{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

Blev du den mor, som du havde forestillet dig? {{forumTopicSubject}}

Vi har nok alle gået rundt og forestillet os, hvordan vi ville blive som mødre og haft tanker om hvor mange børn man gerne ville have, ikke????

Hvordan synes du så at det er endt ud, er du den mor du forestillede dig og drømte du om 1 barn, men endte ud i 3, da du bare synes det er fantastisk at være mor???

Selv har jeg altid troet at jeg da skulle have mange børn, men nu har vi 2 og det synes jeg er helt passende, ikke flere til os.
Som mor er jeg nok ikke helt lige så tålmodig, som jeg gik og troede at jeg ville blive....men tror at her er mange ting der spiller ind og at det ville ha været anderledes, hvis de ting havde været anderledes, hehe....ja det er mere kompliceret end som så *S*
Ellers elsker jeg at være mor og jeg vil gå gennem ild og vand for min prins og prinsesse......

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blev du den mor, som du havde forestillet dig?
  • #2   29. sep 2011 Havde også regnet med at jeg ville være en super tålmodig og overskudsagtig mor. Men eftersom han havde kolik, og vi nu slås med forstoppelse, og jeg kæmper med højt blodtryk og højt stofskifte, så er mit overskud og tålmodighed ikke så stor som regnet med.

Havde regnet med at jeg skulle have i hvert fald 2 børn, men tror ikke vi får flere end ham vi har. Vi kæmpede for at få ham, og fødslen var ekstrem hård, og derfor er jeg blevet rådet til ikke at få flere, da mit bækken måske ikke kan klare det. Men sker der en upser, så tager vi den med...

• #4   29. sep 2011 har altid gerne ville have 3+ børn (dog ikke lige så tæt som de ligger haha ) men skal ikke have flere nu smiley

jeg havde rigtig mange forestillinger om hvordan jeg ville være som mor, men havde ikke lige taget højde for virkeligheden med arbejde, trodsalder osv haha og den der totale overskuds/mega tålmodige mor er jeg altså ikke altid smiley

men jeg elsker dem alle 3 og ville også gøre alt for dem smiley

• #6   29. sep 2011 Jeg ved ikke om jeg er den mor jeg havde regnet med jeg ville blive for jeg blev mor til Sigrid som har et handicap hvilket gør at jeg ikke helt kan være som jeg troede jeg ville blive men får at se når jeg engang får et barn som er sundt og rask og helt som de andre smiley

• #7   29. sep 2011 Mulle mor. Tiderne ændre sig... Synes også vi 3 unger hørte efter når mor sagde noget. Men synes ikke rigtig mine søskenes unger høre efter som vi gjorde...

Oliver er ikke gammel nok endnu. Men hvorfor skulle han bliver anderledes...

• #8   29. sep 2011 Både og... Jeg syntes jeg er den mor jeg gerne vil være over for min datter. Jeg bruger meget tid med/på hende. Bruger tid på at pludre, lege sanglege eller bare synge. Jeg går lange ture med barnevogn og hund på amagerfællede, besøger moster dut og tante dat. Vi leger klappeleg, går til babysvømning, laver rytmik og meget meget mere. Men jeg havde forestillet mig at jeg også havde overskud til lige at have et skinende hjem, hjemmebag når manden kom hjem fra arbejde og overskud til at lave alt hendes mad fra bunden. Sandheden er bare at hjemmet kun skinder én gang om ugen, det hjemmebagte er mere hjemmebRagt og hendes mad er lavet fra bunden af.......hvis det ikke kræver det helt store :-). Men hva'! Så længe min dejlige datter har det godt, er glad og tilfreds og vi kan få hjemmet til at fungere, så behøver opvasken ikke at blivet taget hver dag, støvsugeren holder hviledag det meste af ugen og brødet må gerne komme fra bageren mm. smiley

• #9   29. sep 2011 Michelle - lige præcis smiley

• #10   29. sep 2011 Carina - smiley

• #11   30. sep 2011
    Kort sagt, nej smiley Jeg havde alt for høje krav og forventninger til mig selv, og troede at jeg ville blive den her mor, som bagte boller til børnene kom hjem, og at aftensmaden altid ville blive lavet, fra bunden, og at jeg ALTID ville have overskud til at lege rundt med dem, .. Men NEJ, sådan er virkeligheden altså bare ikke, smiley

