4. maj 2008 Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 378 Svar: 3.227
Fortryder sådan mit valg... (amning) {{forumTopicSubject}}
Jah lige da Liam blev født.. eller få dage efter fødslen valgte jeg jo at opgive amningen da han havde tabt sig pga. der ikke kom mælk nok ud til ham og jeg simpelthen ikke kunne holde den der malkemaskine ud.. den ødelagde mig fuldstændig.. VI gik jo så over til flasken, og det var bare super..:)
Et par dage efter løb mælken til men der kom stadig ikke nok til at han kunne blive mæt af det, så han forbliver flaskebarn..
Nu sidder jeg så her 1 måned efter fødslen af ham og fortryder inderligt..
Han har jo både været flaskebarn og ammebarn da jeg har ammet når jeg har kunnet og han har haft lyst.. MEN her den sidste uges tid har han ikke rigtig ville tage fat og spise hos mig.. han viser ikke meget interesse mere, men jeg vil prøve at blive ved for vores begge skyld.. Så nu sidder jeg her med mega ømme bryster og har lyst til at tude for han vil jo ikke spise meget hos mig.. han spiser lidt og så blir han utålmodig og hysterisk.. og det synes jeg også bare er synd ;( og vil jo bare så gerne amme ham, men føler lidt jeg har ødelagt det for mig selv.. så ved ikke hvad jeg skal stille op..
Det var vidst lige et TUDE indlæg herfra.. sorry men havde brug for luft ..
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 430
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
men for jeres begge skyld så skal du tænke over det - snakke med nogen og så måske bare stoppe helt. det betyder jo ikk at du ikk er en god mor eller kan få den kontakt med bebs. du skal jo stadig ligge hud mod hud bare ikk give mad
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Babyer: 2 Emner: 117 Svar: 688
maj 2008
Følger: 61 Følgere: 60 Emner: 378 Svar: 3.227
Amning har egentlig aldrig sagt mig noget og da min veninde og jeg snakkede om det under graviditeten og hun fortalte hvor ked hun var over at hun ikke kunne amme sin søn måtte jeg blankt indrømme at jeg egentlig var ligeglad om jeg kunne amme eller ej.. ville lige så gerne have et flaskebarn.. og ja det fik jeg jo fordi jeg opgav amningen pga. smerter og for lidt mælk i starten..
Nu er jeg bare så utrolig ked af jeg ikke kan amme ham og give ham mad.. for der er jo nogle vigtige ting i amningen han har brug for.. hvad hvis det er derfor han er syg nu.. og så lidt det med at jeg er den eneste der kan have den kontakt med ham når jeg ammer.. det er jo en helt speciel kontakt og noget kun JEG kan.. det gør virkelig ondt hvis jeg skal miste det..
Jeg havde faktisk accepteret at han var flaskebarn og nød det.. men nu savner jeg kontakten og elsker når jeg kan få ham til at ligge til.. har fundet ud af at jeg kan hvis han ikke er for sulten og på det ene bryst mere end det andet.. men han blir stadig ked og utålmodig..
Har hele tiden fået at vide at hvis man blir ved kan det være med til at øge mælkeproduktionen og det er lidt det jeg har kæmpet for..
Men som i siger er det ikke fair hverken for ham eller mig at jeg stortuder hver gang han blir ked når jeg ammer.. det kan jeg ikke bære.. det gør så ondt..
Er lidt skræmt af brystpumper da jeg fik hul sidst jeg brugte dem på sygehuset.. kan man malke ud uden at få hul?? :-S
maj 2008
Synes bare det er en helt speciel kontakt man har med dem når man ammer, og noget som kun JEG kan med ham.. svært at forklare.. :-S
Har øjenkontakt med ham hver gang jeg giver ham flaske for at have tæt kontakt og tryghed med ham..
