Børn og McDonalds (fordomsfuldt, sorry!) {{forumTopicSubject}}
Vil lige starte med at sige at det på ingen måde er min mening at støde nogen med dette indlæg!!
Jeg går utroligt sjældent på McD, selvfølgelig sker det, og idag var sådan en dag.. Jeg er gravid og for første gang i min graviditet vågnede jeg imorges og tænkte jeg SKAL bare have... ellers dør jeg! Og helt ærligt af alle ting i verden er det en burger fra McD som jeg er villig til at dø for..
Nårh, jeg står op, spiser morgenmad og da jeg alligevel skal ind og handle kører jeg forbi McD på hjemvejen, for synes egentlig at jeg havde fortjent at "forkæle" mig selv når nu min krop for en gangs skyld truer med at holde op med at fungere hvis ikke den får det her mad..
Inde på McD Bliver jeg (som så ofte før) mødt af de her børnefamilier som spiser frokost på McD.. Fx et yngre par med deres datter (ca 4 år) og en BABY (jeg gætter på 2 måneder..) datteren på 4 har til syneladende værety med på McD før, da hun nærmest selv kan bestille sin menu..
Jeg tror alt i alt jeg så 10 børn inde i restaurenten som havde alderen 0-4 år..
Det er så her jeg står af..! Jeg synes det er forkert af mig selv at gå ind og spise på McD, uanset om jeg er gravid eller ej.. Men jeg ville ALDRIG tage mit barn med derind..
Endnu mere fordomsfuld bliver jeg når jeg nævner at flere af de forældre jeg så derinde, incl det før omtalte par, er overvægtige..
Jeg ved at det kan være rigtig svært at "deale" med sin vægt, og jeg kan ikke tillade mig at dømme nogen, da jeg aldrig selv har haft problemer i den retning..
Men come on! McD til frokost?! og med så små børn?!?
Jeg ved ikke om min holdning er så sippet fordi jeg (tak mor og far!) aldrig selv har været på McD før jeg gik i 7. klasse hvor en pige fra klassen holdt fødselsdag derinde..
Men jeg ved i hvert fald at mine børn skal opdrages omkring fastfood som jeg selv er blevet det! Det er slet ikke noget som findes!
Er jeg den eneste som har det sådan? hvad er jeres holdninger til børn og fastfood?
Sorry det blev lidt langt!
- Tastefejl er gratis
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
Jeg synes bare heller ikke det er okay. min veninde var på Mc.d med sin søn da han var 7 mdr. Der sad han og spiste maden derinde fra. Neeeej, tænkte jeg bare.
jeg synes det er fint at man gør det en sjælden gang i mellem.
Men sku ikke for ofte.
Jeg er selv opvokset uden Mc.d mad og smagte også først omkring 6.-7.klasse. Og mine kammerater gloede på mig som om jeg var dum, når jeg ikke vidste, hvad de forskellige menu'er hedder.
apr 2008
Følger: 32 Følgere: 32 Babyer: 1 Emner: 77 Svar: 893
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Babyer: 1 Emner: 144 Svar: 2.878
Jeg er også opdraget med at det er ved særlige anledninger at vi fik McD eller anden fastfood - simpelthen fordi vi boede et sted hvor der ikke var en i nærheden .
Jeg vil dog sige at INGEN tager skade af en burger eller en gang pommes fra McD en gang i mellem , ej heller børn
Min datter må til den tid gerne få et HappyMeal en gang i mellem , det jeg husker var at det var hyggeligt og sjovt .
