{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Hjælp! Gylp?? {{forumTopicSubject}}

Hej bg;)

Jeg skal lige hører efter jeres erfaringer, da vores sundhedsplejerske først er tilbage i morgen smiley Og da min datter aldrig gylpede er jeg lidt på herrens mark ang. hvad jeg kan gøre for at hjælpe min lille mand;)

Han gylper flere gange i døgnet, og 1-2 gange meget voldsomt,.. Når det bare er en lille smule som kommer op, et par timer efter hvor det er lidt grynet generer det ham ikke, og som sådan heller ikke mere, eller er selvfølgelig lidt bange for at han bliver kvalt, men det sker jo nok ikke lige..,

Nå men, han gylper så nogle gange virkelig voldsomt, faktisk så meget at det bare står ud af ham i stråler?? Og jeg gør virkelig alt for at han ikke skal gylpe! Jeg holder hans bryst højere end rumpen under amningen så luften kommer oven over maden , sidder med ham lettere oprejst 20 min efter han har spist, og så sørger jeg selvfølgelig for at han sutter rigtigt, hvilket han gør, så jeg kan ikke forstå det???

Lyder det normalt?? Jeg gør ikke andet end at skifte tøj på ham og mig, vaske sengetøj, sofa osv, fordi der kommer så meget!!! Og det bekymre mig ærlig talt lidt, for er da bange for om han får nok mad så??

Gylpede jeres børn på samme måde?? Var der noget i kunne gøre for at hjælpe dem?? Blev det ved i al den tid i ammede?? Eller syntes I det lyder mere som generel opkastning??

Håber i kan hjælpe lidt smiley han er forresten 10 dage gammel,

Knus Marie,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Gylp??
  • #1   13. feb 2012 Vito gylpede rigtig meget. Det startede den dag mælken løb til. Først gylpede han alt råmælken op, og da han var færdig med det efter et par dage, begyndte han at gylpe mælken op.

Det blev ved og ved og ved.
    Det blev en smule bedre efter han kom over på mme da han var 2-3 mdr, men fortsatte dog stadig.

Han er 7 mdr nu, og gylper stadig hvis han får drikkeklar mme, eller mme om dagen, samt når han drikker meget vand.

Hvor længe ligger han, og har du meget mælk? Vito fik alt alt for meget, og det var den store synder til at der kom SÅ meget op, og at han ligefrem projektilgylpede efter hvert måltid her.

men jeg kan trøste dig med at Vito i hvert fald fik RIGELIGT selvom han gylpede (og stadig gylper), han er en stor dreng.

• #3   13. feb 2012 Han spiser ikke mere end 10-15 minutter af gangen, og ja, jeg har haft meget mælk, men nu hvor han gylper meget, spiser han også mere, og så når brysterne altså ikke at blive fyldt ;s Så kan ikke forstå hvis det bare er fordi han spiser for meget:)

Men tak for svar, det hjælper at vide at det ikke kun er her vi kan skræmme folk væk, ved hjælp af gylpe-stråler som kommer i alle retninger;)

• #4   13. feb 2012 nogle gange kan det hjælpe at amme liggende og lade barnet ligge uden at bøvse af osv. nogle børn gylper derefter mindre ellers er det bare at man er så heldig at have et megagylpebarn *G* Vis jeg bøvsede tøserne af nogle gange gylpede de det hele op...

En tur til kiropraktoren kan faktisk os hjælpe på det smiley

• #5   13. feb 2012 Min den store gylpede ekstrem i stråler hvergang. Og vi blev indlagt med hende til obs idet min Sp og læge var bange for mavemunds forsnævring mener jeg det hedder, med der var heldigvis intet gal med hende

• #6   13. feb 2012 Havde også en gylper herhjemme og fra vi fik grønt lys til at tage hjem og til vi sad i bil - havde vi skiftet hans tøj 4 gange, så han kom hjem i nattøj...

Altså stod på skrå herhjemme og ble skift blev gjort inden amning. Vugge stod klodset op - pude under voksi/lift ude i barnevogn, så han også der lå hævet.

Folk sad med ham på eget ansvar og meget stille..

• #7   13. feb 2012 Min søn var også meget slem gylper, indtil vi kom til kiropraktor så stoppede det. Han var låst i lænden og derved også i maven så maden kunne ikke passere rigtigt forbi. Og han tog på som han skulle, og hverken læge eller sp var bekymret, men jeg reagerede fordi jeg syens det var slemt når han gylpede.

• #8   13. feb 2012 Vores den første gylpede også meget... så meget, at jeg synes det var pinligt at sidde i andres sofaer og amme, fordi trods at stofbleer var klar, kom der næsten altid gylp på...

vi var sikre på, at ungen led nød, for med den mængde der kom op, kunne der da i vores øjne ikke blive noget tilbage dernede:)

så kom sp, og pigen havde så taget 400 g på på kun en uge.. så hun konkluderede, at det var overspisning, og vi skulle begynde at give hende en sut i stedet for ind imellem...

jeg ville bede sp om et par ekstra kontrolvejninger, hvis du er bekymret.. er ellers ikke så meget for, at man skal fokusere på den vægt, men når man ammer og de gylper SÅ meget, er det jo umuligt at fornemme, hvor meget de reelt får indenbords...

• #9   13. feb 2012 Ja nemlig;) Det er fuldstændig umuligt for mig at vurdere om han reelt får mad nok ned, når jeg ikke kan se hvor meget han spiser, men kun hvor meget der kommer op??:( Han spiser ca. 10 gange i døgnet, og gylper ikke hver gang, men måske 3-4 gange i døgnet voldsomt, ..

Vi giver ham sut, for at han ikke spiser hver time, og jeg tager ham fra brystet når han begynder bare at ligge og hygge sutte, for så tænker jeg nemlig at han ubevist kommer til at spise for meget, .. Og derfor syntes jeg bare det ef voldsomt når det kommer i stråler, men det må jeg nok bare vænne mig til;)

Mange tak for alle jeres historier;)

• #10   13. feb 2012 Min søn gylpede virkelig også meget da han var mindre, og fik at vide på sygehuset at nogle børn gylper bare mere end andre.. Så tror ikke der er så meget at gøre, men ja det ser meget voldsomt ud

• #11   13. feb 2012 har ikke læst alle indlæg, men nogle børn er bare gylpebørn smiley min den første gylpede også for vildt og og nogle gange sig selv op i hovedet øjenene osv smiley det kan se ret vildt ud smiley men hvis han trives osv tror jeg ikke han mangler næring, men nok en god ide at snakke med sp bare for en sikkerheds skyld

Kommentér på:
Hjælp! Gylp??

Annonce