{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.709 visninger | Oprettet:

Dorthe M
Dorthe M
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 56

tvangsfjernelse. {{forumTopicSubject}}

så er det blevet anbefalet fra kommunen at vores søn skal fjernes, pga manglende øjenkontakt.
han har fin øjenkontakt med os begge. vi har fået at vide at med den alder han har nu som snart er 11 måneder og han sidder og leger og han ved at hans forældre er i samme rum som ham, har han ikke behov for at kigge på hans forældre hele tiden. kun hvis der kommer en fremmed en i rummet, for lige at tjekke med hans forældre om det er okey. og det er kun det han gør. han tjekker sine forældre om det er okey at der er andre der kommer ind i hans hjem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tvangsfjernelse.
  • #1   18. dec 2011 Mon ikke der er andre ting der også spiller ind. Synes du har oprettet mange emner ang. Kritik fra forskellige instanser.
    Men det er selvfølgelig rigtig træls for jer, og jeg håber I finder en løsning som alke kan leve med.

• #2   18. dec 2011 Må altså melde mig enig med L J.. du har oprettet en del emner omkring jeres søn, og nu denne.. (: Det lyder altså som om der er mere i det end som så.

Men ja det rigtig træls for jer.

• #3   18. dec 2011 Man bliver da ikke fjernet fra hjemmet pga manglende øjenkontakt

• #4   18. dec 2011 Det er da trist at høre, men vil sige at der alligevel skal rigtig meget til før man fjerne børn hjemmefra. Min mor er socialrådgiver og arbejder netop med fjernelse af børn, og hun siger at der skal være tale om et virkeligt svigt af barnet før man skrider ind!

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#5   18. dec 2011 ja. det kan da godt være at jeg har lavet mange emner omkring vores søn. og hva så.?

og ja lykke. vi har en forældreevneundersøgelse. og den viser positiv ved os begge. smiley og nej. der ligger ikke enadet i det. udover at de er bekymrede for hans fremtidige udvikling. men hvem fanden kan se ind i fremtiden? hvis i er lige så gode hekse med en skide god krystal kugle, som kommunen og siger at man godt kan se ind i fremtiden, så er i fandme dygtige, for det står ikke nogen steder. og hvis vores søn er i god trivsel fysisk som psygisk kan de ikke fjerne ham uanset vores fortid diagnoser m.m. der er ingen der kan se ind i fremtiden.

• #6   18. dec 2011 Der siger da en del at du har oprettet flere emner omkring kommunens bekymringer om jeres evner som forældre, det viser jo at det netop ikke kun er manglende øjenkontakt der spiller ind her..

• #7   19. dec 2011 Benægtelse er en grim ting.

• #9   19. dec 2011 Man fjerner ikke et barn for sjov skyld,kan godt forstå det svært og apctere
    de har jo heller ikke fjernet børnene efter de grimmer sager der har været oppe lige med det samme,der skal virkelig meget til
    så der må jo være en eller anden grund til det
    det sørgeligt og en rigtig trist sitation for jer

• #10   19. dec 2011 Jeg er fuldstændig enig med Jette B. Selvom at det er nok så træls situation for jer. Men du skriver sådan et forum emne for at folk skal kunne kommentere det, og så er der jo ingen grund til at flyve sådan til vejrs. Hvis ikk du kan tage kommentarene skulle du nok lade være med at lægge æmnet op. Sorry men bare min mening

• #11   19. dec 2011 Dorthe..
    Jeg vil tro du har helt ret i at de ikke kan fjerne ham, hvis han er i god trivsel både psykisk og fysisk..
    Men det må jo være der at eksperterne på disse områder har bedømt at han ikke er det..

Jeg er slet ikke i tvivl om hvor usandsynlig hårdt det må være, at ha fået besked om at de nu har truffet deres afgørelse..
    Men prøv at vende den om, de gør det virkelig kun for din søns bedste..
    Det lyder som tomme ord, men ja man fjerner ikke børn bare for at ramme forældrene på deres fortid..

Håber på det bedste for dig, din kæreste og jeres søn smiley

• #12   19. dec 2011 Øv hvor trist. Især for din søn.

• #13   19. dec 2011 De fjerner altså ikke bare børn ved dårlig øjenkontakt.
    Jeg har altid haft svært Ved og have øjenkontakt med med folk og det er i alle aldre og
    Det ved min sp'er godt. ( men øver også rigtig meget med øjenkontakt )
    Jeg har da stadig begge mine børn og har aldrig fået af vide at de vil blive fjernet pga dårlig øjenkontakt.

