{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.223 visninger | Oprettet:

åndsvage svigermor! {{forumTopicSubject}}

Ja jeg bliver altså lige nød til at komme ud med det...

Jeg har flere gange sagt at Isa ikke skal have slik, is og sådan noget da hun jo kun er 6 mdr...
Da vi så er hjemme ved dem her den anden dag sidder vi og spiser is og Isa sidder på svigermors skød... jeg kigger så lige over på dem og ser så at Isa lige har fået en skefuld is ind i munden... Jeg udbryder så at det vil jeg altså ikke ha, og svigermors eneste kommentar var bare "øv du så det".... Jeg sadge så at jeg mente det og ville altså seriøst ikke have det!

Hold kæft hvor mit pis lige kom i kog der! Hun ved jo åbenbart godt at jeg ikke vil have det, hvorfor fanden gør hun det så!? syns virkelig det er respektløst...

Vi sad og så tv imens (og min kæreste er desværre sådan at han intet opfatter når han ser tv) så da jeg nævnte det for ham på vej hjem sagde han at han slet ikke havde opfattet at det var sket...

Ihh altså... Jeg er simpelthen så sur og skuffet... og jeg er også mega usikker på om hun virkelig fattede jeg ikke ville have det og at jeg mente det jeg sagde....

ahh... skulle altså lige ud med det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  åndsvage svigermor!
  • #1   11. okt 2011 Jeg har denne holdning til den slags og det er hvis folk ikke kan respekter hvad jeg og min kæreste mener om hvilket mad vores søn skal have kommer vi bare ikke på besøg hos dem. Lige meget hvem det er. Det er vores søn og vi bestemmer hvad han får at spise om vi er tilstede eller ej.

• #2   11. okt 2011 jeg vil sige > Så det sku nok fatter du ikk hvad jeg siger til dig så skal du bare side med mit barn det os der laver relger for hva h*n skal spise eller ville jeg slå i bordet og sige så det sku nok og pakke mit grej sammen og køre hjem

• #3   11. okt 2011 Jeg har virkelig heller ikke lyst til at komme derhen til dem lige foreløbig, og har da slet ikke lyst til at de skal passe hende... tror altså også jeg skal tage fat i min kæreste og snakke med ham om det igen... så han måske kan tage fat i hende... for må indrømme jeg ikke har lyst til at snakke med hende...

• #4   11. okt 2011 Jeg er desværre bare ikke så god til at sigge tingene stært og hårdt nok... og slet ikke overfor svigerfamilien.... derfor jeg håber kæresten gider gøre det for mig... så hun kan forstå det....

• #5   11. okt 2011 Sofie: ja det tror jeg at jeg vil gøre hvis ikke kæresten gør noget... Vi skal være sammen med dem fra den 23 til 26 okt i sommerhus, hvor de også skal passe hende en aften i nogle timer, og lige nu har jeg jo ik lige frem lyst til overhovedet at tage med... Men hvir der nu bliver styr på det kan vi jo godt tage afsted alligevel... vil bare være sikker på hun forstår det og at det aldrig sker igen...

• #6   11. okt 2011 det lyder som en god ide smiley det tror jeg at jeg vil prøve...

• #8   11. okt 2011 Tania: Det jeg bliver mest sur over er at hun ved jeg ik vil have det, og at hun så gør det alligevel... For jeg har faktisk utallige gange sagt hun ikke skal have is... (vi får det altid hjemme ved dem som dessert og isa vil gerne have det, hvor svigermor så har sagt en del gange nu at det jo ikke skader at lade hende smage, men vi har hver gang sagt at vi ikke vil have det da vi syns det er for tidligt og vi ikke kan se nogen grund til at hun får smag for det i den alder) så syns det er så respektløst at gå mod vores ord og så gøre det alligevel...

• #10   11. okt 2011 ja det er jeres mening... Men der er vi jo så forskellige... det handler bare om at hun ved hvad vi ikke vil have og så gør hun det alligevel... og den der kommentar "øv du så det" den pissede mig virkelig af...

• #12   11. okt 2011 Jeg håber da sandelig ikke at det sker igen at Isa får ting vi ikke vil have når hun er ude ved dem... der er en forskel på at forkæle dem og så give dem noget vi er imod... Det er da lidt det samme hvis vi mente vi skulle være vegetare og de så gav hende kød...

