4.709 visninger
|
Oprettet:
tvangsfjernelse. {{forumTopicSubject}}
så er det blevet anbefalet fra kommunen at vores søn skal fjernes, pga manglende øjenkontakt.
han har fin øjenkontakt med os begge. vi har fået at vide at med den alder han har nu som snart er 11 måneder og han sidder og leger og han ved at hans forældre er i samme rum som ham, har han ikke behov for at kigge på hans forældre hele tiden. kun hvis der kommer en fremmed en i rummet, for lige at tjekke med hans forældre om det er okey. og det er kun det han gør. han tjekker sine forældre om det er okey at der er andre der kommer ind i hans hjem.
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Men det er selvfølgelig rigtig træls for jer, og jeg håber I finder en løsning som alke kan leve med.
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Men ja det rigtig træls for jer.
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 284 Svar: 1.306
nov 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 16 Svar: 439
okt 2011
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 56
og ja lykke. vi har en forældreevneundersøgelse. og den viser positiv ved os begge.
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
aug 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 47 Svar: 680
de har jo heller ikke fjernet børnene efter de grimmer sager der har været oppe lige med det samme,der skal virkelig meget til
så der må jo være en eller anden grund til det
det sørgeligt og en rigtig trist sitation for jer
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Babyer: 1 Emner: 13 Svar: 71
mar 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 39
Jeg vil tro du har helt ret i at de ikke kan fjerne ham, hvis han er i god trivsel både psykisk og fysisk..
Men det må jo være der at eksperterne på disse områder har bedømt at han ikke er det..
Jeg er slet ikke i tvivl om hvor usandsynlig hårdt det må være, at ha fået besked om at de nu har truffet deres afgørelse..
Men prøv at vende den om, de gør det virkelig kun for din søns bedste..
Det lyder som tomme ord, men ja man fjerner ikke børn bare for at ramme forældrene på deres fortid..
Håber på det bedste for dig, din kæreste og jeres søn
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 2 Svar: 532
Jeg har altid haft svært Ved og have øjenkontakt med med folk og det er i alle aldre og
Det ved min sp'er godt. ( men øver også rigtig meget med øjenkontakt )
Jeg har da stadig begge mine børn og har aldrig fået af vide at de vil blive fjernet pga dårlig øjenkontakt.
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 80 Svar: 273
Man burde da tro TS ved hvad der foregår. Når det er hende det handler om sammen med hendes barn.
Synes ikke man kan tillade sig at stille spørgsmålstegn med om det TS siger at sandt eller falsk.
Nå, men Øv hvis de mener at øjenkontakten er dårlig.
Mit råd er at få fat i en advokat til at køre jeres sag, inden barnet bliver fjernet. Det er nemmere at køre en sag når barnet stadig bor hjemme.
Held og lykke herfra og god jul..
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 42 Svar: 902
Og en tvangsfjernelse ville ikke være relevant.
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 88 Svar: 1.060
Netop.. Var lige ved og skrive uden a have LÆST alle indlæg..
Men burde man så ikke lære og være forældre og forældre selv ka tage sig a deres børn??
Min søn mangled os øjnkontakt som baby.. Men det var fordi jeg ikke vidste hvor meget det betød og havde svært ved og sidde og pludre med mit barn.. Jeg har aldrig haft et barn!!!
Men sundhedsplejsken hjalp mig igennem.. Og vi fik orden på kontakt og der har aldrig været snak om a fjerne mit barn..!
Han er 4½ i dag..
Men har i snakket om mor/barn hjem??
Og synes der er nogle a jer som dunker TS i hoved fra andre enmer.. Det er da tavligt og sige KOMMUNEN HAR RET uden og kende personen!!!
Man skriver jo herinde fordi man vil snakke og komme til råds..!
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 186 Svar: 2.352
men hun fik ikk fjernet sit pga det....
men ja det er træls
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Er i evt. Blevet tilbudt anden hjælp så som aflastning, familie skole, ekstra besøg i hjemmet??
Har i evt. Afvist noget fra kommunens tilbud? For det kan være en årsag til at man går ind og tvangsfjerner, at i ikke modtager hjælp, og at i ikke vil samarbejde, for samarbejder man ikke er de mere bekymret end ellers da de er bange for at miste barnet helt!?
En tvangfjernelse behøver nødvendigvis ikke at være en skidt ting, det er en hjælp til forældre som oftes ikke kan rumme opgaven som forældre, som så oftes ikke kan tilside sætte egne behøv før barnet. Og mange forældre arbejder så på at kunne få deres børn tilbage. Det jeg mener er at man i samråd med kommunen arbejder på at blive gode og omsorgsfulde forældre!!
Jeg håber at i på sigt får jeres dejlige dreng hjem igen! Og husk, en tvangfjernelse er ikke nødvendigvis en negativ ting !! Det gør ondt, men se det fra din knægts side.