• #14   19. dec 2011 Om det lyder underligt eller ej, må det jo være som hun siger.

Man burde da tro TS ved hvad der foregår. Når det er hende det handler om sammen med hendes barn.

Synes ikke man kan tillade sig at stille spørgsmålstegn med om det TS siger at sandt eller falsk.

Nå, men Øv hvis de mener at øjenkontakten er dårlig.
    Mit råd er at få fat i en advokat til at køre jeres sag, inden barnet bliver fjernet. Det er nemmere at køre en sag når barnet stadig bor hjemme.

Held og lykke herfra og god jul..

• #15   19. dec 2011 Ved en tvangsfjernelse er det jo netop at forældrene ikke selv kan se årsagen, hvis nu man kunne accepterer årsagerne, så kunne man også arbejde med dem
    Og en tvangsfjernelse ville ikke være relevant.

• #16   19. dec 2011 charlotte H..

Netop.. Var lige ved og skrive uden a have LÆST alle indlæg..
    Men burde man så ikke lære og være forældre og forældre selv ka tage sig a deres børn??

Min søn mangled os øjnkontakt som baby.. Men det var fordi jeg ikke vidste hvor meget det betød og havde svært ved og sidde og pludre med mit barn.. Jeg har aldrig haft et barn!!!
    Men sundhedsplejsken hjalp mig igennem.. Og vi fik orden på kontakt og der har aldrig været snak om a fjerne mit barn..!
    Han er 4½ i dag.. smiley

Men har i snakket om mor/barn hjem??

Og synes der er nogle a jer som dunker TS i hoved fra andre enmer.. Det er da tavligt og sige KOMMUNEN HAR RET uden og kende personen!!! smiley
    Man skriver jo herinde fordi man vil snakke og komme til råds..!

• #17   19. dec 2011 jeg har en veninde der kom på et hjem pga manglende øjnkontakt, dog vidste det sig senere at drengen var langsynet og derfor ikk ville have den tætte øjnkontakt...

men hun fik ikk fjernet sit pga det....

men ja det er træls

• #18   19. dec 2011 Søde Dorthe, hvor er jeg dog ked af at høre at du står i sådan en forfærdelig situation!!
    Er i evt. Blevet tilbudt anden hjælp så som aflastning, familie skole, ekstra besøg i hjemmet??
    Har i evt. Afvist noget fra kommunens tilbud? For det kan være en årsag til at man går ind og tvangsfjerner, at i ikke modtager hjælp, og at i ikke vil samarbejde, for samarbejder man ikke er de mere bekymret end ellers da de er bange for at miste barnet helt!?
    En tvangfjernelse behøver nødvendigvis ikke at være en skidt ting, det er en hjælp til forældre som oftes ikke kan rumme opgaven som forældre, som så oftes ikke kan tilside sætte egne behøv før barnet. Og mange forældre arbejder så på at kunne få deres børn tilbage. Det jeg mener er at man i samråd med kommunen arbejder på at blive gode og omsorgsfulde forældre!!
    Jeg håber at i på sigt får jeres dejlige dreng hjem igen! Og husk, en tvangfjernelse er ikke nødvendigvis en negativ ting !! Det gør ondt, men se det fra din knægts side.
    Kender dig ikke eller din konkrete situation, men er sikker på du er moden og voksen nok til at klare det!

Til jer andre!!!!
    Hvor burde i da skamme jer !!
    Hva bilder i jer ind!?
    Selvfølgelig er det svært at acceptere men er sikker på Dorthe opretter for at få en smule sympati og måske forståelse for sin egen situation!! Prøv at sæt jer i hendes sted i stedet for at rakke hende ned i stor stil !!!
    Håbet i har dårlig smag i munden ! Øv hvor er i da modbydelige!!
    Det er nemt at gemme sig bag skærmen! HVA

• #19   19. dec 2011 jeg skrev mit for at vise at det ikk er grund nok til at fjerne et barn, men når hun ikk skriver hva deres grunde er til at de vælger at fjerne barnet, begynder folk jo og snakke om ting og sager....

det kunne være at TS skulle skrive lidt mere om deres begrundelse, for tvivler på at de fjerner et 11 mdr barn pga manglende øjnkontakt, det er jo noget der skal være fra start af og så burde de jo nok have fjernet det der hvis de mente der ikk var/ er øjnkontakt nok...

bare min mening

• #20   19. dec 2011 Kunne man ikke bare støtte en person som er ved at få taget sit barn fra sig? Om det er berettiget eller ej, så er det jo helt forfærdeligt og det burde vi som mødre da om nogen kunne sætte sig ind i.