Men som du siger , dem der spiser det ofte og som set udefra måske skulle spise sundere , burde ikke pådutte deres børn deres egne dårlige vaner .
dec 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Emner: 329 Svar: 845
Den går nok ikke når han bliver noget ældre - og i tilfælde af, at vi skulle have mad derfra. Men hvis det blot hører til sjældenthederne, ser jeg ikke noget forkert i det.
jun 2010
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
jeg synes ikke børn skal flaskes op med mcd og sukker, men min søn kommer der helt sikkert før han kommer i 7. klasse
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
men om det var det eller ej så siger jeg stadig til en speciel anledning så er det oki men IKKE som hverdags kost... FØJ
jun 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Babyer: 2 Emner: 144 Svar: 2.011
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 465
Det jeg tænker når jeg se de overvægtige forældre er "bare" hvorfor ønsker du det samme for dit barn..?..
Og selvfølgelig er det mig der er snævertsynet når jeg tænker sådan, for måska har de aldrig været der før, måske fejrer de et eller andet, måske er det der familien har den aller bedste tid sammen.. Jeg ønsker bare for min familie at det bliver anderledes..
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 9 Babyer: 1 Emner: 200 Svar: 5.276
frem for at de først opdager det i en vis alder, og måske får et usundt forhold til den slags ting?...
aug 2011
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Når det så er sagt, så tror jeg simpelthen ikke, at der findes ret mange overvægtige forældre, som ikke er ekstra påpasselige med, hvad deres børn spiser, lige netop fordi de selv ved, hvor svært det kan være at veje for meget.
Jeg har altid vejet 10 - 15 kg. for meget, og det ønsker jeg da absolut ikke for min søn.
Herhjemme spiser vi ganske almindelig mad, jeg passer på hvor meget fedtstof jeg bruger når jeg laver mad og der er ikke sodavand, is og slik på bordet hver dag.
Vi hygger os med såkaldt usunde ting ca. 2 gange i måneden, det være sig fastfood, sodavand, is, slik osv. men der behøver ikke være en særlig lejlighed til det, det kan lige så nemt være en almindelig tirsdag, som det kan være i anledning af en eller anden fødselsdag.
Jeg er nemlig overbevist om, at det er den måde børn får det mest naturlige forhold til sukkerholdig og fed mad.
Jeg har ofte oplevet forældre i butikker, som giver efter når barnet tigger om, at få noget slik mens de handler, og jeg kan helt ærlig sige, at det er noget min søn aldrig får lov til. Vil han have noget mens vi handler kan han få et æble el.l. jeg tror nemlig at problemer omkring børns usunde spisevaner nemt kan opstå, når man som forældre giver efter når de tigger om det, og har man først givet efter en gang, jamen så gør man det jo nok nemt igen, og så er der grundlag for problemer.
apr 2008
Jeg er også led ved at indrømme at når jeg ser overvægtige spise usundt , bliver jeg lidt harm .
En overvægt skal immervæk holdes ved lige ved at spise store mængder og/eller usundt .
Jeg holdte mig væk fra McD og tog kun McDrive mens jeg ventede mig , netop fordi jeg ikke ville ha folk sku tænke noget dårligt om mig .
Jeg har smidt 25 kg siden Emma blev født d 25 juni , og er godt på vej med de sidste
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 32 Babyer: 2 Emner: 108 Svar: 2.892
apr 2010
Følger: 1 Emner: 105 Svar: 355
Men vi tog vores søn med på 10 mdr derind fordi vi havde været ude og køre og synes det ville blive for sent at komme hjem til rugbrød. Men det gør vi ikke mere. Min søn gad det simpelthen ikke. Så det endte med han alligevel måtte hjem og have rugbrød. Så vi er enige om at det er ikke noget han behøver at blive præsenteret for før han en dag hører det ude i byen og bliver nysgerrig på hvad det er for noget.
Jeg undre mig over hvis jeg ser et overvægtigt par med et overvægtigt barn sidde og spise McD eller andet junk food. For tit er det også dem man hører at de vil bryde vanen så deres barn ikke bliver overvægtig for for barnet skal ikke drilles.
Man bliver jo ikke overvægtig af et måltid fra McD i ny og næ.
apr 2008
Jeg indrømmer bare , at man ofte har fordomme . Det gælder vist alle mennesker
apr 2008
Self er der tilfælde hvor det ikke er selvforskyld .
