede, fordi det mest spændende der skete dernede var at de læste bog. Og det er ikke nok for vores datter. Det mente hun var direkte løgn, de var tit ude, påstod hun. Men pædagogerne bekræftede at de ikke havde været ude, pga vejret.

• #6   23. feb 2012 ville som det første spørge i morgen for tror ikke det er din datter det er svært for en på 2½ at få det klippet så det kun er lidt skævt hvis ungerne havde haft gang i en saks ville i ikke være i tvivl.... og jeg ville blive helt tosset og gå til chefen hvad hvis i ville have det til at blive langt så kan de da ikke rende rundt og bestemme det skal være kort. er helt i chok

• #8   23. feb 2012 Mor til - Jeg nægter også at tro på det er min datter selv. Jeg har det præcis lige sådan, er også helt i chok. Også derfor jeg blev nød til at spørge jer herinde, for ville vide om jeg var helt galt på den, i min tanke om at det bare slet ikke er iorden.

• #10   23. feb 2012 Jeg var blevet tosset og havde skældt ud som bare i en i helved

• #11   23. feb 2012 Tania - Jeg reagerede også ved at skælde min mand ud da jeg opdagede det. (ja ja, ved godt det ikke er hans skyld, men han var altså den nærmeste ;))

Ved godt jeg ikke rigtigt kan regne med det, men min datter pegede på hende pandehår og det der følger hovedet ude i siden, da jeg spurgte hvor pædagogerne havde klippet hende.

• #12   23. feb 2012 Uanset om barnet er generet at sit hår eller ej klipper man det sku ikke!

Enhver institution har en elastik og et spænde også kan man klare den på den vis!

I den børnehave jeg er i praktik i har vi sku også nogle unger som har noget død irriterende hår, men den bliver klaret med en fiks hårsætning som tager 2 min..

• #13   23. feb 2012 I er vidunderlige tøser, er virkelig glad for at få bekræftiget at min reaktion og tanker er iorden.. Og at jeg ikke er den eneste der syntes det er dybt forkert.

• #16   23. feb 2012 Majse - Ja, min mand siger også at hun havde et lånt spænde i håret da han kom og hentede hende i går.

• #17   23. feb 2012 Manden siger at det er noget fis at gøre og du skal undersøge om du kan ligge sag an hvis du vil - da hun er umyndig eller hvad fanden det hedder - så du bestemmer hvad og hvorfor omkring hende.

så de kan faktisk komme ud for at skulle give erstatning måske...

hvis du vil gå så langt smiley

• #18   23. feb 2012 Eva - Ja, vi spørger også om det i morgen, for vil gerne lige høre hvad deres forklaring er og hvordan filan hun har kunne få sig selv til det (pædagogen altså)

Tania - Ja ikke, de arme mænd må ligge øre til meget.. Griner

• #19   23. feb 2012 Mia - så må pædagogen som har været der idag satme ha tabt småkagerne, hvis de igår kunne finde ud af at sætte hendes hår..

Det er faktisk ikke særlig svært at bede forældrene om at sætte barnets hår inden ankomst hvis det er sådan et stort problem..

• #20   23. feb 2012 Mor til - Hehe. Ja, gud ved hvad hendes pandehår er værd.. Griner. Ej, det er nok en lidt for lang kamp at tage, men vil da helt bestemt gøre opmærksom på at det ikke er iorden.

• #21   23. feb 2012 Majse - Ja, men jeg plejer at gribe ind overfor hendes pandehår så snart jeg opdager at det generer hende. Så det kan jo ikke havde været vildt slemt.

Mulle mor - Vi venter også lidt på at de bekræftiger det, de er 4 pædagoger og det skal jo ikke gå ud over den forkerte af dem. smiley

• #22   23. feb 2012 Ja jeg havde godt nok råbt højt !!

• #23   23. feb 2012 Jeg føler mig bare så magtesløs og tudefærdig.

• #26   23. feb 2012 Sikke noget møg. Bliver spændende med en update. Meeeeen ja det kan jo være hende selv, jeg ser ikke noget galt i en på 2½ klipper med saks? Det gør min søn på 2½ i hvert fald. Han er super dygtig med en saks. Så det kan da sagtens være de har siddet ved bordet og klippet i noget og vupti så er der røget lidt hår smiley
    Nå men hvis det er dem så skal de da godt nok lige sættes på plads.

