{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.043 visninger | Oprettet:

Gisela H
Gisela H
Tilmeldt:
19. dec 2011
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 19

ostedip og gravid i 6. uge {{forumTopicSubject}}

Hej med jer smiley

Er ny på siden her og håber der er nogen der kan hjælpe med mit spørgsmål.

Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide i 2 år og nu er det ENDELIG lykkes os, hvilket vi er meget glade og taknemlige for:D

Jeg skal tage en masse hensyn, hvad det er jeg kommer i munden og ned til den lille, hvilket jeg også meget gerne gør uden problemer.
Jeg har på forhånd prøvet at google; ostedip og graviditet - uden rigtigt nogle resultater. Dog, med resultater om oste der frarådes at man spiser; brie osv.

Jeg er VILD med dip's til chips & grøntsager som gulerødder og sidder nu med en ostedip som jeg ikke ved om jeg tør at spise. I ingrediens listen står der; Smelteost, men ikke hvor mange procenter eller andet det består af.

Ved ikke om det er af betydning men mærket er Kavli ostedip.
Må jeg spise dette ?? - tør simpelthen ikke at ta' nogen chancer !

MVH
Giz79


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ostedip og gravid i 6. uge
  • #1   19. dec 2011 davs og velkommen til og også et kæmpte tillykke...

    altså jeg aner intet om om der kan ske noget ved og såise ostedip
    men tilgengæld er jeg da overordenligt nsgerrig over at høre hvad der gør at du skal være så ekstremt forsigtig med hvad du putter i munden og ned til den lille at du nu knap tør røre en så simpel ting som ostedip???

    håber ellers du vil finde denne side god underholdene og at du indr al den hjælp og støtte du evt vil få brug for gennem graviditeten...

    hilsner Diana.


  • #2   19. dec 2011 jeg må indrømme jeg ikke tænkte særliig meget over hvad hjeg spiste da jeg var gravid... dog rørte jeg ikke alkohol...

  • #3   19. dec 2011 Altså hvis der er noget du er i tvivl om vil jeg råde dig til at spørge din læge/jordemoder. smiley
    Selvfølgelig hvis der er noget man VED man ikke kan tåle eller får det dårligt af skal man holde sig fra det.

    Personligt spiser jeg præcis hvad der passer mig! Jeg er ikke hysterisk med hvad man må/ikke må spise, så længe jeg ved at hun er dækket ind med de ting hun skal bruge. Vitaminer, jern, kalk osv.

    Min læge og jordemoder siger osse at det er ganske fint, da både mig og lillepigen vejer det vi skal, og hun vokser helt perfekt derinde. smiley

    For det meste skal kroppen osse nok sige til hvis der er noget den ikke vil have, eller hvis der er noget man mangler.
    Når man får de der sære ustyrlige lyster til én bestemt ting, så er det fordi der er noget i det som kroppen vil have, og så er det bare med at høre efter! smiley

    Og forresten et KÆMPE tillykke med graviditeten og velkommen herinde! smiley


  • #4   19. dec 2011 Tror også man skal passe lidt på med at blive for hys smiley selvfølgelig er tobak og alkohol ikke OK meeeen du skal gøre hvad din fornuft siger dig. OG ostedip smiley det må man også godt. Dog skal du så tænke i fedt osv så er det måske ikke så smart.

    Og velkommen på siden smiley


  • #5   19. dec 2011 altså ja jeg tænkte heller ikk rigtigt over hvad jeg spiste som sådan - viste med mig selv at junkfood skulle jeg ikk leve af !! men altså hvis man bare tænker sig om så kan man proppe i hovedet som man vil smiley

    ostedip vil jeg da mene du godt kan æde så meget du vil af - bare husk man kan godt blive lidt dårlig af for meget mælkeprodukt smiley

    og velkommen til og mange gange tillykke smiley


  • Gisela H
    Gisela H Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 19
    #6   19. dec 2011 Tak ... og også tak for responserne.

