{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Hårdt at være mor! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en skøn lille pige på 23 dage. Lige siden hun blev født har hun sovet rigtig fint om natten. hun har kun været vågen en gang eller to, hvor hun har fået lidt at spise og en tør ble. derefter faldt hun hurtigt i søvn igen!
Her de sidste 3 dage, har hun vendt fuldstændig op og ned på dag og nat! hun er klar til fest og farver natten lang, og det er svært at få hende til at sove!
siden den dag hun blev født, har det ALTID været mig der måtte stå op om natten og skifte og amme (det er jeg jo nødt til) men jeg kunne efterhånden godt tænke mig, hvis min kæreste kunne lette sin røv og skifte hende bare engang imellem! Hans undskyldning er at han har brug for 8-9 timers søvn når han skal på arbejde. jeg har prøvet på at sige til ham at jeg er ved at være træt at at rende og skifte ble 24-7, og at han bare ligger og sover konstant (han sover på sofaen når han kommer hjem) hvis hun er vågen og græder om natten, så spørger han om jeg ikke godt vil få hende til at holde mund så han kan sove... grr...
nogen der har et godt råd til hvordan jeg får ham til at fatte, at jeg ikke syntes det er spor morsomt at han bare ligger og fiser den af, når jeg står for bleskift, amning, tøjvask, rengøring, indkøb osv....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hårdt at være mor!
  • #1   1. okt 2011 Du er nød til at få det stoppet nu og sige til ham som det er, at i er to om opgaven som forældre og selv om han har arbejde kan han godt deltage i de ting der sker hjemme. taler af erfaring har en mand på samme måde og jeg har desværre bare ladet stå til og det er det dummeste man kan gøre nemmere at ændre det med det samme end efter 8 -9 år.

• #2   1. okt 2011 trænger bare sådan til at sove! men jeg har bare så svært ved det om dagen, så det er næsten håbløst at forsøge! af og til er jeg så træt at jeg tuder over ingenting... syntes det er lidt hårdt!

• #3   1. okt 2011 Betina! Ja, jeg ved det, men han lukker bare totalt af! har overvejet bare at lade Thea blive alene hjemme ved ham en dag, så jeg lige kan smutte et par timer og være mig selv lidt. har det bare lidt skidt med at efterlade min lille skat hjemme...

• #4   1. okt 2011 overvej og han er den rette mand. sig det dog til ham at han skal hjælpe til ellers må han jo finde et andet sted og ha sine ting længere ville den ik være for mig

• #5   1. okt 2011 Jeg arbejder nat og vi har en dreng på 7 uger, når jeg kommer hjem plejer jeg lige at hører om det har været en hård nat og om hun vil sove lidt længere mod jeg står lidt senere op, ellers plejer jeg at tage han lidt om eftermiddagen og i weekenderne står jeg op med ham ved 5 tiden og lader fruen sove (skal også siges vi har flaske barn) idag har vi været nede og handle og købt rundstykker.
    Det fungere fint på den måde her, var nok selv lidt for doven i starten og fik af hvide hvor skabet skulle stå og fik øjne op smiley
    Fortæl ham hvordan du har det med det, og prøv at tage afsted, gå en tur selv engang imellem på en halv time eller noget til at starte med.

• #6   1. okt 2011 Undskyld, men kan slet ikke forstå du piver over at du har barsel og han knokler.
    Selvfølgelig har han brug for at sove om natten, så han kan passe sit arbejde, Jeg gik ud af værelset for at amme og gør hva der ´nu skulle gøres, der er jo ingen ide i at vi begge to er ved at omkomme af søvn mangel. Og det søvn du mangler om natten har du jo rig mulighed for at tage en lur eller to om dagen, du har jo barsel..!!
    Det er som reglt mange mødre der står for de bette når de helt små og nye.! Og det må du da finde dig i.! ??
    Syntes du skal tænke dig en ekstra gang om, for selvfølgelig kan han godt hjælpe noget mere til, men ingen herinde Ved hvordan jeres forhóld er, eller hva han arbejder med osv.!"

• #7   1. okt 2011 S.G: selvfølgelig skal han have sin nattesøvn! det er bare det der med at når han kommer hjem fra arbejde, går han direkte hen og smider sig på sofaen. hvis jeg så feks. er igang med at lave mad/hænge tøj op, og hun så skider og skal skiftes, så spørger jeg ham om han ikke lige vil tage hende til jeg lige er færdig. svaret er så. jeg er så træt, kan du ik gøre det skat?

