{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Venskabsfamilier gennem Red Barnet. {{forumTopicSubject}}

Jeg har i et stykke tid gået og spekuleret på, om en venskabsfamilie gennem Red Barnet kunne være en mulighed for mig og min søn.
Så jeg vill høre, om der er nogen af jer herinde, som har gjort jer nogen personlige erfaringer med denne ordning, eller om I kender nogen, som har stiftet bekendtskab med det?

Grunden til, at jeg overvejer det er, at min søn ikke ser sin far, og han mangler noget mandligt input. Desuden arbejder jeg hver 2. weekend, hvor Liam normalvis bliver passet af min mor eller min far, men de passer begge to et fuldtidsjob, og jeg kunne godt tænke mig, at de skulle "aflastes" lidt, da de jo er ved at være lidt oppe i årene:)

For jer der ikke ved hvad det er, er her lige et link
(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Rengøring i lejlighed 1.000 kr.
  • Baghjul på cykel punkteret. 350 kr.
  • Vinduespudsning 700 kr.
  • rep. af vaskemaskine Miele W1 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Venskabsfamilier gennem Red Barnet.
  • #1   19. dec 2011 jeg syndes det lyder som en go ide vi har selv overvejer om bleve enten aflastning familje eller venskabs familje

• #2   19. dec 2011 Lytter lige med.

• #3   19. dec 2011 Er ikke lige gennem red barnet, men privat er vi "voksenvenner" for en dreng på 9 år.
    Han kan skrive hvis han har brug for at snakke og så ringer en af os til ham. Mest kæresten da det også er det mandlige han mangler i sin herdag.
    Han var jer i en periode fast hver 2 weekendt og det fungere rigtig godt.
    Jeg sys det er en fantastisk ting både for os og for ham..
    Ville gerne hjælpe flere men pga min alder er jeg åbenbart for ung:/

• #4   19. dec 2011 så har jeg søgt ind smiley

• #5   19. dec 2011 Nu har jeg i hvert fald sendt en ansøgning afsted. Så må vi se, om der overhovedet findes nogen venskabsfamilier i nærheden af, hvor vi bor (temmelig meget udkantsdanmark)

• #6   19. dec 2011 janni hvor er i da fra??

• #7   19. dec 2011 Jeg var selv i "aflastning" da jeg var yngre, da min familie altid har været meget indviklet, og min mor havde ikke overskud til at have mig på fuld tid og jeg har altid synes det var fantastisk at komme et sted hvor man bare kan være sig selv, og der er ingen bekymringer er... Idag er det... 11 år siden jeg kom i aflastning, og de er nu begge gået på pension, og har mig ikke officelt mere, men jeg kommer og besøger dem, vi snakker meget sammen og laver ting sammen ^^ ... Ud over mig ved jeg at de har haft 14 andre aflastningsbørn, før i tiden hvilket er rigtig flot synes jeg ! Konen derude har et kæmpe overskud, hun har 13 børnebørn og 15 aflastningsbørn (hvor'a hun har kontakt med 8 af dem) og så har hun to oldebørn, hun har haft kræft 3 gange, og har overlevet alle gangene, idag er hun 78 og hun tager stadig på lange gåture, i svømmehal med børnebørn og oldebørn, og hun har altid tid og lyst til at få besøg... Hun er stjernen i mit liv....

- Hvor kom jeg fra ? ... Nårh jo... Jeg synes bestemt i skal overveje en venskabsfamilie, da Liam kan få et frirum, og have den mandelige rolle i livet som du også nævner og du får selv et lille pusterum...

• #8   19. dec 2011 Michelle - vi bor i Nordjylland, sådan ca. 40 km. væk fra alle større byer smiley

• #9   19. dec 2011 okai mon ikke det kan lade sig gøre håber jeg for jer smiley

Kommentér på:
Venskabsfamilier gennem Red Barnet.

Annonce