{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Fortryder sådan mit valg... (amning) {{forumTopicSubject}}

Jah lige da Liam blev født.. eller få dage efter fødslen valgte jeg jo at opgive amningen da han havde tabt sig pga. der ikke kom mælk nok ud til ham og jeg simpelthen ikke kunne holde den der malkemaskine ud.. den ødelagde mig fuldstændig.. VI gik jo så over til flasken, og det var bare super..:)
Et par dage efter løb mælken til men der kom stadig ikke nok til at han kunne blive mæt af det, så han forbliver flaskebarn..

Nu sidder jeg så her 1 måned efter fødslen af ham og fortryder inderligt.. smiley
Han har jo både været flaskebarn og ammebarn da jeg har ammet når jeg har kunnet og han har haft lyst.. MEN her den sidste uges tid har han ikke rigtig ville tage fat og spise hos mig.. han viser ikke meget interesse mere, men jeg vil prøve at blive ved for vores begge skyld.. Så nu sidder jeg her med mega ømme bryster og har lyst til at tude for han vil jo ikke spise meget hos mig.. han spiser lidt og så blir han utålmodig og hysterisk.. og det synes jeg også bare er synd ;( og vil jo bare så gerne amme ham, men føler lidt jeg har ødelagt det for mig selv.. smiley så ved ikke hvad jeg skal stille op.. smiley

Det var vidst lige et TUDE indlæg herfra.. sorry men havde brug for luft ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af en enkelt kommode, en hylde og to lamper 1.400 kr.
  • Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Rengøring i lejlighed 1.000 kr.
  • Baghjul på cykel punkteret. 350 kr.
  • Vinduespudsning 700 kr.
  • rep. af vaskemaskine Miele W1 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fortryder sådan mit valg... (amning)
  • #1   10. nov 2011 Syntes at du skal kontakte din sundhedsplejeske og få dig en go' snak med hende om det... Jeg havde selv amme problemer og ammede kun mit barn i 3 mrd for havde ikke nok, men er ikke blevet en dårligere mor af den grund... smiley

• #3   10. nov 2011 søde hvis du ikk har nok mælk til ham og han bliver stresset gal utålmodig osv - du får ondt. så synes jeg du skal stoppe helt selvom det er hårdt. tro mig jeg ved lige præcis hvor hårdt det kan være. jeg savner ikk at amme nu efter jeg har set hvor godt livet kan være som mor med flaskebørn smiley du kan knækket helt og det er ikk sjovt.. jeg var på randen af at knække over at jeg ikk gav slip selvom silja ikk blev mæt og hun bare græd og græd smiley

men for jeres begge skyld så skal du tænke over det - snakke med nogen og så måske bare stoppe helt. det betyder jo ikk at du ikk er en god mor eller kan få den kontakt med bebs. du skal jo stadig ligge hud mod hud bare ikk give mad smiley

• #4   10. nov 2011 jeg tænkte lidt på om ikke du skulle prøve en go brystpumpe. det hjalp ved mig. det gØR AT MÆLKE PRODUKTIONEN GÅR MERE IGANG. MEN DET HAR OS MEGET at gøre med hvad du spiser og drikker. sig til hvis du får btug for en go pumpe, har en billigt til salg

• #6   10. nov 2011 1000 tak for jeres gode råd og meninger piger..

Amning har egentlig aldrig sagt mig noget og da min veninde og jeg snakkede om det under graviditeten og hun fortalte hvor ked hun var over at hun ikke kunne amme sin søn måtte jeg blankt indrømme at jeg egentlig var ligeglad om jeg kunne amme eller ej.. ville lige så gerne have et flaskebarn.. og ja det fik jeg jo fordi jeg opgav amningen pga. smerter og for lidt mælk i starten..

Nu er jeg bare så utrolig ked af jeg ikke kan amme ham og give ham mad.. for der er jo nogle vigtige ting i amningen han har brug for.. hvad hvis det er derfor han er syg nu.. og så lidt det med at jeg er den eneste der kan have den kontakt med ham når jeg ammer.. det er jo en helt speciel kontakt og noget kun JEG kan.. det gør virkelig ondt hvis jeg skal miste det..