• #14   11. okt 2011 Jeg ville blive harm over at det jeg mener ikke bliver respekteret uanset hvad det gælder, men jeg ville ikke sætte regler op for en mundfuld is hos farmor

• #15   11. okt 2011 nu ville jeg heller ikke hidse mig op pga en mundfuld is havde det været mere end en mundfuld is kunne jeg forstå det

• #16   11. okt 2011 Nu er det jo ikke en diskussion om hvorvidt Isa skal have is eller ej. Det handler om at svigermor ikke respekterer forældrenes beslutning!
    Jeg synes også at is er harmløst, men hvis Nini ikke vil have at Isa får det, så skal svigermor bare respektere det. Længere er den ikke!

• #17   11. okt 2011 Jeg forstår dig 100% Nini. Det handler måske ikke så meget om isen, men det er en principsag! De skal respektere Jer. Det er Jeres datter og ergo Jer der bestemmer!

• #18   11. okt 2011 christina: lige præcis det jeg mener... dejligt der er en der forstår det smiley

• #19   11. okt 2011 jeg mener ikke at hun dør af at smage, en mundfuld eller 2, men træls at svigermor vil "gemme" det for dig

• #20   11. okt 2011 Jeg ville selv blive gal. Men det jeg ville blive gal over er ikke isen. Det er den måde svigermor pisser Jer op og ned af ryggen.

Jeg har modsatte problem med min svigermor. Hun retter nærmest på mig når Sophia får lidt is eller kakao. Hun mener det er for tidligt. Hun skal bare flette! Det er min unge og JEG synes godt hun må smage lidt.

Tror bare i skal sætte Jer i respekt med det samme, for ellers fortsætter hun!

• #22   11. okt 2011 Tania - Det er stadig en principsag. Svigermor skal respektere deres valg uanset og det er en lille skefuld is eller om det er et glas øl.
    Det kan godt være at is er harmløst, men hvis Nini ikke vil ha det, så er det ikke til diskussion.
    Jeg var også blevet gal. Ikke over det med isen, men over hendes respektløse handling og attitude!

• #24   11. okt 2011 Jeg syntes også du overreagere. Tror bestemt ikke hun ville have givet hende det, hvis hun vidste du ville blive så gal over det. Men ligefrem og blive sur og ikke have lyst til at være sammen med dem, der syntes jeg man overraggere.
    Syntes sagtens man PÆNT og stille og roligt kunne sige ``nu har hun smagt det, vil du så ikke være sød ikke og gøre det en anden gang, for vi mener faktisk at vi ikke vil have hun skal have det. Færdig slut

• #25   11. okt 2011 Sarah - hun vidste jo godt de ikke ville ha det, derfor hun sagde "øv du så det" til Nini.

• #26   11. okt 2011 Tror jeg ville fortælle hende, at du ikke stoler på at hun er sammen med dit barn, med mindre hun respekterer den måde du har valgt at din datter skal opdrages.
    Har en fornemmelse af, at det er en trussel der virker på de fleste bedstemødre.

• #29   11. okt 2011 Ja er godt kalr over bedstemoren vidste hun ikke måtte. Men skriver at hun nok ikke ville have gjort det hvis hun vidste hun blev så sur smiley Mine børns bedsteforældre har også givet børnene sødt inden de var ret gamle, og hvor de godt vidste vi ikke brød os om det. Men herregud, de gør det i en god mening, og så længe det kun sker sjælendt, kan jeg ikke se noget problem i det.

Bedsteforældre forkæler- og de er altså fra en anden generation, hvor man ikke tog så meget hensyn.

syntes bestemt heller ikke trusler hører hjemme nogen steder

• #31   11. okt 2011 Tror også farmoren respektere det nu, efter hun så hendes reaktion efter barnet havde smagt is. Så mon dog hun gør det igen smiley

• #33   11. okt 2011 Tania- Lige præcis smiley

• #34   11. okt 2011 Tania - ja bedsteforældre skal have lov at forkæle deres børnebørn - men forældrenes valg skal sq respekteres.
    Selma skal under ingen omstændigheder have slik, is eller lignende før hun er meget mere end 6 måneder.
    Når hun er 6 år er det ok at få mere guf hos bedsteforældrene, men jeg synes ikke der er nogen grund til at lære dem at spise usundt allerede i 6 måneders alderen. De ved jo ikke hvad de går glip af, og de skal nok få lært det med sukker hurtigt nok.

Så jeg vil forbeholde mig ret til at blive rødglødende at raseri, hvis det valg ikke bliver respekteret. Og true ligeså meget det passer mig.

• #36   11. okt 2011 Tania - men nu har barnet smagt is, og ved at hun går glip af noget, hvis hun ikke får det. Det vil jeg personligt frabede mig.
    Og igen, hvis man som forældre har sagt nej, er det i min verden respektløst at gøre det alligevel.
    Jeg forstår godt at ts er sur. Det var jo en bevidst overtrædelse.