Synes det er rigtig uhyggeligt at se hvor lidt medfølelse i har for ts. Tænk at skulle sidde og forsvare sig selv når man lige har fået sådan en besked.. Skam jer.

Til TS: Håber på det bedste for jeres søn og jer. det må være helt forfærdeligt det i gennemgår! Stort trøstekram herfra

• #21   19. dec 2011 ja jeg har fulgt med på sidelinjen i denne sag....

har som sagt en veninde der har været samme igennem med hendes søn. altså øjnkontakt og even som forældre. og hun kom hjem med hendes søn igen og hun var alene om det....

men ud fra hva hun ellers skriver, virker det lidt underligt at de vælger at fjerne barnet når alt andet er fint?
    man går ikk ind og laver en tvangsfjernelse med mindre der virkelig er tale om svigt af barnet

• #22   19. dec 2011 Hva jeg ka se ud fra profilen.. Er de jo ikke særlig gamle forældre..!!

Det ka jo os være lige meget hva hun skriver.. så det jo en trist sag..

Og er meget enig med Line..
    prøv og støt lidt op omkring..

Det ska jo ikke være sådan man føler der kun er plads til GODE forældre herinde..!!!

• #23   19. dec 2011 Her kommer det lige et lille udkast af paragraf 58, som der den de bruger iforbindelse med tvangsfjernelse. det er også mere så TS kan de hvilke begrundelse de eventuelt kunne have brugt ( ved ikk om de sender sådan noget med)

Anbringelse uden for hjemmet uden samtykke

§ 58. Er der en åbenbar risiko for, at barnets eller den unges sundhed eller udvikling lider alvorlig skade på grund af

1) utilstrækkelig omsorg for eller behandling af barnet eller den unge,

2) vold eller andre alvorlige overgreb,

3) misbrugsproblemer, kriminel adfærd eller andre svære sociale vanskeligheder hos barnet eller den unge eller

4) andre adfærds eller tilpasningsproblemer hos barnet eller den unge,

kan børn og unge-udvalget uden samtykke fra forældremyndighedens indehaver og den unge, der er fyldt 15 år, træffe afgørelse om, at barnet eller den unge anbringes uden for hjemmet, jf. § 52, stk. 3, nr. 8. Der kan kun træffes en afgørelse efter 1. pkt., når der er begrundet formodning om, at problemerne ikke kan løses under barnets eller den unges fortsatte ophold i hjemmet.

Stk. 2. Når hensynet til barnet eller den unge på afgørende måde taler for det, kan børn og unge-udvalget beslutte, at barnet eller den unge skal anbringes uden for hjemmet efter stk. 1, selv om forældremyndighedens indehaver og den unge giver samtykke til anbringelse efter § 52, stk. 3, nr. 8.

Stk. 3. Såfremt en ung, der er fyldt 15 år, erklærer sig enig i anbringelsen, kan børn og unge- udvalget uanset betingelserne i stk. 1 træffe afgørelse om at anbringe den unge uden for hjemmet, jf. § 52, stk. 3, nr. 8, når anbringelsen må anses for at være af væsentlig betydning af hensyn til den unges særlige behov og problemerne ikke kan løses under den unges fortsatte ophold i hjemmet.

Stk. 4. Afgørelser efter stk. 1-3 kan træffes foreløbigt efter reglerne i § 75, når betingelserne herfor er opfyldt.

• #24   19. dec 2011 Nadia, okay jeg var 18 da jeg blev mor, og det
    Var ingen problem ! Og er nu mor til to børn og jeg er 24 ?? Alder har igen sammenhæng til evner Til at være gode
    Forældre :)!

Jeg har da også læst andre emner, men det giver mig ikke ret til at dømme !!

• #27   19. dec 2011 Hende C: Jeg tror ikke Nadia skrev noget i en dårlig mening at de var unge...

• #28   19. dec 2011 Hende C

Jeg var selv ung mor.. Og mener os bare at man ved jo ikke bedre end det man selv har oplevet..
    Og mener at det ka være de ska have mere hjælp..

Men ingen af os kender det her par.. Så man ka jo ikke rigtig sige noget om sagen..

• #29   19. dec 2011 Næh men forstår ikke hvorfor det skulle nævnes så smiley

• #31   19. dec 2011 Nej men fred om deres alder smiley
    Jeg er selv barn der har været i aflastning i 10år, jeg er barn der har været tvangsfjerner i to år på kostskole, jeg blev mybdiggjod som 17 årrig. Så jeg ved hvor positivt det kan være at ens forældre får hjælp !!
    En ting er at min mor levede i benægtelse og aldrig tog hjælpen til sig, det ønsker jeg ikke at ts skal gøre!! Hvis min mor havde taget sig sammen havde det ikk endt intvangsfjerne og myndiggørrelse.