    da jeg så nyt som i fredags fandt ud af at jeg var gravid googlede jeg graviditet og kost ... der syntes jeg at der kom en masse op som jeg skulle være påpasselig - og / eller frarådedes til at drikke/ spise. Bl.a. oste... bløde oste som; Brie, Camembert m.fl., kaffe/the/ coca cola pga af koffein indholdet, fiske som indholdte kviksølv (Og jeg elsker næsten al fisk), rødt kød, ... også de selvsagte alkohol og rygning ... yderliggere skulle jeg være opmærksom på kost med A-vitamin. Der står mere end disse nævnte kost råd der ude på google !

    Dette syntes jeg umiddelbart er mange ting man lige skal tænke over før man bare spiser/ drikker det .. så faktisk er jeg blevet liiiiidt overrasket og vil derfor hellere være ekstra påpasselig. Måske lidt panikken over at skulle gøre nogen former for ubevidst skade på den lille.


  • #7   19. dec 2011 altså jeg ryger ikk og drikker ikk alligevel.

  • #8   19. dec 2011 Tillykke og velkommen til smiley

    Jeg er overbevist om at der absolut ikke sker noget ved at du spise ostedip smiley


  • #9   19. dec 2011 altså noget tun skal man holde sig fra smiley
    cola - the og kaffe må man gerne drikke man skal bare lige huske det skal være med måde smiley

    alt med måde smiley


  • #10   19. dec 2011 Man skal bare have fornuften med sig. Også leve efter kost cirklen som man "plejer" at skulle. Tun i dåse er feks ok. så det er ikke alt over en karm. Men når du har været ved lægen får du en bog og der er det godt beskrevet hvad du skal passe på. smiley

  • #11   19. dec 2011 du behøver på ingen måder bekymre dig så kraftigt om hvad du kommer i munden selvfølgelig skal man begrænse visse ting lidt.... koffein fyldte ting og slik og den slags... dog må man altså godt spise og drikke det....

    du kan hurtigt blive for påpasselig.....
    du ska nyde din graviditet og for en gangs skyld er det helt iorden og have lyst til de mest besynerlige ting...

    der er få ting der er no go i mit hoved... rygning, alkhol og hårfarvning er 3 ting jeg holder mig fuldt ud fra under graviditeten...


  • #12   19. dec 2011 Hvis dit hoved/mave siger NU vil jeg have is smiley så gi den is smiley for dine smagsløg kan ændre sig også gider du ikke is smiley Ja det er SÅ fantastisk at være gravid smiley

  • #13   19. dec 2011 Lige pt tænker jeg overhovedet ikke over hvad jeg spiser og drikker for jeg er så syg med kvalme og opkast. F.eks kan jeg kun drikke juice og soda vand alt andet kommer op igen. Spiser franske kartofler i posevis for at få salt i kroppen. Når opkasten og kval en stopper, så vil jeg selvfølgelig tænke lidt mere over kosten, så jeg kan få en masse sundt smiley

  • Gisela H
    Gisela H Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 19
    #14   19. dec 2011 Eiiij, hvor er jeg glad for ALLE jeres responer ... 1000 tak for dem smiley Nok ikke sidste gang i hører mig i forummet her *s*

  • #15   19. dec 2011 faktisk er cola ikke så slemt.. da jeg elsker cola undersøgte jeg hvor meget man "må" drikke som gravid.. og du skal over 1½ liter om dagen for at overstige grænsen.. kaffe er lang værre.. der snakker vi få kopper.. the er lidt bedre end kaffe

  • #16   19. dec 2011 Gisela, man kan få mange gode råd herinde eller bare en sludder hvis det er det man trænger til smiley

  • #17   19. dec 2011

    Jeg har spist ost og dip til chips under begge mine graviditeter..
    Og jeg tænker ikke over hvad jeg spiser..!! Drikker os sodanvand.. DOg ikke så meget som første graviditet!!!!!!!! Der drak jeg 2 l om dagen tror jeg.. Idag drikker jeg mere vand og saftevand..!!