Kender dig ikke eller din konkrete situation, men er sikker på du er moden og voksen nok til at klare det!
Til jer andre!!!!
Hvor burde i da skamme jer !!
Hva bilder i jer ind!?
Selvfølgelig er det svært at acceptere men er sikker på Dorthe opretter for at få en smule sympati og måske forståelse for sin egen situation!! Prøv at sæt jer i hendes sted i stedet for at rakke hende ned i stor stil !!!
Håbet i har dårlig smag i munden ! Øv hvor er i da modbydelige!!
Det er nemt at gemme sig bag skærmen! HVA
apr 2008
det kunne være at TS skulle skrive lidt mere om deres begrundelse, for tvivler på at de fjerner et 11 mdr barn pga manglende øjnkontakt, det er jo noget der skal være fra start af og så burde de jo nok have fjernet det der hvis de mente der ikk var/ er øjnkontakt nok...
bare min mening
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
Synes det er rigtig uhyggeligt at se hvor lidt medfølelse i har for ts. Tænk at skulle sidde og forsvare sig selv når man lige har fået sådan en besked.. Skam jer.
Til TS: Håber på det bedste for jeres søn og jer. det må være helt forfærdeligt det i gennemgår! Stort trøstekram herfra
apr 2008
har som sagt en veninde der har været samme igennem med hendes søn. altså øjnkontakt og even som forældre. og hun kom hjem med hendes søn igen og hun var alene om det....
men ud fra hva hun ellers skriver, virker det lidt underligt at de vælger at fjerne barnet når alt andet er fint?
man går ikk ind og laver en tvangsfjernelse med mindre der virkelig er tale om svigt af barnet
mar 2008
Det ka jo os være lige meget hva hun skriver.. så det jo en trist sag..
Og er meget enig med Line..
prøv og støt lidt op omkring..
Det ska jo ikke være sådan man føler der kun er plads til GODE forældre herinde..!!!
apr 2008
Anbringelse uden for hjemmet uden samtykke
§ 58. Er der en åbenbar risiko for, at barnets eller den unges sundhed eller udvikling lider alvorlig skade på grund af
1) utilstrækkelig omsorg for eller behandling af barnet eller den unge,
2) vold eller andre alvorlige overgreb,
3) misbrugsproblemer, kriminel adfærd eller andre svære sociale vanskeligheder hos barnet eller den unge eller
4) andre adfærds eller tilpasningsproblemer hos barnet eller den unge,
kan børn og unge-udvalget uden samtykke fra forældremyndighedens indehaver og den unge, der er fyldt 15 år, træffe afgørelse om, at barnet eller den unge anbringes uden for hjemmet, jf. § 52, stk. 3, nr. 8. Der kan kun træffes en afgørelse efter 1. pkt., når der er begrundet formodning om, at problemerne ikke kan løses under barnets eller den unges fortsatte ophold i hjemmet.
Stk. 2. Når hensynet til barnet eller den unge på afgørende måde taler for det, kan børn og unge-udvalget beslutte, at barnet eller den unge skal anbringes uden for hjemmet efter stk. 1, selv om forældremyndighedens indehaver og den unge giver samtykke til anbringelse efter § 52, stk. 3, nr. 8.
Stk. 3. Såfremt en ung, der er fyldt 15 år, erklærer sig enig i anbringelsen, kan børn og unge- udvalget uanset betingelserne i stk. 1 træffe afgørelse om at anbringe den unge uden for hjemmet, jf. § 52, stk. 3, nr. 8, når anbringelsen må anses for at være af væsentlig betydning af hensyn til den unges særlige behov og problemerne ikke kan løses under den unges fortsatte ophold i hjemmet.
Stk. 4. Afgørelser efter stk. 1-3 kan træffes foreløbigt efter reglerne i § 75, når betingelserne herfor er opfyldt.
feb 2010
Var ingen problem ! Og er nu mor til to børn og jeg er 24 ?? Alder har igen sammenhæng til evner Til at være gode
Forældre :)!
Jeg har da også læst andre emner, men det giver mig ikke ret til at dømme !!
apr 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Babyer: 2 Emner: 175 Svar: 2.104
mar 2008
Jeg var selv ung mor.. Og mener os bare at man ved jo ikke bedre end det man selv har oplevet..
Og mener at det ka være de ska have mere hjælp..
Men ingen af os kender det her par.. Så man ka jo ikke rigtig sige noget om sagen..
feb 2010
feb 2010
Jeg er selv barn der har været i aflastning i 10år, jeg er barn der har været tvangsfjerner i to år på kostskole, jeg blev mybdiggjod som 17 årrig. Så jeg ved hvor positivt det kan være at ens forældre får hjælp !!