Søde Dorthe , jeg håber det bedste for dig og sin dreng:)! Og han en dejlig jul

• #33   19. dec 2011 Det gør mig ondt for jer men ikke mindst for jeres søn.

Er I blevet tildelt en advokat som kan forklare jer nøjagtigt hvad grunden til tvangsfjernelsen er? og hvad den indebærer?

I har nogle rettigheder MED MNDRE I har modsat jer evt hjælp og støtte for så fratages rettighederne igen.

Jeg håber det bedste for jer alle, ikke mindst jeres søn, som er det største offer i det her.

• #34   19. dec 2011 Det var tegnet på at man måske ska have lidt hjælp og man ikke ved alt i verden..!

Jeg kommer os fra en lorte familie..
    Men har selvlært en masse ting .. Men jeg har aldrig haft ordenlig kærlighed og kontakt så det jo os svært og give videre..

Jeg har så ingen besvær med a give kærlighed i dag eller kontakt.. Men det har da været et arbejde.. smiley

Og i dag er jeg 24 år og venter nr to.. Og ved da en hel masse mere end står som 19 årige med et barn og man er lost...

Så burde det jo ikke være rigtig a kommunen ikke hjælper på andre måder end sige tvangsfjernelse fx.. smiley

Og ingen a os ved om TS om hun har sagt nej til tilbud osv..!??
    Det ka jo være svært og indrømme man har brug for hjælp.. !!

• #35   19. dec 2011 nogle gange er det svært at se sine egne fejl og mangler, men måske er det netop det rette tidspunkt for jer, lige nu?

I har alt at miste, og et realistisk samarbejde er vist på sin plads.

jeg håber der vil blive taget hånd om jeres søn!

• #36   19. dec 2011 Såfremt at tvangsfjernelsen er uberettiget vil den falde i børn og unge udvalget og hvis den ikke gør det er der mulighed for at anke og sagen vil så ryge i ankestyrelsen, så barnet bliver ikke fjernet med tvang medmindre der er grundlag herfor, retssikkerheden er ret stor på det område, da det er et stort og meget dyrt indgreb i en familie, som der ikke bliver gjort grundet forældres alder eller manglende øjenkontakt!!

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#37   19. dec 2011 jeg vil lige sige til jer alle sammen: alt hvad sundhedsplejersken har skrevet og sagt er positivt og det har det altid været. hverken mig eller min mand har slået vores søn, har/haft misbrug af stoffer eller alkohol. vi tilside sætter vores behov og koncentrere os om vores søn. som også beskrevet før, må vi som forældre ikke skændes ifølge kommunen. inden min søn blev født og kommunen fik at vide at jeg havde en lille personlighedsforstyrrelsen som kun er et øjebliksbillede pga min alder, fjernede de mig som mor for min søn. vores søn følger alle udviklingstrin, og når han sidder og leger, fordyber han sig i sit legetøj. han ved at hans forældre er sammen med ham, men han har ikke behov for at kigge på sine forældre døgnets 24 timer. han er jo ikke 4 måneder mere. vi startede selv tidligt i min graviditet at søge hjælp hos kommunen fordi det jo er vores første barn og vi ikke vidste hvordan man gjorde. der blev skrevet i vores papirer at vi skulle ha støtte og vejledning til at blive forældre. vi har fået det lige modsatte. vi har selv måtte gå ind på nettet for at finde ud af hvornår han gør hvad, hvornår han må få noget andet at spise. og jo, deres grundlag ligger på manglende øjenkontakt. det står i vores raport. og der har altid været en god relation mellem barn og forældre. vores søn er altid glad og smilende. men kommer der fremmede hen til ham, ser han dem lige an først og kigger op på sine forældre for at se om det er ok. han reagere som han skal. han er i god trivsel og udvikling. og han er alderssvarende. (kan vi selv se, og siger sundhedsplejersken også.) vi skal til læge med ham i morgen for at få undersøgt hans motoriske udvikling, og hans øjenkontakt. vores læge forstår ikke hvorfor det er nødv endigt. men det er noget vores advokat mener er godt for vores sag at have på papir. vores læge kan ikke se nogen fejl ved ham. der har ikke været nogen bekymring fra kommunens side før vores søn begyndte at kravle. men efter at han begyndte at kravle, er bekymringen opstået. kommunen mener at vi ikke har behov for mere hjælp. som jeg også har skrevet i et andet indlæg, prøvede vi at foreslå martemeo metoden, men det sagde de nej til da det ikke kunne hjælpe med de bitte små skænderier vi har. alle forældre skændes. og vi har foreslået aflastnings familie, og har fået afslag. vi har forslået at komme på et andet behandlings hjem, da vi ikke kan samrbejde med det sted vi er nu, og vi fik afslag. og grunden til at vi ikke kan samrbejde med det sted vi er, er fordi at vores kontakt person hele tiden skal snakke til vores søn, uanset hvad han laver. og det lyder sådan her: shane? shane? kig lige på else shane? shane. hvor er du? total belastende. men vi håber selv på det bedste.