• #38   11. okt 2011 Tania - kan være du ville kalde hende det, hvis du havde en svigermor der gik mod dine ønsker... på et eller andet punkt.
    Personligt synes jeg at det er forældrenes ret at bestemme over 6 måneder gamle børn ligegyldigt i hvilket hus de opholder sig.
    Når barnet er ældre tror jeg ikke at der er mange forældre der vil brokke sig over en klat is.

• #40   11. okt 2011 Jeg har vist heldigvis fortalt min svigermor at det er mit barn og mig der bestemmer. Ellers skal jeg nok genopfriske hendes hukommelse. smiley

• #42   11. okt 2011 Mor til Vera - præcis den pointe jeg ikke lige kunne komme frem til. Man skal kunne stole på at dem der omgås ens unger også respekterer de valg man tager for sit barn.

• #44   11. okt 2011 Tania - at farmor bestemmer over barnet i hendes hus holder sgu ikke! Og da slet ikke hvis forældrene er tilstede!! Der er ikke andre end mig og Sophias far der bestemmer over hende. Jeg kan forstå hvis barnet skal være der en hel weekend, så er det selvfølgelig farmors regler der gælder, MEN hvis man understreger at barnet ikke skal have is, så skal barnet ikke ha is!

• #45   11. okt 2011 Jeg har det på samme måde som dig. Kan de ikke overholde de regler for kost, som man selv har, ville det for mig betyde, at de ikke kan passe dit barn.

Jeg oplevede engang, at min svigerindes mor lige holdte min dreng, da jeg skulle tisse, var væk cirka fem min, og da jeg kom tilbage, havde hun givet ham vand at drikke. ved godt, at vand er ganske uskyldigt, men ungen var fire måneder, og havde aldrig fået andet end bryst. Blev mest irriteret over, at hun følte behov for at stoppe noget i hans mund i den korte tid, jeg var væk.

• #46   11. okt 2011 Louise - og i den alder skal vandet jo være kogt før de må drikke det. Nogle gange gør folk ting uden at overveje, at de måske kvajer sig godt og grundigt.

• #47   11. okt 2011 Jeg har snakket med kæresten om det igen, og han vil prøve og snakke med sin mor om det...

Det er meget muligt jeg overreagere, men jeg har det også sådan lidt, hvad giver hun så Isa når hun skal passe hende... har ikke lyst til at Isa også skulle ske at vokse op med at hun skal skjule hvad hun laver hos sine bedsteforældre fordi de godt ved det ikke er noget vi vil have...

Men nej, jeg tror da heller ikke hun ville have gjort det hvis hun viste hvor sur jeg blev... men håber bare hun forstår det så det ikke sker igen...

• #48   11. okt 2011 er altså også enig med tania - altså kan godt følge princippet, men måske lidt vildt at flejne over en skefuld is - det har da bare kriplet for hårdt i farmors forkælelses fingre - det behøver da overhovedet ikke betyde at hun går total usunds crazy hvis hun blir ladt alene med ungen smiley

• #49   11. okt 2011 Jeg synes du er i din fulde ret til at flippe ud - dit barn, dine regler! Og det var jo ikke fordi hun ikke vidste det.

• #50   11. okt 2011 Rikke - 100% enig!

• #52   12. okt 2011 Besteforældrene skal selvfølgelig ha lov og ha forkæler-rollen, men sgu ikke når barnet kun er 6 måneder!
    Havde Isa ældre, så tror jeg heller ikke Nini ville forbyde det, med mindre Isa ikke kan tåle is?!
    Generalt skal folk ikke proppe noget i min datters mund, så længe hun er så lille!

• #53   12. okt 2011 Havde Isa været ældre*

• #54   12. okt 2011 Tania - forstår godt din pointe, men så længe farmor skider på forældrenes regler og grænser, så er hun i min verden åndsvag!

• #56   12. okt 2011 Hun har da brudt deres regler når forældrene siger nej og hun så bare gør det alligevel! Uanset om det er en skefuld eller ej. Du kan da ikke lukke øjnene for det faktum at farmor har gjort det mod forældrenes vilje uanset mængden.

Det er okay du synes at is ikke gør noget, men det ændre stadig ikke på det faktum at forældrene har sagt nej, og farmor var klar over at forældrene ikke ville ha det.
    Når du en dag bliver mormor og dine børn måske siger til dig, at deres børn ikke skal ha søde sager før de er minimum 1 år gamle, vil du så skide på dine børn og tænke "hvor meget skade kan lidt is gøre?"?
    Jeg synes det er vigtigt man respekterer forældrenes valg! Hun havde ikke fået lov til at have mit barn hvis hun ikke kunne sætte sit eget behov for forkælelse lidt til side

• #57   12. okt 2011 Jeg var blevet SÅ skidesur og kylet hende lorteis i fjæset på hende !