Jeg havde faktisk accepteret at han var flaskebarn og nød det.. men nu savner jeg kontakten og elsker når jeg kan få ham til at ligge til.. har fundet ud af at jeg kan hvis han ikke er for sulten og på det ene bryst mere end det andet.. men han blir stadig ked og utålmodig.. smiley

Har hele tiden fået at vide at hvis man blir ved kan det være med til at øge mælkeproduktionen og det er lidt det jeg har kæmpet for..

Men som i siger er det ikke fair hverken for ham eller mig at jeg stortuder hver gang han blir ked når jeg ammer.. det kan jeg ikke bære.. det gør så ondt.. smiley

Er lidt skræmt af brystpumper da jeg fik hul sidst jeg brugte dem på sygehuset.. kan man malke ud uden at få hul?? :-S

• #10   10. nov 2011 Synes jo også det er vildt synd når han blir ked og hidsig det gør ondt inden i at se ham sådan.. så der kommer som regel tårer på når vi ammer..

Synes bare det er en helt speciel kontakt man har med dem når man ammer, og noget som kun JEG kan med ham.. svært at forklare.. :-S

Har øjenkontakt med ham hver gang jeg giver ham flaske for at have tæt kontakt og tryghed med ham..

Kan sagtens se hvorfor jeg skal stoppe med amningen og ved at flaskebørn også er glade og tilfredse børn. og amning er jo ikke alt.. har bare sååå svært ved at slippe det sidste nu her kan jeg mærke.. vil så gerne bare engang imellem.. smiley

• #12   10. nov 2011 Jeg valgt at opgive efter 3½ måned.. har suppleret fra start fordi hun ikke blev mæt og fordi hun havde gulsot, så hun havde behov for at få "skyllet" kroppen igennem.. hun tabte sig dog ikke.. men hun blev mere og mere ulykkelig ved amningen.. jeg overproducerede så mælken væltede ud, men det var tynd mælk, så hun kunne amme 1-1½ time og stadig være sulten.. og pga det løb stærkt måtte hun slippe for at "trække vejret" og havde så svært ved at få fat igen pga mit bryst form hvilket gjorde hende mere og mere fustreret, selv om hun suttede godt og vi fik ros på sygehuset for at hun tog så flot ved.. alligevel fungerede det bare ikke.. så valgte at supplere, amme lidt først hver gang, når hun begyndte at afvise fik hun flaske for resten.. til sidst droppede jeg det, for hun ville ikke brystet ret længe.. hun tog fint fat men opgav hurtigt når det "drillede" og så blev hun ked og det kunne jeg ikke holde ud..
    Men fortsatte længe, fordi jeg lige somdig gerne ville amme..
    Jeg kan mærke på mig selv at jeg er gladere og langt mere afslappet nu hvor jeg ikke ammer mere og min datter trives lige så godt og er ikke længere ked af det ved spisetid smiley

• #13   10. nov 2011 Tania.. Tror gerne på dig.. har nok bare svært ved at give slip og indse det kan blive lige så godt ved kun at give ham flaske.. smiley

Signe.. Det lyder præcis som mig bortset fra at jeg nok har for kidt mælk og ikke for meget.. men lyder præcis som det vi gør lige nu..

• #15   10. nov 2011 jeg var tudefærdig - kunne slet ikk se at jeg ville være en god mor hvis jeg skulle give flaske og jeg var verden værste mor fordi jeg bare ikk kunne klare amningen smiley men ved du hvad det bedste for mig og tøserne er at jeg stoppede !!

det er skide svært at give slip og sige jeg kan ikk. men du skal virkelig gøre det hvis det giver så mange problemer og jeg lægge tøserne op af min brystkasse altså hud mod hud og jeg fik faktisk bedre kontakt med dem smiley

du er mere end velkommen til at skrive smiley

• #16   10. nov 2011 Tak Tania.. smiley godt at vide..

Tak søde.. Kan høre jeg også har det på samme måde som dig.. -kan slet ikke overskue at stoppe.. :-S for savner virkelig at amme ham allerede nu.. :-S det er helt vildt.. må prøve det med at ligge ham op af min brystkasse og se om det kan gøre det..

