{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

min søn er agrasiv? hjælp ! {{forumTopicSubject}}

Godaften....

Jeg vil lige starte med at sige - at jeg har verdens dejligste og kærligste dreng, og elsker ham ubeskrivelig høj smiley

William Bliver 3 år til april og skal snart starte i bh... Helt fra start af har de været 4 drenge i dp. og 4 rødder, hvor william har været den yngste (de er alle født inden for 9 mdr.) William blev hurtig til et "bidebarn" og var det meget længe - Han fik så lagt dræn i begge øre sidste forår, og han fik sprog og biderriet blev mindre..Han bider dog stadig sin fætter som er 5. mdr ældre hvis han trænger william op i en krog, og det sammen med min venindens datter som er 4 mdr. ynger.. Inden for det sidste lille års tid, er han blevet mere voldsom, han er ligeglad med hvor store de andre børn er - fx hvis de geer william op til en fange-leg så "springer" han bare på dem, og kan godt ligge de store drenge ned på 4-5 år.. Ingen skal rørre william for så gir han bare igen, og det er kontant afregning..

Er dette noget det blir formindsket når han kommer i bh. Hvad kan vi som forældre gøre..Og andre der har prøvet noget lign. som kan komme med gode råd / erfaringer ??? håber nogle kan hjælpe.. for synes det er hårdt at se på, både for de andre børn og william..

Skriv endelig hvis jeg ikke forklare mig godt nok eller andet, og spørg endelig..

Helene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min søn er agrasiv? hjælp !
  • #1   1. feb 2012 Hmm...synes ikke det bliver formindsket i BH, tvært imod..min datter har aldrig været en slagsbror men nu får de andre bare en på lampen i BH hvis ikke de gør som hun vil have - for det har hun lært af de større børn der er der at man gør.. Hvad du kan gøre for at hjælpe på det ved jeg desværre ikke smiley

  • #2   1. feb 2012 yeps har en datter som oz har / stadig er sådan ..nu har hun jo så nok oz adhd som far .. men udreningen a hende er slet slet ikk sikker endun ´da hun kun er 4 .. så lavær med a hæfte dig ved adhd..

    men som de sagde ivs da hun var 2.. så det nåde med a sætte hjælpe med a sætte ord på hendes føelser .. fx kan godt fortår du er sur nu el jeg kan se du bliver sur.. og det i orden men det går ikk for sådan og sådan..og helt ned på knæ i hans højde så han ikk føler du taler ned til ham og søger for øjn kontakt.. og ha din mimimik med så det du siger hænger sammen med krops sprog..
    det samme med goe føelser oz .. hvor er det godt når du gør det ,så bliver jeg glad.. men uden a skam rose..
    el en anden eks.. fx line ville rigtigt gerne være med til a skifte lille bror så hun blev ved med a kravle op på siden a pusle bordet og fik skældt,,ind til vi sagde det er dejligt du vil være med til a ousle men det er ikk ok a kravle op på pusle bordet..

    og bliv ved og bliv ved og tro på det nok ska lykkes selv om det tag langtid


  • #3   1. feb 2012 der hvor line var var vs og bh samme sted og de var inponeret over a en vs turde hoppe på et bh bare,,

    og syntes oz det har været virkeligt pinligt ,over for de andre forældre ,dsom syntes et barn virkeligt er uopdragent..


  • #4   1. feb 2012 Dejligt med nogle eks, og det er osse rart at han ikke er den eneste i verden der er sådan..

    Han kan osse gøre det i en god/sjov mening, men hvor den anden ikke tør at sige fra og william blir ved med fx at hive i tøjet osv

    I lørdags var vi til fest, der var der bl 2 piger på 4 år, og de legede fanger, med william, og synes det var drøn sjovt at han løb efter dem og sagde som en løve osv.. Men william kunne ikke finde den der stoppe knap.. og endte med dvs skræmmer. Pigerne havde revet ham i hoved bl. og det sidste der lagde ro på var da han holde i en af pigerne og hun nåde at styre udenom bordet, mend et gjorde william ikke, så han fik en ordenlig kæverasler med en møg grim skramme.. Han er sindsyg kærlig osse, men igen tagre han hårdt fat, selv når han vil gramme os, må vi be ham gøre det lidt roliger osv..


