{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Sovevaner baby 6 måneder ?? {{forumTopicSubject}}

Ja Karolina har altså udviklet nogle lidt uhensigtmæssige sovevaner men ved ikke helt hvad jeg skal gøre.. hendes dag ser ca. sådan her ud..

(oftest) ca 9 vågner, får ren ble og flaske og sover så videre (nogle gange springer hun dog denne opvågning over..

ca11 vågner og vil op

13-13.30 middagslur ½ - 1½ time

16-17 eftemiddagslur 1-4 timer (ja den svinger meget)

og her kommer problemerne så.. når hun har sovet længe om eftermidaggen (vågner 19.30-20.30) så vil hun ikke sove igen, men køre på indtil 23-00..

sover hun kort om eftermiddagen (vågner igen 18-19) så kan vi ligge hende 20-20.30, men så vågner hun igen 22-22.30 og er så vågen til 00-01 før hun vil sove..

Hun har endda enkelte gange vågnet ved 18 tiden og så først villet sove igen til midnat hun er ofte dødtræt, knider sine øjne og gaber og er overgearet (overtræt ) og pylret men når vi ligger hende kan hun bare ikke finde ro og hyler efter os.. det hjælper ikke at ignorere hende eller blot give sut og gå igen (altså når hun kun kalder og rumstere, græder hun rigtig kommer hun altid op) vi kan tydeligt se når hun er klar til at sove, for så griber hun sin bamse så snart vi ligger hende og putter sig ind til den og så sover hun efter få min uden brok.. tager hun ikke bamsen, så kan vi godt glemme det..

Men synes jo ikke det er passende sengetid for sådan en lille trold på 6 måneder at gå i seng til midnat men hvad pokker gør man





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sovevaner baby 6 måneder ??
  • #1   3. jan 2012 jeg plejer putte emma ved 20-21 tiden omaften så vågner hun ved 8-9 tiden om morgen så kommer hun ud og sove til middag ved 12 tiden, og sover 2.4 timer sover hun 4 timer så blir hun holdt vågn til kl 20 vågner hun ved 14 tiden f¨år hun en lille lur mellem 17 og 17:30 og får hun ikk den jamen så putter jeg hende bare tidligere, hun er osse ½ år

    nu skal vi så til starte i dp så skal jeg finde en ny rytme ,


  • #2   3. jan 2012 ja jeg ville os vække selvom man siger man ikk må vække børn - men ja vi køre samme problem herhjemme - det er skide træls men der er ikk andet end at blive ved med at prøve til det igen er det samme mønstre smiley

  • #3   3. jan 2012 Jeg ville lægge ud med at vække hende tidligere om morgenen. Jeg tror det er der, hele problemet starter. Kl 11 er godt nok sent!..

    Vito sover også gerne 2-3 timer om eftermiddagen, tit vågner han først kl 19.30. Alligevel kommer han i seng inden kl 21, og sover til kl 8 om morgenen..


  • #4   3. jan 2012 problemet er at hvis jeg vækker hende fra eftermiddagsluren, ja så er hun træt og kan ligges kl 20-20.30 (for det meste) men hun vågner så bare igen kl 22-23 og er vågen ca 2 timer.. så sengetiden bliver den samme bare med en aftenlur puttet ind..
    Ud over det bliver hun ked og pylret af at blive vækket smiley
    Har intet ønske om at hun skal op kl 7 eller lignende.. hun skal ikke i institution + jeg lider af kronisk træthed pga sygdom, så kan slet ikke hænge sammen der..
    men hun plejede at sove fra 20-21 til ved 9 tiden (der står min man op når han skal på arbejde) og det passede jo fint.. me´n manden har haft fri her over julen.. hun vågner så stadi´g ved 9 tiden (de fleste dage) men efter ren ble og flaske tager hun 1-3 timer mere.. hun er simpelthen for træt til at holde vågen..
    ville gerne at hun sov 21-9 ca


Kommentér på:
Sovevaner baby 6 måneder ??

Annonce