{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.043 visninger | Oprettet:

Rød numse - Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Min lille pige på 19 dage, har fået ufatelig rød numse. Det er blevet meget slemt her de sidste par dage, så nu ligner det lidt at hun har fået hudafskrabninger ved endetarmsåbningen og det inderste af ballerne!
Nogen det har prøvet dette og evt. kender nogen gode råd til hvordan vi får det væk igen? Har prøvet med zinksalve, men syntes ikke det virker så godt! Så hjælp søget, da min lille prinsesse er meget ulykkelig når hun skal ha skiftet ble og bades!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Replacement of Toilet 1.000 kr.
  • Fjerne stikkontakt 1.000 kr.
  • TV-opsætning — der skal bores fire huller i betonvæggen. 500 kr.
  • Tilslutning af ovn 500 kr.
  • Låse dør op 1.145 kr.
  • Hænge lamper op 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rød numse - Hjælp!
  • #1   27. sep 2011 zinksalve virker heller ikke her og heller ikk det der pulver men derimod så kartoffelmel drys masser på og hold hende tør:) hvis vi bruger det om morgenen kan vi allerede se det har virket godt til aften:)

• #3   27. sep 2011 Her har oliver efter operationer haft rød numse. Vi har brugt Bepanthol kan købes hos matas.
    Vi har også brugt nødhjælpssalve som kan købes i helsekostforretninger. Det virker hurtigt.

• #4   27. sep 2011 Kogtvandsklude. De er guld værd.
    du tager noget stof i bomuld. ( kan være en stofble) Den rykker du i nogle strimler. I en gryde med noget kogende vand. Kan ikke helt huske hvor længe det er det skal koge, men mener det er ca 10 min. Lad dem køle af. Vrid dem og put dem i en lukket beholder. Put strimlerne på din datters numse og ble på bagefter. Skift dem ved hver bleskift.
    De virker selvom det lyder åndsvagt.
    Her er lige et link til det.
    http://www.netsundhedsplejerske.dk/babylex/index.php?option=laes&lexkat=K&id=237

• #5   27. sep 2011 Nena har numsen bar 1-3 timer om dagen når den er rødest og så får hun ble på ind imellem så hun ikke laver alt mulig på gulvet, og så en masse sinksalve når hun ahr ble på.. det tager det her, men kun fordi hun har numsen bar meget (:

• #6   27. sep 2011 Måske er det ble allergi ? Det har min dreng..

Phatanohl salve virker hurtigt.!
    Ellers syntes jeg du skal smutte til lægen, da det jo os kan være svamp smiley

• #8   27. sep 2011 Inotyol salve er GULD!

Men det kunne godt lyde som svamp???

• #9   27. sep 2011 Tak, for alle de gode råd! Må prøve det med kludene... Vil i hvert fald gøre alt for at hun ikke har ondt!

• #11   27. sep 2011 Spisekisel...købes i en helsebutik....det har virket for os *S*

• #12   27. sep 2011 Hun har meget aføreing og mange gange dagligt! Det er stadig meget tyndt, så har en idé om at det er derfor det svider i huden på hende. Hun er i hvert fald meget ked af det når hun skal skiftes!

• #14   27. sep 2011 Tania, så du kan simpelthen gennem en skærm se på et andes barns numse at det ikke er svamp.. flot sir jeg bar. smiley

• #21   27. sep 2011 Vil også lige gi tumbs up for inotyol salven, den har altid kunnet tá ALT her, numsen skal bare være helt ren og tør inden det kommes på..
    det holder fugt væk fra huden og hjælper huden til at hele..
    Fatter i det hele taget ikk hvorfor zink salve blir brugt til babynumser, alt det gør er at udtørre evt fugt, og det alene hjælper jo på inden måde en rød numse.. fik også at vide af min sp i sin tid at zink salve var spild af penge, det kan i slemme tilfælde blot gøre ondt værre.