    Kun chili og krydderier, hvidløg osv.. Det gir mig halsbrand..!!!


  • #18   19. dec 2011 Sådan var jeg også i starten af min graviditet - drak ikke sodavand for der var koffein i osv .. MEN pas på du ikke blir for hysterisk smiley
    Det skal ikke gøres til en sygdom at være gravid, så blir det sgu en lang og træls graviditet smiley
    Er sikker på at du gerne må spise ostedip smiley


  • #19   19. dec 2011 ihh mangler synes godt om knapper smiley

  • #20   19. dec 2011 alt med måde - nyd du bare din ostedip med god samvittighed smiley hvis man skal følge at hva der står i bøgerne til punkt og prikke så tror jeg man får pip smiley

  • Gisela H
    Gisela H Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 19
    #21   19. dec 2011 Enig i at der mangler en synes godt om knap her inde smiley
    Drikker min først cola (33 cl) siden torsdag nu og er normalt ellers Cola-man hihihi
    Er gået over til Koffeinfri kaffe - Café Noir... smager ikke helt lige så godt men tænker at det bliver en vanesag. I har nok ret - Man skal jo nok ikke blive for over hys men syntes det har taget sin tid at blive gravid så tror det spiller en hel del ind i min forsigtighed.

    Noget andet som jeg håber i kan/ vil hjælpe mig med er... jeg ringede til min læge i dag for at få en tid. Sekretæren fortalte mig at det var meget almindeligt at man først kom til 1. lægeundersøgelse m. blodprøve i 8 - 9 uge? Hun var flik. Og, der var heller ingen tid før d. 9 jan ... men, nu bekymrer det mig med mit arbejde. Jeg har haft fri i dag. Jeg arb som Socialpædagog med voksne beboer som er udviklingshæmmet og med autisme- spektrum- forstyrrelser i forskellige grader af hinanden.
    Jeg har beboer som er let udafreagerende ... altså kan finde på at hive i en eller slå.
    Yderligere, er nogle af dem og så, så dårligt fungerende at jeg hjælper/ støtter dem i alt som f.eks. at komme op af sengen uden hjælpemidler som lifte, da der er vurderet at vores beboer ikke har behov for dette.

    Min situation er så at jeg ikke har nogen lægelig bekræftelse på graviditeten endnu, så derfor er jeg MEGET i tvivl om jeg skal sige det til mit arb... altså ledelse ? Jeg vil jo gerne sige det til dem, så jeg kan komme i skånejob i vores køkken afd. Men kan jeg sige det uden at jeg har haft talt med min læge om det ?? Kan jeg dumme mig ved at fortælle nyheden for hurtigt til mit arb. ??

    Endnu engang ... 1000 tak hidtil - får åbenbart lettet byrden om mit arb + lettet op for nogle af spise bekymringerne herinde til jer .. Tak smiley


  • #22   19. dec 2011 Det er en skøn side herinde - jeg oprettede også min profil da jeg fandt ud af jeg ventede mig smiley

    Ja, jeg var til mit 1. lægebesøg i uge 9, hvor jeg fik lavet vandrejournal og taget blodprøver osv.
    Synes da du skal fortælle det til dit arbejde, så du kan undgå at løfte alt for meget indtil du har været ved din læge.
    Det forstår de helt sikkert godt smiley


  • #23   20. dec 2011 Altså mht arbejde så tror jeg igen man skal passe på med at blive hys. Jeg fik tid ved min læge da jeg var 4+ så ja ved ikke hvorfor han ikke vil have dig ind. Det er rigtig at blodprøven skal ske der i uge 8-9 stykker og jeg ville vente med at fortælle nogen det før du har været ved lægen.

Kommentér på:
ostedip og gravid i 6. uge

Annonce