• #39   19. dec 2011 hvis det hele er så positivt, hvorfor så tvangsfjerne ham ?
    jeg kan ikk se logikken i det....

• #40   19. dec 2011 mor til 2,
    nej. det kan jeg heller ikke..

• #41   19. dec 2011 det er vel klart at Dorthe har oprettet flere tråde om den her sag - den betyder jo meget for hende - for pokker der oprettes dagligt tråde om plukveer, hård mave, dumme kærester - og mange gange flere af samme person så det er vi da vant til som BG-bruger.......

jeg er da ked af det på jeres families vegne og håber I kan samarbejde med de fagpersoner der nu skal være om jeres barn, så kan det jo være at I på sigt kan få ham hjem igen - og at I ikke mindst bliver ved at være vigtige personer i jeres søns liv smiley

• #42   19. dec 2011 De forstår det jo heller ikke selv...

Kommuner er mærkelige nogle gange.. Desværre

• #43   19. dec 2011 har i forøvrigt været til øjenlæge med ham ( jeg har jo selv et næsten blindt barn- blindt på et øje og ser ca 10 % på det andet men hun ser seende ud - hvis du forstår)

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#44   19. dec 2011 vi har været til en boel test. og den er fin. men vi bor i Aalborg kommune. og den er slem nok i forvejen. der skal ikke ret meget til før de fjerner et barn. ude på det sted hvor vi er nu, er der tre familier udover os, der har fået at vide at barnet skal fjernes, og uden pis, alle har fåået det samme at vide som vi har. selv vores advokat er pisse træt af Aalborg kommune fordi de ikke tager imod de råd som forældrene kommer med. men der er ikke noget galt med hans øjene. for vi har den fineste kontakt med ham. han pludre rigtig meget herhjemme, og er glad og smilende. men lige så snart vi kommer ud på det sted vi er på som hedder victoria huset, pludre han ikke særlig meget,. han viser ingen glæde. først når vi har forladt stedet igen og er kommet hjem i vante trygge omgivelser.

• #45   19. dec 2011 Hvor gammel er han??

Han starter vel i vuggestue snart???

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#46   19. dec 2011 Nadia S: han er snart 11 måneder, og jo det gør han

• #47   19. dec 2011 Går han i vuggestue eller dagpleje??

For de har jo det bedste udsagn... !!!
    Da de har ham dagligt

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#48   19. dec 2011 lige pt går han her hjemme da han er skrevet op til en vuggestue.

men hva mener i er vante og trygge omgivelser for et barn. selvom barnet i 10 måneder har været i dagbehandling. 4 timer hver dag.

• #49   19. dec 2011 Har en veninde ...
    Hun var på mor barn hjem og kom hjem fordi de mente hun havde det godt..!

Og 3 mrd efter tog de ham fra hende fordi han ikke lavede fremskridt.. Han er så i familie pleje i dag og de har muligvis mistanke om autime eller lign..! ??

men han er for lille til og ku se det på.. han er 1½ år eller 2 år nu..

Og hun har jo heller ikke fået en chance.. det var bare sådan det var!!!