  • #5   1. feb 2012 Nemlig, hader at gå med tanken, "hvad tænker de andre forældre?" bliver rigtig ked af det. for han er jo skide skøn med masser chame osv... og smelter osse de fleste hjerter.. men igen, rigtig øv for vil gerne havde Alle synes om ham og ikke tænker dårlige tanker..

  • #6   1. feb 2012 ..nemlig.. men snak med bh om a være obs.. line er pt ikk dianogsteret adhd .. da man med sikkehed først kan i skole aldren ,, men hyper.. i kk du ska blive skræmt , men ku godt lyde som han MÅSKE OG KUN MÅSKE har adhd.. de har ikk de stop klodser ,, nogen gange er jeg mere nervøs når line prøver a være go for der har hun heller de grænser..

    er der evt nogen i jeres fam som har det for der er 80 procent arveligt..


  • #7   1. feb 2012 Tror ikke på han har det, men man ved det jo aldrig... Min kærestes halv lillebror har en form for svær damp, men ved ikke om det er det sammen som adhd.. Men med ham var det tydelige tegn allerede som spæd, og fik osse først diagnosen i skole alderen..

    Min kæreste har osse 2 andre halv søskende med samme far og de fejler intet.. hvor i mod ham der har damp, dele mor med min kæreste.. lillebroeren som har damp har osse en lillesøster som døde da hun var 4 mdr. med sammen forældre, altsår min kærestes halv lille søster.Hun døde af vuggedød siges der!.


    Men igen jeg tror ikke på han har noget af det.. Bare et stort tempramen som han skal lære og styre og håndter.. Og har aldrig hørt hverken læger sygeplejesker osv snakke om det.. Regner med at høre noget hvis nogen er i tvivl osv.. Men ja vi må snakke med den kommende bh. om det og forberede dem lidt.. ;D


  • #8   1. feb 2012 det hedder ikk damp mere må man ikk kalde ..så nu hedder det adhd.. he he for det er det samme men han er da meget disponipel så ville ikk udelukke det..

    men ja sådan kan det sagens forholde sig ..

    men du høre intet fra nogen med midre det forsætter eller grælt ,da de først kan sige det i skole aldren..
    line er kun bleve teste lidt fordi min læge syntes hun har mange tegn ,, men psyk siger bare hyper..

    men det jo lige meget om hun eller din har de jo de samme børn ,, jeg vil bare gerne støtte line bedst self..hendes far er først bleve konstatere her for 3 år siden nemlig


  • #9   2. feb 2012 100 procent.. de vil ikke blive elsket mindre.. Og hvis man sagde det var det, så havde man osse en forklaring, og måske en måde at tackle det?! Håber da det bedste for begge vores børn...Man er heldigvis ikke et dårliger mennesker pga dvs sygedomme...

  • #10   2. feb 2012 har selv haft et bidebarn, det ophørte heldigvis hurtigt, når jdet var mig han bed efter, tog jeg ham i underkæben, for at få munden væk( ikke hårdt) så sad jeg med ham på skødet, og sagde meget bestemt, jeg vil ikke have du bider, for det gør ondt på mor. når han bed andre, tog jeg ham op, sad med ham og sagde igen jeg vil ikke have du bider xxx, for det gøre ondt på xxx.
    så sagde jeg til min dagpleje mor hun skulle holde øje med ham, da Matthias også var længe om at udvikle sit sprog, så hun kunne tage ham i opløbet, og hjælpe ham med at sige det han gerne vil sige. det synes jeg hjalp rigtigt godt her.


Kommentér på:
min søn er agrasiv? hjælp !

Annonce