Min skjoldbugskirtel ter sig også forkert - jeg har bare modsatte problem
aug 2011
Jeg synes at jeg forsøgte at helgardere mig i overskriften da jeg skrev at mit indlæg var/er fordomsfuldt, hvis ikke folk kan håndtere det, så kan de lade være med at svare.
Det er dejligt at nogen mener anderledes end mig! for ellers ville verden være et kedeligt, trist og gråt sted.. Og jeg synes også det er fint at du synes at jeg tænker svævertsynet.
Men at sige at din mening er "bedre" end min.. det ved jeg ikke ige hvad jeg synes om..
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
apr 2008
Om jeg kan leve med det , tja , det er jeg nok nødt til . Jeg flyver jo heller ikke hen og sviner folk til bare fordi jeg tænker mit
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 32 Svar: 435
Jeg vejer som sagt også for meget, men nu er det i så "lille" en grad, at jeg kan leve med det.
2 gange i mit liv har jeg været oppe og veje 100 kg, og har gjort en kæmpe indsats for, at tabe de 30 kg. som nu var for meget,
Første gang røg de lige så stille på igen, fordi jeg fik en depression, så jeg endte på 100 kg igen. Tabte mig, så jeg vejede 72 og så blev jeg gravid.Under graviditeten tog jeg 25 kg på, og det er så dem jeg stadig "kæmper" med, men i mit tilfælde er det ikke pga. dårlige spisevaner det sidste ikke kommer af, det er pga mine motionsvaner.... eller rettere sagt mangel på samme, for jeg gider helt ærlig ikke! nu er jeg kommet så langt at jeg ikke gider at have dårlig samvittighed over det længere, men erkender at det bare kommer til at tage noget længere tid, end det ville have gjort, hvis jeg gad og løbe 10 km et par gange i ugen.
jul 2008
Følger: 42 Følgere: 41 Babyer: 2 Emner: 492 Svar: 7.897
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Babyer: 1 Emner: 54 Svar: 215
Vi tager på McDonalds med god samvittighed, for jeg ved min søn hygger sig der inde, og han bliver fodret med sund mad til daglig, så en hyggetur på McDonalds skader ikke - man skal dog ikke se det som et hovedmåltid, men mere som en hyggestund med familien.
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Babyer: 2 Emner: 187 Svar: 1.478
- syntes også det lyder pænt racisitisk, og lige her omkring hvor jeg bor har 3 forskellige mcd. Og den ene ligger faktisk tæt på Vollsmose, og jeg syntes nu der er ligeså mange danske børn som udenlanske børnd er skriger
- desuden er det jo ikke fordi de er af anden 'race' det er jo måden de er opdraget til og opføre sig når de er ude, og dette gælder både danske og udenlanske børn !!! det er jo forældrene der skal sørge for at ens børn opføre sig pænt !
mar 2008
Desuden har jeg det som M&S mht. at mine børn skal ikke være dem der glor helt vildt efter en is og ikke må få.. bare sjældent de vil have hygge.. Lærke spørg nogle gange om vi ikke skal have hygge idag, men tit og ofte er det kiks, agurker & gulerødder med dip. eller frugt !
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 14 Svar: 1.477
Er i alle virkelige så hellige som i udtrykker jer ?? hihihi
Jeg syntes det er HELT okay at ens børn kommer på Mc.d en gang i mellem.. Jeg er en af dem som har et MEGET afslappet forhold til mc.d. Ikke at sige at vi kommer der hver fredag, for det gør vi overhoved ikke. Men engang imellem vælger vi at tage på mc.d og spise en burger med mælk/vand til, og det skal jeg da have lov at uden en eller anden fordomsfuld g.m.e håner mig for det efterfølgende, uden hun raelt aner noget om mig eller vores mc.d vaner.!!