Morten. vi har to hunde, så ind imellem går jeg en lang tur med dem, alene! det er skønt lige at få en pause! Thea får også flaske ind imellem, så jeg kan ikke se problemet i at han lige tar hende en enkelt nat. selfølgelig kun hvis han har fri dagen efter...

• #8   1. okt 2011 ligegyldigt hva man arbejder med kan man jo godt sætte en tøjvask over og lægger lidt sammen og svinge støvsugeren engang imellem, så er der også mere mulighed for at hun kan slappe lidt af og få sovet lidt når han er hjemme efter arbejde

• #9   1. okt 2011 Jeg vil sige at jeg ville nødig bytte og være på barsel og hun var på arbejde smiley

• #10   1. okt 2011 Hende C: han arbejder i kvickly og har en arbejdsdag på 7-8 timer om dagen. vores forhold har det fint, og vi har aldrig haft nogen problemer osv.... Jeg går også ud af soveværelset om natten, så det er heller ikke problemet.
    jeg er godt klar over at jeg har barsel og "bare" kan sove når det passer mig, men syntes sgu det er lidt svært når det er mig der gør alt. jeg er fuldstændig enig i at jeg skal finde mig i at det er mig der skal tage største delen af det, mens hun er helt lille, men han kan vel for fanden da bare skifte en ble af og til, eller lave lidt mad... men næ nej... det er kun sofaen der duer og så jagt...
    så kan det da godt være jeg piver lidt, men så må det være det!

• #11   1. okt 2011 Jeg forlanger ikke han hjælper til konstant, men bare lidt ville være dejligt. som feks. lige at lave aftensmad en gang i mellem, eller gå en tur med støvsugeren. det syntes jeg ikke er for meget at forlange! eller det er måske bare mig den er gal med??

• #12   1. okt 2011 Jeg syntes det er helt iorden i skal jo hjælpe hinanden.

• #13   1. okt 2011 da min datter var mindre var det også mig der stod med hende ALENE om natten..... min mand skulle på arbejde og det kræver jo at man er frisk...,. så det kan man ikk rigtig brokke sig over når man selv går på barsel og kan sove i løbet af dagen.... hvilket jeg også gjorde....

istedet for at sidde og brokke dig over at han ikk hjælper, så synes jeg helt bestemt at du skal sætte dig ned og sige til at du har brug for hans hjælp i dagligdagen..... vil han ikk bleskifte, så kan han da handle på vej hjem fra arbejde, lave mad, svinge støvsuger.... der er mange muligheder.....

vejen frem er komunikation....

jeg har også mere eller mindre stået med ALT herhjemme i det sidste år, grundet min mands sygdom.... men det er ved at vende nu,.... og må sige jeg er ikk knækket endnu og har tilmed en hjertebarn der har været under opertation + en stor pige der også kræver hendes opmærksomhed... dog har min mand i hans gode periode været god til at sidde med ihvertfald den store og hygge lidt med hende....

men jeg synes bare ikk man har ret til at brokke sig over at man skal op om natten og manden bare sover.... det er jo ligesom ham der skal op på arbejde og så nytter det ikk noget at han står hele natten med barnet og ikk kan komme afsted næste dag....

man har jo selv valgt at få barnet og så må man tage de ting med som kommer og det er bla. søvnløse nætter !

• #14   1. okt 2011 Min mand skiftede først ble da vores dreng var 6mrd, og det var kun tis ble, han tog sin føste lorteble da han var 1½år gammel, og det er sku fint for mig.!
    Jeg har os den holdning, det jeg ikke når i dag når jeg i morgen, så længe huset ikke ligge jerussalems ødelæggelse.! smiley

Jeg mener at selvfølgelig skal man være to om et lille barn, men igen, har du spurgt ham om der er noget der går ham på siden han ikke vil skifte.!
    eller svar ham igen, hvis han sir "kan du ikke gøre det" så sig, "nej det kan jeg ikke, jeg er igang med noget andet, så enten gør du det her færdig, ellers skifter du hendes ble" smiley

Min mand kunne ikke skifte ble, da han var så bange for at skade den lille,- han kan stadig ikke se billeder af ham som spæd, da han var for skrøblig.!

