Make-up issue {{forumTopicSubject}}
Hvad siger i til det under graviditet ?
Jeg arbejder som receptionist på et hotel og har efter graviditet skåret ned på alt hvad der hedder make-up, cremer, parfumer osv.
Har købt en mascare fra green-skin uden parabener men ved godt der selvfølgelig er andre stoffer i, kan bare ikke tillade mig at komme på job lignende noget der er løgn, så har valgt at undgå alt der hedder hårfarve men så sagt at de dage jeg arbejder må en let mascare være nok.
på trods af udgroninger, ingen foundation, ingen solarie og ingen parfume er jeg faktisk rigtig glad for beslutningen da jeg ved det støtter den bedste ting man kunne tænke sig.
Hvad gjorde i andre mht. make-up, parfume osv ??
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 99 Svar: 812
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Babyer: 1 Emner: 30 Svar: 71
jeg brugte dog macare og streg, syntes man kan blive for hysterisk med nogle ting.
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Babyer: 2 Emner: 29 Svar: 303
mar 2010
Følger: 34 Følgere: 33 Babyer: 2 Emner: 286 Svar: 5.164
Til gengæld farver jeg ike hår som jeg plejer at gøre tit, jeg går ikke i sol, bliver ikke tattoveret osv (:
mar 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 313 Svar: 2.817
jeg brugte make-up som jeg plejede, farvede så kun hår en gang til vores bryllup og brugte kun parfume når vi skulle noget
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 41 Svar: 415
mar 2010
apr 2011
Følger: 6 Følgere: 8 Babyer: 2 Emner: 75 Svar: 803
jeg farver ikke hår (efter streng ordre fra kæresten) Jeg bruger mit almindelige shampoo og min alm deo
jeg har så altid vasket tøj i neutral og har aldrig gået ret meget i sol så det kan jeg sagtens undvære
aug 2010
Følger: 37 Følgere: 36 Babyer: 2 Emner: 20 Svar: 210
sep 2010
mar 2010
Så tror man skal gå efter hvad man selv synes, personligt gør jeg det ikke.
For jeg kan godt undvære solarie i 9 måneder for baby og jeg synes det en stor chance at tage når der er SÅ delte meninger omkring det (:
Folk farver også hår, fordi andre får sunde og raske børn selvom ?
Men det stadig en chance at tage.
aug 2011
Følger: 14 Følgere: 12 Emner: 25 Svar: 98
Dina - Kan godt forstå det med parfumen nu hvor hun ligger så meget ved dig også,,,
mar 2010
Men dit liv bliver vel ikke 'unormalt' eller uudholdelig bare fordi du skal undgå nogle ting xD? (siger ikke du har det sådan bare ''generalt'') hvis du ikke er villig til at ofre dig allerede nu, hvordan vil du så være det når den lille kommer (:
sep 2010
mar 2010
Jo men det kommer vel så også an på hvor vigtig det er for en (: ?
Jeg ville stadig ikke gøre det, bevist eller ej !
Min jm frarådede mig det med Nena, og det nok for mig.
aug 2011
Jeg mener at man skal undgå alt der kan have selv den mindst skadelige effekt for jeg ville da aldrig kunne ha på samvittigheden hvis mit barn skulle lide under min manglende livsstilsændring.
Samtidig giver jeg dem ret der siger man ikke må blive for fanatisk, man er gravid ikke syg men derfor kan man jo godt gøre sit for at beskytte den lille baby der ikke selv har noget valg jo....
mar 2010
Ja det er helt utroligt dejligt at foråret er kommet til Danmark nu - især når man i maven har et lille spirende liv, så er det jo rigtig dejligt:o)
Jeg vil foreslå dig at sætte dig på en havebænk og få lidt forårssol på kinderne i stedet for at gå i solarie.
