{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Lade baby ligge ?? {{forumTopicSubject}}

Ja er lidt i tvivl fordi jeg har opdaget at en del handler anderledes end mig.. og så tænker man jo om man er gal på den..
Sagen er at om morgenen eller efter lure der ligger min datter nogle gange og er vågen, hun græder ikke og kalder ikke men ligger og leger med sine bamser og "snakker" med dem og virker til at hygge sig.. så med mindre vi skal noget lader jeg hende ligge til hun kalder (sjældent hun begynder at græder, hun plejer bare at "kalde" når hun vil op)..
Om aftenen når hun puttes kan hun godt ligge og brumme og brokke sig lidt, igen får hun lov at ligge (får sutten hvis hun har tabt den) med mindre hun direkte bliver ked af det, så kommer hun op hvis hun ikke kan trøstes mens hun ligger der.. generelt er hun nem at putte..
Men kender/hører/ser mange der farer ind og tager baby op så snart de laver en lyd.. og tænker så om jeg er for "hård".. for hun kan jo ikke selv sige om hun er tilfreds, tolker jo bare hendes lyde smiley
Men hvad gør i ? tager i op så snart de røre på sig/giver lyd ? eller får de lov at ligge hvis de "hygger" eller hvis de kun "brummer" (det sidste hvis de skal til at sove)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• reparation af tv 2.000 kr.
  • Install a spotlight in leaving room 500 kr.
  • Håndvask sidder fast 625 kr.
  • Hæng hylder op 930 kr.
  • Så hurtigt som muligt 2.500 kr.
  • Rette mellemdør. kan ikke lukkes da den sidder for lavt. 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lade baby ligge ??
  • #1   8. dec 2011 Synes bestemt ikke du er forkert på den jeg køre samme stil her og har da 2 super velfungerende børn der kan underholde sig selv og ikke hele tiden behøver mor og far.

• #3   8. dec 2011 Og så længe de ligger, sidder og hygger sig skal man da bare lade dem gøre det. Og så tage dem op når de brokker sig.

• #4   8. dec 2011 Hvis Maya først er puttet fordi hun skal sove kommer hun sjældent op, men nu er hun også nem at putte, så er som regel kun ked hvis der er noget galt.Hun kan da godt ligge og pludre fem min, inden hun falder i søvn men ser ingen grund til at afbryde hende når hun ikke er utilfreds.........Om morgen er hun heller ikke videre utilfreds så går ind og siger godmorgen og får et godmorgen kys, nogle dage vil hun gerne op og andre dage vil hun gerne sidde/ ligge og pludre lidt med sine bamser

• #5   8. dec 2011 Kan da ikke noget galt i at de er selvstændige og kan lege selv så længe de ikke bare er efterladt til sig selv hele tiden, men sådan er det jo heller ikke -) vi andre bliver sgu da også bims hvis vi ikke kan være os selv engang imellem

• #6   8. dec 2011 Vi andre vil jo også gerne ligge og vågne lidt først, inden vi står op om morgenen. Jeg synes bestemt, det er helt rigtigt, det du gør. Som vi vist også tidligere har snakket om herinde, så behøver man jo ikke underholde børn altid, så hvis hun kan ligge og hygge sig lidt med sig selv, så synes jeg da, at det er helt fint. Små børn kan også blive stressede - og det ville jeg sgu blive, hvis jeg blev hevet ud af sengen, så snart jeg slog øjnene op smiley

• #7   8. dec 2011 det samme her min søn er en af de børn der mener man går glip af ting når man sover så det har været lidt af en kamp at få det til at køre som jeg ville altså kunne ligge han og så ikke skulle op igen det har taget nogle skrige ture og har også måtte ind og give vand og trøste mange gange men nu skælder han max ud et minut og så sover han hele natten skønt jeg har også måtte være hård og det har gjordt ondt men det køre bare nu og er glad for vi tog kampen fra start og har den gladeste dreng som aldrig er ked af det så han har ikke taget skade af jeg ikke kom rendene bare han pev lidt smiley når han skal op råber/skriger han lidt og der går jeg der ind med det samme for der er det jo meningen han skal op smiley hvis han vågener om natten lytter jeg efter hvordan han græder inden jeg går ind da det tit er i søvne og så sover han bare videre smiley

• #9   8. dec 2011 Jeg tror det er en grænse, man skal lære at overskride. og det kommer nok i takt med at man lærer barnet at kende.