• #22   27. sep 2011 her har vi fundet ud af at babypigen ikke kan tåle pampers, så vi er gået over til libero og det hjælper sammen med zinksalve og bar numse ;O)

• #29   27. sep 2011 Jeg burger kun babypudder. Vi har aldrig haft rød numse siden vi begyndte på det, lige ud over hvis der er en tand på vej.
    Bare lige et drys babypudder når numsen har fået lov til at tørre lidt også smører du pudderen så'n lidt ud.
    Men når min søn har rigtig meget rød numse så bruger jeg sådan nogle baby pads. Det er store vatklude. De krasser nemlig ikke som vådservietter og engangsklude gør.

• lone f
    lone f Tilmeldt:
    dec 2009

Følger: 1 Svar: 12
    #31   27. sep 2011 KØB INOTYOL SALVE PÅ APOTEKET..ET RIGTIG VIDUNDERMIDDEL MOD RØDE NUMSER OG ANDRE FORMER FOR EKSEM.

• #32   27. sep 2011 jeg vil sige der er ingen der kan sige hvad det er.. nena har aldrig haft rød røv før nu, og det på grund a tænder.. så det kan jo være på grund a mange ting..

Ellers så gør som dina siger og skifte ble oftere både tis og ad bleer kan give rød numse.

• #33   27. sep 2011 Madsens salve er et vidundermiddel man ikke kan leve uden smiley købes på apoteket

• #34   27. sep 2011 jeg ville tage til lægen og udelukke svamp, inden jeg prøvede alt muligt.
    på min søn var det tydeligt at hav havde svamp da han var 5 uger, jeg var ikke i tvivl.

me da min niece var 2-3 uger var hun knaldrød og havde ondt af helvedes til. min søster smurte og tørrede og luftede og gjorde alt muligt uden at det hjalp. et hurtigt visit hos lægen kunne fortælle at det var skedesvamp, og det forsvandt efter kort tids behandling..

• #35   27. sep 2011 nu mor,
    også min tanke...

• #37   27. sep 2011 Dina: Hun bliver skiftet omkring 10-12 gange om dagen.

Prøver lige det med kludene et par dage, og kan jeg ikke se at det bare har hjulpet lidt, så kontakter jeg lægen! Får sp på torsdag, så det kan jo være hun har et godt råd eller to!

• #38   27. sep 2011 Hvis jeg lige skal forklare hvordan det ser ud igen, så ligner det små hudafskrabninger eller hvis man har haft en nederdel på om sommeren og ens låre sveder og gnider sig mod hinanden, så man får skavmærker. Det sidder helt inde ved endetarmsåbningen og på det inderste af balderne...

• #39   27. sep 2011 Hvis du går brugt zinksalve over et stykke tid og ikke synes det går gået en effekt så synes jeg et skal ringe til lægen i morgen. Prøvede det selv med min fatter og hun havde svamp og så hjælper ingen af de ellers så gode råd. Så synes altså et skal kontakte lægen i morgen, så kan han/hun jo hurtigt se hvad det er, for det er jo synd din lille pige går ondt, og måske går ondt i flere dage fordi et først prøver alle de gode råd .

• #48   28. sep 2011 Ihh nej vent da bare i 2 dage hvor den lille pige så måske kan have mega ondt i numsen i stedt for at bruge 2 min ved lægen. Det er da klart en super gode idé.

• #50   28. sep 2011 wachs : sys godt om !!

• #51   28. sep 2011 Der er vi så forskellige hun har jo prøvet zinksalve i en periode og det virker altså som regel, ved godt at det ikke altid hjælper men for det meste. Ved bare af erfaring at min fatter også have sådan en numse smurte med zink og lød numsen tørre godt men det gik ikke væk , ringede vk lægen og sagde hvad jeg havde gjort han var ikke det mindste i tvivl det var svamp og fik så æren der til som virkede i løbet af få gange.

Men folk må selv om hvad de gør tænker bare på den lille pige med ondt i numsen synes en dag ekstra med forsøg er synd hvis 5 min ved lægen eller en samtale med lægen kan udelukke enten det end eller andet.