• #15   1. okt 2011 i går havde han tidligt fri, så jeg spurgte ham om han ikke lige ville tage sig af thea en halv time, da min veninde ville komme og klippe mig. svaret var: jeg bliver nødt til at sove et par timer, jeg skal på jagt i aften. og så sad jeg ellers med min lille pige på skødet mens jeg blev klippet... tak, for lort siger jeg bare!
    og de tre timer thea plejer at sove om eftermiddagen bliver brugt på rengøring, tøjvask, hundeluftning og indkøb, så syntes egentlig jeg har nok at se til! har valgt ikke at lave en skid i dag! der bliver kun luftet hunde. gider ikke gå ned og handle-det kan han sgu få lov til når han kommer hjem kl. 15. så må han brokke sig herfra og så til månen. der er ikke noget til aftensmad med mindre han kan spise rugbrød- hvilket han absoulut ikke gider at æde til aftensmad. er spændt på hvordan eftermiddagen arter sig...

• #16   1. okt 2011 Mor til to, lige præsis smiley
    Jeg har os to, og min yngste har os en kronisk sygedom og kræver og har altid krævede rigtig meget af mig, og det første år sov han stort set ikke.! Jeg har ved siden af tit haft min venindes datter som er lige så gammel som min egen knægt sovende i op til en uge af gange, så jeg i perioder havde 3børn.
    Og jeg er ikke knækket endnu- og regner heller ikke med jeg gør det..!

Ditte, jeg sir ikke det ikke er hård at være mor. for det er det helt bestemt, men man skal planlægge efter hva man kan klare og har overskud til, og man skal ikke presse sig selv for at nå det hele. Hvis manden vil have det gjord du ikke har nået så må han selv gøre det, ellers må han vente til dagen efter. Du skal passe på ikke at gå i bund med en fødselsdep. det kan komme bl.a af stress. det har jeg haft tæt ind på livet da min søster gik under med det, da hun presede sig selv til det yderste.
    Nogle dage er mit energi behov os helt i bund, også gør jeg ganske simpelt ikke tingene smiley
    Håber du forstår..
    Ønsker jo kun at andre mødre skal have det godt.!

• #17   1. okt 2011 mor til to skønne unger: jeg syntes også han skal sove om natten, men hvis han nu tog hende en nat, hvor han har fri dagen efter, vil det bare være himmelsk! jeg kan sagtens tage hende til hverdag.

hende c: jeg har spurgt ham om der er noget galt, og det siger han der ikke er, så der kan jeg vidst ikke gøre mere....

• #18   1. okt 2011 ikke for noget man alle de ting du gør når hun sover er også noget man kan gøre når barnet er vågen....

min søger ligger på han legemåtte mens jeg har alt jeg nu engang skal have lavet og det hygger han med...

• #19   1. okt 2011 Sms ham skriv fx. "i dag laver du mad skat, så du handler det du har lyst til at lave. smiley ellers står den på rugbrød, for jeg har planlagt mor forkælses dag som består i at lave abselut ingenting i dag smiley "

• #20   1. okt 2011 Mine har os ligget i skråstolen eller sofaen eller liften eller hvor de nu var, mens jeg vaskede op, støvsugede vaskede tøj osv. det var sjællent jeg gjorde noget når bebs sov, det slappede jeg af smiley
    Jeg tog fx bad med mit barn siddende i autostolen ved siden af- vågen smiley

• #21   1. okt 2011 min mand har aldrig taget vores unger natten og den store er immervæk snart 3.

de første par mdr var jeg mere eller mindre "alene" med begge unger. han var her i huset fysisk med ikk mentalt,... det er så blevet bedre med tiden.....

og det gør det sikkert også hjemme ved jer.... har du prøvet og spørge ham om det er fordi han er usikker?
    for det nogen mænd. min mand skriftede ikk vores søn før han var omkring 5 uger... han turde ikk og det det samme med vore datter...

den første mdr sad jeg hver evig eneste aften med min søs på armen fordi han ikk ville ligge selv, alt imens han sad og hyggede sig ved computeren....

• #22   1. okt 2011 hende c: jeg må indrømme at jeg til tider går lidt amok med rengøringen, og prøver at tage så meget som muligt på en gang, så jeg kan holde lidt fri en anden dag.

nu som mor...: ja, vi har begge to valgt at få et barn, og det er virkelig det bedste jeg nogensinde har gjort! ville ikke bytte hende for noget i verden, hun er virkelig et ønskebarn!

• #23   1. okt 2011 nu mor til: når thea er vågen koncentrerer jeg mig 100% om hende, og så må det andet vente. hun brokker sig også hvis jeg bare lader hende ligge på sit legetæppe. hun vil have opmærksomhed, og det skal hun have!