Har en anden bekendt som er psykisk syg.. Fik a vide hun vil få alt den hjækp hun ku få og hun tog stadig medicin osv.. Og barnet var så gammelt det ikk ku fjernes .. siger de hun får det tvangsfjernet ved fødsel!!!
    Det er grimt hun ikke har fået en chance for a vise hun ka være mor.. (og ved så heller ikke om det vil gavne baby)

Men ved de begge to er okay glade for plejefamilierne..! Og er du egnet som mor synes jeg du ska kæmpe ligesom hende hannah i de unge mødre..!!!
    Og så vise dem du/i godt ka.. Enhver familie ka komme op og diskutere.. Men med måde.. smiley

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#50   19. dec 2011 kan kun give dig ret nadia.

men inden jeg fik mine diagnoser og fik medicin, dømte de mig uegnet som mor. og det som statestikkerne viser, er kun hvis du ikke får hjælp i tide. jeg fik hjælp i en meget tidlig alder pga min baggrund som ikke er så god. og alt det jeg ikke har fået, giver jeg videre til min søn hvis du forstår. jeg kunne aldrig drømme om at gøre min søn fortræd, og det samme med min mand. vores advokat har aldrig hørt noget ligende. vores sag er en af de væreste han har. fordi Aalborg kommune er så gode til at bedømme folk uden at ha givet dem en chance. de er også bekymrede fordi vi begge har været tidligere anbragt på opholdssteder. det kan sq da ikke være rigtigt at vi ikke kan få børn uden at de skal fjernes bare fordi vi har været tidligere anbragt. ja undskyld mit sprog. hvis de fjerner vores søn, giver de jo heller ikke ham mulighed for at få børn når han bliver voksen. så er han jo også tidligere anbragt.

• #51   19. dec 2011 Ej hold dog lige inde med de vilde konspiratonsteorier.

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#52   19. dec 2011 er det til det jeg har skrevet eller hvad charlotte.? hvis det er det, fortæller jeg bare hvad kommunen har sagt. og igen er det forskelligt fra kommune til kommune. det kan da godt være at jeg ikke lige bor i en lige så perfekt kommune som jer, men jeg har da lov til at fortælle hvad vi har fået at vide.

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#53   19. dec 2011 der er ingen beviser. der er ingen gode grundlag og alvorlige grundlag for at de vil fjerne vores søn. og det har jeg skrevet 117 gange nu. og det er altså ikke normalt at 3-4 familier på 14 dagen får at vide at deres børn skal fjernes på samme grundlag som vi har fået at vide. deres børn skulle bare fjernes hurtigst muligt. men alligevel på samme grundlag. og jo, samme grundlag, for vi har læst deres papirer. og hvis vores grundlag var så bekymrende som kommunen siger, så havde de ikke ventet til efter jul med at finde en dato til børn og unge udvalget. og jeg stoler ikke på faglige folk som ikke selv har børn. og det har også været i tv at de fleste plejefamilier i danmark er ikke uddannet, og det nægter vi at lade vores søn komme ud i. og i loven står der at kommunen skal undersøge om der er nogen fra familien der kan tage sig af vores søn i stedet for os. og der kommer også snart til at stå i sundhedsstyrrelsen at familien SKAL tage sig af barnet hvis forældrene ikke selv kan. og da kommunen ikke har nogle beviser, kan de ikke fjerne ham. for der skal beviser til.

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#54   19. dec 2011 vi samarbejder alt det vi kan. men hvorfor i det hele taget fjerne et barn der har det godt. og som er glad for at være hos sine forældre. han ville jo ikke være i god trivsel og udvikling hvis han ikke havde det godt, og hvis hans forældre ikke var gode ved ham.

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#55   19. dec 2011 jeg har næsten siddet og skrevet til jer hvad de har besluttet udfra vores raporter. og det jeg har skrevet til jer, er de grundlag som står i vores raport. og vores advokat har også sagt at hvis vores søn udvikser sig fysisk såvel som psykisk kan de ikke bruge fores fortid imod os. og han har speciale inden for tvangsfjernelser. og han kender Aalborg kommune. og han har aldrig haft så mange sager om tvangsfjernelse som han har fra Aalborg. det er jo ikke brønderslev sagen det her.

• #56   20. dec 2011 Dorthe,
    jeg forstår godt at du oplever det som om hele verden er imod jer.
    MEN, uden at kende hverken dig, din kæreste eller din søn, så kan jeg i min vildeste fantasi ikke forestille mig, at man starter en sag om tvangsanbringelse, uden at have et rigtig godt grundlag!

Var jeg dig ville jeg begynde at samarbejde med kommunen, frem for selv at forsøge at bestemme hvad der skal ske - for det tog er kørt.
    Jeg tror det vil være i jeres bedste interesse, hvis I går med til en frivillig anbringelse. For så står I meget bedre, og har større mulighed for succes, i forhold til et fremtidigt samarbejde mellem jer og kommunen.

Lenchick har ret i alle de ting hun skriver - man fjerner IKKE bare børn, blot for at gøre det. Det er en streng og dyr proces.
    Ligeledes bliver jeres søn heller ikke anbragt, fordi en sagsbehandler har set sig sur på jer. Det er ikke een person som bestemmer den slags, det er et helt hold af eksperter som vurderer om ikke barnet vil trives bedre, uden for hjemmet.