MIT BARN , MINE REGLER !

Og for første gang i hele vores liv er vi berettiget til at sige "Fordi jeg siger det!" , uden nogen yderligere forklaring !

Emma ska heller ikke ha søde sager , ej heller en skefuld is , før hun er 1 år !
    Hvis bedsteforældre ikke respektere dine grænser når du er der , hvordan dælen foregår det så når du IKKE er der !

• #59   12. okt 2011 er enig med Tania. kan godt forstå princippet i det, men ville måske nok bare sige, fint nu har hun smagt, og nu synes jeg ikke hun skal have mere. det er jo ikke lige noget hun kan få galt i halsen eller blive kvalt i mere, end hvis hun får et glas mælk.

• #60   12. okt 2011 det kan godt være det er et brud på reglerne, men synes bare det er et minimalt brud på dem, ikke noget at gå amok over, og kan ikke forstå at fordi hun gir hende den lille skefuld, så går hun amok med søde sager hvis hun har hende alene.
    andre hvis bedsteforældre opfører sig eksemplarisk under besøg kan vel være lige så utidige når forældrene er væk? smiley

og ja når jeg blir momse engang så ville jeg da skide på det og give ungen en skefuld is, men håber da ikke mine børn blir så fanatiske smiley

• #61   12. okt 2011 pudsigt. havde problemet være at farmor røg, og nini ikke villa have det i nærheden af sin datter, havde reaktionen nok været anderledes..
    ikke mange der havde sagt "det er jo bare en smøg".

om regllen så var at hun kun måtte få spinat, så har farmor bare at overholde det.

jeg ville gøre det meget klart, at hvis de ikke kan respektere jeres regler for jeres barn, så kan hun ikke komme på besøg.

• #62   12. okt 2011 Men det har jo igen intet at gøre med at Isa har fået lidt is. Det er den tillid farmor har brudt. Hvis der blev sagt nej så skal hun bare rette sig efter det.
    Ja det er da en nedern ting at blive uvenner over, men farmor skal bare lære at kende sin plads!

• #64   12. okt 2011 Synes I skal slå kold vand i blodet. Det var jo bare lidt is. Ville tage en snak med farmoderen om det. Og sige at du ikke vil have at det sker igen. Husk nu, det er din mands mor. Og hun betyder jo en masse for ham. Og hun vil sikkert også gerne se sit barnebarn i fremtiden:-)

• #65   12. okt 2011 Jeg synes dem der mener en skefuld is er ok, helt har misset pointen.
    Det er ikke en skefuld is til et barn der er et problem, men en skefuld is til et barn på 6 måneder, hvis forældre har taget en beslutning om, at barnet ikke skal så meget som smage slik, is, kage og lignende før det er ældre, og meddelt denne beslutning til familien.
    Det er ikke isen der er problemet, men det faktum at farmor i dette tilfælde går direkte mod forældrenes ønsker, selvom hun kender dem.

• #67   12. okt 2011 Det er jeg godt nok også ! smiley

Man overholder de regler der er sat for andres børn - om det er smøger , is eller sovetider ! smiley

• #70   12. okt 2011 Tania - nu har du åbenbart ikke noget problem med is...
    Men er der slet ikke noget, som du har besluttet for dine børn, som du ville blive rigtig rigtig arrig over, hvis nogen ikke respekterede?
    Jeg mener - det er jo ikke fordi man kan tage skeen ud af munden og så har barnet glemt at is smager godt...
    Personligt ville jeg blive sur lige meget hvem der ikke respekterede mine beslutninger.

• #72   12. okt 2011 Tania - hvad er det der ikke er forkert?
    Give barnet is??
    Eller med vilje gøre noget, som forældrene har bedt hende om at lade være med?

Som jeg ser det, gør hun sig selv en bjørnetjeneste - hun risikerer at forældrene ikke vil lade hende passe barnet, fordi de ikke stoler på hende.

Og bedsteforældre har ligesom andre familiemedlemmer i min verden kun ret til at være en del af børnenes liv, hvis de retter sig efter de anvisninger forældrene giver.
    At (større) børn får mere guf hos sine bedsteforældre er jo ikke det samme som at man behøver trodse forældrenes ønsker for deres barn.

