{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Str.50 - 56 og 62 {{forumTopicSubject}}

Hvor længe brugte Jeres henholdsvis disse størrelser? :o)
Hvor meget havde I af hver tøj: bluser, bukser, heldragter m.m.

Og hvor store var de ved fødselen?

Vi har selv en dreng der bliver 2 år sidst i dec., men synes det er svært og huske alting fra da han var helt nyfødt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Str.50 - 56 og 62
  • #1   28. nov 2011 Jeg havde følgende til Nena:
    50 Ingenting -Aldrig brugt
    56 omkring 7 sæt -Ca 14 dage
    62 ca 17 sæt (aaalt for meget) -omkring 2½-3måneder

Denne her gang har jeg
    50: 2-3 sæt
    56: 10 sæt

Nena var 55cm og vejede 3630g.
    Mila er ikke født endnu, men skønnet til at veje omrking 34-3500 ved fødsel (:

• #3   28. nov 2011 Jeg har fået så meget tøj så jeg har haft rigitg meget i str 50 og det er jeg rigtig glad for, men hun var også kun 48 cm ved fødslen... Hun brugte 50 i 1 - 1½ mdr og hun bliver 3 mdr her d. 9/12 og bruger stadig 56 og det tror jeg hun gør en del tid endnu

• #4   28. nov 2011 Gabriella var 2440 g og 47 cm lang da hun ble født

Hun startede i 44 i 14 dage der havde jeg 3 sæt tøj
    50 havde jeg ca 15 sæt tøj brugte hun i næsten 2 mdr
    56 havde jeg 20 sæt tøj brugte hun i 3½ mdr
    62 har jeg SINDSYG meget det har hun brugt siden august og er så småt på vej ud af nu smiley så det er ved at være en 4-4½ mdr smiley

• #5   28. nov 2011 Mira var 52 cm og 3500 g. Hun brugte str 50 i 2-3 uger.
    56 i 2 måneder. og så 62 i omkring 3 månedr.

Havde 4-5 natdragter og et par langærmede og kortærmede bodyer i str 50.
    Bukser og bluse vil jeg ikke bruge når de er så små.

Str 56 havde jeg en hel masse tøj. Men brugte mest heldragterne..

• #6   28. nov 2011 vi havde en smule i str 44 - som tøserne brugt i en mdr ca.. så gik vi op til str 50 og det varede 1½-2mdr der havde vi meget tror vi havde 20 bodyer - 10 par bukser osv. - nu bruger de mest str 62 dog skal noget af det være 68 så som bukser feks.. smiley

mine tøser vejede 2500 - 2740 ved fødsel.

• #7   29. nov 2011 Vito var 52 cm og 3990 gram.

jeg havde kun købt to sæt i str. 50, men en anden gang køber jeg meget mere!! Han SVØMMEDE str. 50!

Brugt 56 rigtig længe - to mdr, så skiftede jeg bodyerne til 62 og endnu senere kom bukserne.

Han er nu 4½ mdr og bruger 68 i body, og efterhånden i de fleste bukser også.

Nu har jeg ikke vaskemaskine i lejligheden, så jeg vasker ikke så ofte, og jeg har gylpebarn.

Men har som udgangspunkt en fast garderobe på:
    10 bomuldsbodyer (minimum)
    6 uldbodyer (til undertøj)
    5 t-shirts (brugte jeg ikke da han var helt lille, men først nu hvor han altid har body på indenunder - så han ikke skiller på midten)
    6 par strømpebukser (brugte jeg ikke da han var helt lille - der fik han sokker og bukser på)
    4 par bukser
    1 varm trøje
    1 tynd trøje
    1 tynd heldragt
    1 tyk heldragt
    1 tynd hjelm
    1 tyk uldhjelm
    1 elefanthue
    1 sæt vanter (de ting er jo kun til her om vinteren)
    5 par tykke uldsokker (bruger jeg i stedet for sutsko)

Alm. babysokker har Vito aldrig kunne passe. Foden er alt alt for lille, og de sad stramt om benet. Købte jeg dem større var de alt for lange og skulle sidde helt op på låret - derfor har han altid strømpebukser og body på.

• #8   29. nov 2011 Uh! Og 8 natdragter minimum - gerne sparkedragter, men de er svære at finde!

• #9   29. nov 2011 Mor til Vigga & Silja

Er det normal vægt for tvillinger?
    Min veninde skal ha tvillinger om 2 måneder, og overvejer at købe lidt tøj i str 44 til de 2 små pus. Men ved ikke om det er dumt.

• #10   29. nov 2011 Mira,
    det er jo længden du skal kigge på smiley men hvad er de skønnet til?

min veninde venter også tvillinger, og der køber hun lidt præmature i str. 44.
    De er skønnet til 3000 og 2000 gram smiley

De fleste tvillinger er lidt mindre end ene-børn, og hvis ikke de skal fødes naturligt, kommer de jo gerne et par uger før.

• #11   29. nov 2011 Hun er i uge 28 nu og de er skønnet til 1300 og 1100 ca. Længden kan jeg ikke huske. Ja de kommer senest i uge 38 ve pks, men tror det bliver tidligere..

• #12   29. nov 2011 Clara var 52 og 3400 da hun blev født, og jeg havde kun købt et sæt i 50. Hun brugte så 56 i ca. 7 uger og er nu en 62.

Jeg købte ikke 50 da jeg synes det er ret ligemeget om tøjet passer. Om ærmerne er for lange og den slags. Det er først nu det kan genere hende hvor hun begynder at bruge sine arme.

• #13   29. nov 2011 tvillinger ligger normalt under 3 kg - og da mine var over 3kg brugte de stadig 44 en del tid smiley

• #14   29. nov 2011 tvillinger kommer ligemeget om det er PKS eller igangsættelse 38+

men altså nogle gange har de det med at komme lidt før - men altså hvis fødsel går igang før 34+ bliver de normalt taget med AKS..

• #15   29. nov 2011 anja : skal de så ikk tages nu ?? jeg fik at vide hvis de så der var 1kg eller lige omkring et kg forskel skulle de ud da den ene så tager alt mad fra den lille.

• #16   29. nov 2011 mor, nej der bliver fulgt op på dem. det er hvor meget de er skønnet til at ende på.

den ene er lidt mere grådig end den anden, så hun er til ugentlige kontroller, og pt går det fint med dem, og den lille tager flot på!

mira,
    men hvor meget er de skønnet til at ende på?

de fleste tvillinger er, som kiki nævner, omkring 2500 - 3000 gram - afhængig af en masse faktorer.

44 er nok ikke galt, men personligt ville jeg nok købe 50, og så må de vente lidt med at få det på smiley

• #17   29. nov 2011 De par ting vi havde i 50 blev næsten ikke brugt.
    Det meste 56 holdt en lille måneds tid.
    62 røg størstedelen i 4 månedersalderen, og nu er vi i 68. Dog er bodyerne snart lidt små i 68, til gengæld har vi enkelte bluser vi stadig bruger i 62. Så det er svært at sige præcist.

Kommentér på:
Str.50 - 56 og 62

Annonce