En ting er at min mor levede i benægtelse og aldrig tog hjælpen til sig, det ønsker jeg ikke at ts skal gøre!! Hvis min mor havde taget sig sammen havde det ikk endt intvangsfjerne og myndiggørrelse.
Søde Dorthe , jeg håber det bedste for dig og sin dreng:)! Og han en dejlig jul
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 137
Er I blevet tildelt en advokat som kan forklare jer nøjagtigt hvad grunden til tvangsfjernelsen er? og hvad den indebærer?
I har nogle rettigheder MED MNDRE I har modsat jer evt hjælp og støtte for så fratages rettighederne igen.
Jeg håber det bedste for jer alle, ikke mindst jeres søn, som er det største offer i det her.
mar 2008
Jeg kommer os fra en lorte familie..
Men har selvlært en masse ting .. Men jeg har aldrig haft ordenlig kærlighed og kontakt så det jo os svært og give videre..
Jeg har så ingen besvær med a give kærlighed i dag eller kontakt.. Men det har da været et arbejde..
Og i dag er jeg 24 år og venter nr to.. Og ved da en hel masse mere end står som 19 årige med et barn og man er lost...
Så burde det jo ikke være rigtig a kommunen ikke hjælper på andre måder end sige tvangsfjernelse fx..
Og ingen a os ved om TS om hun har sagt nej til tilbud osv..!??
Det ka jo være svært og indrømme man har brug for hjælp.. !!
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
I har alt at miste, og et realistisk samarbejde er vist på sin plads.
jeg håber der vil blive taget hånd om jeres søn!
apr 2008
okt 2011
apr 2008
jeg kan ikk se logikken i det....
nov 2010
nej. det kan jeg heller ikke..
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
jeg er da ked af det på jeres families vegne og håber I kan samarbejde med de fagpersoner der nu skal være om jeres barn, så kan det jo være at I på sigt kan få ham hjem igen - og at I ikke mindst bliver ved at være vigtige personer i jeres søns liv
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 80 Svar: 273
Kommuner er mærkelige nogle gange.. Desværre
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Babyer: 1 Emner: 147 Svar: 4.699
okt 2011
mar 2008
Han starter vel i vuggestue snart???
okt 2011
mar 2008
For de har jo det bedste udsagn... !!!
Da de har ham dagligt
okt 2011
men hva mener i er vante og trygge omgivelser for et barn. selvom barnet i 10 måneder har været i dagbehandling. 4 timer hver dag.
mar 2008
Hun var på mor barn hjem og kom hjem fordi de mente hun havde det godt..!
Og 3 mrd efter tog de ham fra hende fordi han ikke lavede fremskridt.. Han er så i familie pleje i dag og de har muligvis mistanke om autime eller lign..! ??
men han er for lille til og ku se det på.. han er 1½ år eller 2 år nu..
Og hun har jo heller ikke fået en chance.. det var bare sådan det var!!!
Har en anden bekendt som er psykisk syg.. Fik a vide hun vil få alt den hjækp hun ku få og hun tog stadig medicin osv.. Og barnet var så gammelt det ikk ku fjernes .. siger de hun får det tvangsfjernet ved fødsel!!!
Det er grimt hun ikke har fået en chance for a vise hun ka være mor.. (og ved så heller ikke om det vil gavne baby)
Men ved de begge to er okay glade for plejefamilierne..! Og er du egnet som mor synes jeg du ska kæmpe ligesom hende hannah i de unge mødre..!!!
Og så vise dem du/i godt ka.. Enhver familie ka komme op og diskutere.. Men med måde..
okt 2011
men inden jeg fik mine diagnoser og fik medicin, dømte de mig uegnet som mor. og det som statestikkerne viser, er kun hvis du ikke får hjælp i tide. jeg fik hjælp i en meget tidlig alder pga min baggrund som ikke er så god. og alt det jeg ikke har fået, giver jeg videre til min søn hvis du forstår. jeg kunne aldrig drømme om at gøre min søn fortræd, og det samme med min mand. vores advokat har aldrig hørt noget ligende. vores sag er en af de væreste han har. fordi Aalborg kommune er så gode til at bedømme folk uden at ha givet dem en chance. de er også bekymrede fordi vi begge har været tidligere anbragt på opholdssteder. det kan sq da ikke være rigtigt at vi ikke kan få børn uden at de skal fjernes bare fordi vi har været tidligere anbragt. ja undskyld mit sprog. hvis de fjerner vores søn, giver de jo heller ikke ham mulighed for at få børn når han bliver voksen. så er han jo også tidligere anbragt.
apr 2008
okt 2011
okt 2011
okt 2011
okt 2011
nov 2010
jeg forstår godt at du oplever det som om hele verden er imod jer.