Der er så vidt jeg ved ikke lavet undersøgelser som viser at det skal være skadeligt at gå i solarie, når man er gravid. Modsat er der jo så heller ikke noget som viser at det ikke er skadeligt. Man ved dog at man som gravid ikke bør blive overophedet, da varme kan påvirke barnets ilt-forsyning. Så derfor tænker jeg at tvivlen umiddelbart bør komme det ufødte barn til gode.
Håber dette er svar nok og at du kan finde en dejlig forårssolplet i haven :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 21 Babyer: 1 Emner: 262 Svar: 2.621
den skulle være uden alt det der.
Jeg brugte parfume, men kun meget lidt.
dec 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Babyer: 2 Emner: 137 Svar: 899
Jeg bruger make-up som jeg plejer, men bruger kun de gode mærker, da jeg selv har parfume allergi, og fik derfor at vide at lægen at hvis jeg selv kunne tåle det, var der ikke så stor chance for at det ville påvirke baby !
Min mand har eksem, og jeg havde MEGET da jeg var lille, og havde derfor fået at vide at chancen var på 75 % for at vores datter fik det, men det har hun altså ikke fået
Men tror også at det er fordi vi kun bruger parfume/parabene og alkohol frie produkter, såsom shampoo, sæbe, vaskemiddel osv.
mar 2010
jeg er fuldstændig enig med dig, man skal ikke blive fanatisk og sådan noget.
Da jeg ventede Nena farvede jeg hår 3 gange inden jeg vidste hvor galt det kunne gå (: og heldigvis har jeg en sund og rask pige, men det ikke ensbetydning med jeg vil gøre det i denne for jeg er blevet klogere hehe
mar 2010
Hvis du har været i sauna eller solarium, før du vidste, du var gravid, er der heller ingen grund til bekymring, for intet tyder på, at det er skadeligt. På den anden side er der heller intet bevis for, at det er uskadeligt, så det er klogt at holde op - rent bortset fra, at det heller ikke er smart at blive overophedet under en graviditet af hensyn til fostrets ilt-forsyning.
aug 2011
Ja, jeg har det lidt som sundhedsplejersken skriver: Tvivlen bør komme det ufødte barn til gode....
Og desuden syntes jeg ikke at det er større "ofre" at gå udenfor uden makeup, parfume og nyfarvet hår. ikke større end at jeg til enhver tid ville vælge at skåne mit barn for "eventuelle" beviselige eller ikke beviselige måske farer....
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 37 Svar: 3.625
Og mht at skifte sæber og shampoo og alt den slags ud, så kan jeg ikke lade være med at tænke.... De ting i har proppet i hovedet (og på kroppen) de sidste mange år af jeres liv, de forsvinder jo altså ikke fordi i pludselig bliver gravide og undgår parabener derefter.
Parabenerne sidder i kroppen, ligeledes med alle de andre kemikalier fra hårfarve og den slags.
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 15 Babyer: 1 Emner: 56 Svar: 632
syns det blir for meget hvis man ska ændre på alt...
aug 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Babyer: 1 Emner: 118 Svar: 1.088
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 69 Svar: 644
Tja ved godt mange synes jeg var hys, jeg drak heller ikke en dråbe alkohol imens men jeg ville bare ikke gøre noget der kunne skade mit barn.
Derfor går jeg heller ikke i solcentre mere, da jeg er bange for at få hudkræft og jeg synes jeg skylder min datter at lade være
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 1 Emner: 69 Svar: 644
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
bruger stadig ikke parfume, men antiperspirant (staves) der ikke lugter af en skid, for når de er så små og hænger på mor hele dagen, kunne jeg ikke forestille mig bebs synes det er rart og sidde i sådan en dunst
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 69 Svar: 2.681
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Babyer: 2 Emner: 30 Svar: 198
okt 2008
Men jeg kan bare ikke lade være at trække lidt på smilebåndet over at så snart kvinder bliver gravide, så skal ALT skiftes ud, og det skal være økologisk og parfumefrit det hele. Når sandheden er at kroppen i forvejen er proppet med alt muligt og umuligt l***. *g*
okt 2008
okt 2008
Make-up issue