Tak er jeg glad for.. og ilm smiley

• #17   11. nov 2011 Jeg havde store forventninger til amningen. Det var noget der var virkelig vigtigt for mig. Amning er det bedste mad, det er godt for mor og barnet, det danner et vigtigt bånd.
    Jeg så frem til at amme - og til at amme længe! Minimum et år var min plan.
    Jeg var meget bekymret for om jeg nu kunne amme, da jeg er piercet.

Fødslen kom og inden da havde jeg længe haft lidt mælk. Det gik godt. Vito er født med helt ekstret suttebehov, så han var klar fra start af, og havde bare styr på det hele. Der var ingen problemer.
    Men ak, jeg havde en rimelig voldsom overproduktion. Efter en lille måneds tid begyndte han at græde ved måltiderne og græde oftere, længere, og mere smerteligt. Derudover græd han aldrig, men det skete ved amningen.

Da han var 2 mdr, og hidtil var blevet ammet fuldt, græd han nu ved ca.1/3 af måltiderne. Han græd så meget efter amning, at det nogle gange tog 10 minutter at trøste ham.

og så sagde jeg stop. I starten gav jeg ham bare et par flasker om dagen, men det blev hurtigt til at han fik flasker hele dagen, og så blev ammet morgen og aften. Med tiden blev det til at han kun blev ammet om morgenen, og nu er jeg tæt på et helt ammestop, men arbejder stadig på at få stoppet produktionen helt.

Og det er det bedste jeg nogensinde har gjort! Jeg fik skubbet alle mine forventninger væk, og accepterede at det med flaske fungerer meget bedre for os. Har man for lidt mælk, lyder det underligt at en med så emget mælk, stoppede. Men det fungerer for os.

Nu skal han ikke længere trøstes efter maden.

Det er ikke det samme som amning, men jeg bruger ammepuden og ligger ham tæt ind til mig, og om aftenen ligger vi tæt sammen i sengen, og putter ind til hinanden mens han får flasken - det kan være hyggeligt!

Og nu får de folk jeg har nær, samt vitos far, også lov at være med i maden, og det NYDER de.

Det er ikke sjovt at indse at amningen ikke kører, men man er nødt til at acceptere det.

MME er ikke gift - det er et dejligt alternativ, som giver os mødre ro til at finde ud af hvad der fungerer bedst for os og vores børn!

Lizette,
    det er svært for dig, men prøv at se på alle de positive sider der er ved flasken. For det kan være en god ting smiley

• #18   11. nov 2011 Rettelse: han græd ved 2/3 af måltiderne.

• #19   11. nov 2011 alle mine er kun blevet ammet de første 2 mdr ca. kunne ikke få det til at fungere og må ærligt indrømme at det ikke gjorde mig noget, men havde heller ingen inderlige ønsker om at amme, men kan sagtens forstå når nu man rigtig gerne vil og det så ikke lykkedes.

man er ikke en dårligere mor af den grund og ens børn blir heller ikke mere syge. mine er ihvertfald ikke syge særlig tit, det er faktisk kun i denne årstid de får snuen osv som alle andre smiley

• #20   11. nov 2011 ACS - mor til Vito !: lyder nøjagtig som her.. og ja folk kan have svært ved at forstå man må stoppe når der er masser af mælk og baby sutter fint.. men at se sit barn så ulykkelig det er bare hårdt..

• #21   11. nov 2011 signe,
    nemlig. amning skal være hyggelig, og det var det ikke.

vito er blevet tusinde gange gladere efter jeg droppede amningen. det er skønt med en dreng som altid griner og smiler!

• #22   11. nov 2011 ACS: Nemlig.. her har vi nu også en prinsesse der altid er glad og tilfreds.. piver meget sjældent.. og aldrig den der hysterisk gråd som amningen fremkaldte..

• #23   12. nov 2011 Tak søde piger.. i får mig til at se lyst på det.. synes bare det er så hårdt at skulle opgive.. og rigtig øv.. men ja vil det bedste for ham og han fortjener jo ikke at være ulykkelig kan man sige og det er næsten ikke tårerne værd.. vil hellere have en mæt tilfreds dreng end en ulykkelig dreng..

Kommentér på:
Fortryder sådan mit valg... (amning)

Annonce