MEN, uden at kende hverken dig, din kæreste eller din søn, så kan jeg i min vildeste fantasi ikke forestille mig, at man starter en sag om tvangsanbringelse, uden at have et rigtig godt grundlag!
Var jeg dig ville jeg begynde at samarbejde med kommunen, frem for selv at forsøge at bestemme hvad der skal ske - for det tog er kørt.
Jeg tror det vil være i jeres bedste interesse, hvis I går med til en frivillig anbringelse. For så står I meget bedre, og har større mulighed for succes, i forhold til et fremtidigt samarbejde mellem jer og kommunen.
Lenchick har ret i alle de ting hun skriver - man fjerner IKKE bare børn, blot for at gøre det. Det er en streng og dyr proces.
Ligeledes bliver jeres søn heller ikke anbragt, fordi en sagsbehandler har set sig sur på jer. Det er ikke een person som bestemmer den slags, det er et helt hold af eksperter som vurderer om ikke barnet vil trives bedre, uden for hjemmet.
nov 2010
de er på et hjem? Der er da god mulighed for hjælp og støtte.
Og de fleste belastede får jo meget meget regelmæssige besøg af SP..
Ja, den skal være gal. Netop derfor tror jeg på at den ER gal, når de vil prøve at anbringe barnet. Det er ikke noget kommunen bare gør, for at være på tværs. Sådan foregår det altså ikke.
Og er den gal, er det til hver en tid bedre for barnet at være anbragt!
mar 2008
Virker det jo som om barnet trives.. og forældrene her er velfungerne.. SÅ er det da vigtigste a få den rette kærlighed a sin mor og far.. Det er da det vigtigste i verden.. på længere sigt ka man føle svigt osv (barnet) uanset om mor er velfungerene eller ej..
Der er da dem som ikke ka tage sig a deres barn .. Og hvor barnet har bedst af og få den rette kærlighed fra andre.. !!!!!
nov 2010
og nej, det er ikke altid skadeligt at være anbragt.
Har en veninde/bekendt som blev anbragt som 11-årig, og hun er ekstremt velfungerende i dag! Jeg anede ikke at hun var plejebarn, før hun fortalte det!
Hun har boet hos plejefamilien til hun var 21 (længere må man ikke) og har altid boet i gå-afstand af sine biologiske forældre som hun dermed stadig har haft kontakt med.
Men hun er simpelthen så velfungerende, og det kom virkeig bag på mig at hun havde sådan en fortid. Jeg har arbejde sammen med hende i 5 år, og snakket meget med hende, men først for et år siden, fandt jeg ud af det.
Så nej, det er langt fra altid skadeligt at være anbragt!
mar 2008
Men det er da bedst og have sine egne rigtige forældre..!
Og du ka ikke altid være heldig med plejefamilien såsom med rigtige forældre..!
nov 2010
der er nu alligevel større chance for at være ønsket hos en plejefamilie, end hos ens rigtige forældre...
okt 2011
apr 2008
okt 2011
mar 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Babyer: 2 Emner: 236 Svar: 1.763
Kender selv en som har fået sit barn fjernet efter et ophold på mor-barn hjem og hun siegr præcis det samme, altså at HUN intet galt kan se i det hun gør for sit lille barn. Men NEJ de fjerner bestemt ikke bare børn uden en super god grund, er jeg sikker på .. det koster jo kommunen en hulens masse penge. Det er rigtig synd for jer og i fortjener al den støtte i kan få fra venner og familie, jeg håber at i finder ud af det så alle har det godt med det.
mar 2010
Så vidt jeg ved skal der MEGET til for at børn fjernes fra forældrene, det er ikke noget kommunen bare lige gør !!
nov 2010
Som forældre kan vi sjældent se vores egne fejl. Og i sådanne tilfælde som her, er det bare SÅ vigtigt at andre går ind og påpeger det.
når forældrene så stadig ikke vil se problemerne, er det svært at samarbejde om en løsning..
mar 2010
Jeg tror næppe at kommunen fjerner børn, for at de skal få det dårligt, så jeg tror at de har deres grunde til at vælge at fjerne ham.
okt 2011
nov 2010
Altså hvor I overvåges og du får rådgivning og støtte af en børnesagkyndig? Var det mig, ville jeg helt klart takke ja. Generelt ville jeg i din situation forsøge at være så samarbejdsvillig som muligt - så længe jeg ikke følte det overskred mine grænser.
hvordan går det med det hele? Hvor meget ser du din søn, og hvordan er fremtdsudsigterne?
okt 2011
min søn har været i pleje i et halvt år nu. lige pt se jeg min søn hver onsdag i en time, og fra den 20 nov bliver det hver anden tirsdag, i halv anden time, da samværet bliver flyttet hjem til min mor.
nov 2010
okt 2011
sep 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Babyer: 2 Emner: 245 Svar: 4.609
okt 2011
tvangsfjernelse.