- Men man kan jo heller ikke forestille sig, hvordan ens børn bliver smiley Jeg har en fantastisk dejlig og nem datter, men man ved jo aldrig hvordan de bliver (:'

• #12   30. sep 2011
    Min mand har altid sagt fra starten at han KUN ville have 2 børn, og jeg sagde så 3, og vi blev enige om 3 så (: Men nu, er det så omvendt, jeg har sagt at 2 er nok, for så er der en hånd til hver , og rent tidsmæssigt, overskudmæssigt og økonomisk, vil jeg hellere have 2 børn jeg kan forkæle, end 3 hvor det bliver svært smiley

Vi har dog aftalt, at tage emnet op igen om 5-6 år, .. Men tror ikke at der kommer flere smiley

• #13   30. sep 2011 Michelle... Helt enig. Også sådan det foregår mest her i huset.

Godt skrevet, og lige mine ord.

• #14   30. sep 2011 Jeg havde en drøm om at få børn tidligt, at være sammen med en dejlig mand, være forlovet og måske være gift, og så bo i hus. Og så har jeg altid sagt at jeg gerne ville have 2 børn. Jeg håbede også jeg ville lave hjemmebag, god gammeldags mad, et pænt rent hjem, og at jeg var super tålmodig og overskuds mor.

Virkeligheden er at jeg har fået 2 børn tidlig, men enlig gerne vil have en mere.men super dejlig mand som jeg også er forlovet med dog ikke gift, vi bor i eget hus

• #15   30. sep 2011 Undskyld skriver fra tlf. Så resten kommet her.

Jeg få bagt dog ikke hver uge, det er nok også godt nok for figuren. Jeg laver alt slags mad og det er som regel klar kl. 18. Hvad angå et super rent hjem ja så holder den ikke helt, har så meget andet og ja så må støvsuger højde pause. Jeg er heller ikke så tålmodig som jeg havde håbet og troet, men samtidig er jeg heller ikke så hård og konsekvent som jeg regnede med, men det er manden der imod.

• #16   30. sep 2011 har ikke læst alle indlæg (:
    Men jeg vil lige starte det ud sådan er..

Der er sket ting i mit første år med Nena og graviditeten som ikke er planlagt, alene mor , til snart to og med to forskellige. (:
    Når det så er sagt, har det på ingen måde påvirket min rolle som mor..
    Jeg er langt hen a vejen blevet præcis den mor jeg ønskede at blive, jeg er tålmodig og omsorgsfuld, ansvarlig og kæmper for at nå mine mål som uddannelse og sådan.. Og selvfølgelig kan jeg komme på afveje, men jeg er ikke kommet længere ud end jeg har nået at rette dem igen, for vi synes ALLE vores børn er det vigtigste i verden.. og vi hverken bedre eller værre mødre end nogle andre tror jeg. jeg tror vi gør hvad der passer sig for vores børn.. Og det jo det der gør os til en god mor (:

Men ja kort sagt, jeg har altid vidst jeg ville blive en fantastisk mor, der prioriterede sine børn før alt andet.. Og det præcis sådan en mor jeg er blevet, men jeg har også noget af et billede og kigge tilbage på (:
    ikke misforstå det jeg elsker min mor, men hun er helt sikkert også min inspiration til at gøre mange ting anderledes end hun gjorde (:

• #17   30. sep 2011 s*Men hjemmebag og rent hus påvirker jo ikke jeres rolle som mor, hvis det tæller ind er jeg en forfærdelig mor smiley

• #18   30. sep 2011 OLIVERS MOR...K- Tak skal du have smiley

Nadiaa- Nej det påvirker ikke vores rolle som mor om hjemmet skinder eller ej, men nu bliver der spurgt til om man er blevet den mor man havde forstillet sig. Og nej, det er jeg vel i bund og grund ikke, når jeg havde forestillet mig at jeg både skulle have overskud til barn, mand, hund og hjem :). Jeg syntes at jeg gør et sk*de godt stykke arbejde med at få overskud til de tre første på listen, men det er på bekostningen af hjemmet. Det var ikke med i mine forventninger som mor at min hjem skulle have nullermænd i hjørnerne, støv på hylderne, opvaks på køkkenbordet og vasketøj med top på:-). DOG vil jeg tilføje at jeg ikke har noget imod hjemmet somme tider roder og ikke brødet aldrig er hjemmebagt, for jeg har prioriteret at bruge min tid på det der betyder mere for mig end et pænt hjem. Hvis jeg kan få nogle dejlige stunder med min datter og kæresten i zoo en søndag formiddag, så vil jeg hellere det, end bruge min weekend på rengøring smiley

• #19   30. sep 2011 Michelle..