• #52   28. sep 2011 "syntes godt om" - "Ihh nej vent da bare i 2 dage hvor den lille pige så måske kan have mega ondt i numsen i stedt for at bruge 2 min ved lægen. Det er da klart en super gode idé."

Ville ikke kunne havde sagt det beder selv.!
    Heller udlukke svamp- også bruge andre råd ved siden af smiley

• #54   28. sep 2011 syunes klar hun kan prøve det med kludee, men har hun jo nok også prøvet fra igår til idag, synes bare ikke hun også skal vente idag hvis det ingen efekt har haft.
    og så flyver man jo ikke bare til læge, i min vereden ringer man først og høre hvad de kloge siger.

nj zinksalve er ikke et vidundermidel, og kender i øvrigt begge salver. Men zinksalve kan tage det meste hvis man bruger dte ordenligt.

• #56   28. sep 2011 Ja håber også vi høre noget....

Synes også man skal prøve lidt selv, men det har hun jo gjort som hun selv har skrevet oppe øverst, og de fleste smørre jo så snart det bliver lidt rådt og så burde jo havde hjulpet der hvis det var, og ikek blive mere rødt og revnet som nu.

• #58   28. sep 2011 min dreng har også haft frygteligt rød numse et par gange pga diare... så synd for de små pus. Når det er kommet så vidt er det eneste, der hjælper her de kogte klude.. så vil tilslutte mig de andre og anbefale dig at prøve dem... skal være klart bedre allerede dagen efter, ellers må lægen kontaktes.. hvis det er svamp og du ammer, så vær opmærksom på dine brystvorrter, jeg blev smittet af den yngste, fik revner, der bare ikke ville hele, av for pokker!!

• #59   28. sep 2011 hej piger...
    Jeg har forsøgt mig med de våde klude i går og i dag. Kan ikke rigtig se om det har virket. Hun er stadig ekstremt rød og meget øm. Har fået noget phetanol (staves) creme, som jeg har brugt et par gange i løbet af aftenen, og det virker lidt som om det har taget lidt af smerterne. Hun skriger knap så meget som tidligere.
    i morgen går turen forbi sundhedsplejesken, så det kan være hun har et godt råd eller ved hvad det er.

Louise: Hun fik suttet hul på begge brystvorter allerede da hun var 2 dage ganmel. smurte med phetanol creme i en lille uges tid, og nu er det helt væk, og der er ikke tegn på noget svamp el. lign.

• #60   29. sep 2011 Tania..
    Det gør dine klude heller ikke altid (:
    så det noget fis det der (:
    Børne numser er forskellige, her er zink salve en mirakelkur mod rød numse, hos dig er kludene. hos Linda er det kartoffelmel..

Jeg vil også sige tag til lægen og find ud a om det svamp, for hvis det er og du venter bliver det bare værre og værre. og det gør for det meste ondt på de små at have en så rød numse (:

• #61   29. sep 2011 og med Mirakel kur mener jeg virkelig MIRAKEL kur smiley
    Nena's numse er i perioder SÅ RØD fordi hendes afføring er dum, og hun har lavet i bleen om natten osv. og efter en gang med Zinksalve er der så meget bedring trods afføring også smiley

Så igen det altså forskelligt hvad der virker, man skal ikke udelukke et bare fordi det ikke virker for en selv (:

• #62   29. sep 2011 Synes godt om nadiaa

• #64   29. sep 2011 Tania..

og jeg siger det ikke passe (:
    Nena's' numse er også så slem i perioder at den slår revner, vabler mm. og det kan zinksalve godt klare.. altså er det noget fis, forstået sådan det KAN være en mirakelkur, og det siger du at det ikke er (:

• #65   29. sep 2011 Ditte C: godt, bare de heler, så er de ikke ramt af svamp:-) og der går sgu hul på os allesammen til at starte med;-)

Kommentér på:
Rød numse - Hjælp!

Annonce