• #57   20. dec 2011 Nu mor,
    de er på et hjem? Der er da god mulighed for hjælp og støtte.

Og de fleste belastede får jo meget meget regelmæssige besøg af SP..

Ja, den skal være gal. Netop derfor tror jeg på at den ER gal, når de vil prøve at anbringe barnet. Det er ikke noget kommunen bare gør, for at være på tværs. Sådan foregår det altså ikke.

Og er den gal, er det til hver en tid bedre for barnet at være anbragt!

• #58   20. dec 2011 Det er jo os ud fra hva TS skriver...!!

Virker det jo som om barnet trives.. og forældrene her er velfungerne.. SÅ er det da vigtigste a få den rette kærlighed a sin mor og far.. Det er da det vigtigste i verden.. på længere sigt ka man føle svigt osv (barnet) uanset om mor er velfungerene eller ej..
    Der er da dem som ikke ka tage sig a deres barn .. Og hvor barnet har bedst af og få den rette kærlighed fra andre.. !!!!!

• #59   20. dec 2011 Men, jeg tror bare at TS kun ser det fra sin egen synsvinkel (sådan er vi mennesker jo oftest) og ikke ser de problemer, som jeg tror på at der er.

og nej, det er ikke altid skadeligt at være anbragt.

Har en veninde/bekendt som blev anbragt som 11-årig, og hun er ekstremt velfungerende i dag! Jeg anede ikke at hun var plejebarn, før hun fortalte det!
    Hun har boet hos plejefamilien til hun var 21 (længere må man ikke) og har altid boet i gå-afstand af sine biologiske forældre som hun dermed stadig har haft kontakt med.
    Men hun er simpelthen så velfungerende, og det kom virkeig bag på mig at hun havde sådan en fortid. Jeg har arbejde sammen med hende i 5 år, og snakket meget med hende, men først for et år siden, fandt jeg ud af det.

Så nej, det er langt fra altid skadeligt at være anbragt!

• #60   20. dec 2011 Det er ikke skadeligt..
    Men det er da bedst og have sine egne rigtige forældre..!
    Og du ka ikke altid være heldig med plejefamilien såsom med rigtige forældre..!

• #61   20. dec 2011 Nadia,
    der er nu alligevel større chance for at være ønsket hos en plejefamilie, end hos ens rigtige forældre...

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#63   25. dec 2011 vores advokat bad os om at få vores søn undersøgt motorisk. da vi ringede til vores læge og bad om en tid til en undersøgelse, vidste vores læge ikke hvorfor han skulle undersøge vores søn, da han ikke synes at der var nogen grund til at undersøge ham. men vi fik en tid. da vi så kom der ind, ville han ikke undersøge ham motorisk. han blev målt og vejet og lyttet på. og alt så fint ud. de gange hvor vores læge har "hilst" på vores søn, synes han ikke at der er noget at komme efter. og vores advokat har sagt, at hvis vores søn trives fysisk såvel som psykisk er der ikke noget at komme efter uanset vores fortid og diagnoser. er der nogen af jer der har hørt om hende fra de unge mødre der har rusket sit barn, så barnet er hjerneskadet. eller om den far der slog sin 3 årige søn ihjel ved at putte ham ind i tørretumbler og tændte den. sådan nogle fortjener ikke at ha børn. vores advokat er kendt med Aalborg kommune, og har speciale inden for tvangsfjernelser. og har speciale inden for at kommunen dummer sig. og han har rigtig mange ikke grundlæggende sager fra Aalborg kommune. og han har mange sager fra sted vi er på. selv ankestyrrelsen vil ikke gå med til at fjerne et barn på de grundlag vi har fortalt dem som aalborg kommune har givet.

• #64   25. dec 2011 Jamen så har I jo ikke noget at være bekymret over?!

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#65   25. dec 2011 det har vi jo heller ikke. jeg er bare træt af at uanset hvad jeg skriver herinde bliver jeg nermest trampet på. så er jeg jo nødt til at gå i flere detaljer. min svigerinde fik sit barn fjernet pga manglende øjenkontakt.(Aalborg kommune) en af mine veninder fik sit barn fjernet pga manglende øjenkontakt. (Aalborg kommune) tre familier ude på det sted vi er på, har fåët deres barn fjernet pga manglende øjenkontakt. (Aalborg kommune.) så der er ingen der skal sige at Aalborg kommune ikke bare sådan lige fjerner børn. for nej, jeg ved da godt at man ikke kan fjerne et barn bare pga manglende øjenkontakt. men det er det der står i vores og i de andre forældres papir.