Kan sagtens se hvorfor jeg skal stoppe med amningen og ved at flaskebørn også er glade og tilfredse børn. og amning er jo ikke alt.. har bare sååå svært ved at slippe det sidste nu her kan jeg mærke.. vil så gerne bare engang imellem..
aug 2011
Følger: 1 Babyer: 3 Emner: 96 Svar: 786
Men fortsatte længe, fordi jeg lige somdig gerne ville amme..
Jeg kan mærke på mig selv at jeg er gladere og langt mere afslappet nu hvor jeg ikke ammer mere og min datter trives lige så godt og er ikke længere ked af det ved spisetid
maj 2008
Signe.. Det lyder præcis som mig bortset fra at jeg nok har for kidt mælk og ikke for meget.. men lyder præcis som det vi gør lige nu..
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Emner: 331 Svar: 3.176
det er skide svært at give slip og sige jeg kan ikk. men du skal virkelig gøre det hvis det giver så mange problemer og jeg lægge tøserne op af min brystkasse altså hud mod hud og jeg fik faktisk bedre kontakt med dem
du er mere end velkommen til at skrive
maj 2008
Tak søde.. Kan høre jeg også har det på samme måde som dig.. -kan slet ikke overskue at stoppe.. :-S for savner virkelig at amme ham allerede nu.. :-S det er helt vildt.. må prøve det med at ligge ham op af min brystkasse og se om det kan gøre det..
Tak er jeg glad for.. og ilm
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
Jeg så frem til at amme - og til at amme længe! Minimum et år var min plan.
Jeg var meget bekymret for om jeg nu kunne amme, da jeg er piercet.
Fødslen kom og inden da havde jeg længe haft lidt mælk. Det gik godt. Vito er født med helt ekstret suttebehov, så han var klar fra start af, og havde bare styr på det hele. Der var ingen problemer.
Men ak, jeg havde en rimelig voldsom overproduktion. Efter en lille måneds tid begyndte han at græde ved måltiderne og græde oftere, længere, og mere smerteligt. Derudover græd han aldrig, men det skete ved amningen.
Da han var 2 mdr, og hidtil var blevet ammet fuldt, græd han nu ved ca.1/3 af måltiderne. Han græd så meget efter amning, at det nogle gange tog 10 minutter at trøste ham.
og så sagde jeg stop. I starten gav jeg ham bare et par flasker om dagen, men det blev hurtigt til at han fik flasker hele dagen, og så blev ammet morgen og aften. Med tiden blev det til at han kun blev ammet om morgenen, og nu er jeg tæt på et helt ammestop, men arbejder stadig på at få stoppet produktionen helt.
Og det er det bedste jeg nogensinde har gjort! Jeg fik skubbet alle mine forventninger væk, og accepterede at det med flaske fungerer meget bedre for os. Har man for lidt mælk, lyder det underligt at en med så emget mælk, stoppede. Men det fungerer for os.
Nu skal han ikke længere trøstes efter maden.
Det er ikke det samme som amning, men jeg bruger ammepuden og ligger ham tæt ind til mig, og om aftenen ligger vi tæt sammen i sengen, og putter ind til hinanden mens han får flasken - det kan være hyggeligt!
Og nu får de folk jeg har nær, samt vitos far, også lov at være med i maden, og det NYDER de.
Det er ikke sjovt at indse at amningen ikke kører, men man er nødt til at acceptere det.
MME er ikke gift - det er et dejligt alternativ, som giver os mødre ro til at finde ud af hvad der fungerer bedst for os og vores børn!
Lizette,
det er svært for dig, men prøv at se på alle de positive sider der er ved flasken. For det kan være en god ting
nov 2010
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
man er ikke en dårligere mor af den grund og ens børn blir heller ikke mere syge. mine er ihvertfald ikke syge særlig tit, det er faktisk kun i denne årstid de får snuen osv som alle andre
aug 2011
nov 2010
nemlig. amning skal være hyggelig, og det var det ikke.
vito er blevet tusinde gange gladere efter jeg droppede amningen. det er skønt med en dreng som altid griner og smiler!
aug 2011
maj 2008
Fortryder sådan mit valg... (amning)