Jamen så vi jo enige.. jeg har det ligesom dig nemlig..
    dog er det blevet værre her i graviditeten pga a BL og sådan.. men jeg tager det stille og rolig og ved jeg er der for min datter og synes sku jeg gør et fantastisk arbjede trods min lejlighed er lidt rodet nu og da (:

• #20   30. sep 2011 Nadiaa- Lige præcis =)

• #21   30. sep 2011 Michelle. Enig igen... Min svigermor er så ikke enig, og hun synes her roder, så jeg burde da lade turen i skoven ligge, og så svinge støvklud og støvsuger i stedet for... Men nej, en gid tur, er meget vigtigere end 3 nullermænd i hjørnet...hehe.
    Men hun er jo også fra en anden tid, og hun havde rengøringshjælp da min kæreste var lille. men det har hun lykkelig glemt alt om...

• #22   30. sep 2011 OLIVERS MOR...K- Min mor og svigermor er også af den opfattelse at hjemmet kommer i første række. Jeg kunne ikke være mere Uenig =). Mit billed af min mor fra jeg var barn, er hun står på sin røde skammel med bormuldshansker beregnet til at tørre støv af med, og støvsugeren ligger på gulvet. Det er ikke sådan min datter skal huske mig. Hun skal huske mig for alle de hyggelige stunder vi har sammen :-). Jeg bebrejder ikke min mor noget, men jeg vælger bare at prioritere anderledes =)

• #23   30. sep 2011 Min errendring fra barn om min mor er at hun var af samme opfattelse som jeg er idag. Bedre at børnene er glade og mætte af mad og oplevelser, så kommer hjemmet bagefter.
    Hun havde dog overskud til 3 børn, et hjem som altid var pænt, måske ikke altid 100% rent, hjemmebag og god gammeldags mad. Og vi unger manglede aldrig noget. Hun havde enda overskud til at tage 3 plejebørn ind, og da vi blev større flyttede min svoger også ind, da han faldt i uføre med hans mor. Så der var massere af hjerterum og varme...

Min svigermor gider jeg slet ikke høre på. Vi har det anstrengt med hinanden. Hun er ved at forstå at hun skal holde hendes mund, for ellers er døren lige der, og så kan hun smutte...

• #24   30. sep 2011 OLIVERS MOR...K- åhhhhh mit forhold til svigermor kan også være anstrengt. Hun er nu meget sød, men med jævne mellemrum får hun altså lige sagt nogle ting der tænder mig helt af smiley

• #26   30. sep 2011 Hehe... Sådan er min også.
    Har engang smidt både svigerfar og svigermor ud, da min svigerfar sparkede ud after vores hund, og svigermor bare sagde ÅRHHH der skete jo ikke noget, lad nu være med at tage sådan på vej. Skal siges at han har sparket ham 1 gang før, og der besluttede jeg mig for, at næste gang så er det UD!!!!! Og det kom de den dag.
    Siden har han ikke gjort hunden noget, tror han lærte at det gør man IKKE...

• #27   30. sep 2011 OLIVERS MOR...K- Hvad fan*** er det også for noget at sparke ud efter hunden?! Åhhhh der var lige én der skulle sparke ud efter min hund eller mine katte, så var jeg sq også faret op i det røde felt og smidt vedkommende UD!!!!!!! Det er da altid noget han har lært at det gør man ikke hos dig hehehe smiley

• #28   30. sep 2011 Han blev helt paff, og troede nok ikke til at starte med at jeg mente det, så han sad bare og smilte lidt fjoget. men da jeg så sagde, KAN DU SÅ LETTE DIN LILLE MAGRE RØV, OG KOMME UD NU, du skal sgu ikke sparke min hund!!!! så forstod han det vist.

• #29   30. sep 2011 OLIVERS MOR...K- hehehe så kan han lære det smiley

Kommentér på:
Blev du den mor, som du havde forestillet dig?

Annonce