I starten tog jeg også min søn op ved allerførste kvæk. Nu kender jeg ham godt nok til at høre, hvad han vil.
    Han vågner f.eks ikke grædende op efter en lur, men piver, og så skal han op fordi han ikke vil mere.
    Til gengæld kan han godt tåle at brokke sig lidt når han ligger på gulvet og leger, for det overvinder han. Nogle gang kan det dog være nødvendigt lige at skubbe et stykke legetøj hen til ham, så han glemmer at han brokkede sig.

Men det er noget man skal lære, og det er nok et af de helt spæde trin, til at k"kappe navlestrengen" - at lade vores børn blive en smule triste, og selv lære at det er okay.

det er jo det samme med at have barnet i maveleje - de fleste børn brokker sig lidt i starten, og det kan som mor, være rigtig svært at se bort fra det brok, og lade barnet arbejde videre derfra, og selv blive glad igen.

• #10   8. dec 2011 Tak for jeres svar smiley jo rart at vide man ikke er helt galt på den smiley
    Vi har jo fra hun var ca 2 uger (fordi hun i starten var meget syg med gulsot, så der sov hun hos mig) lagt hende i egen seng og lagt hende inden hun faldt i søvn.. der var en periode hvor det tog tid.. en overgang måtte jeg endda ligge hende på maven (hun var stærk nok til at dreje hoved selv efter få uger) og så vende hende når hun sov, for hun ville ikke sove på ryggen..
    Men ja som flere skriver så kan det betale sig.. nu sover hun for det meste uden en lyd (ind imellem lidt når hun skal sove for natten og ellers kun hvis hun er overtræt) uanset om vi er hjemme eller ude.. og hun er netop flyttet på eget værelse for 1 uge siden uden problemer..
    Og hun har sovet igennem om natten var hun var ca 6-7 uger og sover nu 9-11 timer uden at vågne..

• #11   8. dec 2011 Og mht. sengeligning, så ligger jeg også Vito mens han er vågen.

Der er blevet hygget inden, og vi har faste ritualer.
    Så ligger jeg ham, kysser ham og siger godnat, og hiver i spilledåsen, så der kommer en lille melodi.

Og det er det. Nogle aftener, hvis han ikke er helt træt. kan han have svært ved at finde ro, og så skal han have sutten. Hvis det er rigtig slemt, aer jeg ham lidt på ryggen.

jeg tager ham ikke op, efter der er sagt godnat, medmindre han er virkelig ked af det.

• #12   8. dec 2011 herhjemme er tøserne vidt forskellige ang soverytme osv.. Vigga skal baer have sin sut og bamse - svøbes ind i dynen og vupti så sover vi smiley Når hun vågner kan hun os godt bare ligge og hygge lidt - hvis hun har set os gå forbi vuggen så vil hun op. men hvis ikk så kan hun godt bruge 30min på at "vågne"

Silja skal helst lige vugges i søvn i armene om aften - om dagen kan vi være heldige og gøre samme nummer som med hende's søster dog uden sutten *G*
    Hun skal nogle gange lige fortale os at hun ligger derinde - falder så i søvn efter 5min brok - men hun græder ikk på noget tidspunkt..
    når hun vågner kan hun os godt ligge og snakke. kan høre på hende hvornår det er hun skal op smiley

så det er da oki at lade børn ligge smiley

Kommentér på:
Lade baby ligge ??

Annonce