• #74   12. okt 2011 Ej helt ærligt Tania. Hvis forældrene siger at barnet ikke må få is, og farmor så vælger at skide på det, er det så ikke forkert at hun hører efter? Det er jo trods alt ikke hendes eget barn, og det er derfor ikke hendes opgave at bestemme hvad barnet må få og ikke må få. Hun skal da bare indordne sig forældrenes regler uanset hvordan du vender og drejen, og så er det ligegyldigt om det gælder slik, is, cigaretter, cola eller kaffe.
    Barnet er 6 måneder gammel og det er ikke farmor der bestemmer! Jeg var blevet så provokeret hvis min mor eller svigermor sked på mine regler!

Når min datter bliver ældre, så er jeg da udemærket klar over at hun nok får lidt mere guf hos bedsteforældrene end hjemme, men satme først når hun bliver en del ældre!

• #76   12. okt 2011 Tania,
    du mener ikke at dine børns bedsteforældre skal respektere dine regler?

Du har sikkert selv meninger om sikkerhed, mad, fjernsyn osv, men de gælder ikke hos bedsteforældre?

Det handler ikke om is - det handler om respekt.
    Hvad hvis barnet i smug spiser halvdelen af farmors portion? og de er der to gange om ugen? Må nini så synes det er forkert?
    Hvornår må Nini blive ked af at farmor er fuldstændig ligeglad med de regler hun og hendes mand har sat op for deres barn?

Som sagt er det ikke selve reglen der er pointen - det er at den ikke bliver respekteret!!

• #78   12. okt 2011 Men tråden handler jo IKKE om is, men om regler og respekt?

• #81   13. okt 2011 Det vil ALTID være et et brud når hun går imod forældrene uanset om du synes at en skefuld is ikke forkert, og det er ikke bare MIN mening - Det er fakta!

• #83   13. okt 2011 Det er ikke kun ifølge mig nej smiley

• #85   13. okt 2011 så hvis man kun kører lidt over for rødt, er det ikke forkert?

det er fair at du ikke ville have noget imod lidt is, men det er da stadig regelbrud..

• #86   13. okt 2011 ACS - nemlig!

• #87   13. okt 2011 Nu har jeg ikk læst alle svar ..

Men Nini forstår dig fuldt ud ..
    Har sammeslags farmor !!! GRRR ..

Her er det bare slik og chokolade emil får ..
    Tros hun ved vi ikk vil have det !!!!!

Men tøser - hvis i mener Nini overreagere så må jeg også gøre det ..
    For jeg bliver sq os sur når emils farmor giver ham både slik og chokolade .. Men hey jeg kan leve med hvis det så er det folk sys .. hvis vi alle var ens ville verden være kedelig ..

• #89   14. okt 2011 Tania - du har ret - vi bliver aldrig enige.
    Hvis nogen - lige meget hvem, med fuldt overlæg brød de regler vi laver for Selma, så må de bare finde sig i, at jeg bliver megasur, og ikke stoler på at de kan tage vare på mit barn.

• #91   15. okt 2011 Tania - det er nok fordi det ikke er et vigtigt emne for dig.
    Ved godt, at du ikke vil tale om andre situationer, men for nogen af os, er det et supervigtigt område det med maden.
    Så du kunne måske overføre det til noget der er supervigtigt for dig, og så se det i det lys smiley

• #93   16. okt 2011 Tania - jeg synes jo også at du misforstår mig... det er jo ikke mængden men princippet det handler om...
    Desuden var vi jo ikke til stede, så vi kunne ikke se den omtalte svigermors ansigtsudtryk da hun sagde øv, du så det - og vi ved jo heller ikke om hun fx tidligere har trodset sin svigerdatter...
    Men lige meget hvad, ville jeg også blive sur. Min datter skal ikke have is - heller ikke bare en skefuld før hun er mindst et par år gammel.

• #94   16. okt 2011 min svigermor er dagplejer og har en mening om alt hvad vi gør og hvordan vi gør tingene... Og syns da det er helt utroligt det skal diskuteres sådan... Vi har alle hver vores holdninger, regler og forskellige ting vi ser som vigtige ting...

• #95   18. okt 2011 Nini - Min svigermor er sygeplejerske, i starten havde hun det også med at kommentere alt hvad jeg gjorde som mor.
    Det gjorde mig usikker og ked af det, fx gik amningen kun galt når hun var i rummet - det fortalte jeg hende simpelthen.
    Jeg kan godt mærke, at nu passer hun på ikke at gøre det, det lykkes bare ikke altid, for det er vist hendes natur at spørge om alt og kommentere alt.

Kommentér på:
åndsvage svigermor!

Annonce