• #24   1. okt 2011 Nu mor til 4;) J
    Nu siger jeg heller ikk at det er det jeg gør hele tiden når han er vågn smiley

jeg har god kontakt til mit barn og leger også med ham....
    men der er nogen dage hvor han ikk sover ret meget og det er de dage hvor han ligger på hans legetæppe med jeg ordner de praktiske gøre gøremål....

jeg har immervæk 2 børn, så jeg ved godt hva jeg gør smiley

det kan godt være du har 4, men det gør dig ikk bedre end mig smiley lige en lille tanke jeg kom til at tænke lidt højt....

• #25   1. okt 2011 så ¨må mit barn godt nok være mærklig når han godt kan ligge for sig selv uden at brokke sig,,,,

• #26   1. okt 2011 mor til... tror da ikke din søn er mere mærkelig end andre børn. Thea kan bare godt lide at få opmærksomhed, og jeg elsker at være sammen med hende, så det er jo perfekt... hun vil hellere have at man sidder og snakker med hende, end når hun selv ligger på gulvet eller sofaen - selvom der er både legetøg osv...

• #27   1. okt 2011 eeej det er i kke okay at han ikke hjælper, om han arbejder eller ej? at han smider sig på sofaen når han kommer hjem er da heller ikke okay? men ja overvej lige om han er den rette- eller om han skal rettes op på? fotæl ham at i var to om den sjove del ( at lave baby) så derfor vil du gerne at i er 2 om resten? det er vel okay at d u ammer om natten , du har jo valgt at amme? engang imellem syntes jeg godt han kan hjælpe- uanset arbejde, det er også hans barn ,

vores søn begyndte først at sove igennem som 2 årig- og der har vi da deles, uanset job, kursus eller gået hjemme..

• #30   1. okt 2011 har kun lige skimtet..sådan en mand har jeg oz haft tror du kan finde mange indlæg om det:=O men det er desværre tit og ofte det problem som opstår når man får børn..
    jeg har nu aldrig forlangt han sku tag dem om natten når de arbejder og jeg er på barsel ,for så syntes jeg det er rimmeligt de sover , men helt sikkert ja så det rimmeligt de lige tag dem når de har fir mens man laver mad eller noget..men jeg har aldigr sådan rigt ku få claus til det måske en dag eller to så er det gået i sig selv igen.. så vi er rigtigt mange som vil blive glade hvis du finder svaret på det problem:=O tror det er den største grund a 80% går fra hinanden inden barnet bliver 1 år.. det har det ihvertfald været i min omgangs kreds.. og så har mænd bare noget med a spædbørn ikk er så sjove for de ligger jo bare der de bliver mere intresant nå de bliver mellem 2,5 og opefter.. og nogengange føler de faktis oz de ikk kan leve op til oz fordi vi tit har tendes som mor a skælde en lille smule ud hvis de ikk lige gøre det på den måde vi plejer a gøre..
    men kender følsen i de år vi bode sammen med børnene og line bliver 4 i morgen så har jeg faktis været enlig mor i parforhold og det er noget SÅÅÅ frustrende.. .. håber i finder en løsning men i er nødt til a tale sammen han er jo ikk tanke læser..

• #31   1. okt 2011 Kan høre jeg er ret heldig. Alexander er 16 dage og jeg malker ud, så kæresten står op om natten og giver flaske så jeg kan få hvilet.

Nu har han 2 ugers barsel og 2 ugers ferie, men når han starter på arbejde vil det selvfølgelig være mig der tager nætterne i hverdagene og han gør så i weekenden. Selvom jeg går på barsel har jeg også brug for søvn for at kunne være der for begge vores drenge.

Her deles vi også om bleerne. Vi har været 2 om at lave drengene, så skal vi også være 2 om at passe dem.

• #33   1. okt 2011 ja line er lige blevet dinostiseret hyper aktiv og lasse havde kolik i 3 md hvor han skreg 24 ,7 og er øz ørebarn så det ville sku ha være dejligt med en hjælpene hånd fra ham , men venner og bekendte har være sød til lige agå lidt rundt med ham på armen når de har være på besøg eller lige gå en tur med begge unger men jeg lige sov en time og lasse fik først en rytme og sov først som 5 md..

