Lidt opstarts ?? {{forumTopicSubject}}
Ja alting er jo så nyt, men synes faktisk det hår rigtig godt
Nå, men har lige lidt spørgsmål jeg håber i vil svare på for mig..
1. Axls navlesnors-rest faldt af i går nat, og i dag kommer der lidt gult snask fra den, ikke noget der løber, men det kan ses på blekanten - er det normalt? Han tabte den ko relativt tidligt, han var ikke engang 3 døgn da den faldt af..
2. Han er enormt varm, især når han sover. Hvis jeg giver ham natdragt på, sveder han og bliver trist og ked, i nat endte han med kun at have en kortærmet body på og først der fik han en ok temp. Hans arme blev selvfølgelig lidt kolde, men ikke sådan at jeg vil sige han frøs dem - kan jeg godt lade ham sove i sådan en kortærmet body, eller er det for lidt tøj?
3. Fordi han er så lille, har han et enormt syttebehov, og mine brystvorter er blå, hævede og bløder fordi han vil sutte hele tiden.. Han sutter meget på fingre og hvad han ellers lige kan få fat i, trøjer, bamser, dynen osv. Hvis jeg ligger ham ved mig overspiser han og gylper og får mavekneb, har så prøvet at give ham sutten, og den vil han faktisk gerne have, når han så er faldet til ro, spytter han den selv ud, eller også kan jeg trække den ud af munden på ham..
Tror i det er dumt at give ham sut på den måde? Han får den kun hvis jeg er sikker på han er mæt, og min mælk er løbet fint til..
4. Han får meget hikke, kan man gøre noget for at hjælpe ham af med det?
5. Han nyser meget, 5-6 gange om dagen, gjorde jeres også det?
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 18 Babyer: 2 Emner: 88 Svar: 1.060
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
måske han bare skal sove i en body indtil han lige lære at kroppen skal holde sig varm eller kølig mener jeg min læge sagde til mig. barnet skal lige finde ud af han i den virkelig verden osv..
den med de nyser er meget normalt - deres slimhinder bliver let forstyret. og hikke kan sutten eller lidt vand hjælpe mod.
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
1. det er vist rimelig normalt. du kan vaske den med lidt sæbevand og duppe tør et par gange om dagen hvis du synes den lugter meget.
2. jeg ville også foreslå en uldnatdragt - den bliver ikke for varm eller kold og fåes billigt i føtex.
3. giv ham endelig en sut! Vito blev nærmest født med hånden i munden, fordi han ville sutte hele tiden. han fik en sut at sove med første nat, uden problemer.
så længe amningen kører, er der ikke noget galt med sut.
jeg syntes at danatekts brystvortecreme var bedre end lansinoh.
men amning gør ondt. det bliver værre før det bliver bedre. det var værst omkring tre uger efter fødslen.
4. desværre ikke
5. det er helt normalt - det er for at rense luftvejene for slim og fostervand, og det vil han gøre i noget tid
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
han skal lige finde ud af hvor og hvor meget han kan indholde - mine gjorde det samme som din overspiste og gylpede - men efter en tid fandt de ud af at styre det og det er helt normalt siger lægerne.
du kan smøre dem ind i E-vitaminer creme fra matas - det gjorde jeg uden der var noget galt og mange siger det har gjort de har været mere smidige eller sådan noget.
hold dem varme altså brysterne så undgår du måske os brystbetændelse..
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 403 Svar: 2.282
Tak for svar
Lidt opstarts ??