• #28   23. feb 2012 Jeg kan godt forstå du er sur :s ville jeg også være ..
    Men som jeg hører det, har pædagogerne nævnt at hende pandehår genere hende, og så ville jeg måske også have været tilbøgelig for at tage lidt at hvis det generede barnet og forældrene ikke gjorde noget på trods af det er blevet sagt ..

Nu får jeg nok møgfald, men det er bare min mening..

• #32   23. feb 2012 Anna - så fordi der er noget man syntes "genere" barnet, og man har nævnt det kort for forældrene, så er det helt okay at tage sagen i egen hånd og fixe det?

• #33   23. feb 2012 jeg ville nok heller ikke gå amok i surhed, det er jo bare hår smiley men sfl må de ikke bare klippe fordi de lige føler for det og hvis de havde gjort det, skal de da også sige det om det så er fordi de har gjort det fordi det genere hende eller fordi de har rettet på det fordi hun selv (eller et andet barn) har været igang?! smiley men havde som dina også sagt at de nok ikke lige skal vende sådan nogle ting med forældrene først.

• #34   23. feb 2012 jøsses - nej det er ikke okay uanset om det er blevet pænt eller grimt ..

det kan ikke være en af de andre børn der har leget frisør? jeg havde en med hjemme fra børnehaven og hun blev da klippet som mine barbie dukker - der er jo også ældre børn i børnehaven smiley

men jo syntes du skal gå til overhovedet , det er ikke det en pædagog er ansat til - så skulle vedkommende have uddannet sig til frisør

• #35   23. feb 2012 Jeg ville nævne det for dem og sige det ikke er okay, men jeg ville ikke gå amok, synes måske det er lidt overdrevet..

• #37   24. feb 2012 Vil lige slå det fast en gang for alle at det IKKE kan være hende selv. Det er det for det første ikke skævt nok til, og for det andet er der ikke klippet så meget af at de kan have forsøgt at rette det.!

Det blev sagt til min mand i forgårs at hendes hår generede hende, hvilket vil sige vi har haft 1 eftermiddag til at rette op på det. Det er for det første umuligt at få tid til frisøren på så kort tid, for det andet syntes jeg virkelig ikke det er deres opgave at rette på hverken hendes frisure eller andet.

Familien Petersen - Kan slet ikke se hvordan det kan være i orden at de har klippet hendes hår. Kan virkelig slet ikke retfærdiggøre det, på nogen måde. Lige meget hvor meget de pædagoger mener det generer min datter, så er det virkelig ikke deres job at bestemme hvilken frisure hun skal have.

Efter jeg har sovet på det, må jeg ærligt indrømme at jeg er blevet endnu mere vred end målløs. Er så inderligt ked af at den søn vi venter skal i dp, for hold da op hvor er jeg træt af alt det ballade der er hele tiden med de pædagoger. Ville virkelig ønske det var muligt at finde en vuggestue plads til ham.

• #38   24. feb 2012 UPDATE... Så har vi snakket med pædagogerne, hvilket desværre ikke har hjulpet ret meget. De siger de ikke har klippet hendes hår, men de havde også undret sig over om hun var blevet klippet. Såå vi kan ikke rigtigt gøre så meget nu, andet end at undre os.. Og håbe på at det bliver løst på et tidspunkt.

• #39   24. feb 2012 Jeg som pædagog ville ALDRIG klippe et barn, fordi jeg synes pandehåret var for langt! Og det er også at overskride mine beføjelser på det groveste.

Som forældre vil jeg finde ud af hvem der har klippet, gå til lederen og sige at dette vil jeg ikke finde mig i, og så bede om at barnet bliver klippet ordentligt på pågældendes regning!
    Om det er et barn eller voksen er ligemeget, for er det et barn så har jeg som pædagog spillet falit, idet så små børn ikke må sidde med sakse alene!

• #40   24. feb 2012 Jeg ville gå til lederen. Pædagogerne har vist ikk ren mel i posen

• #41   24. feb 2012 Det lyder meget underligt, de kunne ikke sige om børnene havde klippet med sakse?