• #66   25. dec 2011 Jeg aner intet om hvor meget der skal til for at kommunerne tvangsfjerner et barn, men jeg syntes tit at de som får et barn fjernet siger "jamen alt er som det skal være, barnet mangler intet, og de fjerner bare alle børn osv. " Og jeg tror grunden til at de som får et barn fjernet siger sådan, er fordi de ikk selv kan se hva der er galt. Kunne de se hvad der var galt var der jo ingenting at fjerne barnet for, for så kunne kommunen samarbejde med dem, om at få det til at fungere.

Kender selv en som har fået sit barn fjernet efter et ophold på mor-barn hjem og hun siegr præcis det samme, altså at HUN intet galt kan se i det hun gør for sit lille barn. Men NEJ de fjerner bestemt ikke bare børn uden en super god grund, er jeg sikker på .. det koster jo kommunen en hulens masse penge. Det er rigtig synd for jer og i fortjener al den støtte i kan få fra venner og familie, jeg håber at i finder ud af det så alle har det godt med det.

• #67   26. dec 2011 Jamen helt sikkert, at de ikk selv kan se det. De tror jo de gør det bedste for deres børn og de vil dem helt sikkert også det bedste, men ikk selv kan se hvad det bedste er.
    Så vidt jeg ved skal der MEGET til for at børn fjernes fra forældrene, det er ikke noget kommunen bare lige gør !!

• #68   26. dec 2011 Linda siger præcis det jeg prøvede på længere oppe..

Som forældre kan vi sjældent se vores egne fejl. Og i sådanne tilfælde som her, er det bare SÅ vigtigt at andre går ind og påpeger det.

når forældrene så stadig ikke vil se problemerne, er det svært at samarbejde om en løsning..

• #69   26. dec 2011 ACS - Nemlig smiley Syntes kun at det er godt at andre tør gribe ind, så barnet kan få det bedst muligt.
    Jeg tror næppe at kommunen fjerner børn, for at de skal få det dårligt, så jeg tror at de har deres grunde til at vælge at fjerne ham.

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#70   4. nov 2012 hvad mener i så om støttet samvær uden min samtykke?

• #71   4. nov 2012 Støttet samvær?
    Altså hvor I overvåges og du får rådgivning og støtte af en børnesagkyndig? Var det mig, ville jeg helt klart takke ja. Generelt ville jeg i din situation forsøge at være så samarbejdsvillig som muligt - så længe jeg ikke følte det overskred mine grænser.

hvordan går det med det hele? Hvor meget ser du din søn, og hvordan er fremtdsudsigterne?

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#72   5. nov 2012 jeg har fået at vide at det ikke er overvåget samvær, men en støtte person som skal være der under hele samværet, og derefter skrive rapport om det. jeg mener selv at det er overvåget samvær, men det siger kommunen at det ikke er.

min søn har været i pleje i et halvt år nu. lige pt se jeg min søn hver onsdag i en time, og fra den 20 nov bliver det hver anden tirsdag, i halv anden time, da samværet bliver flyttet hjem til min mor.

• #73   5. nov 2012 Jeg tror forskellen er at overvåget samvær, er for at sikre at barnet ikke lider overlast - altså at SE hvordan samværet kører. Hvorimod det der er for at støtte dig, og hjælpe dig til at være sammen med din søn på en god måde.

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#74   7. nov 2012 kommunen må slet ikke bede en støtte person, som kun er med som støtte, om at skrive rapport. det er ikke påkrævet i lovgivningen

• #75   7. nov 2012 Jeg undre mig over at samværet skal være hos din mor? Blev du ikke fjernet derfra som barn?

• Dorthe M
    Dorthe M Tilmeldt:
    okt 2011

#76   8. nov 2012 en af grundene til at det skal være hjemme ved min mor er fordi at kommunen mener at der er en dårlig stemning når jeg er til samvær. og har snakket med plejemoren om det, og hun synes ikke at der er en dårlig stemning. og en af de andre til det, det er, at det er noget jeg selv har valgt, da jeg ikke vil gå over plejeforældrenes grænser. jeg har ikke fået at vide hvad jeg må og ikke må når jeg er sammen med min søn. jeg kan ikke være mig selv sammen med ham, som hvis det havde været hjemme ved hans mormor, eller ved mig. så derfor.

Kommentér på:
tvangsfjernelse.

Annonce