• #34   1. okt 2011
    Nu mor til 4;) J
    nej men det virkede sådan....

lige pt sover min søn ikk mere end en halv time afgangen ( 6 mdr) så hvis jeg skal have lavet alt det jeg vil inden den store kommer hjem, så vi alle kan hygge... er jeg nødt til at gøre det når han også er vågen,,,

• #36   1. okt 2011 lige til den med at han skal på jagt.. det er en fritidsinteresse..

på mandag når han har fri og kommer hjem, så er du klar når han kommer og giver ham den lille og siger "så nu tager jeg ind til byen for jeg har en aftale"

hvis han så siger at han er træt fordi han har været på arbejde i 8 timer så siger du at du har været på arbejde i 23 dage i træk, så nu vil du lige holde fri.

Og hvis han mener at det er så fredeligt at gå hjemme på barsel, jamen så er der jo intet problem i at være hjemme. han kan jo bare lægge sig og slappe af så, mens du er afsted.

hvis han må have fritidsinteresse så må du også.. du kan jo ikke få lov at lave noget uden baby, kun ham. Det er ikke fair når I begge er på hele dagen og du oveni købet også er det om natten. Så må han lave noget ude og lave aftaler må du også..

også kan du sige "hvad er problemet? du har jo fri, så du kan bare slappe af sammen med hende" du er jo sammen med hende 24/7, så kan han vel også være det lidt mens du gør noget som han selv plejer.

• #37   1. okt 2011 Tror jeg må have en rigtig god mand. Men jeg har forlangt at han hjælper ligeså meget til med børnene som jeg. OGSÅ selv han skal op at arbejde. Vores første barn sov rigitg dårligt om natten, så vi gjorde simpelhen det og dele natten op. Selvom man er på barsel har man sku brug for lidt søvn. Vi deles om bleerne og deles om alt det huslige. I weekenderne skiftes vi til at sove længe smiley Jeg mener man er to om at få et barn, så er man også to om at hjælpes ad. Jeg kunne så sagtens gå i seng kl.19 om aften, men så fik jeg også lov til at sove til ihvertfald kl.02, hvor børnene så var mine resten af natten

• #38   1. okt 2011 Jeannie... ENIG!

Din mand kan sagtens have jeres datter et par timer efter arbejde så du kan handle alene eller lige spise med en veninde eller hvad du har lyst til.. Hvis han a absolut skal ligge ned kan han vel gøre det på gulvet sammen med hende smiley

Om natten synes jeg de er iorden han ikke står op med hende når han skal på arbejde, da du jo går hjemme og har mulighed for at slappe af i løbet af dagen.. Men i weekenderne kan i jo have en nat hver hvor en sover og en anden tager baby.. Det har vi herhjemme og det er skønt at sove igennem og stå lidt senere op end normalt... Det huslig i hjemme skal fordeles, enten tager han barnet mens du laver lidt i hjemmet ellers må han jo lave noget mens du har hende...

Hvad så når du også begynder på arbejde??? Tror han så bare at du både skal arbejde, stå op om natten, passe jeres barn efter arbejde og gøre det huslige, mens han bare ligger og dover den på sofaen...? Det kan jo altså ikke lade sig gøre når man er fælles om et barn...

Jeg var alt for god af mig mens jeg gik hjemme og da jeg så begyndte på arbejde forsatte det, men jeg kunne godt mærke jeg simpelhent ikke havde overskud til det hele, så da jeg bedte min mand om at hjælpe lidt mere til osv. Havde han lidt svært ved at forstår hvorfor? Men jeg kunne lige så godt have været egentlig mor det første år af viktors liv for min mand var sku aldrig til at regne med... Og det gjorde han faktisk ked af det at jeg satte den op på den måde med at enten måtte han hjælpe til eller flytte for så havde jeg da kun mig selv at blive sur på over tingene ikke var blevet ordnet smiley

• #39   4. okt 2011 og ja han får jo også sin søvn om natten, det gør du ikke.

Så derfor kan han ikke kun sige at det er ham der er træt og trænger til at slappe af/lave noget andet.

nu er han jo udhvilet fordi han har fået sin søvn hele natten, så han kan jo godt lige tage hende lidt.

du har ikke fået din søvn men samtidig været på arbejde hele dagen og natten også jo.. så hvis nogen trænger til lidt fri må det være dig nu.

synes forresten det var en rigtig god idé med sådan en plan som "25 Maj 2011" havde hjemme ved sig smiley

Kommentér på:
Hårdt at være mor!

Annonce