• #42   24. feb 2012 Jeg var blevet dernede indtil der var en som havde indrømmet at h*n havde klippet mit barn..
    Også havde jeg spurgt hvert andet minut, hvem det var..

• #43   24. feb 2012 Nææ ingen sakse, men der var kun de 2 'morgen' pædagoger, så vi spørger igen i eftermiddag. For der kommer 2 andre her i løbet af dagen. Så må vi se om de kender noget til det.

Majken - Vi er kommet os over chokket, nu er det mere magtesløshed der florerer. Især fordi alle kan se at der er sket noget, men der er ikke rigtigt nogle der vil stå ved det.

• #45   24. feb 2012 Enig Dina. Synes godt nok det bliver blæst meget op. I så det jo også først senere på aftenen så det kan da ikke dreje sig om ret meget.

• #46   24. feb 2012 Jane - Nej så det ikke først sent på aften, jeg tænkte bare at det var mig der var blevet tosset.

Victor - Nej det kan de ikke, da hun er i gæstehus. Og det er et lukket lokale hvor de er. Der er min. 2 pædagoger, og omkring 6 børn. Hvis der kan komme en person derind og klippe min datters hår, så er det sgu ikke iorden.

Dina - Så fordi et barn ikke bliver ked af at blive klippet, så må andre godt ændre dit barn frisure som det passer dem?! Ej, den holder sgu ikke.

• #47   24. feb 2012 Mia- har i snakket med dem??

Og neej det er princippet i at de bestemt ikke skal klippe din datter!

Min datter bliver også klippet jævnligt og jeg fik da også lige med på vejen første gang hun sku afsted om det sku være kort. Og dertil sagde jeg nej jeg bil godt at det var langt!
    Men det var i hvert fald kun for min skyld og ikke til barnets bedste!

Men det er mig og kun mig der bestemmer det indtil hun selv kan!

• #48   24. feb 2012 Jeanette - Jeg holder også fast i at det ikke er okay. Ja, vi spurgte dem i morges om det, men de havde godt lagt mærke til det. Men kendte ikke noget til det, nu spørger vi så igen når vi henter hende om der er nogle af de andre pædagoger der kender noget til det. Så må vi se hvad de siger til det.

• #50   24. feb 2012 Camilla - Meget. Håber bare vi finder ud af hvem der har klippet det, når vi henter hende.

• #52   24. feb 2012 Camilla - Nej, det må vi da ikke håbe den er.. smiley Nej, for vil jo ikke beskylde nogle for noget. Men vil gerne have svar på det, så vi kan få det afklaret.

• #54   24. feb 2012 Var i bare der hjemme onsdag aften? Tænker om det kunne sket der?

• #55   24. feb 2012 Camilla - Takk..

Jeanette - Ja, det var vi. Så det kan ikke rigtigt være sket på andre tidspunkter.

• #56   24. feb 2012 Jeg siger heller ikke det er okay at de har gjort det, men synes bare ikke det er noget og blive stjernetosset over.

• #57   24. feb 2012 Nåå desværre ingen der vil stå ved at de har klippet hende. Så vi kan ikke rigtigt gøre mere ud af det.

• #58   24. feb 2012 Mærkeligt de ikke bare kan indrømme det

• #59   24. feb 2012 Jeg vil pænt sige at sker det igen tager jeg en trimmer med næste gang!

• #60   24. feb 2012 Jane - Ja, syntes det er møg irriterende.

Jeanette - Håber da virkelig ikke det er sådan noget man skal opleve 2 gange.

• #62   24. feb 2012 Dina - Der reagerer vi forskelligt allesammen.. Der er ikke blevet sagt noget eller andet dernede, da vi ikke ved hvem der har gjort det. Og det skal ikke gå ud over den forkerte.

• Lena L
    Lena L Tilmeldt:
    jan 2012

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 289
    #63   24. feb 2012 Jeg nåede kun til overskriften! før jeg røg op i det røde felt

jeg var blevet EDDERSPÆNDT RASENDE på personalet i den institution. det kan de simpelthen ikke tillade sig

Kommentér på:
Pædagogerne har klippet min datter.

Annonce