Jeg er selv en af dem der er større end normen. og jeg er da fløjtende lige glad om andre mener mine børn ikke skal have mc.d en gang hver 3. mrd eller hvad de skal.
Hvorfor viser man sig selv sådan et sted hvis man kun har negative ting at sige/tænke om folk ? Hvorfor skal du som person retfærdiggøre at du gerne må tage på mc.d fordi du er gravid og for du ikke mc.d mad står din krop "af" .. hmm..
Ingen skal balande sig i hva jeg og mine børn indtager, og hvor tit vi gør det
Og nej, mine børn er IKKE overvægtige, min datter er vejer 15 kg er 4½år, og 100 cm høj, og yderst harmonisk af udsende.
og min søn er 95 høj, 2½år gammel og 95 cm. og han er også yders harmonisk udseende..!!
Min søn spiser kun to bider af en burger, også drikker han sin mælk og spiser sin grønne tilbehør, og min datter spiser hun sine fritter og drikker sin drikke. det kan jeg for pokker ikke se noget galt i.
mar 2008
- Jeg komemr selv på macd i Odense, og både rosengård, taarup og middelfart, har aldrig oplevet det som du skriver ?!
jun 2010
Jeg kan også rigtig godt lide Mc.D mad.
Jeg har været kassedame og både Super Best og Aldi, og når tykke mennesker, så tænkte jeg da mit.
På det tidspunkt var jeg ikke selv så tyk.
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 632
Alle har fordomme, jeg er desværre selv den der vejer for meget, og har altid døjet med det, desværre
Men nu har jeg fast besluttet mig på at lige så snart jeg har født, så er det slut, jeg vil stadig kunne leve livet, det ska bare være det sunde liv
Men ja vi har alle fordomme, selv jeg har fordomme nogen gange om folk der vejer for meget
Jeg er f.eks. flov hvis vi engang imellem er på McD, for jeg ved da godt hva folk tænker om mig, (og jeg tænker det jo selv
Men så har jeg det også sån at hvis man viser sine børn de usunde ting en sjælden gang og så de sunde ting i hverdagen er jeg sikker på at børnene vokser op med et sundt syn på tingene, frem for de først opdager de usunde ting når de blir gamle nok til selv og købe dem
maj 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Babyer: 1 Emner: 35 Svar: 430
Børn dør da ikke af at få en burger, vi lever i DK og ikke USA hvor alle æder det hverdag, så mon ikke de overlever en happey meal....
jan 2011
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 50
-så da jeg blev omkring 16 og begyndte at være meget sammen med venner og veninder,så gik turen tit på macD og det var vild godt! havde aldrig rigtig fået et naturlig forhold til sådan noget mad..så det mad var så godt, for det havde jeg jo ikke fået noget af, at jeg bare ikke kunne få nok.. og det er jeg personlig træt af..
- så mine børn skal have lov til at komme der og få et naturlig forhold til det!
jan 2012
Følger: 1 Svar: 8
Ikke om jeg vil være skyld i at mine børn helt fra små af, bliver fodret med diverse ulækre madvarer - hvis man kan kalde McD for mad.
Det er så syntetisk som det kan blive og så usundt!
Jeg er så vegetar og kan i øvrigt ikke tåle den fede mad, så kommer der heller ikke selv.
Det eneste gode de laver derinde, er McFlurry. Men ikke om jeg vil fodre mit barn under 4 på en fast food restaurent!
Og vil heller ikke være skyld i overvægt eller sukker-afhængighed
bare kald mig hellig og sippet.
aug 2011
jan 2012
aug 2011
at folk går på mcD et bestemt antal gange i løbet af en måned, og at børnene da skal med..
jan 2012
Det er jeg aldrig vokset op med, jeg er faktisk vokset op med at McD var fy fy
jan 2012
Men det er da dejligt at du ikke er en af dem der kigger skævt til til fordi man har den holdning til McD at det ikke er en menneskeret at komme der.
Børn og McDonalds (fordomsfuldt, sorry!)