Lade baby ligge ?? {{forumTopicSubject}}
Ja er lidt i tvivl fordi jeg har opdaget at en del handler anderledes end mig.. og så tænker man jo om man er gal på den..
Sagen er at om morgenen eller efter lure der ligger min datter nogle gange og er vågen, hun græder ikke og kalder ikke men ligger og leger med sine bamser og "snakker" med dem og virker til at hygge sig.. så med mindre vi skal noget lader jeg hende ligge til hun kalder (sjældent hun begynder at græder, hun plejer bare at "kalde" når hun vil op)..
Om aftenen når hun puttes kan hun godt ligge og brumme og brokke sig lidt, igen får hun lov at ligge (får sutten hvis hun har tabt den) med mindre hun direkte bliver ked af det, så kommer hun op hvis hun ikke kan trøstes mens hun ligger der.. generelt er hun nem at putte..
Men kender/hører/ser mange der farer ind og tager baby op så snart de laver en lyd.. og tænker så om jeg er for "hård".. for hun kan jo ikke selv sige om hun er tilfreds, tolker jo bare hendes lyde
Men hvad gør i ? tager i op så snart de røre på sig/giver lyd ? eller får de lov at ligge hvis de "hygger" eller hvis de kun "brummer" (det sidste hvis de skal til at sove)
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 177 Svar: 2.150
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 88 Svar: 1.198
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 89 Svar: 1.312
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 2 Emner: 18 Svar: 274
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
I starten tog jeg også min søn op ved allerførste kvæk. Nu kender jeg ham godt nok til at høre, hvad han vil.
Han vågner f.eks ikke grædende op efter en lur, men piver, og så skal han op fordi han ikke vil mere.
Til gengæld kan han godt tåle at brokke sig lidt når han ligger på gulvet og leger, for det overvinder han. Nogle gang kan det dog være nødvendigt lige at skubbe et stykke legetøj hen til ham, så han glemmer at han brokkede sig.
Men det er noget man skal lære, og det er nok et af de helt spæde trin, til at k"kappe navlestrengen" - at lade vores børn blive en smule triste, og selv lære at det er okay.
det er jo det samme med at have barnet i maveleje - de fleste børn brokker sig lidt i starten, og det kan som mor, være rigtig svært at se bort fra det brok, og lade barnet arbejde videre derfra, og selv blive glad igen.
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
Vi har jo fra hun var ca 2 uger (fordi hun i starten var meget syg med gulsot, så der sov hun hos mig) lagt hende i egen seng og lagt hende inden hun faldt i søvn.. der var en periode hvor det tog tid.. en overgang måtte jeg endda ligge hende på maven (hun var stærk nok til at dreje hoved selv efter få uger) og så vende hende når hun sov, for hun ville ikke sove på ryggen..
Men ja som flere skriver så kan det betale sig.. nu sover hun for det meste uden en lyd (ind imellem lidt når hun skal sove for natten og ellers kun hvis hun er overtræt) uanset om vi er hjemme eller ude.. og hun er netop flyttet på eget værelse for 1 uge siden uden problemer..
Og hun har sovet igennem om natten var hun var ca 6-7 uger og sover nu 9-11 timer uden at vågne..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Der er blevet hygget inden, og vi har faste ritualer.
Så ligger jeg ham, kysser ham og siger godnat, og hiver i spilledåsen, så der kommer en lille melodi.
Og det er det. Nogle aftener, hvis han ikke er helt træt. kan han have svært ved at finde ro, og så skal han have sutten. Hvis det er rigtig slemt, aer jeg ham lidt på ryggen.
jeg tager ham ikke op, efter der er sagt godnat, medmindre han er virkelig ked af det.
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
Silja skal helst lige vugges i søvn i armene om aften - om dagen kan vi være heldige og gøre samme nummer som med hende's søster dog uden sutten *G*
Hun skal nogle gange lige fortale os at hun ligger derinde - falder så i søvn efter 5min brok - men hun græder ikk på noget tidspunkt..
når hun vågner kan hun os godt ligge og snakke. kan høre på hende hvornår det er hun skal op
så det er da oki at lade børn ligge
Lade baby ligge ??